Ja snap dat je even wacht tot je echt bevestiging hebt! De kraamhulp die stelt idd een schema op, VK die houdt hier zicht op (qua voedingen en hoeveelheid). Kraamhulp maakte vandaag haar laatste dag, maar ik ben vrijdag pas echt voor het eerst alleen. Gek genoeg maak ik me helemaal geen zorgen er om, vertrouw erop dat ik het wel kan hihi. Gaat hard idd, duurt nog wel ff voor het weer is zoals het was maar de vooruitgang valt me heel erg mee, ben er wel blij mee dat het zo rap gaat hihi
Je kan t ook yunami! maar ti's vooral fijn dat je Zelf ook dat gevoel hebt! Laatste dagje voordat ik t definitief hoor en bij de gyn hoor.. Hoop op dat ik ervoor nog beval is echt helemaal weg haha! Yunami las bij de mama's dat je gaat kijken voor een buikdrager. Let aub goed op dat t een ergonomische is! Ik heb me er echt uren in verdiept en je wil straks niet een kindje met heupproblemen gaat om de echte kikkerhouding en niet een halve! Google maar eens! Of misschien heb je dit al gedaan haha! Hier een bondolino na veel onderzoek uitgekozen.. Kan natuurlijk mijn ervaring niet delen haha Fijne dag allemaal.. Ik ben behoorlijk plan loos.. Verveling begint erg goed toe te slaan!
Thanks voor de tip, ik zit erg te denken aan een babybjorn, die schijnen ook erg goed te zijn. Bondolino hebben ze niet bij de prenatal meen ik. Maar we zullen zien . Heb je nog wel tekenen of is het helemaal rustig bij jou? Fijne dag!!
Hoiii!! Zustertje: Ik begrijp je verveling ZO goed! Ik probeer (voor zover dat nog kan) zoveel mogelijk te plannen, anders kruipt de tijd voorbij. Ik vind het wel heel fijn om te weten wanneer de baby (uiterlijk) komt. Het idee dat het nu nog zo'n vier weken had kunnen duren zou me niet blij maken. Ik zie er erg naar uit maar vind het ook wel spannend allemaal. Ik tel de dagen af! Heb je nog last van voorweeén oid? Oh zenuwslopend hoor, dat je maar zit te wachten en gewoon nog niet weet wanneer het gaat gebeuren. Milan: gefeliciteerd! Lotje: jeee zo snel je eigen broek al aan, daar durf ik nog niet op te hopen. En op je buik slapen, heeeeeeeeerlijk!! Haha en je eigen doos weer zien. Das hier ook lang geleden Al terrasje gezeten met Robin, klinkt goed allemaal!!! Yunami: vanmorgen gewone controle gehad, de laatste Alles was goed. Buik groeit nog steeds denk ik, kan me niet eens meer voorstellen hoe mijn leven zonder buik was haha! Hoe is jullie nacht verlopen? Wat fijn dat je het nu weer op orde hebt met het drinken. Onzeker kan je daarvan worden he? Je buik is echt mooi aan het slinken, beter!!!!!!! Gaat best vlot! Buikdrager: Er is zoveel keuze dat ik geen idee heb waar ik zou moeten beginnen dus ik heb het bij voorbaat al opgegeven. Omdat het warme weer er ook aankomt weet ik ook niet of zo'n drager of draagdoek me fijn lijkt...
OJA, weet je waar ik helemaal tureluurs van word? Ik kan echt nergens meer lopen of men spreekt mij aan. En echt, ik weet dat het lief bedoeld is maar ik word er GEK van! Gister even met dochter naar de ortho, toen ik naar buiten liep was iemand in de tuin aan het werk en die begon al: 'zozo, jij kan elk moment bevallen denk ik? wat een buik!'. En dan glimlach ik en houd beleefd een conversatie. Even later moet ik even snel naar de supermarkt, nou goeiedag, dat 'snel' kan ik wel achterwege laten want iedereen spreekt me aan. Ik doe echt heel aardig en beleefd en ik begrijp het echt, ik vind het ook lief van al die mensen MAAR IK WIL GEWOON DOORLOPEN! Het kost me zowel geestelijk als lichamelijk echt veel energie. Zo, dat is eruit
Het is hier echt volkomen rustig! Alweer 1.5 dag geen krampje, slijm of iets te ontdekken.. Nja hij zit dus blijkbaar nog goed haha! Het kan nu echt niet meer lang duren dus vind t prima. Klaag niet meer, wacht niet meer ik zie t wel @ Charlie: ja het gaat voor jou ook flink opschieten nu! Spannend! Haha die 4 weken poef 100% zeker dat ik die ook niet ga halen! Ja mama Juul ik heb je nergens meer gespot! Lig je lekker te kroelen met babyjulia? Hoop t voor je! @ yunami: ben benieuwd! Laat je weten welke t geworden is?
Hier ook iemand die zich er helemaal in verdiept heeft en babyborn is juist heel slecht voor de heupen, niet doen! Even kijken op Dragen en Voeden, Natuurlijk Ouderschap, Dragen en Borstvoeden Ik ga buikdragen met een geweven katoenen doek en vanaf ongeveer 3 mnd met een boba rugdragen. Verdiep je er alsjeblieft goed in en ga niet zoeken naar een drager bij de prenatal, want de goede vind je daar niet, die zul je online of bij een consulent moeten kopen. Draagdoekconsulenten Deze consulenten hebben vaak niet alleen doeken maar ook enkele ergonimische dragers om te proberen. Of kijk even op Home - Welkom bij Dragen & Zo | Dragen enzo - draagdoeken en meer of Draagzak, ergonomische babydragers, o.a. Tula, Hoppediz en Wompat.. Succes! Voor de rest reageer ik laten vandaag, de wasmachine piept, net de eerste babykleertjes gewassen voor in m'n vluchttas en daarna weer schilderen .
Neeeeee meisjes, ik beval pas 18 of 19 mei, dat weten jullie toch?! Niks niet kroelen, lekker allemaal leuke dingen aan het doen Ik heb vakantie totdat babyJulia er is, dus ik vermaak me uitermate! Yunami, ik zou me even goed inlezen over de draagdoeken. Babybjörn maakt helaas juist géén ergonomische draagdoeken (geen kikkerhouding zoals eerder genoemd; knietjes hoger dan de billetjes), waardoor je je kindje met heupproblemen op kunt zadelen. Google maar eens even, dan krijg je mee wat ik bedoel. De ergobaby schijnt een goeie ergonomische drager te wezen. Ikzelf heb zo'n spijker ByKaj gekocht en ik kan niet wachten om m'n meissie daarin de doen Edit: nou Mir, twee zielen, één gedachte!! Wat zij zegt dames Enneh, thanks voor die reminder van de vluchttas; DAT MOET IK VANDAAG GAAN DOEN!! Dat ding moest nu maar eens echt af, met alles erin enzo. En een lijst met adressen voor het geboortekaartje, dat moet ik ook echt eens gaan doen.. En de wieg (ik heb een nieuwe!! Degene die ik had kon ik niet ophangen, nu hebben we zo'n vet schattige hangwieg aan zo'n wigwam van een vriendinnetje kunnen lenen! Zal er straks even een foto van maken), die moet opgemaakt. En, en, en... *In zichzelf verder mompelt* MAAR HET IS ZULK MOOI WEER!! Ik ga tóch liever ergens in de zon zitten
@Charlie, fijn dat alles goed bevonden is bij de controle! Sophie heeft van 1 tot 7 geslapen dus echt meer dan keurig!! Heerlijk gewoon! Buikdrager lijkt mij gewoon fijn voor in huis, als ze dan wakker is kan ik haar lekker bij me hebben en toch mijn dingen blijven doen, zoals werken bijvoorbeeld of het huishouden haha! Wandelen doe ik toch liever met de kinderwagen. Wat vervelend zeg dat men je niet met rust laat, ik zou er ook knettergek van worden. Wat dat betreft ben ik best blij dat ik van wandelen harde buiken kreeg en mijn knie overbelast was/is, dan kon ik de deur amper uit dus heb me lekker kunnen afzonderen hihi. Niemand die mij lastig viel . @Zustertje, wel slim niet meer te wachten hij komt wel wanneer hij komt he . Ik laat straks wat weten! @Mir, ik ga direct even lezen, thanks! Succes weer vandaag @MamaJulia, haha goedzo, geniet er ook maar lekker van hoor! Ik vind die bykaj helemaal geweldig (manlief ook) maar het lijkt me zo'n gigantisch gedoe om hem om te krijgen?? Leuk zeg zo'n hangwieg, ben benieuwd naar de foto haha. Als je nou gaat genieten van het weer en dan vanavond die regeldingen gaat doen? Dan is de zon toch weg/niet meer warm! En pas op voor een zwangerschapsmasker he zou zonde zijn!
Ik heb geen zwangerschapsmasker Yunami, dat weet ik allang En ik ga jouw plannetje uitvoeren. Dus de foto van de wieg hou je ook tegoed vanavond!!
ik heb alles gelezen, maar geen energie om te reageren. sorry. Mijn hoofd doet zo'n pijn.. R. slaapt eindelijk! Ik moet t huishouden doen, vanmiddag komt er iemand van t CB hier thuis. Ik wil zooo graag even slapen!
@MamaJulia, Hahaha maar wat niet is kan nog komen he!! @Floral, hopelijk komen ze snel dan kun je een dutje doen Heb ff filmpjes gekeken en sites gelezen etc. denk dat wij ook voor een bykay gaan, het knopen valt toch behoorlijk mee zie ik.. Wij zitten met zo'n giga lengteverschil dat het met dragers die volgens de sites van Mir niet gaat lukken, of ik moet ff 100+ euries neer gaan gooien en dat wordt me iets te gortig om eerlijk te zijn .
@Yunami Nee hoor.. Moet je een maand in Thailand gaan backpacken als je zwanger bent. Da's DE zwangerschapsmasker-proef. Goeie keuze de ByKay, knopen is idd niet zo'n issue. Tip: check marktplaats, worden er veel voor een prikkie aangeboden.
Bekijk bijlage 323223 Wat een heeeeeeeeeeeerlijk weertje! Yunami: Ohhh ze heeft lekker doorgeslapen zeg! Ben je zelf al helemaal op peil qua energie? Slaap je overdag ook? Julia: Ben benieuwd naar je hangwieg! En hup, maak die vluchttas in orde! hahaha, jij bent echt op en top relex, heerlijk!! Overigens: de helft vd vluchttas vind ik wat lastig om in te pakken omdat het dingen zijn die ik dagelijks nog gebruik (toilettas, makeup, etc) Floral: Huishouden even laten voor wat 't is en lekker dutje gaan doen? Hoop dat je nog wat kan uitrusten.
@MamaJulia, ik vergeet continue dat je idd die reis hebt gemaakt, maar dan moet dat idd goed komen . Zal op MP kijken! @Charlie, ik heb 1 dutje gedaan, dat was na een nacht waarin ik amper aan slaap ben toegekomen omdat mevrouw toen nog een omgedraaid dag/nacht ritme had. Voor de rest voel ik me echt weer helemaal mezelf. Qua laatste dingen voor de vluchttas die je nog gebruikt, even een post it op je tas plakken met daar de dingen op geschreven. Had ik ook zodat manlief die laatste spullen op dat moment nog er in kon gooien en we niks vergaten .
@ mama julia: Oef fijn zeg geen zwangerschapsmasker! ik durf het echt niet aan die zon,, en vermijd m met mijn gezicht zoveel mogelijk! Lekker met ruggetje in de zon! oja 18 /19 pas he.. was het even vergeten maar heb toch zo'n idee dat je dat niet gaat halen haha! Geniet van je "vakantie" @ charlie: Ja die opmerkingen zucht.. hier ook continue jij bent toch allang uitgerekend.. ja dat klopt.. alsof ik dat nog niet vreselijk genoeg vind.. Wrijf het er maar in! maar goed altijd blijven lachen he.. en zeggen t voordeel is, het kan nooit lang meer duren nu.. (En dat zeggen we al vanaf 37 weken! DAT IS AL %^& 4 WEKEN ! ) Maar je blijft een mooie buik hebben.. heb ook t idee dat die hier maar blijft groeien en groeien.. Morgen weer een fototje van jawel 41!!!!!!! weken.. @ yunami: Jaaaa sophie zo goed geslapen! Lekker zeg! En vind het toch zo fijn dat je je weer helemaal jou voelt.. Weet dat je nogal wat strubbelingen met al die hormonen hebt gehad tijdens de afgelopen 9 maanden! Goeie keus draagdoek! Geniet ervan meid! @ Floral: Adem in, adem uit, huishouden loopt niet weg.. Lekker even gaan liggen met je kleine! Kop op!
Oke ik had mezelf voor genomen niet meer te klagen maar ik moet toch even wat delen.. Weken lang werd ons kindje te klein geschat en zou niet meer dan 2800 gram wegen, we moesten maar vooral kleine kleertjes halen.. nu heb ik dus van iedereen maat 50 gehad en zelf ook gekocht.. je raad het al.. de groei is inmiddels lang en breed ingehaald.. Ben nu zo bang dat hij straks al bijna of misschien wel meer dan 4 kg weegt en al die pakjes niet meer past Ook lees ik overal dat boven de 41 weken ze een hele droge huid hebben.. dat vind ik sneu! Ben zo bang nu voor alles... Hoop zo graag op een gezond kindje die niet al geboren wordt als halve peuter haha Oke dat klinkt erg overdreven maar hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel.. Einde klaagmodus!
@ zustertje: klagen mag altijd hoor meid Ons meisje liep ook steeds achter in groei, en zou ook een kleintje zijn bij de geboorte. Ik dus ook lekker veel maatje 50 aangeschaft. Ondertussen heeft ze een groeispurt gemaakt en wordt ze op 3,5 kilo geschat bij 40 weken... Baal ik ook wel een beetje van eigenlijk. Klein is juist zo schattig haha. Maar zolang ze gezond zijn maakt het allemaal niets uit natuurlijk. Oh en voordeel aan peuters is dat ze al praktisch zindelijk zijn, scheelt ook weer een hoop werk hahaha. Maar even serieus: komt allemaal helemaal goed hoor meid, niet mee inzitten!