Ah fijn dat alles nu goed gaat dan!! Stuwing heb ik nog niet maar wellicht komt dat nog. Hier gaat ook alles super, het is idd echt bijzonder!!
River en yunami: fijn dat jullie kleintjes het zo goed doen! @ mir hoe is t met et vocht? Hier ook ineens dikke voeten! ook veeeel harde buiken! Niet regelmatig en niet pijnlijk maar goed hopelijk doen ze toch wat haha! Ga zo lekker slapen! Slaap lekker allemaal!
Yunami, Riverr en Lot, SJOE NAAR HET MEI-MAMA TOPIC JULLIE!! Met je stuwing en je hechtingen en vacuum.. Hahahhah!! Blij dat Zus in ieder geval gewoon lekker over vocht enzo blijft klagen Ik doe ook mee; te veel gelopen vandaag, potje pijn in m'n schaambeen hey, pfffft.. Dat kind wordt zwaar.. Gaat dat instant over als de kleine eruit is? Of ben je dan beurs om een andere reden?
Bij mij kwam t gister.. Op de 4e dag. Heb wel al die dagen de boel al aardig opgebonden, echt heel strak ingepakt. Gewone bh, daar over heen sportbh en daar dan weer een corrigerend hemdje dubbelgeslagen in een maat kleiner dan ik eigenlijk heb. Maar echt heerlijk zo strak, kon nauwelijks m'n kleintje vast houden zo zeer deden ze.. Geef je fles of bv? Wie is de volgende mama hier die gaat bevallen? Wel een gek idee hoor, sommige zijn al mama en sommige zitten nog vol in spanning te wachten!
Ik was beurs! Maar ik heb geen standaard bevalling gehad Had serieus t idee alsof er lood in lag maar na 1 nacht was dat al de helft minder en na 2 dagen nog weer minder. Vandaag zijn we op dag 5 en ik doe alles gewoon al weer en zit gewoon op harde stoelen terwijl ik toch een behoorlijke rits heb daar onder Maar laat je serieus niet bang maken hoor door de verhalen van mij of van een ander want op zo'n moment laat je alles toch wel gebeuren, mijn bevalling was echt heel rot maar heel gek, ik zou t nu zo weer doen als ik er weer net zo'n lief kindje voor zou krijgen! Dat heeft hopelijk moed aan de meiden die nog moeten
Thanks Riv Ik ben persoonlijk niet bang voor de bevalling hoor. Ik zag er eerst verschrikkelijk tegenop, maar heb inmiddels hele goede handvatten van onze haptonome gekregen, die geven me het vertrouwen dat het goed gaat komen, omdat ik het kan. Ook m'n lief is flink voorbereid en samen zijn we er nu hartstikke klaar voor. Want hey, als facking BARBIE het zelfs kan, dan kan ik het zeker Laat BabyJulia maar komen! Of niet, ga ik nog lekker 2 of 3 weken in de zon op het terras zitten
Eindelijk ff een post met reacties. Zit normaal altijd met mobiel op de site en dan is terug lezen lastig. Maar heb nu ff mijn pc aangesloten op tv dus kan alles duidelijk terug lezen hihi (zit normaal nooit meer achter de pc). @MammaJulia Goeie opmerking over Barbie en zeker waar! @Bevallen dames Van harte met jullie prachtige aanwinsten en veel geluk gewenst! @Ritsen van onderen Ik wil het niet wetennnnnnnnnn!!!! @Over de koninginnenmarkt lopen We zijn toch even over de markt geweest. Net zoals je zegt MammaJulia; gewoon beetje beuken en handen op de buik hihi. Alhoewel vriendlief mij ook goed beschermde haha. Stond in de winkel bij een schap te kijken; komt er een vrouw (lees: tokkie) met een winkelwagen van een winkel van de andere kant van de stad, vol met ROMMELmarktspullen, en die staat een beetje met die winkelwagen tegen mijn achterwerk te drukken dat ze er langs wou. Maar niks zeggen hé. Daar kan ik dus absoluut niet tegen dus ben gewoon blijven staan alsof ik niets doorhad. Duurde maar even, hoorde ik ineens mijn vriendlief hard tegen die mevrouw zeggen: JA HALLO HOU DAAR EENS EVEN MEE OP WIL JE?! ZE KAN NIET VERDER AAN DE KANT, ZE HEEFT ER WAT VOOR HANGEN DUS KIJK FF UIT JA! En hij drukt zo die winkelwagen weg. Die vrouw kon niets meer uitkramen en wist niet hoe snel ze de winkel uit moest . Heb inmiddels in de drukte ook wel geleerd, dat wanneer je ergens met een kinderwagen loopt, je een vrijbrief hebt om andere mensen van de sokken te rijden/drukken met een kinderwagen Zwanger, bejaard, het maakt ze niet uit :x. Zoo, klaag modus ff weer uit hihi. @Hierzo Gister de vk geweest, maar was niets bijzonders. Ze vond wel dat mijn buik de laatste 4 week vreselijk gegroeid is, en dat zeggen meerdere mensen tegen mij, terwijl ik zelf het gevoel heb dat dat juist niet zo is! Herkennen jullie dat ook? Morgen moeten we weer naar de verloskundige en dan gaan we over de bevalling praten enz. Ben benieuwd of de kleine al is ingedaald, hoe voelt dat eigenlijk? Wat voor flesvoeding geven jullie eigenlijk/ gaan jullie geven? Wij hebben gekozen voor Kruidvat voeding. Volgens de verloskundige heeft dat dezelfde samenstelling als Nutrilon, en het is een stuk goedkoper. En Kruidvat voeding is tenminste niet zo vaak uitverkocht als Nutrilon of Friso, wat ook een vreselijk irritante gedoe is (hier in het noorden tenminste) Nou ff weer bij gekletst, nu ga ik op bedje en hoop een keer een goede nacht te hebben nu het nog een beetje mogelijk is.
@ proudmama: haha goed van je vriend! Sommige mensen kijken idd nergens naar. @ mamajulia: hier ook een paar dagen een beurs gevoel gehad van onderen maar dat trekt echt heel snel weg. Had gisteren echt nergens last meer van. Hechtingen heb ik ook weinig last van gehad. @ stuwing; hier flink last van. Mijn borsten waren altijd al heel gevoelig dus ga maar na.... Ik weet ook echt niet hoe ik moet liggen
Haha mamajulia: barbies Indd! Hoop alleen dat ik niet zo gil en ik lul gewoon lekker door over vocht. 1 dag overtijd hoppa! Haha! @ proudmama: haha ik zie het al helemaal voor me! Wel goed van je vriend! Indalen heb ik niet gevoeld.. Kwam bij vk en die zei ineens hij ligt vast en is helemaal ingedaald uhm Huh ok.. @ bevallen dames: stuwing aah wil het ook nog niet weten haha! Wel blij te horen dat bijna niemand last van hechtingen heeft! Even iets doms hoor maar wanneer mag je baby nou echt naar buiten? Niet van zh naar auto maar echt gewoon lekker naar buiten? @ flesvoeding: hier nutrilon!
hallo dames.. hier ben ikook weer gister de kraamzorg geweest..! zelfde riedeltje als bij mijn dochter dus was zo weer weg,, hier begin ik mijn buik mega zat te worden.. word er soms ook sago van wakker ,.. nog even...
@ mamajulia met kleintje op een zonnig terras zitten is leuker gelukkig ben je niet bang! @ zustertje ons kleintje mocht gister al naar buiten! Hij was toen nog geen 5 dagen op de wereld (pas s avonds om 21:02). Hij kan z'n temp goed vasthouden en er zit een stijgende lijn in zijn gewicht, dat waren hier de voorwaarden geloof ik. Wij gaan er vanmiddag lekker op even op uit.
Onze kleine mag op dag 8 naar buiten, zondag dus. Voorwaarde is dat zn temperatuur goed is en hij niet is afgevallen.
@ lovepeet: fijn dat alles ok was! Nog even doorbijten en je hebt je kleintje! ( haha hoor wie t zegt..) @ river en lotje thnx! Wist t niet! WAAR IS MIR? Stiekem aan t bevallen?
Hier vandaag m'n apk gehad bij de vk. Nog steeds niet ingedaalt dus dat verklaart de maagzuur en het benauwde gevoel nog steeds . Verder was alles goed. Aftellen maar!
Hoi meiden, nee niet stiekem bevallen, gelukkig niet, ons huis is nog een zootje... Even een updateje. Ik heb een aantal dagen slecht geslapen en was daardoor gister zo moe dat ik over m'n eigen benen gestruikeld ben. En het evenwicht is ook niet meer wat het geweest is... Dus hard gevallen. Gelukkig niet op m'n buik, kleine heeft nergens last van, maar ik heb een grote schaafplek op de zijkant van m'n been ter hoogte van m'n knie en twee grote blauwe plekken. Ben precies op het trapje naar de achterdeur gevallen, dus een paar stoepbanden in m'n been... Ook m'n arm heeft een klap gehad (met de slechte schouder...) en handen liggen beetje open. Alles bijelkaar niet ernstig, maar wel erg pijnlijk en vervelend... Dus vandaag maar een beetje rustig aan gedaan. Ik heb voor het vocht in m'n voeten/kuiten kousen aangemeten gekregen, erg fijn! De vk zei dat het vaak voorkwam als de kleine ging indalen, dan klemmen de lymfklieren af. Nou dat kan kloppen, ik voel regelmatig vanalles vanonder... Nou verder niet veel nieuws, ik hoop dat morgen m'n been minder zeer doet en ga beginnen met het wiegje te lakken. Fijn dat alle baby's het zo goed doen en het met de mama's ook goed gaat!
Ooooh Mir.. Ik herken het wel een beetje hoor, toen ik 35 weken was (klinkt heeeel wijsneuzerig I know, en zo bedoel ik het niet) en nog net die laatste dagen werkte had ik ook geen rust en rende ik mezelf af en toe net zo hard voorbij als jij. Let je alsjeblieft een beetje op jezelf?
Heb inmiddels verlof hoor , maar ik was gewoon echt helemaal op door veel te weinig slaap, had even met de hond stukje langs de weg gelopen en wil het huis in lopen en het volgende moment lag ik... Ik let nu wel heel goed op mezelf hoor, ga regelmatig even met de benen omhoog tussen het schilderen door en tussen de middag na de lunch even een tukje. Manlief slaapt sinds afgelopen nacht in een andere kamer zo komen we allebei meer aan slapen toe, dat is echt even beter zo.
@MamaJulia, dus toch liever niet voor de 45 weken ?? Last van mijn schaambeen heb ik totaal niet hoor! En idd als Barbie het kan, dan moeten wij het allemaal kunnen toch HAHA !! @Riverr, begint nu te komen die stuwing.. bah. Ik geef de fles. @ProudMama, ik geef nu nutrilon omdat ze dat in het ziekenhuis ook hadden, ik stap wel op kruidvat over na dit blik denk ik. Mits dat ook goed valt natuurlijk . Fijn dat de buik goed gegroeid is en er niks bijzonders was. Weet niet hoe indalen voelt, ze lag bij mij pas goed toen de bevalling al gestart was. Vervelend van die mensen zeg, maarja fatsoen is vaak ver te zoeken zucht. @Zustertje, heb geen flauw idee wanneer we naar buiten mogen, heb er tot dusver ook nog geen behoefte aan overigens haha. @Lovepeet, nog even idd! @Dame, vervelend zeg dat de kleine nog niet is ingedaald @Mir, OEI niet fijn hopelijk heb je snel geen last meer van de pijn! Ook fijn dat je speciale kousen hebt zeg! Nou hup, wie gaat er eens bevallen? Hier verder niet veel nieuws, Sophie doet het super en alles gaat met mij en manlief ook goed. Afgelopen nacht wel van 3 tot half 6 op geweest want mevrouw was niet moe te krijgen. Manlief heeft het toen een 15 minuten overgenomen en toen sliep ze eindelijk. Heb dus vanmiddag even bij geslapen en hoop dat ze vannacht wel weer terug in bed te krijgen is. VK was vandaag even op controle, toen kreeg ik te horen dat de vacuumpomp buiten de deur klaar had gestaan... de paniek sloeg me spontaan helemaal toe... en dat terwijl ik er al vanaf ben pff. Ben echt blij dat ze er op tijd was want anders was het dus heel anders gelopen ben ik bang. Ook hebben we het over het bevalplan gehad. Ze vond het jammer dat we deze niet overlegd hadden omdat bepaalde zaken (infuus, foto's etc.) dan beter waren gegaan en dat er met sommige wensen die we hadden ondanks alle hectiek wel rekening gehouden had kunnen worden. Ze raadde ook echt aan bij een volgende kindje (wat niet gaat komen maar oke haha) toch echt altijd van te voren het plan af te geven bij je VK en ook in het ziekenhuis. Dus dames, toch ff dat plan schrijven en erover praten volgens mijn vk
@ dame fijn dat Alles goed was bij de APK! @ mir: goed rustig aan doen nu he! Verder al gereageerd in andere topic! @ mamajuul: hoeist nou? @ yunami: super dat Sophie t zo goeddoet! Erg blij voor je en leuk de updates te lezen! Las net in ander forum dat moppie gister is bevallen van een zoon! @ hier: bloeddruk te hoog, geen eiwitten, wel ineens veel vocht ook in mijn gezicht.. Nu elke dag op controle.. * kwam die nou maar gewoon dan hoeft niemand en vooral ik me geen zorgen meer te maken!* vind het echt bizar na 40 weken ineens allerlei dingen.. Kind is allang klaar.. Strippen willen ze niet en zolang ik geen eiwitten heb geen verder onderzoek.. En ik me maar steeds naarder voelen.. Lees hoofdpijn, misselijk, grieperig gevoel enorm moe.. Begrijp me niet verkeerd wil liever niet ingeleid worden.. Maar mezelf in gevaar brengen vind ik ook niet zo fijn.. Straks ben ik met de bevalling zo beroerd dat ik het niet meer kan.. Of t ineens spoed word en een ks terwijl dat nu helemaalniet nodig is.. Of zie ik het nu verkeerd? Nouja kleine man moet maar snel komen en vk zal het wel weten.. Sorry voor mijn geklaag!