Mei 2013 Buiken (Foto's!)

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Ytest, 31 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Inneminne

Inneminne Bekend lid

24 jul 2012
    933
    0
    0
    Belgje :)
    Juij Floral !!!!

De meisjes lijken wat vroeger te komen :D :D :D girl power :D :D

2. zustertje12345

zustertje12345 Bekend lid

12 jul 2012
    851
    0
    0
    verpleegkundige
    Zaandam
    Thans inneminne! Ik ging al uit van overtijd maar jij wrijft het er wel heel hard in! * spreekt babyboy nu heel hard toe om snel te komen haha!*

3. Lotje02

Lotje02 Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.646
    3
    0
    @floral: gefeliciteerd!! Ben ook erg benieuwd hoe het allemaal is gegaan.

@ zustertje: hier wordt ook een jongens- baby streng toegesproken ;)

@zon: ik blijf zoveel mogelijk uit de zon. Ik heb gelezen dat je met sproeten sneller kans hebt op een zwangerschapsmasker, dus ik ga ik paar weken geen risico meer lopen.

@ bakken: vind ik ook erg leuk alleen is het nadeel dat ik het dan ook zelf opeet.... En ik voel me al zo'n olifant.
    Ga maar eerst eens proberen iets 'niet eetbaars' te maken.

Vraagje: hoever gaan jullie nog van huis? Ik denk daar eigenlijk helemaal niet bij na. Volgende week is mijn vader jarig en de week erna mijn nichtje. Beide wonen een uur rijden bij ons vandaan en iedereen reageert heel verbaasd dat ik nog wil komen. Nu begin ik dus toch wel een beetje te twijfelen...

4. Inneminne

Inneminne Bekend lid

24 jul 2012
    933
    0
    0
    Belgje :)
    Hihi snorry :)
    Vrouwen zijn nu immers nieuwsgierig hé.. die komen vroeger piepen... :D
    Laat je mannetje nog maar rustig in je buik genieten ! Zijn tijd komt... sneller dan je denkt ;)

5. MamaJulia

MamaJulia Bekend lid

11 okt 2012
    719
    0
    0
    @Lot Gaat manlief mee, of ga je alleen?

6. Yunami

Yunami Bekend lid

25 aug 2012
    971
    0
    0
    Nederland
    @Zustertje, als je echt niks meer te doen heb mag je mij wel vervelen hoor ;) je weet me wel te vinden he haha.

@Lotje, ik ben in week 36 de laatste 'verre' bezoekjes gaan doen, een op 2 uur rijden en de ander op 1,5 uur rijden. Nu ga ik bijna de deur niet meer uit (max. 20-30 min van huis gezien het ziekenhuis waar ik wil bevallen niet om de hoek is). Maar.... als je partner mee gaat en niet het stressige type is zou ik het vooral doen, je moet maar zo denken 'overal zijn ziekenhuizen mocht het gebeuren' hihi. ;)

Dadelijk worden de laatste dingen opgehangen in huis en is echt alles af juuujjjj! En daarna ga ik maar een middagdutje doen en weer poetsen ofzo... :)

7. Charlie

Charlie Actief lid

7 dec 2012
    454
    1
    16
    Jaaaaaa Floral, gefeliciteerd!! Ben benieuwd naar je verhaal. Wat heerlijk joh, nu lekker genieten!!

Ik typ mobiel dus kan moeilijk teruglezen. Even uit mn hoofd dus.

Verveling; pff ik verveel me soms de pleuris! Ik probeer elke dag wel iets te plannen, andere duurt het wachten nog langer.
    Over het ver van huis gaan, ik ga volg wk maandag tot vrijdag nog weg naar een conferentie, nog ruim een uur rijden hier vandaan. Ben daar heel nuchter in eigenlijk. Voor t zelfde geld blijft baby nog weken zitten en met het oog op mijn momenteel saaie leventje zie ik wel uit naar iets leuks, afleiding!

Straks naar de gyn, de ks doorbespreken als t goed is, ben benieuwd!! Morgen weer een groei echo.

Oja, al mijn schoenen passen niet meer, alleen mijn uggs nog. Lekker in dit weer :(

8. Charlie

Charlie Actief lid

7 dec 2012
    454
    1
    16
    Yunami; kom je hier ook poetsen? Haha, volgens mij blijf jij aan de gang!!! Is dat alleen nesteldrang of heeft t ook te maken met je ocd?

9. Charlie

Charlie Actief lid

7 dec 2012
    454
    1
    16
    Oja, en de meesten gokken een jongetje hier dus, Haha, we should see! Wij hebben gewoon nog steeds geen jongensnaam he!! Heb een dik namen boek van à tot z doorgenomen maar geen leuke naam gezien pff... Straks beval ik morgen en is het een jongen! Haha, dan issie naamloos! Maar wel irritant hoor, weet wel 100 leuke meisjesnamen maar voor een jongetje geen idee!!!

10. Lotje02

Lotje02 Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.646
    3
    0
    @ charlie: jongensnaam is ook veel moeilijker. De meeste namen die voor een kindje leuk zijn vind ik voor een volwassen man niet leuk. Wij hebben ook wel 1000 namen opgeschreven en er was er eentje die steeds naar voren bleef konen bij allebei, dus dat wordt hem!

@ weggaan: ja vriend gaat mee en we leggen de vluchtkoffer maar in de auto. Ik neem aan dat ik niet binnen een uur beval en dat we nog naar huis kunnen rijden. Ik ben alleen bang dat ik dan zelf naar huis moet rijden omdat vl tegen die tijd ak is flauwgevallen ;)

11. Yunami

Yunami Bekend lid

25 aug 2012
    971
    0
    0
    Nederland
    @Charlie, aahhh vervelend dat je je ook al zo verveeld! Baal er van dat ik zo ver bij iedereen vandaan woon anders kwam ik wel thee leuten en poetsen hoor!! En het is vooral mijn lichte OCD (heb het alleen met opruimen en poetsen gelukkig), ben altijd al zo geweest (ook pre zwangerschap) en met huisdieren en veel donkere meubels in een snel stoffig huis blijf je dan lekker aan de gang :). Wij hadden ook veel moeite met een jongensnaam, uiteindelijk hebben we een van de doopnamen van mijn broertje gepakt (mijn broertje is dan ook heel speciaal voor mij en heb d'r maar een) maar een week later kregen we te horen dat we een meisje kregen haha.

@Lotje, slim om de vluchtkoffer mee te nemen, vergeet de maxicosi ook vooral niet!! Anders mag je de baby niet mee nemen in de auto. En uhm, niet zelf gaan rijden hoor, als ie flauw valt gewoon een taxi nemen, veiligheid boven alles! ;)

Zo allemaal gaatjes geboord, echt alles in huis is nu klaar!! Ook het spandoek binnengekregen met geboorte tekst dus na het poetsen ben ik echt helemaal klaar! Maar eerst ff lunchen zometeen en dan een dutje :p. Denk dat ik dan precies uitkom en klaar ben als manlief weer thuis is, juujjj weer een dag overleefd :). Owja en einde van de middag nog even langs de vk, maar dat is gewoon de standaard bloeddruk, gewicht, urine en hartslag baby apk.

12. Mir81

Mir81 Bekend lid

25 sep 2012
    989
    0
    0
    Noordoostpolder
    Lotje ik zou ook vluchtkoffer en maxicosi meenemen en gewoon gaan. Wie weet duurt het nog weken, dan ga je je toch niet opsluiten, nee hoor als vriendlief mee gaat gewoon gaan.

Zo het laatste stukje wieg in de grondverf zetten, dan douche en naar therapie. Morgen gezellig naar m'n moeder en over de markt struinen, moet nog iets hebben voor de binnenkant van het wiegje, er zitten grote gaten aan de zijkanten. Zit te denken aan kant en dan in een frame er tegen aan spannen.

Nou meiden geniet van deze mooie dag!

13. Lotje02

Lotje02 Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.646
    3
    0
    inderdaad, straks duurt het nog 5 weken en zit ik al die tijd thuis...

Hier net een flink stuk met de hond gelopen. Toen we bijna thuis waren sprong ie in de sloot :( dus straks weer genoeg te poetsen. Net even wat administratie voor de winkel weggewerkt (kan het toch niet laten) en zometeen lekker in het zonnetje lunchen en dan een dutje. En dan moet ik de middag nog om zien te krijgen. IK heb wel flink last van mn buik en mn rug......
    Net na het plassen ook een heel klein beetje roze slijm op het wc papiertje. Nou heb ik dat mijn hele zwangerschap gehad, maar de laatste maanden eigenlijk niet. Zou het een begin zijn???

14. Lotje02

Lotje02 Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.646
    3
    0
    oh, lees net op internet dat het heel normaal is om vanaf 37 weken af en toe wat rozeverlies te hebben en dat het niks wil zeggen. -zucht-

15. Yunami

Yunami Bekend lid

25 aug 2012
    971
    0
    0
    Nederland
    @Mir, genoeg plannen zo te horen ;) jij verveelt je vast niet! Geniet van de mooie dag idd!

@Lotje, he bagger dat je weer moet poetsen door de hond :(. Ook bagger dat roze slijm normaal kan zijn, maar 37 weken is nog steeds vroeg he, beter blijft de kleine nog minstens een weekje zitten hoor ;).

Mijn kleine is nog steeds hyperactief en ligt weer erg hoog... zal nog wel een poos duren voor hier wat gebeurt ben ik bang...

16. Charlie

Charlie Actief lid

7 dec 2012
    454
    1
    16
    Hooiii,

Yunami; is de ocd erg vervelend of valt er goed mee te leven?
    Irritant hé, dat het qua baby nog helemaal niet opschiet, geen bevalling in aantocht. Hoewel je natuurlijk niet altijd voortekenen oid hoeft te hebben.

Vluchtkoffer meenemen; slim dat jullie het erover hebben. Ik had er nog niet eens bij stilgestaan voor als ik volgende week een midweekje weg ben. Gelijk genoteerd!

Lotje: oohh balen van de hond! zo blijf je aan de gang hé.. en wat frustrerend, denk je een teken van een naderende bevalling te hebben, is het een 'gewoon' kwaaltje. Nouja, wie weet.. ik snap heel goed dat die verveling, en het idee dat het nog 5 week kan duren, totaal niet meehelpt! Wachten duurt zooooo lang! :(

Vanmorgen bij de Gyn geweest. Baby ligt wel mooi richting bekken maar is nog niet ingedaald. Alle kwaaltjes die ik heb komen wss met name door mijn grote buik/bm/baby en mijn eigen geringe lengte. Ben benieuwd hoe dit de komende weken gaat verlopen, voel me nu al zo beperkt af en toe!
    Vrijdag heb ik een afspraak bij de anesthesioloog ter voorbereiding van de KS. Spannend, zo komt het wel wat dichterbij. Als ik nog geen bericht heb gehad kan ik daarna doorlopen naar het planbureau en krijgen we de definitieve datum! Baby wordt (tenzij ik eerder weeen krijg) in (mijn) week 39 gehaald, dus over drie weken!

Trouwens, hebben jullie dit ook? Ik voel en zie geregeld een soort van ritmische beweging in mijn buik. Het is niet de hik. Volgens mij is het ook niet mijn hartslag, maar wat is het dan wel?

17. Yunami

Yunami Bekend lid

25 aug 2012
    971
    0
    0
    Nederland
    @Charlie, nee mijn lichte ocd is niet vervelend, het resulteert alleen in een continue opgeruimd en schoon huis. Manlief is een chaoot dus soms ben ik direct achter hem aan aan het opruimen maar zolang ik hem niet 'dwing' net zo geordend te zijn als dat ik ben valt er volgens mij prima mee te leven denk ik hahaha. Vervelend dat je je nu al zo voelt zeg, ik was met 36 weken nog enigszins levendig en mobiel, nu helemaal niet meer mja.. zit wel bijna op 38 en een halve week. Ben benieuwd wanneer de kleine gehaald wordt of dat hij/zij zelf komt! En die ritmische bewegingen herken ik niet, mijn dame heeft alleen de hik of verbouwt de boel.. maar daar is niks ritmisch aan lol.

18. ProudMama90

ProudMama90 Actief lid

28 jan 2013
    209
    0
    0
    @Charlie
    ik heb dat ook die ritmische bewegingen.
    Snap er niks van.

19. Lotje02

Lotje02 Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.646
    3
    0
    @ charlie: geen idee wat dat is, ik dacht dat het de hik was...
    Fijn dat jij iig weet wanneer je baby komt, hier blijft het afwachten.

Hier de hele middag geslapen, mn buik voelde niet fijn, beetje buikpijn en rugpijn dus maar ff op de bank gaan liggen. Schrik ik om 5 uur wakker omdat de hond kwam kijken of ik nog leefde !
    Ben iig nu weer fit!

20. Yunami

Yunami Bekend lid

25 aug 2012
    971
    0
    0
    Nederland
    Lekker zeg zo'n dut(je)! Hoe is het nu met de buik en rug?

Vk controle was weer keurig, ze schatte in dat ze me niet voor volgende week (op controle) zou spreken, kleintje is nog steeds niet volledig ingedaald en heb verder geen enkel teken dat het er aan zit te komen dus het leek haar sterk dat het deze week nog zou gebeuren. Ik was d'r al bang voor *baal*...

Deel Deze Pagina