Mei 2013 Buiken (Foto's!)

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Ytest, 31 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zustertje12345

zustertje12345 Bekend lid

12 jul 2012
    851
    0
    0
    verpleegkundige
    Zaandam
    Hoi allemaal!

Mamajulia en mir: heerlijk die lekker in bed blijf dagen! Zeker met dit weer haha!

Mir: zou zeker even bellen! Hier was ook de regel bij bloed even bellen!

Yunami: blinkt t huis weer? En Indd ti's morgen pas een week geleden al lijkt t gisteren!

Hier veel tranen vandaag! Hij veranderd zo snel en morgen gaat kraamzorg weg. Heb spijt dat ik zo gezeurd heb dat die geboren moet worden etc! Pff tranen om niks en van alles maar bovenal van geluk!:)

T. Doet t goed is weer wat gegroeid vandaag!*trots*

Dame: ik duim mee voor deze week!

2. Yunami

Yunami Bekend lid

25 aug 2012
    971
    0
    0
    Nederland
    @Dame, fijn dat de kleine ingedaalt is maar jammer dat je het zo voelt. Ik duim dat het deze week begint!! Hoop toch voor je dat die vliezen niet als eerste breken hoor, maakt alles vanaf het begin alleen maar extra heftig!! Ik kan het helaas weten :p

@Charlie, Fijn dat alles goed gaat met Elias, jammer dat de BV nog moeizaam loopt en kan me voorstellen dat het gevoelsmatig zo veel vergt. Hoop dat je snel wat op knapt!! Raar he dat dat zwangere gevoel al zo snel ver in het verleden lijkt te liggen?

@MamaJulia, klinkt fijn! Ben toch wel benieuwd wanneer die baby van jou eens komt haha!!

@Mir, kan toch het loskomen van de slijmprop betekenen denk ik. Ik heb ook helemaal geen prop verloren.

@Zustertje, ach mop toch!! Het gevoel van het spijt hebben dat hij/zij geboren moet worden herken ik wel.. vooral als ze blijven huilen en niet willen slapen hihi. Maar kop op, die hormonen zakken vanzelf weer en alles komt goed. Fijn dat je prinsje het zo goed doet!!

Huisje blinkt nog steeds, heb niet veel hoeven poetsen omdat ik eergisteren al zoveel had gedaan.
    Hier verder weer een doorsnee dag, luier -> voeding -> bedje en ik in de tussentijd poetsen en serie kijken etc. Net nog de dame in bad gehad en even met z'n drietjes de boodschappen gedaan en weer veel te veel bekijks getrokken pfft :p. Zo even bezoek en daarna ons bed in duiken, manlief heeft zondag vakantie dus dan eindelijk wat meer hulp en dus meer rust voor mij :D

Ik heb trouwens helemaal (nog) geen kraamtranen gehad, begin toch te denken dat ik een emotioneel gen mis ofzo :(.
    Sophie heeft ook (nog) geen regeldag gehad, misschien mist zij datzelfde gen?? :)

3. Mir81

Mir81 Bekend lid

25 sep 2012
    989
    0
    0
    Noordoostpolder
    Hmm... als ik het weer zie zal ik het bewaren en even bellen...

Ik voel wel wat steken oid in m'n bekken/vanonder, kleine lag nog niet vast met z'n hoofd dus zou z'n beweging kunnen zijn toch? Hij moet echt nog even blijven zitten hoor... *raakt een beetje in paniek...* Volgende week kan ik het matrasje ophalen voor de wieg, die heb ik wat laat besteld... Oeps.

Ach Zus toch, gooit het er lekker even uit, lucht vast op!

Yunami als ik jouw berichtjes lees kan ik bijna niet wachten tot de kleine eruit is en weer gewoon vanalles kan doen... Lekker hoor!

4. MamaJulia

MamaJulia Bekend lid

11 okt 2012
    719
    0
    0
    Zeurderige ongesteldheidspijn, wat zegt dat? Dus geen oefenweeen ofzo, maar een constante aanhoudende (wel uit te houden overigens) irritante pijn onderin de buik.

Kom maar door dames!

Enneh; waarom zit die pijn eigenlijk onderin? Dus op de plek waar je baarmoeder normaal gesproken zit? Dat ding is nu zo waanzinnig groot dat ik had gedacht dat je hele buik wel pijn zou doen als je 'ongesteldheidspijn' zou krijgen.

5. DNA86

DNA86 Actief lid

25 nov 2011
    410
    0
    16
    Gent
    ou dames, het is dan toch eindelijk gebeurd. Vanmorgen om 4u52 is onze prachtige dochter Quinne geboren! ze was 51cm en woog 3090 gram.
    'S ochtends iets na 6u begonnen de weeën, niet regelmatig maar wel zeer pijnlijk. Rond 10u kreeg ik wat bloedverlies. Ik heb dit nog een paar uur afgewacht, maar de weeën werden totaal niet regelmatig. Dan weer even om de 7 min, dan weer 5 of 9, soms was het 20 min rustig. Geen pijl op te trekken dus. Ik heb om 6 u 's avonds dan toch maar het zh gebeld om te vragen wat ik hier nou mee moest, want ik zag het niet zitten om zo de nacht in te gaan. De vk aan de lijn dacht dat dit wel eens het begin kon zijn en zei dat we best asap langskwamen.
    Rond 7u lag ik daar aan de monitor, en de gyn van dienst constateerde 3,5 cm ontsluiting. Ik mocht dus blijven. Pffff spannend, had dat eigenlijk niet verwacht. 2u later al 6cm, dat ging wel lekker. Een uur later zat ik echter nog steeds op 6cm, dus opeens leek het stil te vallen. Ik had wel veel last van de weeën, maar aangezien het al nachtdienst was was de anesthesist die de epidurale wou doen er dus niet (moet nu net lukken dat hij de nacht ervoor nachtdienst had, zo typisch). Maar de gyn had overlegd met de anesthesist van wacht, en deze zag het zitten om ervoor te gaan. Yes! Wat was ik blij dat ie perfect volgens het boekje werkte De weeën hadden Echter nog steeds geen effect meer, dus hebben ze de vliezen gebroken en wee opwekkers aangezet. Dat was om een uur of 10 s avonds dacht ik. Daarna op het gemak aangemorreld tot ik eindelijk volledige ontsluiting had om 4u de volgende ochtend. Nou dat waren lange saaie uren wachten, doodmoe maar niet kunnen slapen,... Door de epidurale voelde ik dus totaal geen persweeën, dus tegen half 5 moest ik op commando persen zonder gevoel, wat heel raar voelde. De persweeën kwamen ook niet regelmatig, en er zat veel te veel tijd tussen. Ook kreeg ons meisje het steeds moeilijker. Toen besloten ze om de vacuumpomp erbij te halen om een handje te helpen. Opeens stond de ruimte vol mensen: gyn, verloskundige, kinderarts en afdelingshoofd. Pffff wat was ik toen bang dst er iets mis zou gaan zeg, het was nu echt wel menens. Na een flinke knip en scheur is ze bij de volgende wee geboren met de hulp van de pomp, heel snel en onwerkelijk. Ze werd meteen meegenomen om te onderzoeken enzo, maar alles was gelukkig goed met haar, wat een opluchting! Eindelijk kreeg ik ons meisje op mijn buik, wat een bijzonder gevoel.
    Nu proberen bijkomen na veel te weinig slaap :p

6. Yunami

Yunami Bekend lid

25 aug 2012
    971
    0
    0
    Nederland
    @Mir, wat vervelend van de steken. Weet zo niet wat het kan zijn, anders even de vk bellen morgen? Zeker lekker om alles weer gewoon te kunnen, maar het vervelende is dan dat je dingen zoals sporten nog niet mag, en ik wil zoooo graag!!

@MamaJulia, hmm misschien toch wel voor tekenen? Ben benieuwd of het doorzet of vat alarm is. Pijn onderin is door de druk op je bekken van de kleine, zeggen ze ;).

@DNA, van harte gefeliciteerd met jullie dochter!! Zal het lijstje morgen even aanpassen! Prachtige naam ook! Wel heftig zeg met de vacuum erbij, hoop dat je een goed herstel tegemoet gaat en let goed op je hechtingen hihi. Geniet er van meid!!

7. zustertje12345

12 jul 2012
    851
    0
    0
    verpleegkundige
    Zaandam
    Wauw DNA gefeliciteerd!

Mir je moet echt bellen meid! Beter 1x teveel...... Zie verhaal DNA;)

Mamajulia: ik zeg dat jij morgen je baby hebt! Toi toi toi!

Yunami: hAha lekker dagje dus:p fijn dat Vl. Straks vakantie heeft en jij wat meer rust krijgt! Leuk lijkt me dat al dat bekijks!

Hier blijven we lekker huilen :p vandaag mogen we 1 voeding proberen over te slaan! Ben benieuwd!

8. Lotje02

Lotje02 Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.646
    3
    0
    @ DNA; gefeliciteerd!! Klinkt als een heftige bevalling, fijn dat alles toch goed is gegaan. Nu lekker bijkomen en genieten van jullie meisje!

@ zuster: hier ook nog af en toe tranen hoor! Omdat ik zo blij ben met ons mannetje, omdat ik niet weet waarom hij huilt, omdat ik zo moe ben of gewoon zomaar zonder reden. Ff lekker huilen lucht dan wel op.
    Ik kan me ook bijna niet meer voorstellen hoe het was om zwanger te zijn. Dat lijkt echt al lang geleden

@ mamajulia; tegen mij werd gezegd dat die menstruatiepijn komt doordat het hoofdje diep in je bekken ligt en die al wat plaats maken.

@mir; ik zou toch ook even de vk bellen. Mij werd elke keer op m'n hart gedrukt meteen te bellen bloedverlies, hoe weinig ook. Dan konden we nog altijd zien of ik langs moest komen
    Enne.... Vanalles doen valt tegen met een kleintje hoor!! Ik snap niet waar yunami de tijd vandaan haalt om te poetsen, boodschappen te doen en series te kijken. Ik ben al blij als ik een van die dingen voor elkaar krijg op een dag!!

9. ProudMama90

ProudMama90 Actief lid

28 jan 2013
    209
    0
    0
    Gefeliciteerd DNA!

@mamaJulia
    Ik heb dit ook dagenlang gehad, naar vk geweest en die constateerde dat het indalingsweeen waren.

Net thuis van een ritje huisartsenpost met vriendlief.
    Hij had op het werk gelast, wel met lasbril, maar kreeg ineens dikke rode zere brandende ogen.
    Last van lasogen en zalfje voor gekregen.

Verder hebben we vandaag een huis bezichtigd.
    Volgende week horen we wat onze mogelijkheden zijn qua hypotheek met de nieuwe aangescherpte regels.
    Vriendlief heeft een vast contract gekregen dus dat is al positief voor een hypotheek :)

Verder nog steeds geen baby hier :(
    Wel af en toe gerommel maar zo gaat het eigenlijk al dagen.

10. zustertje12345

12 jul 2012
    851
    0
    0
    verpleegkundige
    Zaandam
    Wauw DNA nog even je verhaal goed gelezen maar man wat een bevalling! En wat een mooie naam!

Nu heerlijk gaan genieten en hopelijk een beetje bijslapen!

Proudmama: fijn dat je vriend een vast contract heeft gekregen! Was het een huis naar je smaak?
    Oei en kan die nu wel zien met zijn ogen dan?

Lotje: nou die yunami he die doet me dat toch om miraculeuze manier! En die tranen Indd! Ben blij dat ok niet de enige ben haha!

11. ProudMama90

ProudMama90 Actief lid

28 jan 2013
    209
    0
    0
    @Zustertje
    Ja het huis was ons naar smaak :)
    En nee hij zag niet veel na het zalfje.
    Ben benieuwd hoe het er nu mee gaat.
    Hij ligt ons steeds diep in slaap naast mij met een koud washand op zijn ogen ha ha.

Ik ben net even wakker gemaakt door de kat die het leuk vond om onder de dekens naar mijn blote voeten te vangen grrr!

12. Yunami

Yunami Bekend lid

25 aug 2012
    971
    0
    0
    Nederland
    @Zustertje, en is het gelukt met het overslaan? Ik weet ook niet wat ik doe m.b.t. het miraculeuze :p

@Lotje, jij dus ook al zo in de tranen? Ik voel me echt een alien nu hoor!

@ProudMama, spannend zeg met de woning! En ben benieuwd hoor met dat gerommel ;)

Hier echt een K*T nacht gehad en niet eens door dochterlief... Kwart over 1 werd mevrouw wakker met honger, manlief maakte me wakker... maar ik lag helemaal te zweten, misselijk etc. manlief heeft het dus overgenomen... Om half 5 weer hetzelfde gedoe, gewoon echt misselijk, duizelig en koppijn...
    Manlief heeft me een paracetamol gegeven en ik ben weer gaan slapen tot half 8 en voel me nu iets beter maar ben echt doodop.

Er zit een groot nadeel er aan dat ik me zo snel weer 'mezelf' voelde.. mijn eetpatroon is namelijk ook weer terug bij af (ofwel pre-zwangerschap) en ik krijg 's ochtends en 's middags geen hap door m'n keel :x. En met een maaltijd op een dag i.c.m. de onderbroken nachten etc. is het natuurlijk logisch dat ik me zo rampzalig ga voelen zucht... Nu maar noodgedwongen aan de drinkontbijt... krijg ik tenminste nog iets binnen..

13. Yunami

Yunami Bekend lid

25 aug 2012
    971
    0
    0
    Nederland
    Geboren:
    17/04/13 - Lolsmurf - 27 jaar - MEISJE - Bij 38 weken en 0 dagen
    18/04/13 - Sinfidel - 28 jaar- JONGEN & MEISJE - Bij 36 weken en 2 dagen
    19/04/13 - Floral - 22 jaar - MEISJE - Bij 37 weken en 1 dag

22/04/13 - Nenny - 23 jaar - MEISJE - Bij 38 weken en 3 dagen
    26/04/13 - Riverr - 26 jaar - JONGEN - Bij 38 weken en 4 dagen
    27/04/13 - Lotje02 -31 jaar - JONGEN - Bij 37 weken en 5 dagen
    29/04/13 - Yunami - 24 jaar - MEISJE - Bij 39 weken en 2 dagen
    30/04/13 - Ytest - 25 jaar - MEISJE - Bij 39 weken en 1 dag
    30/04/13 - SandraBenjamin - 34 jaar- JONGEN - Bij 39 weken en 5 dagen

[COLOR=black][B][COLOR=black][B]01/05/13[/B] - NienT - 26 jaar - [/COLOR][COLOR=deepskyblue]JONGEN[COLOR=Black] - Bij 38 weken en 4 dagen[/COLOR]
    [/COLOR][/B][/COLOR]
    03/05/13 - Within - 24 jaar -
    JONGEN- Bij 39 weken en 0 dagen
    05/05/13 - Milan2009 - 26 jaar - MEISJE - Bij 38 weken en 2 dagen
    09/05/13 - Zustertje12345 - 24 jaar - JONGEN - Bij 41 weken en 1 dag
    13/05/13 - Charlie - 30 jaar - JONGEN - Bij 39 weken en 0 dagen
    [COLOR=black][B][COLOR=deepskyblue][COLOR=Black]15/05/13 - DNA86 - 27 jaar - [COLOR=Magenta]MEISJE [COLOR=Black]-Bij 39 weken en 5 dagen[/COLOR][/COLOR][/COLOR][/COLOR][/B][/COLOR]

Uitgerekende datum:

14/05/13 - MamaJulia - 29 jaar - 1e
    - MEISJE
    16/05/13 - Dame - 27 jaar - MEISJE
    23/05/13 - Shk - 28 jaar - 1e - VERRASSING
    25/05/13 - ProudMama90 - 23 jaar - 1e - MEISJE
    31/05/13 - Lovepeet - 22 jaar - 2e - MEISJE
    05/06/13 - Mir81 - 32 jaar - 1e - JONGEN
    10/08/13 - (ex-meibuikje) Inneminne - 28 jaar - 1e
    - MEISJE

14. MamaJulia

MamaJulia Bekend lid

11 okt 2012
    719
    0
    0
    Wow DNA, wat een mooie naam!! Gefeliciteerd meis!

Indalingsweeen me hoela, die van ligt allang vast in m'n bekken, kan geen kant meer op. Ik weet dat ik al eeuwen 19 mei roep, maar 16 mei is ook een hele mooie dag om moeder te worden toch? Juist. Ga ik eventjes mijn best doen meiden.. Moet wel lukken hoor, heb al twee uur om de 10 minuten weeën :)

Joe!! Ik ga ff baren, spreek jullie later!

15. Yunami

Yunami Bekend lid

25 aug 2012
    971
    0
    0
    Nederland
    Aaaah spannend!!! Zet hem op MamaJulia!!! Hoop dat het allemaal vlot mag gaan!!

16. Lotje02

Lotje02 Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.646
    3
    0
    @ proudmama: hoe is het met je vriend? Lijkt me erg pijnlijk!
    En hoe is het met jouw gerommel? Haha leuk zo'n kat ;)

@ yunami: ik ben al heel m'n zwangerschap regelmatig in tranen, dus dat zal nu nog wel even doorwerken...
    Balen dat je zo'n rotnacht hebt gehad. Probeer wel goed voor jezelf te zorgen!! Hier ook af en toe wat slap en draaierig omdat ik weer ben gaan eten zoals voor m'n zwangerschap. Vk raadde me aan om tijdens elke voeding zelf ook wat te eten en te drinken. En dat probeer ik nu, al heb ik het idee dat ik nu de hele dag zit te eten....

17. shk

shk Actief lid

4 aug 2012
    257
    0
    0
    NULL
    NULL
    @DNA van harte gefeliciteerd!!

@mama julia, zet 'm op!!! Dit is jouw dag! 16 mei is perfect om moeder te worden!!

Hier nog geen gerommel oid! Vandaag precies 39 weken, beeb zal zich nu wel anytime aandringen hoop ik??
    Hij/zij zit bij mij ook al gelange tijd vast ingedaald in bekken..

18. Lotje02

Lotje02 Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.646
    3
    0
    Go mamajulia!!!!! 16 mei is een hele mooie dag om moeder te worden! Wat moet je anders met dit pokkenweer?
    Zet 'm op meid, dan heb je straks eindelijk babyjulia in je armen!

Robin is een beetje van slag vandaag. Vannacht werd hij om half 5 wakker en wilde niet meer slapen. pas toen hij bij ons in bed mocht viel ie weer in slaap. Hij wil nu alleen maar bij mij op schoot zitten, zodra ik hem in z'n bedje of in de box leg begint ie te huilen. Ik zit hier dus al vanaf half 9..... Zucht..... En ik moet die arme hond nog uitlaten, boodschappen doen, zelf nog ontbijten, de was doen......
    Zo, ff lekker klagen hoor!

19. Yunami

Yunami Bekend lid

25 aug 2012
    971
    0
    0
    Nederland
    @Lotje, ah dus wel een beetje herkaanbaar iets. Ik kan me niet voorstellen iedere keer wat te eten als Sophie het flesje krijgt pffft... ik weet niet waar ik het moet laten! Het is me wel gelukt net 2 sneetjes brood en een gekookt eitje weg te krijgen als lunch *trots* hihi. Vervelend zeg dat Robin zo van slag is :(.

@Shk, jammer dat het nog niet rommelt zeg! Ben ook benieuwd hihi.

20. zustertje12345

12 jul 2012
    851
    0
    0
    verpleegkundige
    Zaandam
    @ proudmama hopelijk lukt t dan met de hypotheek! Hoe is t met je vriend? Haha leuk he katten;)

@ yunami: uhm haha laatste fles kreeg die om 24.00 stipt 03.00 was die weer wakker haha! Na die fles wel tot half 8 geslapen dus min o meer gelukt alleen verkeerde tijd haha!

Wat balen dat je zo rotnacht hebt gehad zeg! En dat eten Indd betrap mezelf er ook op dat ik amper nog eet! Maar goed dat je t Zelf door hebt! Hopelijk gaat t nu beter met je en slaap je vanavond beter!

@ mamajul: whaaaaaa you go girl. Toi toi toi!

@ lotje: poeh kan begrijpen dat je dan denkt dat je continue aan t eten/ drinken bent! Inmiddels wel de hond e.d kunnen doen? Hopelijk heeft je kleine vannacht een betere nacht!

Hier: kraamzorg is net weg.. Tranen met tuiten heb ik gehuild! Ze heeft ons gewoon een kado en onwijs lieve kaart gegeven omdat ze t zo fijn bij ons vond! Ik ga d'r zo missen!

Oja yunami je bent geen Alien hoor, heb t aan de kraamzorg gevraagd en de ene krijgt ze wel de tranen en de ander niet!
    Rustig door ademen dus;)

Deel Deze Pagina