Zus, 't schijnen wel tekenen te zijn van een naderende bevalling; verminderde weerstand en alles.. Hou moed meissie, die baby komt er heus uit! Enneh, je klaagt niet. En al deed je het wel, dat mag af en toe heus.. Even een update; hier gister een APKtje gehad en de laatste haptonomie sessie voor de bevalling. Qua APK is alles prima, heb een wat lage bloeddruk, maar dat schijnt juist goed te zijn. BabyJulia ligt ingedaald en dat was vooral vandaag goed te voelen. Althans, dat wat ik voel (veel druk/pijnlijk gevoel op m'n punani) wijt ik aan het ingedaalde koppie/lijfje. Herkennen jullie dat toevallig? Heb het gevoel eerder gehad als ik veel gelopen had en niet voldoende rust nam, maar vanochtend had ik het gevoel nog en heb ik het heel de dag gehouden. Nou heb ik gister ook best wat gelopen, dus misschien is het toch gewoon overbelasting. Hopen dat het morgen minder is.. De laatste hapto sessie was ook fijn. Iemand van jullie trouwens, die zwangerschapshaptonomie heeft gedaan? Nee hè? Wij zijn nav. de sessies in ieder geval klaar voor de bevalling en de relatie sprak zelfs de verbijsterende woorden; "Weet je? Misschien dat ik nu toch meer naar een thuisbevalling nijg.. Is dat raar?" Waarop zowel de haptonome (pro-thuisbevallingen) en ik (pro-waar ik me goed bij voel, en dat kan ook thuis bevallen zijn) elkaar aankeken en (misschien net iets te gretig) "Nee hoor!" riepen. De relatie was tot op gister (bijna) niet te overreden dat we ook gewoon thuis kunnen blijven. Hij heeft een broertje dat dood geboren is en vindt thuis bevallen dus vreselijk eng. Gelukkig zijn we inmiddels al lang op het punt dat we wel zien waar het schip strandt, thuis of in het ziekenhuis, en voelt hij zich daar ook ok bij, maar het was toch een mooi momentje We zullen zien! Het gros van de bevallenen (allemaal?) tot nu toe is in het ziekenhuis bevallen, of niet?
@ mamajuul: hoe is t met je punani haha! Prachtige benaming! Wat fijn dat APK weer goed was! En wellicht zelfs thuis bevallen wauw! Durf ik niet aan.. Scheitluis die ik ben! Haptosjit niet gedaan nee.. Weet eigenlijk niet eens wat t is...( schaam schaam! Excuses naar baby) Vannacht maar 3.5 uur geslapen dus ga ik even inhalen! Truste!
@Zustertje, he verdorie dat is echt vervelend om te lezen!! Hopelijk knap je snel op en komt de kleine zeer spoedig!! Slaap lekker, hopelijk haal je je rust ff goed in, die ga je hard nodig hebben !! @MamaJulia, he verdorie wat naar van die pijn bij je punani! Herken het niet mja had ook geen volledig ingedaalde baby.. Probeer idd even een dagje rustig te doen, kijken of dat helpt? Fijn dat je relatie er nu zo zeker van is zeg, dan zal die haptonomie toch goed werken! Wij hebben helemaal niks gedaan in het teken van cursussen etc. Ik voelde me ook fijner bij het ziekenhuis, alles is binnen handbereik mocht het nodig zijn en dat gaf mij rust .
Hoi meiden, Ik weet niet of het door de kousen komt of omdat ik nu 1x per dag 0,5l brandnetelthee drink, maar ik heb gisternacht maar 2x geplast en vannacht maar 1x!!! Ik is blij, voel me langzaam weer een beetje mens. Ik zit lekker in de schuur met de garage deur open op een kruk te schilderen. En nu ff pauze, beentjes omhoog. Been doet nog erg zeer, is ook mega blauw aan het worden, maar ja dat gaat wel over. MamaJulia, ik voel ook vanalles vanonderen, kleine is ook hier aan het indalen... Niet altijd even fijn . Fijn dat je relatie zo bijdraait. Hier had manlief ook wat problemen met mijn thuis badbevalling, maar ziet het nu ook wel zitten. Ik zie wel hoe het loopt. Gaan binnenkort nog even bij ziekenhuis kijken. Ik probeer af en toe even een yogalesje mee te pakken, maar is maar 1 keer per week en toen ik nog werkte kwam het vaak niet uit en deze week moest ik zonodig vallen dus ging het ook niet lukken. Ik hoop volgende week wel te kunnen. Verder via de kraamverzorging een zwangerschapscursus gedaan. Zustertje, ik hoop dat die kleine gauw komt! Yunami wat heerlijk te lezen dat het zo goed gaat met jullie!
@Zus nou, de punani doet op dit moment redelijk zeer, MAAR DAT IS OMDAT IK MIJN BIKINILIJN NET HEB LATEN HARSEN!! De dame van de salon had het over waxen toen ik de afspraak maakte, maar de chick die me net behandelde had het toch echt over hars.. Ik dacht, da's handig, omdat ik er momenteel zelf écht geen zicht op heb, maar teringdeteringdeteringdeTERING (Pardon my French dames), wát een pijn.. Mijn mantra was; "een bevalling is erger!!", maar toch. Niet te doen.. En het resultaat is wat mij betreft ook niet naar wens. Heb een soort van gecultiveerde driehoek, maar daaronder is het nog steeds volle bak oerwoud. En nou hád ik dat ook kunnen laten harsen, maar zo'n harsstrip op de lipjes, eeeeehh.. NEE. Dan nog maar een beetje op de tast blijven aanmodderen. *Zucht*
Hahahahahahabaha ow sorry maar mama Julia you make my day! Ik zie t helemaal voor me! Bevallen word nu een eitje voor jou wel eerst even oerwoud bijwerken he Mijn punani is meer een hamburger zo dik! En ben nog niet eens bevallen Ow mijn maag knort naar aardbeitjes door mir! Ti's verder erg stil aan t worden hier!
Ik heb ook een hamburger zus. En dat vind ik helemaal niets moet ik je zeggen.. Hopelijk trekt ook dat weg na de bevalling.. @Proudmama Yeah!! Kun je lekker ZP lezen op de bank
@Mir, he wat een fijn bericht, klinkt allemaal top! Hopen dat je je zo blijft voelen @MamaJulia, auw auw auw!!! Niet fijn . Wat een leuke foto ook, je nagels matchen!! @Zustertje, ze zeggen dat kleintjes erg stil worden vlak voor de bevalling, wellicht een goed teken dus ?? @ProudMama, He wat een luxe @Hamburger, check! Trekt weg hoor, althans... hier is het al flink minder aan het worden sinds de bevalling. Nog niet helemaal de oude maar er is een begin! Ik ben bek en bek af en manlief ook, dus we gaan even proberen te slapen zolang Sophie het toe laat .
Mamajulia: vind het ook niks.. Schaam me er zelfs voor haha! Maar yunami geeft goede hoop mooie buik weer! @ yunami: slaap lekker voor zolang t duurt!
Lol ff streng toespreken dan!!! Ik noemde mijn hamburger 'mijn 3e tiet' pfffff verschrikkelijk... Mja ach.. komt echt goed. Mijn plopnavel is trouwens ook nog niet weg... Zal morgen manlief eens een buikfoto laten maken en dan de laatste echte 'buikfoto' er naast zetten. Het is nog lang niet weg maar man o man, ik voel me bijna mezelf!! En nu ga ik echt
@zus Ik schaam me er ook voor.. Vooral ook omdat m'n liefje het laatst opviel.. "Zeg eh, issie nou gróter? Of lijkt dat maar zo?" Booooeeehh.. *huilt*
@ mamajulia: Mooi kleurtje! vooral op de nagels. @ me: wordt steeds benauwder lijkt het. Moet steeds geeuwen/gapen om diep adem te halen. Merk wel dat mijn maagzuur wat minder wordt (jippi!)
@ Dames met hamburgers Beter kunnen jullie de hamburgers wel even melden bij de vk. Ik had het ook en stoorde me er niet aan, had nergens last van verder. Vk wou toch even kijken en constanteerde een infectie. Wou het niet geloven omdat ik verder nergens last van had, maar na een zalfkuurtje had ik geen hamburger meer .
@ hamburger: was hier ook heel erg... Nu nog maar het begint bij te trekken. Ik durf het alleen niet aan om met een spiegel te kijken, zoals de kv voorstelde. @ navel: he's back! En langzaam komt ie wat meer in model. Net als mn buik, ik sta er toch van te kijken hoe snel dat weer redelijk goedkomt. Het went ook supersnel om geen dikke buik meer te hebben. @ zustertje: jammer dat beeb weer druk is. Robin was ook heel stil net voordat ie geboren werd. @ mamajulia: mooi kleurtje! Ik zal morgen ook eens een buikfoto posten. Zo gek dat we vorige week om deze tijd nog geen robin hadden.... Hier morgen de laatste dag kv. Ik zie er toch wel een beetje tegenop om straks alles zelf te moeten doen. Ben nog best wel onzeker over de bv, hoewel dat eigenlijk wel goed gaat. Maar zodra de kv weg is heb ik 100 vragen. Nu schrijf ik die voor haar op maar dat gaat straks niet meer. Gelukkig heeft mn moeder een week vakantie dus die zal hier regelmatig zijn. Nou meiden, sterkte met de laatste loodjes.
Yunami en lotje ben benieuwd naar jullie buiken! Wel fijn dat ze snel bijtrekken! @ lotje: snap je angst maar ik weet zeker dat je het kan!!! En moeders weten ook alles ze hebben je zelf immers groot gebracht! Komt goed meid! Hoe gaat het met Robin verder? @ mamajulia: hier ging vriendlief me keihard uitlachen en erna ook serieus vragen of dat ooit wel goed kwam.. Fijn! Ze zeggen ook weldat seks bevalling op kan wekken maar met zon hamburger zie ik dat echt niet zitten.. En vriendlief ook niet haha! Misschien verklaart dat waarom baby er NOG steeds niet uit wil @ proudmama he bah dat wilde ik dan weer niet als oorzaak! Want kuurtje duurt even en dan moet ik straks met ab infuus Ofzo bevallen? Ik heb verder ook nergens last van.. Geen jeuk, geen branden, geen stinkende smurrie.. Zucht nouja ik vraag het maandag maar gewoon.. (Nu al lood in mijn schoenen) Nou vandaag maar even naar de markt en grote boodschappen doen! Jullie nog plannen? Fijn weekend!