Vandaag weer een groeiecho gehad. Hoofdje wat 4 wkn geleden behoorlijk groot was ligt nu weer netjes op schema, rompje loopt wel op, maar zit binnen de maximale grens. Hij wordt nu geschat op 2250 gram, geen kleintje dus... Verder echt genoten, hij is zo druk, was met z'n voetjes aan het spelen en probeerde z'n teen in z'n mond te stoppen, heerlijk! Was ook het ademen al aan het oefenen. Placenta lag mooi bovenin en de kleine mooi met z'n koppie naar beneden. Dame als het hoofdje gewoon binnen de grenzen valt is het prima toch? Volgende week weer naar de vk en dan hoor ik wel of we met 36 wkn weer een echo krijgen.
Dat is goed nieuws mir!! Hier ook geen kleine baby, maar mijn vriend en ik zijn ook allebei niet klein.
Ik heb steeds een rare pijnscheut onderin mijn buik dat gaat van de ene naar de andere kant. Het is vannacht begonnen en heb het tot nu toe ongeveer 4 keer gehad. Wat is dit? Ik vind het doodeng!
Proudmama: wat een nieuws van je oma, zo jong nog.. Heel veel sterkte! w.b je pijnscheuten, ik heb geen idee. Als je bezorg bent zou ik even de vk bellen! Mir: Mooi dat alles goed is en de baby binnen de lijn groeit! Toch leuk om je kleintje weer even te zien hé, mooi dat jullie zo genoten hebben Yunami: je buik is GEGROEID! En wat issie mooi Floral: Sterkte! is het zwangerschapsvergiftiging? hopelijk valt het allemaal een beetje mee Dame: 2560 is volgens mij een prima gewicht voor dit termijn. Hier: nog steeds veel last van harde buiken. Vorige week weer een groei echo gehad, baby is nog steeds te groot (whats new..), rond de drie kilo inmiddels (dochters geboortegewicht met 39+4). Baby ligt nu boven de bovenste lijn in de curve, dus is officieel 'te groot' (iets met pap 0 t/m pap 100) Moest wederom een suikertest doen dus deze heb ik afg. maandag gedaan (bah bah bah). Over twee weken weer een groei echo en hopelijk krijg ik dan DE datum van geboorte (ks). In elk geval wordt de baby in week 39 gehaald dus nog maximaal 5 weekjes hier!
Bij mij was dat het indalen, denk ik. Afgelopen weekend steeds zeurende rug en buikpijn gehad met af en toe zo'n pijnscheut onderin mn buik. Afgelopen maandag bij de vk was de kleine al on aan het dalen en zei ze dat daar waarschijnlijk die buikpijn van was. Maar nu is elke buikpijn of pijnscheut doodeng....
zo ver ik weet mag je je haren wel verven het kan alleen anders uitpakken of minder goed pakken je moet het wel in een geventileerde ruimte doen hier ook sinds zwangerschap niet meer geverfd maar dat is omdat ik het er toch uit wou laten groeien maar m'n zus heeft het tijdens de zwangerschap ook gewoon geverfd
Wel mijn kapster raadde me af om een 'zonne-effect' op mijn haar te laten doen, juist vanwege de hormonen... want daardoor pakt het idd niet goed... met de rest heb ik geen ervaring, sorry...
@Mir, Fijne uitslag van de echo zeg. Wel wat groot dus maar nog binnen de grens dus dat valt dan weer mee denk ik . Leuk ook dat hij lekker druk was hihi. @Lotje, ook al geen kleintje hihi. Ik ben wel benieuwd naar die van ons, papa is erg groot en ik ben maar een kleintje haha. Vervelend van de pijnen! @ProudMama, durf zo niet te zeggen wat het kan zijn, maar idd ff de vk bellen als je het zo eng vindt! @Charlie, dankje . Rot van je harde buiken zeg en wat een baby al, hopen dat hij/zij niet zo heel veel meer groeit . En vervelend dat je weer een suikertest moet doen zeg . @Moppie, thanks voor de tips! @Inneminne, ik heb gewoon lichtbruin erin en al maanden dezelfde kleur dus dat komt dan vast goed
Joe, check m'n dochter d'r beste Homer Simpson-imitatie dan!! Ondanks dat ze een week of twee geleden te klein geschat werd blijkt dit heel niet zo te zijn en zit ze met haar 2700 gram nu hartstikke op de curve. Erboven zelfs. Als ze zo door blijft groeien zal ze bij de geboorte -mits ze er met 40 weken uit wilt- zo'n 3700 gram wegen. Is het raar dat ik NU al trots op m'n kind ben? Nee toch?
Lol goede imitatie idd!! En mooi zeg dat ze lekker gegroeid is! Lekker trots zijn hoor!! Ik heb trouwens toch 'last' van mijn bekken/heup (enkel aan de rechterkant)... Het doet geen pijn maar het lijkt niet helemaal 'goed' te zitten. Een beetje een rare druk zeg maar. Verder geen last van ofzo, het voelt gewoon raar. Iemand die dit herkent?
dankjewel allemaal MamaJulia: nee, helemaal niet gek dat je uber trots bent! Heerlijk <3. Wat een mooi profieltje zeg, die echo! Hier ligt madam al helemaal ingedaald, op de echo's is dus niets te zien. Een schedelomtrek is al lastig! Mijn hoge bloeddruk gaat langzaam steeds verder omhoog, en er is nu besloten dat ik niet meer naar huis mag voor de bevalling. Ik lig met volledige bedrust (mag alleen naar het toilet en 1x per dag douchen) in bed. Onze kleine meid loopt helaas wel wat achter in groei, maar we hopen dat ze de komende tijd nog even flink gaat groeien! We worden in ieder geval goed in de gaten gehouden. Het zou fijn zijn als we de 2500 gram gaan halen!
@mamajulia: Mooie echo! En natuurlijk mag je trots zijn op je kleintje . Vandaag bij de vk geweest en alles was gelukkig in orde. Ziekenhuis heeft me weer naar de verloskundige overgedragen omdat er op de GUO echo niks bijzonders te zien was behalve dat het hoofdje kleiner is. Maar geen reden om ons verder zorgen te maken Moet wel volgende week bij m'n huisarts een kweekje laten nemen voor het GHB bacterie omdat mijn zoontje toen met een infectie is geboren. Nog 5 weekjes, en ga me nu focussen op mezelf en de geboorte straks. Ben al die afspraken en onzekerheid van de laatste tijd een beetje beu.
@Floral, fijn dat je even een update plaatst (ik maakte me stiekem best veel zorgen hihi)! 'Fijn' dat ze jullie tot aan de bevalling goed in de gaten houden. Kan me voorstellen dat je het liever anders had gehad maar gezondheid voor jullie beiden op nr. 1 natuurlijk. Zet hem op en probeer toch een beetje te relaxen, met al die zorg moet het helemaal goed komen meid! @Dame, fijn dat ook de vk alles in orde heeft verklaart geniet van je rust en pak je ontspanning maar idd
Mooie foto Mama Julia! Ik moet morgen weer naar de vk alles weer controleren en uitslag van bloedonderzoek. Wij hebben dinsdagavond een voorlichting gehad over bevallen in het ziekenhuis. Was reuze interessant, vooral voor vriendlief. We hebben ook een rondleiding gehad over de verloskamers enz.
@ProudMama, Hoop dat de controle en de uitslag goed zijn ! En fijn zeg zo'n voorlichting en rondleiding! Hier weer een terror nacht gehad... Heb sinds eergisteravond echt overal jeuk, haar, kaak, armen, benen, buik, ribben alleeeees!! Manlief al 2 keer laten kijken of ik geen luizen heb o.i.d. maar niks te vinden, ook geen bultjes, vlekken niks... Vannacht dus wakker geworden door de jeuk, eerst me helemaal ingesmeerd met lotion, hielp niks... na verloop van tijd werd ik zo wanhopig dat ik huilend en wel de douche onder ben gekropen, daar nog zo'n 20 minuten huilend gestaan en toen heeft manlief me er onderuit getrokken. Hij had de nightcare al gebeld maar buiten het advies om enkel en alleen katoen te dragen en het zeiltje uit bed te halen konden ze niks doen. Medicijnen zou niet mogen ivm de zwangerschap... Na een uur ben ik eindelijk weer in slaap gevallen, nu nog steeds jeuk maar wel minder... Iemand bekend met jeuk tijdens zwangerschap? Ze raadde ons ook aan bloed te prikken maarja, met mijn fobie heb ik toch liever de jeuk dan een naald zucht...
Oooh fijne updates hier goed bezig... Behalve Yunami, die jeuk, hhhmm geen idee wat dat is hoor... Is het nu al beter ? Eventueel eens je beddengoed op hoge temperatuur wassen, misschien geeft dat wat rust xx
Jeetje Yunami, dat is echt niet tof, ik had dat toen met m'n allergische reactie op de hoestdrank. Er bestaan wel pilletjes die je wel mag! Die worden ook gebruikt bij klachten als hooikoorts. Misschien even de apotheek bellen, die hebben mij toen ook geholpen. Ik weet helaas niet meer hoe ze heten... Ben op m'n werk dus kan ook niet even kijken of ik het doosje nog heb. Sterkte!!! Floral jij ook heel veel sterkte, lijkt me echt niet fijn de hele dag rust...
@Inneminne, helaas is het weer erger aan het worden momenteel pff @Mir, thanks voor de tip, zal zo eens even de apotheek bellen!
@Floral Meissie toch wat balen dat je gewoon in het ziekenhuis moet blijven!! En dan ook echt IN BED!! WHAAA!!! Heel, heel veel sterkte meis, hoop dat je het een beetje uithoudt daar. Wel goed om te horen dat alles goed is met je moppie en dat ze al netjes ingedaald is. Als je je verveelt geef je maar een seintje he? Ben heel goed in waardeloze butverhalen waar je niets aan hebt maar die wel heel leuk zijn om te lezen. Althans, dat vindt Yunami. Haha! @Dame Goed dat je lekker op jezelf gaat focussen. Denk dat dat de beste aanpak is nu. Fijn ook dat je kindje het goed doet. Enneh, al die aannames over de grootte van je kindje moet je ook niet al te serieus nemen he? Het zijn aannames, misschien komt de bebe er straks uit en is er niets aan het handje. @Proudmama Ik ben ook van de week geweest naar de voorlichtingsavond in het ziekenhuis en ik vond het echt een aanfluiting! Althans; het informatieve gedeelte. Ik viel echt zowat in slaap joh! Maar dat was omdat het bij ons heel erg op de medische indicatie-bevallingen gegooid werd, en die heb ik vooralsnog (godzijdank, laten we het zo houden) niet. En de overige informatie was voor mij ook niet nieuw. Het bezoekje aan de verloskamers vond ik wel heel fijn. Weet deze neuroot ook weer wat ze kan verwachten als ze met d'r weeën het ziekenhuis in komt. Hoop verder dat alles goed is met je meissie. @Yunami Och Appeltje toch, wat rot! Ik zou wel even de Vlos bellen om te vragen wat zij adviseert hoor. Een beetje jeuk is een regulier zwangerschapskwaaltje, maar er van door het plafond gaan is niet fijn. En ook niet helemaal normaal. Even vragen dus hoor! Ik heb heel soms jeukende benen en mijn lief doet dan heel schattig mijn benen 'polijsten' met babypoeder. Hij masseert dan als het ware mijn benen, maar dan dus met talkpoeder, dat glijdt lekker, maar is niet zo glibberig als met olie waardoor hij goed grip houdt op mijn huid. Een tip van onze Haptonome. Je zou hier ook mentholpoeder voor kunnen gebruiken, kan me voorstellen dat dat ook goed verlichting geeft. Hoop dat je vandaag nog een beetje bij kunt slapen. Ondertussen is voor mij mijn laatste werkdag aangebroken (IK ZIT ER MIDDENIN, WOEI!!!), en sla ik me er kranig doorheen. Want net als Yunami heb ook ik een zware nacht achter de rug. Voor het eerst eigenlijk echt een rotnacht gehad.. *huilt* Tot 02.30 uur wakker gelegen. Zonder te piekeren ofzo, gewoon WAKKER. Schijtirritant. En vervolgens om 07.30 uur weer klaarwakker. BOEH! Maar ik had in ieder geval geen helse jeuk. Want dat lijkt me tienduizendmiljoentriljart keer erger. Nu dus stoer achter het bureau met een kopje koffie, en nog een, en nog eentje.. U kent het vast wel. Maar hey, na vandaag vier maanden niksnietwerkniet. En dat is wel een hele fijne gedachte. Nog 5,5 uur.. *Tiktoktiktoktiktok*