@ mir: kan me goed begrijpen dat je bang bent voor de 'smurrie' of gebroken vliezen haha! Was ook de reden waarom ik het niet gedaan heb. Toch hoop ik dat je lekker je rust op andere manier kan pakken dan! @ lovepeet: Vervelend dat je nog niks weet! Hopelijk zegt de echo vrijdag dat ze gewoon goed ligt! @ mamajulia: Plankenkoorts haha hier nog 1 maar kop op jij rockt hem helemaal die bevalling! Maar robin heeft het goede vb gegeven en indd sophie luisterde goed naar het 1 schaap over de dam verhaal.. Wie volgt?? ik doe lekker eigenwijs en zeg mezelf haha Inneminne hoe is het?
Ppssst 't schijnt dat Ytest ook bezig is... Hier, verkouden en zo... mijn weerstand is een beetje minder
http://www.zwangerschapspagina.nl/zwangerschap/436715-de-laatste-10-weken-afteltopic-deel-2-a-21.html#post14981480
IK BEN NOG HARTSTIKKE ZWANGER HOOR DAMES!!!1!! Net BabyJulia eens eventjes laten voelen én horen wat ritme is en me lekker uitgeleefd op een Braziliaanse brassband, feestje!! Ze vond het wel wat geloof ik Dat in combinatie met de liedjes die ik al heel m'n zwangerschap voor d'r zing (en nee, ik kan heus niet heel mooi zingen, maar ik weet wel maat en toonhoogte te houden, mits niet te moeilijk), móéten er toch voor zorgen dat ze een beetje muzikaal wordt. Toch?!
Hier een kiekje van m'n hoogzwangere bijna-38-weken-pens in mijn kekke Queensday party outfit. Wie heeft er nou zwangerschapskleding nodig? Ik in ieder geval niet. Of zo min mogelijk. Ik heb eigenlijk alleen een paar broeken van een vriendinnetje geleend, en op deze foto heb ik helemaal NIETS van zwangerschapskleding aan. Leve de Supertrash EK dress van vorige zomer, een gewone blauwe legging van de Hennes, een gewoon blauw lang hemd van de Hennes en een blauw bolerootje van de Hennes. Tot zo ver de cursus 'U hoeft heus niet perse heule dure zwangerschapskleding aan te schaffen als u een kind verwacht'. Zo kan het ook. Creativiteit is all it takes lieve meelezende net-zwangeren.. Ooooh ja! Met de lieve groetjes van LaJulia!
Geboren: 17/04/13 - Lolsmurf - 27 jaar - MEISJE - Bij 38 weken 0 dagen 19/04/13 - Floral - 22 jaar - MEISJE - Bij 37 weken en 1 dag 22/04/13 - nenny - 23 jaar - MEISJE - Bij 38 weken en 3 dagen 26/04/13 - Riverr - 26 jaar - JONGEN - Bij 38 weken en 4 dagen 27/04/13 - Lotje02 -31 jaar - JONGEN - Bij 37 weken en 5 dagen 29/04/13 - Yunami - 24 jaar - MEISJE - Bij ... 30/04/13 - Ytest - 25 jaar - ... Uitgerekende datum: 01/05/13 - Zustertje12345 - 24 jaar - 1e - JONGEN 02/05/13 - SandraBenjamin - 34 jaar - VERRASSING 04/05/13 - Yunami - 24 jaar - 1e - MEISJE 05/05/13 - Ytest - 25 jaar - 1e - MEISJE 05/05/13 - Dnice22 - 23 jaar - 1e - MEISJE 10/05/13 - Within - 24 jaar - 1e - JONGEN 11/05/13 - NienT - 26 jaar - 1e - JONGEN 11/05/13 - sinfidel - 28 jaar- 2e en 3e - JONGEN & MEISJE 14/05/13 - MamaJulia - 29 jaar - 1e - MEISJE 16/05/13 - Dame - 27 jaar - MEISJE 17/05/13 - Milan2009 - 26 jaar - 3e - MEISJE 17/05/13 - Aora - 31 jaar - 2e - JONGEN 18/05/13 - Knibbel - 27 jaar - 1e - JONGEN 20/05/13 - Happy2013 - 29 jaar - MEISJE 20/05/13 - Charlie - 30 jaar - VERRASSING 23/05/13 - Shk - 28 jaar - 1e - VERRASSING 25/05/13 - ProudMama90 - 23 jaar - 1e - MEISJE 31/05/13 - Lovepeet - 22 jaar - 2e - MEISJE 05/06/13 - Mir81 - 32 jaar - 1e - JONGEN 10/08/13 - (ex-meibuikje) Inneminne - 28 jaar - 1e - MEISJE Actief: 01/05/13 - Zustertje12345 - 24 jaar - 1e - JONGEN 04/05/13 - Yunami - 24 jaar - 1e - MEISJE 11/05/13 - NienT - 26 jaar - 1e - JONGEN 14/05/13 - MamaJulia - 29 jaar - 1e - MEISJE [COLOR=black][B][B][COLOR=black]16/05/13[/COLOR][/B][COLOR=black] - Dame - 27 jaar - [/COLOR][COLOR=magenta]MEISJE [/COLOR][/B][/COLOR]20/05/13 - Charlie - 30 jaar - VERRASSING 23/05/13 - Shk - 28 jaar - 1e - VERRASSING 25/05/13 - ProudMama90 - 23 jaar - 1e - MEISJE 31/05/13 - Lovepeet - 22 jaar - 2e - MEISJE 05/06/13 - Mir81 - 32 jaar - 1e - JONGEN 10/08/13 - (ex-meibuikje) Inneminne - 28 jaar - 1e - MEISJE Vul maar verder aan
Hahaha MamaJulia rules! Wat een top outfit! Ik had gister nog dikkere voeten als de avond daar voor en ze zijn nu nog niet helemaal geslonken, dus ga morgen maar even kousen halen denk ik. Wat doen jullie tegen olifantenpootjes?? Heb weer 4 keer moeten plassen. Gaan vandaag even een plekje creëren op een andere kamer voor manlief, want die is helemaal kapot van het slechte slapen. Verder, de vlag hangt, tv staat aan, even ontbijten en dan af en toe even de schuur in om aan het wiegje en de planken te werken en verder tv kijken, toch bijzonder om mee te maken.
Hahaha mama Julia fantastisch! En die mooie buik komt er goed in uit! Inneminne thnx voor de update! Als ik straks op de laptop zit zal ikhem proberen aan te vullen! @ mir: dikke voeten niet zo erg last meer van.. Is eigenlijk vanzelf weg gegaan! Is je bloeddruk wel goed ? @ hier: nog even proberen te slapen en vanmiddag even slenteren langs de kraampjes in de stad!
Dames, Gaan jullie over de markt? Ik wil wel graag, maar weet niet of ik durf ivm veiligheid van mijn buik...
Wuaaa wat leuk al die baby's. Ik kom snel bijpraten hoor, het is nog even flink druk allemaal. Dames, van harte gefeliciteerd met jullie kindjes. Ik probeer vandaag even terug te lezen hoe alles is gegaan. Wij hebben een heftige start gehad, maar nu gaat het super met ons meisje. Yunami, ik ben zooo blij voor je!
@Proudmama Ik wel hoor! Gewoon af en toe een beetje beuken en een handje om m'n buik. Deed ik gisteravond ook, werkte prima. En toen ik het zat was ben ik naar huis gegaan. Gewoon goed naar je lijf luisteren meis!
ik ga vanmiddag ook eens een poging wagen om langs te kraampjes te waggelen. Kan het toch niet laten Fijne dag allemaal!
@Mir, wat vervelend dat je weer zo'n rot nacht hebt gehad zeg. Vannacht wel goed geslapen? Fijn dat de vk zo tevreden was . @MamaJulia, Heel fijn een nieuw topic, ik ga me daar melden . Ennu plankenkoorts, tja je komt er niet onderuit maar het is het waard hoor . Ben benieuwd of je kleine idd muzikaal wordt hahaha! Heerlijk ook die oranje pens van je !!! @Zustertje, inmiddels al verandering in de situatie? @Lotje, Haha klinkt als een normale start lekker aan het genieten wel? @Charlie, wat vervelend zeg. Hopelijk gaat het snel beter met je @Floral, fijn dat alles super gaat met jullie en jullie meisje!! Allemaal ontzettend bedankt voor de felicitaties natuurlijk ! Alles gaat hier echt ontzettend goed. Sophie slaapt en drinkt goed, huilt weinig en is echt een heerlijk ding. Ik voel me ook super, alleen wat last van m'n stuitje maar buiten dat voel ik me geweldig dus als dat alles is . Ik heb nu weer een 20 weken buikje maar het krimpt behoorlijk snel in, heeeeel blij mee haha . Ik zal het lijstje ff onder handen nemen
Geboren: 17/04/13 - Lolsmurf - 27 jaar - MEISJE - Bij 38 weken 0 dagen 19/04/13 - Floral - 22 jaar - MEISJE - Bij 37 weken en 1 dag 22/04/13 - nenny - 23 jaar - MEISJE - Bij 38 weken en 3 dagen 26/04/13 - Riverr - 26 jaar - JONGEN - Bij 38 weken en 4 dagen 27/04/13 - Lotje02 -31 jaar - JONGEN - Bij 37 weken en 5 dagen 29/04/13 - Yunami - 24 jaar - MEISJE - Bij 39 weken en 2 dagen 30/04/13 - Ytest - 25 jaar - MEISJE - Bij 39 weken en 1 dag Uitgerekende datum: 01/05/13 - Zustertje12345 - 24 jaar - 1e - JONGEN 02/05/13 - SandraBenjamin - 34 jaar - VERRASSING 05/05/13 - Dnice22 - 23 jaar - 1e - MEISJE 10/05/13 - Within - 24 jaar - 1e - JONGEN 11/05/13 - NienT - 26 jaar - 1e - JONGEN 11/05/13 - sinfidel - 28 jaar- 2e en 3e - JONGEN & MEISJE 14/05/13 - MamaJulia - 29 jaar - 1e - MEISJE 16/05/13 - Dame - 27 jaar - MEISJE 17/05/13 - Milan2009 - 26 jaar - 3e - MEISJE 17/05/13 - Aora - 31 jaar - 2e - JONGEN 18/05/13 - Knibbel - 27 jaar - 1e - JONGEN 20/05/13 - Happy2013 - 29 jaar - MEISJE 20/05/13 - Charlie - 30 jaar - VERRASSING 23/05/13 - Shk - 28 jaar - 1e - VERRASSING 25/05/13 - ProudMama90 - 23 jaar - 1e - MEISJE 31/05/13 - Lovepeet - 22 jaar - 2e - MEISJE 05/06/13 - Mir81 - 32 jaar - 1e - JONGEN 10/08/13 - (ex-meibuikje) Inneminne - 28 jaar - 1e - MEISJE Actief: 01/05/13 - Zustertje12345 - 24 jaar - 1e - JONGEN 11/05/13 - NienT - 26 jaar - 1e - JONGEN 14/05/13 - MamaJulia - 29 jaar - 1e - MEISJE [COLOR=black][B][B][COLOR=black]16/05/13[/COLOR][/B][COLOR=black] - Dame - 27 jaar - [/COLOR][COLOR=magenta]MEISJE [/COLOR][/B][/COLOR]20/05/13 - Charlie - 30 jaar - VERRASSING 23/05/13 - Shk - 28 jaar - 1e - VERRASSING 25/05/13 - ProudMama90 - 23 jaar - 1e - MEISJE 31/05/13 - Lovepeet - 22 jaar - 2e - MEISJE 05/06/13 - Mir81 - 32 jaar - 1e - JONGEN 10/08/13 - (ex-meibuikje) Inneminne - 28 jaar - 1e - MEISJE
Yunami! Leuk wat van je te horen! Ben eigenlijk heeel benieuwd naar je bevallingsverhaal! Heb je geen hechtingen? Zo fijn dat het zo goed gaat! En... Dat je buik flink is gekrompen! Hier groeit die nog steeds dus onze tweeling zwangerschap eindigt hier.. Snik!! En nee geen enkel tekentje! mja vandaag heeft iedereen t ook super druk dus vandaag overslaan vind ik niet erg Geniet ervan!
Yunami, wat fijn dat alles zo goed gaat! Ik ga niet naar de markt oid, geen zin in en geen tijd voor, ben lekker aan het schilderen en tussendoor steeds half uurtje beentjes omhoog. Manlief is aan het werk, die ga ik straks nog even opzoeken en wat foto's maken. Zustertje bloeddruk is de hele zwangerschap al volgens het boekje... Ga morgen maar ff ha bellen om te overleggen. Want door die dikke voeten moet ik nu om de 2 uur plassen, en dat breekt hard op... Voeteneind staat al omhoog.
jaaa, ik heb een momentje gevonden om alles terug te lezen, te reageren en mijn verhaal te vertellen .
zo, heel egoistisch, maar ik begin met mijn eigen verhaal. Maandag 8 april ben ik op controle bij de verloskundige geweest. De groeilijn van ons meisje bleek af te buigen naar de onderste lijn. Volgens de verloskundige wel reden voor nog een groeiecho (nr 4), om de groei goed in de gaten te houden. Mijn bloeddruk bleek ook verhoogd (135/85 ipv de gebruikelijke 120/65). De verloskundige drukte me op het hart dat ik onmiddelijk moest bellen als ik symptomen kreeg die konden duiden op het HELLP syndroom. Ik was vooral geschrokken van het feit dat ons kleine meisje het dus niet zo goed doet. Met 28 weken was ze een bovengemiddelde baby en met 35 weken zat ze op P10 en met het buikje er nog iets onder. (met 32 weken was ze gemiddeld). Ik heb mijn vriend gebeld, flink ongerust, maar we konden niet meer doen dan afwachten. 's avonds voelde ik me niet lekker. Ik kreeg ontzettende hoofdpijn en pijn tussen mijn schouderbladen. Ik besloot lekker op bed te gaan. De hele nacht heb ik wakker gelegen van de hoofdpijn, pijn tussen de schouderbladen en misselijkheid. 's nachts lopen rommelen (kotsemmer gepakt, temperatuur opgenomen, 10x naar het toilet etc.). 9 april ben ik om 06.00 uur gaan douchen om de pijn wat minder te maken. Daarna ben ik mijn vluchttas in gaan pakken. Om 07.00 uur toch maar besloten om de verloskundige te bellen. Mijn vriend is gewoon naar zijn werk gegaan. Ik zei nog tegen hem, tot 11.00 uur! . Vriend had nog niet door dat ik me écht niet goed voelde (omdat ik aan het rommelen was in de babykamer etc.). om 09.45 kwam de verloskundige bij mij thuis (ze had daarvoor een bevalling). Ze vond me er vreselijk opgeblazen en ziek uitzien. Mijn bloeddruk bleek 150/110. Meteen naar het ziekenhuis dus! Eigenlijk ging het daarna heel snel. vriend kwam thuis, samen naar het ziekenhuis en ik ben toen opgenomen. Hoge bloeddruk/slecht groeiend kindje en een doodzieke moeder was genoeg om volledige bedrust te krijgen. In de loop van de week werd duidelijk dat mijn placenta niet meer goed functioneerde en dat de baby het daardoor moeilijker zou kunnen krijgen. Met 37 weken moest ik worden ingeleid. 18 april is de balloncatheter ingebracht. Ik had al 1 cm ontsluiting en mijn baarmoedermond was al half verstreken. Mijn lichaam was er dus wel aan toe. rond 18.00 uur viel de ballon al uit. 19 april om 07.00 uur zijn mijn vliezen gebroken. Ik kreeg al snel wat lichte krampjes en tegen 09.00 uur werd het heftiger. De exacte tijden weet ik allemaal niet meer. tegen de middag had ik écht vreselijke weeen. rug- en beenweeen. Ik kon de weeen niet meer opvangen en had enorm veel pijn. Omdat mijn weeen onregelmatig kwamen, vond de verpleegkundige het onnodig om naar ontsluiting te kijken. Omdat ik écht niet meer kon, kwam de verloskundige uiteindelijk toch. Ik zat al op 4 cm. Ik wilde graag een ruggeprik, maar het was enorm druk bij de anesthesie, ik moest dus meer dan een uur wachten voor ik naar boven kon. Ik vond het écht vreselijk en had het gevoel dat ik elk moment flauw kon gaan vallen. Toen de ruggeprik gezet was, en ik terug op de afdeling was, bleek ik 6 cm ontsluiting te hebben (15.20 gecontroleerd). Ik had nog steeds geen regelmatige weeen. Ik voelde de weeen duidelijk door de ruggeprik heen, moest ze nog steeds wegpuffen, maar kon het allemaal heeel goed aan! Het was écht een verademing! Tegen 16.00 uur werd de pijn echter steeds heftiger. Ik kon ze minder goed wegpuffen en moest me echt weer concentreren. Na enig aandringen van mij hebben ze om 16.20 nogmaals gecontroleerd! 10 cm ontsluiting. de co-assistent gaf aan dat we nog even moesten wachten op de verloskundige. Om 17.00 uur kwam de verloskundige even kijken. Omdat ons meisje een sterrekijkertje was, moest ik de persweeen nog even wegpuffen. De verloskundige had de hoop dat ze zichzelf nog zou draaien, zodat ze makkelijker door het geboortekanaal zou kunnen (ze lag nog diep in het geboortekanaal). Ik vond het een ontzettend pijnlijke ervaring om de persweeen weg te puffen. De verloskundige ging weg met de mededeling dat ze over een uurtje wel weer kwam kijken. Ik had enorme persdrang en kon het voor mijn gevoel echt niet meer tegen houden! De co-assistent riep de verloskundige er weer bij en de haartjes waren al zichtbaar! Na 8 minuten persen is om 17.53 onze dochter geboren! Een sterrekijkertje dus! ze woog 2530 gram en was ongeveer 44 cm lang. al met al vond ik het een heftige ervaring, maar wel heeeeeel bijzonder! Ik ben blij dat ik de ruggeprik heb gehad. Ik kan met een goed gevoel terug kijken op de bevalling. Door de drukte was de nazorg wel ontzettend slecht. We moesten uren wachten voordat we naar onze kamer mochten, er was geen begeleiding voor de borstvoeding en er was helemaal geen controle meer voor mijn bloeddruk. de volgende dag mochten we gelukkig naar huis. Ik had de hoop dat we thuis goede hulp zouden krijgen met voeden omdat dit in het ziekenhuis voor geen meter ging. We hebben gelukkig ook een super kraamhulp gehad, maar onze dochter heeft wel een heftige start gehad. binnen 48 uur is ze ruim 10% van haar geboortegewicht kwijtgeraakt, was ze helemaal verzwakt en had ze geen kracht meer om zelf aan de borst te drinken. Op dit moment kolf ik fulltime en groeit ons meisje gelukkig weer! We zijn ontzettend trots en gelukkig met haar! <3
Wauw floral wat een verhaal zeg! Heftig! Gelukkig gaat nu alles goed en hadden jullie een goede kraamzorg! Ben jij inmiddels beetje hersteld?