Mei 2013 Buiken (Foto's!)

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Ytest, 31 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Floral

Floral Actief lid

28 feb 2013
    123
    0
    0
    NULL
    NULL
    hmm van die kleertjes kan ik me voorstellen dat je baalt Zustertje! Onze dochter werd groot geschat, dus ik heb een kast vol met 56 en 62. Uiteindelijk groeide ze niet goed meer, maar toen lag ik ook al zo'n beetje in het ziekenhuis. Nu draagt ze nog steeds 44 en soms 50 (met mouwen en broekspijpen omgeslagen). De 62 blijft natuurlijk wel liggen, dus het meeste kan ze vast nog wel aan (ligt een beetje aan het seizoen).

Om het huidje moet je je niet druk maken! Onze dochter is met 37 weken geboren en heeft ook een droge huid. Het schijnt dat bijna alle baby's een droge huid krijgen door de overgang van water naar lucht. flink smeren met fijne cremes.

2. Mir81

Mir81 Bekend lid

25 sep 2012
    989
    0
    0
    Noordoostpolder
    Zo ik check weer even in, 4 uur on route geweest spullen ophalen, boodschappen bij de bouwmarkt en voer voor de beesten gehaald.
    Nu ff de beentjes omhoog! Wat is het broeierig warm hè, van mij mag die regen komen *zoekt dekking voor MamaJulia*...

Yunami Bkay zijn leuke doeken, wil je de tricot of de geweven jeans, dan zit er namelijk wel verschil in knopen hè ;). Let ook goed op welke lengte je koopt, ik heb een 7, 5,2m. De meest verkochte is een 6, 4,6m. In een geweven doek kun je je kindje langer dragen als in tricot en daarbij is geweven prettiger als het warm is.

MamaJulia ik kan het niet lezen...

Charlie fijn dat de controle goed was. Leuke foto! Ik herken het wel, werd net ook door de kassamevrouwen en de mevrouw bij de verfmengmachine aangesproken "hoe lang nog?". Ach ik vind het wel leuk.

Zustertje, balen is dat! Ik had gehoord dat als je eenmaal met verlof gaat en dan veel gaat rusten je kindje nog aardig bij kan groeien. (ben ik daarom nog zo druk, van mij hoeft ie niet veel meer te groeien :)) Ik had alleen maar maat 56 en groter gekocht en kon toevallig van de schoonzus van m'n vriendin maat 50 lenen, doos vol ook mt 56 en wat 62, erg handig! Toevallig ook van dezelfde serie die ik heb als eerste kleertjes, dus als 56 niet past heb ik ook iets in 50.

3. MamaJulia

MamaJulia Bekend lid

11 okt 2012
    719
    0
    0
    Nog een keertje, kon hem zelf namelijk ook niet zo goed lezen.. :)

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      25,9 KB
      Weergaven:
      7
  4. Yunami

Yunami Bekend lid

25 aug 2012
    971
    0
    0
    Nederland
    @Zustertje, bah kan me die frustratie zo goed voorstellen, zeker als je er al zo lang naar uit kijkt. Het waren idd geen fijne 9 maanden, maar achteraf was het me dubbel en dwars waard, maar dat is makkelijk lullen natuurlijk.. zucht ;). Maak je niet druk joh, de meeste kleintjes passen maat 50 wel hoor! Sophie is mooi gemiddeld en veel maat 50 kleertjes zijn wat groot/los dus plenty of space!!

@MamaJulia, hahaha die tekst, geniaal!

@Mir, we hebben een 6 inderdaad (manlief is groot). Ik kwam er net achter dat de denim idd anders gevouwen wordt dan de tricot, was ff zoeken maar het is gelukt (geoefend met een pop). Straks na de voeding eens kijken of het met de kleine ook lukt en of het dan ook past, anders toch een maat groter bestellen. We hebben dus idd de denim gehaald, vonden we wat gaver en met een leuk bedrag aan cadeau bonnen kon ik wel even een oogje dicht knijpen... pff wat een prijzen voor een lap stof...

@Huidje, Sophie ook. Smeer me een ongeluk met vaseline en na een badje natuurlijk een beetje olie.

We zijn dus voor een ByKay gegaan, de denim versie. Nu hopen dat we de juiste maat hebben anders gaan we donderdag wel weer terug pfff ;)

5. MamaJulia

MamaJulia Bekend lid

11 okt 2012
    719
    0
    0
    Jaaaaaa!! Cool Yunami!! En hij is inderdaad stervensduur maarrrrr, ik heb naar stof gekeken op de markt op zelf zo'n doek te maken, en dan was ik ongeveer hetzelfde bedrag kwijt geweest. Goede stof is helaas gewoon prijzig. Enneh, je kunt hem ook als hangmatje in de box hangen, misschien vindt Sophie dat ook wel fijn..

6. Yunami

Yunami Bekend lid

25 aug 2012
    971
    0
    0
    Nederland
    Ah kijk dat is nou jammer dat goede stof duur is!
    We hebben hem beiden geprobeerd en we vinden hem echt tof, Sophie ook, die ligt tevreden op mijn buik te slapen! :D En ik heb nu mijn handen vrij omg wat cool!

Ben d'r heeeel blij mee!

Maat is ook goed, al kan ik er nog maar net een dubbele knoop in leggen op de buik, maar gezien mijn buik nog slinkt heb ik straks wel meer stof over :)

7. Mir81

Mir81 Bekend lid

25 sep 2012
    989
    0
    0
    Noordoostpolder
    Goeie keus Yunami! Fijn dat de maat goed is! Ik wil de knoop graag op m'n rug dus vandaar een 7.

Dat die doeken zo duur zijn heeft met materiaal te maken, maar ook met hoe de stof geweven is.

Ik had nog even willen schilderen in de schuur, maar door de warmte en het vele lopen heb ik echt geen benen en voeten meer over. Kousen doen kun werk, zitten behoorlijk strak... Dus beentjes omhoog en wasvouwen, dat was ook hard nodig. En ondertussen kijk ik uit op een wasrek met babykleertjes <3. Heb het wasrek maar in de huiskamer gezet, buiten waait alles eraf en verder nergens anders plek, ach een zootje was het toch al... ;)

8. Yunami

Yunami Bekend lid

25 aug 2012
    971
    0
    0
    Nederland
    Ah dan doe jij hem vanaf voor dus nog eens naar je rug denk ik?
    Op de rug knopen lijkt me niet fijn als je zit, en ik zit best veel als ik werk dus dan maar voor ;)

Volgens mij heb jij een heerlijke nesteldrang te pakken ;) goed bezig! Ik ga ook eens was vouwen, ff tot 10 tellen voor ik manlief wurg pfffft... meneer is moe ;)

9. Mir81

Mir81 Bekend lid

25 sep 2012
    989
    0
    0
    Noordoostpolder
    Ja klopt, maar ik wandel veel met de hond ;).

Nee hoor geen nesteldrang, ik wil gewoon nog iets nuttigs doen vanavond en aangezien schilderen echt niet meer wil, dan maar was vouwen en tv kijken... Ik heb echt een hekel aan het huishouden, heb heel af en toe een schoonmaakbui, voorheen vaak als ik ongesteld was, maar daar houd het wel mee op. Ik ben veel liever in de tuin bezig!

10. Inneminne

Inneminne Bekend lid

24 jul 2012
    933
    0
    0
    Belgje :)
    Hihi goeie :) :)

11. zustertje12345

zustertje12345 Bekend lid

12 jul 2012
    851
    0
    0
    verpleegkundige
    Zaandam
    Hahaha DNA: die ga ik onthouden!;) ben wel blij dat ik niet de enige ben die zo denkt.. Vond mezelf al slecht haha!

Yunami: blij dat de doek bevalt! En hopelijk heeft Sophie vannacht weer zon goede nacht!

Mamajulia: goeie tekst!:)

Floral: hoe is t nu meid? Alles beetje gelukt? 44 Ag gosh!

Mir: Hahaha t lijkt wel met de dag erger te worden bij joude drukte!;) wel gelukt met de vluchtkoffer?

Nou bevallen voor morgen is niet gelukt helaas.. We gaan dus over naar de gyn.. Maar goeie nieuws: morgen weer lekker spieken naar ons mannetje, afspraak voor inleiden maken en hopelijk wil en kan ze me strippen!

Truste allemaal!

12. dame

dame Bekend lid

19 jun 2007
    587
    0
    0
    @ mamajulia: geweldige tekst! zou em op een shirt moeten afdrukken!

Het komt steeds dichterbij en ik merk wel dat ik zenuwchtig begin te worden. Niet mijn eerste bevalling maar je hoort overal dat elke bevalling weer anders is.
    Merk wel dat ik sinds gisteren de kleine wat minder voel, En sinds vandaag steken onder. Zou het ingedaalt zijn? Heb a.s. donderdag een afspraak bij de vk maar betwijfel of deze doorgaat i.v.m hemelvaart, denk dat ze een fout heeft gemaakt.
    En,hebben de box opgezet! wel wennen hoor! :)

13. zustertje12345

12 jul 2012
    851
    0
    0
    verpleegkundige
    Zaandam
    Yunami: lees net dat nient op 1-05 is bevallen van zoon, misschien kan ze er bij op t lijstje?:p volgens mij stond zij namelijk er ook in... knipper knipper;)

Als t je teveel word of je er geen zin meer in hebt moet je t zeggen hoor!

14. Floral

Floral Actief lid

28 feb 2013
    123
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier gaat alles goed! Gelukkig een fijne nacht gehad en R ligt nu lekker te slapen; ik ga dus even douchen

Gisteren is R gewogen. Ze weegt alweer 2880 gram!

15. Yunami

Yunami Bekend lid

25 aug 2012
    971
    0
    0
    Nederland
    @Mir, haha nou het is dan iig een zeer goede praktische manier om je tijd mee rond te komen idd ;).

@Zustertje, succes bij de gyn, hopelijk goed nieuws!! Ik zet ze op het lijstje! Is niet te veel hoor, moet mijn tijd ook doden als de kleine slaapt dus dan heb ik wat te doen ;).

@Dame, idd spannend zeg! Leuk ook dat de box staat!

@Floral, yay fijn :D!!

Hier niet zo'n hele goede nacht helaas, mevrouw had om 12 uur een voeding en keek me daarna met 2 grote ogen aan tot 2 uur pffft! Daarna sliep ze nog niet helemaal maar heb haar toch in de wieg gelegd, gelukkig snapte mevrouw de hint want ze is na enkele minuten keurig gaan slapen. Vervolgens meldde ze zich om half 6 maar dat hebben we ff gerekt tot 6 uur omdat anders het hele ritme overhoop gaat. Dat liet ze gelukkig goed toe en ze ligt nu tevreden te slapen. Ik mag niet klagen want ze is volgens mij een ontzettend makkelijk/rustig kind ;).

16. Yunami

Yunami Bekend lid

25 aug 2012
    971
    0
    0
    Nederland
    Geboren:
    17/04/13 - Lolsmurf - 27 jaar - MEISJE - Bij 38 weken 0 dagen
    19/04/13 - Floral - 22 jaar - MEISJE - Bij 37 weken en 1 dag

22/04/13 - Nenny - 23 jaar - MEISJE - Bij 38 weken en 3 dagen
    26/04/13 - Riverr - 26 jaar - JONGEN - Bij 38 weken en 4 dagen
    27/04/13 - Lotje02 -31 jaar - JONGEN - Bij 37 weken en 5 dagen
    29/04/13 - Yunami - 24 jaar - MEISJE - Bij 39 weken en 2 dagen
    30/04/13 - Ytest - 25 jaar - MEISJE - Bij 39 weken en 1 dag
    30/04/13 - SandraBenjamin - 34 jaar- JONGEN - Bij 39 weken en 5 dagen

[COLOR=black][B][COLOR=black][B]01/05/13[/B] - NienT - 26 jaar - [/COLOR][COLOR=deepskyblue]JONGEN[COLOR=Black] - Bij 38 weken en 4 dagen[/COLOR]
    [/COLOR][/B][/COLOR]
    03/05/13 - Within - 24 jaar -
    JONGEN- Bij 39 weken en 0 dagen
    05/05/13 - Milan2009 - 26 jaar - MEISJE - Bij 38 weken en 2 dagen

Uitgerekende datum:
    01/05/13 - Zustertje12345 - 24 jaar
    - 1e - JONGEN
    05/05/13 - Dnice22 - 23 jaar - 1e - MEISJE
    11/05/13 - sinfidel - 28 jaar- 2e en 3e - JONGEN & MEISJE
    14/05/13 - MamaJulia - 29 jaar - 1e
    - MEISJE
    16/05/13 - Dame - 27 jaar - MEISJE
    17/05/13 - Aora - 31 jaar - 2e - JONGEN
    17/05/13 - DNA86 - 27 jaar - 1e - MEISJE
    18/05/13 - Knibbel - 27 jaar - 1e - JONGEN
    20/05/13 - Happy2013 - 29 jaar - MEISJE
    20/05/13 - Charlie - 30 jaar - VERRASSING
    23/05/13 - Shk - 28 jaar - 1e - VERRASSING
    25/05/13 - ProudMama90 - 23 jaar - 1e - MEISJE
    31/05/13 - Lovepeet - 22 jaar - 2e - MEISJE
    05/06/13 - Mir81 - 32 jaar - 1e - JONGEN
    10/08/13 - (ex-meibuikje) Inneminne - 28 jaar - 1e
    - MEISJE

17. Mir81

Mir81 Bekend lid

25 sep 2012
    989
    0
    0
    Noordoostpolder
    Goeiemorgen meiden, nou ja goede... laten we het op morgen houden...

Vluchttas is in wording, babykleertjes die erin moeten hangen te drogen en de rest moet ik nog ff bijelkaar rapen, maar het lijstje is er wel, dat is al heel wat toch ;):D.

Zo straks even een moeilijk gesprek met schoonouders voeren, die willen zaterdag komen, maar manlief is er dan niet. Ik zie het al helemaal escaleren tussen mij en mijn schoonmoeder als hij er niet bij is, dus moet even tactisch brengen dat ze niet kunnen komen.

Nou Zus spannend hoor wat ze nu gaan doen, succes morgen bij de gyn en geniet maar weer van de echo!

Dame snap het wel hoor ook al is het niet de eerste, blijft toch weer een bijzondere gebeurtenis. Hier staat de box ook al weer 2 weken om de beesten te laten wennen.

Yunami klinkt echt als een heerlijk baby hoor. Het is natuurlijk geen robot dus dat ze zich niet helemaal aan het schema houd lijkt me logisch, hihi!

Floral wat fijn dat ze het zo goed doet!

Nou ik ga even bellen en dan de schuur weer in. Hoop dat het niet zo warm wordt vandaag... Gister kookte ik zowat...

18. MamaJulia

MamaJulia Bekend lid

11 okt 2012
    719
    0
    0
    @Dame Snap ik best hoor, dat je het spannend begint te vinden. Ik had vorige week ook weer even koudwatervrees, dacht oooeeeh, hoe moet dat nou?! Maar inmiddels is het weer afgezwakt en ben ik er redelijk chill onder.

Begin zowaar een klein beetje te nestelen dames, hoe vinden jullie die dan! Gister al wat dingen gedaan, vandaag komt m'n beste vriendinnetje helpen om wat spullen op te ruimen (huis moet een beetje her-ingedeeld met al die baby-meuk erin) en dan ga ik de poets van mijn moeder bellen, want die mag ik 3 keer van d'r lenen. Hoe lief?!

@Floral Wow wt een piepje in R zeg! Maar wel super dat ze is aangekomen en zo lekker slaapt! Hopelijk jij ook..

@Yunami Wat rot meis, zo'n gebroken nacht. Beetje suf misschien, maar heb je met FV geen 'voeden op verzoek'? Omdat je het hebt over een 'ritme' en alles? Ik heb de ballen verstand ervan (heb me alleen ingelezen over BV), dus vandaar mijn vraag :)

@Mir Jij bent ook een lekker druk ding he? Net als ondergetekende :) Succes met je grens aangeven bij schoonmama, da's pittig.. Althans, ik kan me voorstellen dat het dat kan zijn :)

En dan tot slot: ik heb gister bij de Sailorman (jaja :) ) Hele Grote onderbroeken gekocht. Voor de dames die bevallen zijn; hoe lang heb je die dingen aan?! Want ik werd er lichtelijk depressief van.. Dat lijf van mij is momenteel al size walvis, een onderbroek formaat groter-dan-een-gezins-tent gaat niet echt bijdragen aan mijn positieve zelfbeeld..

19. MamaJulia

MamaJulia Bekend lid

11 okt 2012
    719
    0
    0
    Oh enneh.. Zus? DUURT LANG!! Pers dat kind er nou maar uit!! Geintje meis, ben benieuwd hoe het bij de gyn was..

20. zustertje12345

12 jul 2012
    851
    0
    0
    verpleegkundige
    Zaandam
    Jaaaaaa goed nieuws!

Vrijdag word ik ingeleid! En heb al 2 cm ontsluiting! Maar helemaal niks van gemerkt!

Ben gestript auwie dat was niet fijn!

Maar goed vrijdag dus!:) zo blij!:)

Reageer later op jullie!

Deel Deze Pagina