Charlie ik vind het ook een bijzonder idee dat er straks echt een baby uit die buik komt, manlief pakte gister m'n buik vast en zei straks zijn we echt papa en mama <3 smelt... Ik zou dat echt niet kunnen hoor, niet een naam klaar hebben liggen... Ben blij dat ik weet wat het wordt en dat we tijd genoeg hebben gehad om over de naam na te denken. Nou was dat niet zo moeilijk want voor een jongen wisten we het eigenlijk al voor ik zwanger werd omdat we al wisten hoe we die willen vernoemen. Een meisje was een grote uitdaging geweest... Als we zondag nog tijd en fut hebben gaan we een gipsafdruk van m'n buik maken, dus daar zal ik dan ook een foto van maken! Lekker kliederen!
Ja het is inderdaad heel bijzonder. Ben ook zo benieuwd hoe het straks allemaal is enzo, hoe mijn man het ervaart, en natuurlijk mijn dochter. Ik vind het ook niet zo grappig dat we niet echt een naam hebben maar we komen er gewoon niet uit, dwz we vinden niet DE naam. Meisjesnaam is geen probleem, ik weet wel 100 mooie meisjesnamen, maar een jongensnaam vind ik veel moeilijker. We hebben wel een paar leuke op ons lijstje staan hoor. We zien het wel, maak me er ook niet meer druk om, heeft toch geen zin. Succes met gipsafdruk!!!
Goeie middag! Yunami: heb je al reactie van vk gehad?.. Wellicht kunnen ze nog wat? Hou moed meid! Charlie: vriendlief heeft wel alles gezien maar vanaf mijn kant zeg maar.. Niet vanaf onderen haha Jeetje knap dat je dat kan zonder naam voor ks! Ik ben een controle freak en zou helemaal gestressed zijn dan! Maar ze zeggen toch dat als je m Ziet dat je dan weet welke naam er bij hem hoort! Weet niet of we e morgen nog spreken maar toi toi toi lieve meid! Ook voor man en dochter! Mir: is jullie eerste naam een vernoeming? Bij ons is de 2e een vernoeming naar Vl. Beste vriend! Gelukt met alles? Mamajulia: gaat opschieten nu he! Vanavond meer over hier! Kusjes!
@Charlie, nee heb nog niet gebeld. Vind het niet dringend genoeg dus bel maandag wel als ik dan nog geen antwoord heb. Nog even en je hebt de kleine, leuk hoor!! Jammer dat jullie nog geen jongens naam hebben maar wellicht is het helemaal niet nodig haha. Ik gok nog steeds op een meisje! @Mir, ohh wat leuk zo'n gipsafdruk!! Wel doen hoor, voor je het weet ben je te laat hihi. @Zustertje, nog niet. Mijn man heeft trouwens ook links aan mijn zijde gestaan en ook niks gezien. Wilde ik ook absoluut niet, hij gelukkig ook niet . Ik heb zelf ook mijn ogen dicht gehad een half uur lang tijdens de gehele uitdrijf fase... moest er ook niks van weten en was daarnaast te moe om mn ogen te openen pfft. @Buikfoto, ik maak er maandag weer een, dan zijn we 2 weken verder. Hij is echt bijna weg nu, helaas wel nog een grote drilpudding maar steeds platter Zo eerste dagje alleen zit erop, manlief is over een kwartiertje thuis. Heb m'n huishouden kunnen doen, heb 2 uur bijgeslapen en heb zelfs een serie kunnen kijken (waar ik al 2 weken niet aan toegekomen was) en Sophie ligt tevreden te slapen. Ik voel me moe, maar voldaan haha! Morgen alweer mamadag, mijn eerste jujjj! Manlief heeft als het goed is vanalles bedacht dus ben reuze benieuwd. Ik laat me lekker verrassen.
Zus hij krijgt 3 namen vernoemd naar 5 belangrijke mensen in ons leven, vader manlief/goede vriend manlief (was koetsier bij onze bruiloft en toen al terminaal, inmiddels overleden), mijn opa en de eerste naam van manlief/zijn opa vaderskant. Wil je even ophouden, hij blijft nog zeker 2 weken zitten! Zo even klagen, niks gedaan vandaag, ben gewoon helemaal leeg en zie het even niet meer goedkomen... En dan is de machine die aan de andere kant van Nederland in de verhuur loopt ook nog eens stuk en moet manlief daar morgen heen om te repareren... Gelukkig snapt ie wel dat het heel belangrijk is voor mij dat we even bij het ziekenhuis gaan kijken, dus dat gaan we wel doen en daarna gaat hij weg. Maar ja weer een dag dat er niet geklust wordt... Schema weer veranderen... En ondertussen zie ik die 37ste week steeds dichterbij komen... Zo dat is er uit...
@Mir, hihi oke oke ik hoop het voor je . Vervelend dat je je zo voelt zeg maar het komt vast goed allemaal, jullie zijn echt wel op tijd klaar hoor . @Vernoemingen, leuk idd! Ons meisje heeft ook een 2e naam en is vernoemd naar 2 dames in de familie
Mag ik een stomme vraag stellen aan de dames die al bevallen zijn? Ja dat mag. Want stomme vragen bestaan niet. Goed dan, komtie; Voelden jullie je bevalling aankomen? Als in dat je die dag bijvoorbeeld meer harde buiken had dan normaal? Ik lees veel over dat het bij dames 'begon te rommelen', en ik weet niet zo goed wat dat 'rommelen' dan in godsnaam is. So spill it ladies, ben benieuwd!
Nou mama Julia: hier dus echt pas op de dag zelf wat menstruatie krampen Thats it.. pas toen ze om de 5 min kwamen was t meenens! Maar echt tot die dag niks geen gerommel of iets gehad! Wat leuk zg dat nog zoveel dames vernoemen! Had ik niet verwacht! Hier was die persoon zo vreselijk vereerd! Hier gaat t redelijk. Kleine man drinkt dus slecht spuugt heel veel en valt bizar hard af maandag word tongriempje gesneden dus hoop dat t dan voorbij is.. Verder is die superrrzoet!
@MamaJulia, ik voelde het totaal niet aankomen. Was die dag ontzettend moe en heb 2 of 3 extra dutjes gedaan die dag. Ik vond het wel opmerkelijk gezien ik een prima nacht had gehad maar stond er verder niet bij stil. Had wel verwacht dat ze de 29e zou komen dus ging wel met wat argwaan slapen en een paar uur later braken m'n vliezen dus. Maar geen gerommel, harde buiken o.i.d. @Zustertje, fijn dat die persoon zo vereerd was . Jammer dat de kleine zo spuugt . Kan ook geen lactose intolerantie zijn of een reflux? Hopelijk helpt het met het tongriempje, ook zo sneu . Wij dachten trouwens even over te stappen op kruidvat (vanaf nutrilon)... nou mooi niet dus! Ze begon te huilen bij het aanbieden van de fles, dronk na enig gejammer wel maar liet telkens staan terwijl ze alle flesjes voor we over waren gestapt wel leeg dronk. Heb manlief maar weer nutrilon laten halen en zie hier.. mevrouw drinkt weer zonder gejammer en flesje is weer leeg. Madame heeft een dure smaak, net d'r mam .
@ yunami: het kan helaas alles zijn.. Word er alleen niet vrolijk van arm kereltje! Wil het nu al van hem overnemen.. Haha prinses Sophie! Ik zal morgen Vl. Foto van mijn buik laten maken en even op de weegschaal gaan staan!
Nee dat kan ik me goed voorstellen hopelijk helpt het allemaal en drinkt hij spoedig goed. Dikke knuffel voor jou, kop op! Ben benieuwd naar je post bevalling buikje
Ik had wat vanmorgen. Werd wakker, ging naar de wc, en veegde klodders spierwitte slijm af. Toen ik naar de douche liep kwam er nog meer. Heb gedouched en nu even afwachten of er meer komt. Tot nu toe nog niet. Weet iemand wat dat is?
@ proudmama: ik heb dat nu al 2 dagen en eigenlijk niet bij nagedacht dat het de slijmprop kan zijn. Voel ook nog niks.
Nou vanmorgen naar het ziekenhuis geweest om te kijken, maar ik wordt er niet vrolijk van. Het zal niet anders zijn, maar echt leuk is anders. Er zijn 3 verloskamer en 1 aparte badkamer. Nu is het daar eigenlijk nooit zo druk, maar je zal het maar meemaken dat er al iemand onder de douche staat of in bad ligt, dan kun je zelf alleen maar op je kamer blijven . Ik zal me er bij neer moeten leggen... Mocht het huis over 2 weken wel zover zijn en de kleine blijft braaf nog even zitten gaan we misschien toch op het laatste moment nog een bevalbad kopen voor thuis. Manlief zag ook wel dat het bad daar niet ideaal is, erg klein. En ik zie zo op tegen bevallen op een bed...
Dat is balen Mir, hier hadden alle verloskamers een eigen badkamer. Ik moet er niet aan denken om op zo'n moment rekening te moeten houden met iemand anders of überhaupt een vreemde tegen te komen. @ proudmama; en????? Iedereen een fijne (bijna) Moederdag!! Ik heb van Robin een ontbijt op bed gehad en een babyfoon die je aan kan sluiten op m'n iPhone. Ideaal en ben er heel blij mee. Ik reageer straks op de rest want Robin moet alweer eten.