Hahaha MamaJulie, toch altijd fijn die berichten van jouw... Ik ook waardeloos geslapen voor de tweede nacht, ging er 21u in en tot 0.00 geslapen, toen moest ik plassen en daarna.... Alleen maar liggen draaien, misschien onbewust nog wel eens weggezakt, maar voor m'n gevoel alle uren gezien. 5u zou m'n wekker gaan, maar 4.30 moest ik plassen en was ik er zo klaar mee dat ik er maar uitgegaan ben... Maar al dat gedraai heeft volgens mij wel tot gevolg dat ik echt meer last van m'n been heb... kan amper lopen, handig joh als je werkt op een sluis met tig treden om bij de wc te komen... Zo klaar met klagen... Vraagje, hoe gaat het nu met jullie ontlasting? Ik kon het met alle hulpmiddelen aardig onder controle houden maar sinds een week is het echt weer minder aan het worden en krijg ik het er soms bijna niet uit. Durf niet te veel te persen, dus is soms echt een hel op de wc... En ik eet 's ochtend kiwi's met warm water en lactulose door de roosvise laxo, eet gezond, drink min. 2 liter (water/thee/roosvise laxo of sinaasappelsap), veel fruit en gedroogde pruimen etc. Wat kan ik nog meer doen???
Ja rot.. Laxo is my best friend too. Verder doet vriendlief braaf een lepel chia zaadjes of gebroken lijnzaad door mijn andere best friend; m'n midnight snack biogarde-roer met honing. Ik word namelijk al heel mijn zwangerschap om 04.00 uur wakker met honger. Dus liefje zorgt voor een happie op mijn nachtkastje als hij naar bed gaat. Ohhh how I love my man..
@MamaJulia, proest! Daar ben je weer met een zeer amuserende update hihi. Nog een paar uurtjes en dan ben je klaar, lekker hoor. En die temperaturen gaan ook nog eens omhoog, wat wil je nog meer . Rot dat je ook zo slecht geslapen hebt, maar een geluk... vanaf straks mag je lekker uitrusten en heb je plenty of time om bij te slapen! Komt goed! Wat een lieve vriend heb jij zeg haha! @Mir, misschien ook even urine checken? Mijn blaasontsteking is weg en ik moet wel regelmatig naar de wc maar niet zooooo vaak. Ook naar dat jij zo slecht geslapen hebt! @Ontlasting, bij mij gaat het *klopt af* nu weer even goed. Had in het begin van de zwangerschap het ook heel zwaar (zelfs aambeien daardoor) en toen laxo gebruikt en dat hielp goed. Paar weken terug had ik er weer ff last van maar dat is nu weer weg... Als je van pittig houd en pinda's lust raad ik je katjang pedis aan, heeeeerlijk vind ik zelf en voor het eerst in mijn leven werkte het laxerend lol. (normaal kan ik heeeeeel goed tegen pittig eten maar nu blijkbaar niet zo goed haha) Manlief moest vanochtend even naar de HA met mijn urine om te kijken of de blaasontsteking over was (wat gelukkig zo is) dus die heeft ook direct bij de HA even navraag gedaan voor mijn jeuk. We kunnen na 4 uur ff bellen voor hun advies dus nog een paar uur afwachten. Heb net het hele huis met de stofzuiger bewerkt en dat leidde goed af gelukkig. Ga nu ff de VK bellen over de uitslag van mijn urine en dan vraag ik direct even naar de jeuk.
Nou ik heb me ook weer als een emotioneel hormonaal rund gedragen . Manlief zei 'kijk eens in de spiegel' wijzende erop dat ik rode plekken in mijn gezicht en nek had, waar ik net had lopen krabben... waarop ik ook direct even mijn shirt omhoog trok en naar mijn buik keek om te checken of daar geen vlekken zaten o.i.d. Resultaat... ik merkte striemen op op mijn buik die er gisteren nog niet waren.... en heb vervolgens ruim een half uur mijn ogen uit mijn kop gejankt met een troostende man naast me... En dan zo'n grote mond hebben een poosje terug toen we het over striemen hadden en nu alsnog vol in de tranen . Ik ben echt een doos...
zo flink gekletst weer. @Yunami: wat balen van die jeuk, vreselijk! Ik hoop dat je er wat tegen kan krijgen. @Mir: met mijn ontlasting gaat het goed Maar ik heb het idee dat dat ook steeds anders is. Hoef gelukkig geen laxo ofzo te gebruiken. @mamaJulia: Heerlijk vooruitzicht!!! En zeker met dat lekkere weer op komst. Ik moet stiekem toegeven dat ik nog steeds af en toe aan het werk ben, maar dan is het toch een heel ander gevoel als wanneer het moet. Ze zijn hier nog altijd aan het verbouwen en af en toe weet ik niet zo goed waar ik moet blijven en dan ga ik een beetje rondhangen in de winkel, wat administratie doen enzo. Slapen: Hier ook al 2 nachten waardeloos geslapen. Ik heb als ik bed lig best veel last van buikpijn, volgens de vk door het indalen van de kleine. En als ik eindelijk lig begint hij tegen mn blaas te bonken, harde buik, eruit om te plassen en weer opnieuw proberen te slapen. Gisternacht stond onze hond opeens langs ons bed (hij weet dat ie daar niet mag komen) dus ik wil hem wegsturen, voel ik dat hij zeiknat is op zn kop. En ik hoor drup...drup....drup... Dus ik uit bed...komt er water uit het plafond. Ik snel vl wakker gemaakt en samen naar de zolder....Dakkapel lek. Vriendlief om half 4 de klusjesman gebeld en inderdaad, die was nog niet helemaal goed dicht omdat er nog ramen in moeten. Dus maar een emmer eronder gezet, maar toen heb ik natuurlijk geen oog dichtgedaan. Nog 3x gaan kijken of de emmer niet overliep. Gelukkig heeft klusjesman het meteen gistermorgen dichtgemaakt (we hebben al een stortbui gehad en het bleef droog op zolder) En vannacht kon ik mijn draai niet vinden dus heb ik ook elk uur voorbij zien komen. -zucht- Hoezo uitgerust de bevalling in????
oooh spannedn dames! Ik was een mei 2012 mama En mijn buik rond die tijd was ook lekker bol! Nu heb ik al een klein ventje van 11 maanden dat rond de tafel loopt en het huis door kruipt. Het gaat zo hard! Ik kan me nog herinneren dat ik hier ook zat te kletsen met de dames die in mei waren uitgerekend.
@ Yunami, pittig eten wordt hem niet, ik vind sommige satésaus al te pittig . Wat balen van die striemen, maar ja ik denk dat niemand er helemaal aan ontkomt... En ach ja die hormonen... @ Lotje waardeloos he die nachten... Als ik vrij ben ga ik vaak tussen de middag even liggen, maar ja nu weer 3 dagen werken... Wat schrikken idd dat de hond nat naast je bed staat en die dakkapel nog niet helemaal dicht was, gelukkig heeft hij het snel gemaakt. Zijn jullie nu bijna klaar met verbouwen? @ Sara, wat gaat de tijd toch snel hè! Nou ik heb even de apotheek gebeld en mag eventueel 2x per dag 15ml lactulose, dus dat is fijn. Gebruik nu 1x per dag. Eens kijken of het dan beter wordt, ik wordt nu gewoon spaans benauwd als ik drang voel, zeker omdat ik nu op m'n werk ben en geen lange tijd op de wc kan gaan zitten en ook geen olie en handschoen bij de hand heb...
Alles was vandaag goed bij de verloskundige!! Mijn bloeddruk is ook weer gezakt gelukkig! En toen we via het echoapparaat nog even het hartje wouden luisteren, zagen we ineens dat het gezichtje van de baby voor het eerst vrij was dus we hebben voor het eerst haar gezichtje kunnen bewonderen !! 2 mei moeten we weer heen en dan krijgen we een gesprek over de bevalling enz.! K ga nu ff naar Action en Hema om leuke scrapboek en scrapspullen te kopen om onze mooie echofoto's in de plakken. We hebben inmiddels 60 foto's
Even snel: yunami ik al jeuk vanaf 22 weken echt overal, tot bloedend toe open gekrabd. Je mag tavegyl tabletjes ( wel via recept) werken hier Zo dat de scherpste randjes eraf zijn! Verder natte koude doek op je lichaam leggen en niet te warm kleden.. Hopelijk werkt het meid! Probeer vanavond uitgebreid te reageren, maar heb het even heeeel druk! Beebie ng wel binnenboord haha!
@Yunami, Heb je al mentholpoeder of gel geprobeerd? Ik heb daar nog probeerzakje van, alleen niet nodig.
@Zustertje, thanks voor de tip! Rot dat jij er ook zo'n last van hebt! En succes met de drukte @Proudmama, VK raadde ook mentholpoeder aan dus die gaat manlief zo halen. Volgens haar was het een bijwerking van de antibiotica die ik heb gehad voor de blaasontsteking. Dus straks even douchen en dan volledig in de mentholpoeder. En eventueel iets van de HA, dat horen we over een uurtje. Ik lees straks de rest ff bij!
Proudmama wat fijn dat alles goed is en wat ontzettend leuk dat jullie eindelijk het gezichtje gezien hebben! Yunami was dat niet amoxicilline? Een vriendin van vroeger heeft daar ook een keer heel erg allergische reactie op gehad! Nou hopen dat het gauw minder word!
@Lotje, bagger ook van je waardeloze nachten en dan ook nog dat gedoe met het dakkapel, gelukkig is dat dan over! Hopelijk vanavond meer rust! En idd, we zijn er bijna! Gelukkig! @Sarah, wat leuk, tijd gaat snel he mooie foto!! @Mir, hihi dan moet je de katjang pedis zeker laten staan die zijn echt heeeet! Ben benieuwd of die lactulose helpt! Idd amoxicilline, maar die heb ik een paar jaar terug ook gehad, toen nergens last van.. maarja door de hormonen kan dat natuurlijk wel alsnog een allergische reactie zijn. @ProudMama, fijn nieuws!! Leuk ook dat je het gezichtje van jullie meisje hebt gezien! 60 echo foto's, wat een luxe . Zo, VK gebeld en net ook advies van de huisarts gehad... VK zei ook dat het aan de AB lag en dat ik moest douchen en dan alles insmeren met mentholpoeder dus. HA had het al direct over bloedprikken, manlief heeft even aangegeven dat dat absoluut geen optie is hihi. Zij hebben mentholzalf voorgeschreven dus manlief is nu de zalf en poeder gaan halen, mocht de zalf niet helpen proberen we het met de poeder. Maandag had ik al een afspraak staan bij de HA voor anticonceptie etc. dus als het dan nog niet over is dan kunnen we dit ook direct bespreken... Ben nog steeds in een echte grafstemming maar dat loopt ook wel los, morgen weer een nieuwe dag komt goed!
Zo eindelijk tijd voor een uitgebreide reactie: @ yunami: vocht..zucht hier gelukkig ook niet in het gezicht.. maar wel 5 kg aangekomen in 2 weken van vocht.. 3 maal raden hoe ik er nu uitzie Striae.. ai heb het idee dat wij beetje dezelfde zwangerschap doorlopen alleen de een heeft het een eerst en dan de ander.. Striae is gewoon verschrikkelijk! Hopelijk werkt de mentholshit! En indd morgen weer een dag, helaas horen baaldagen er ook bij. Over haar verven: Hier niet meer gedaan sinds zwangerschap maar er is echt niks meer van mijn haar over, breekt af waar je bij staat, is dof en met geen mogelijkheid in model te krijgen. Oh en hoe is het nu met dat gevoel in je heup? @ proudmama: wat erg van je oma, heeel veel sterkte! @ pyamas: Hier een paar boxpakjes, die ook prima door kunnen voor pyama's... @ inneminne: vind het zo leuk dat je nog steeds wat van je laat horen hier! Blijf je hoe dan ook volgen! @Ons zonnestraaltje mamajulia: Wat een figuur heb jij als dochter zeg.. zo moeder zo dochter Geintje he.. Maar hele leuke foto zeg! En raar? Zou je eerder raar vinden als je niet trots bent op je kleintje! Hoe was je laatste dag? Hier hoosde het gigantisch dus nu verwacht ik mooi weer want dat had je besteld toch? @ dame: Ik waggel als een mega eend haha Volgens vk omdat baby helemaal is ingedaald en bekken uitelkaar gaan staan. Wat fijn dat de groeiecho goed was! Hier met 36 weken groeiecho gehad: toen op nog geen 2500 gram geschat en kleintje ligt achter dus dan is het gewicht bij jou termijn zeker goed! @Lotje: Helaas jij ook last van vocht dus. Overal of alleen in de beentjes? Jij ook al slecht slapen Balen.. en dan ook weer lekkage zucht.. Gelukkig is het nu weer opgelost! Werkt het nog met de klusjesman? En ja die weken gaan bizar snel.. tis hier nog dagen aftellen.. @Mir: Wat fijn dat de groeiecho goed was. En een iets groter kindje is ook niet erg toch,, iets harder persen straks whaha Die kleine nu met de voetjes in de mond haha lekker lenig kindje Kun je alvast de turnschool bellen Balen dat je zo slecht slaapt zeg! Hopelijk trekt het nog bij! Wat betreft ontlasting: *klopt heel hard af * gaat dat hier nog goed! In het begin veel last van gehad dus hoop nu niet. Al hoewel ik als de dood ben dat ik tijdens de bevalling ineens poep bah bah! Maar hopelijk werkt het met 2x daags lacto bij je! @Proudmama: Hoe is het met de steken nu? @Charlie: Ook een grote baby dus.. spannend zeg dat je straks de datum van de geboorte al weet. Hier ook nog max 5 weken.. Hoe is het nu met de harde buiken? @Floral: Jeetje wat schrikken zeg! en lastig die complete bedrust. Gelukkig ben je in goede handen! Ik wens je al het beste toe en dat je straks in goede gezondheid je kleintje kunt knuffelen! Hou je taai en hou je ons op de hoogte? @sarah: Wauw, kan me echt niet voorstellen dat het jaar zo snel gaat. @ proudmama: Is het gelukt bij de hema? Zoveel foto's wat leuk!! En gelukkig was je bloeddruk weer gedaald. @ hier: Controle gehad en bloeddruk te hoog teveel aangekomen 5 kg in 2 weken teveel klachten voor zwangerschapsvergiftiging dus ik moest hup naar het ziekenhuis in 1x door.. schrikken want had me koffer niet bij.. dus maar zonder gegaan.. allerlei controles gehad en uren aan de ctg en bloeddrukmeter gehangen.. maar ben weer vrijgelaten.. nu elke 2-3 dagen voor controle.. Slapen gaat hier nog wel redelijk alleen alles doet zo'n pijn Volgens mij is alles in huis hier nu af! Fijne avond allemaal!
even een vraagje, ben bezig met mijn 'vluchtkoffer' maar kan nergens 'iets' vinden om in te bevallen. Bij de hema zag ik op de site zo'n lang positie hemd/jurkje maar die zijn uitverkocht. Wat hebben jullie in je tas zitten voor tijdens de bevalling en voor daarna?
Ik heb gewoon 2 lange hemdjes, die rekken met de buik mee.. en ik heb vaak een vest aan dus als ik het koud heb kan die eroverheen. Ben niet van die mega pyama's.. Heb wel 3 'gewone' onderbroeken gekocht bij de hema maar dan een maatje groter voor de kraamverbanden en die ook weg gegooid kunnen worden.. Voor erna heb ik ook bij de hema een joggingsbroek gekocht.. wederom een maatje groter maar dan met elastiek aan de onderkant zodat hij niet op de grond hangt vanwege maatje groter That's it haha!
bij mij in de vluchtkoffer zit nachthemd pyama badjas wat ondergoed wat warme sokken een huispak setje kleren en toilet spullen zoals kam shampoo zeep tandenborstel enzo voor de kleine setje kleertjes maat 50 en 56 bokspakje maat 50 en maat 50/56 2 paar sokjes 2 mutsjes een jasje maat 50 speentje tutknuffeltje heb maar 1 jasje erin zitte omdat ik een soort fleece dekentje in de maxi cosi heb zitte waar de riempjes door kunnen en van een setje kleertjes maat 56 zit een soort vestje/jasje bij wat ook van fleece is dus dat zit vrij warm verder zit er niks in de vluchtkoffer heb zoiets van laat het allemaal op me af kome en moet ik langer blijven of heb ik eventueel nog wat nodig kunnen me ouders even naar huis rijde is nog geen 10 min rijde dus dat scheelt dan s er nog gauw wat gehaald
@Zustertje, hihi je wilt niet weten hoe vaak er bij mij 2.5/3 kg in 2/3 weken tijd er aan vloog. Laatste check na 2 weken 'slechts' 1kg er bij, was voor het eerst een meevaller haha. En idd we hebben wel bijna dezelfde kwalen brrr . Wat rot dat je haar zo slecht is!! Kapper geen tips? Heup/bekken nog steeds hetzelfde rare gevoel. Vraag ik maandag op controle even naar wat het kan zijn. Wat schrikken zeg dat je zo met spoed naar het zh moest! Gelukkig dus toch niks? @Dame, ik ben gewoon naar de wibra gegaan, die hebben wel van dat soort wegwerp nachtjapons . Ik loop verder al weken in de joggingsbroeken van mijn man, dus dat blijft na de bevalling denk ik ook nog ff zo . Zo ik heb weer geslapen, wel om half 6 wakker om naar de wc te gaan maar manlief moest er toen toch uit vanwege werk dus ben maar direct opgestaan. Mentholzalf werkt wel kalmerend maar niet lang en maakt de huid ook erg vet en heb al snel last van een vette huid dus is niet ideaal. Mentholpoeder werkt beter gelukkig, jeuk blijft wel maar is stukken minder. Manlief heeft maar een half dagje vandaag dus dan kan hij straks weer ff goed smeren hihi. Ook weer het idee dat ik tegen een blaasontsteking aan zit want moet weer achterlijk veel naar de wc, morgen maar weer ff urine checken, gisteren was het clean maarja... dat zegt ook niet altijd iets. Verder is mijn grafstemming weer weg, tis niet zo dat die strepen magisch weg gaan enzo dus ik kan het beter accepteren . En een beste vriend die 's avonds nog even belt om me een 'trap onder mn reet' te geven om me weer met 2 voetjes op de vloer te zetten werkt ook goed haha. Owja en vanaf vandaag ook in de safe zone, dus laat maar komen die bevalling. Ik ben d'r klaar mee en klaar voor!! Oww en nog iets... drukte gisteren tegen mijn borst aan (per ongeluk, ze zaten weer eens in de weg) en toen kwam er echt ineens allemaal melk omhoog, ik schrok me kapot . Brrrrr ik vind dit niks lol ... Hopelijk hebben jullie ook allemaal een beetje kunnen slapen!!