Mei 2013 Buiken (Foto's!)

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Ytest, 31 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mir81

Mir81 Bekend lid

25 sep 2012
    989
    0
    0
    Noordoostpolder
    Hmm die kleine van ons is nu al zwaarder geschat als 3500 gram, dus verwacht geen 50 nodig te hebben. Heb 2 pakjes en eventueel nog wel wat achter de hand wat ik niet mooi vind en nog in de doos zit.

2. Lotje02

Lotje02 Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.646
    3
    0
    @ Mir: r. Was 3610 gram en inmiddels 3640 en past nog prima in maat 50. Maar je kunt het natuurlijk even afwachten en later bijhalen.

3. dame

dame Bekend lid

19 jun 2007
    587
    0
    0
    ik heb dit keer veel in maatje 50 en 56 omdat de baby wat
    kleiner wordt ingeschat. Bij de eerste had ik meer 56 en 62 en
    die kon hij meteen aan. Hij zat al snel op maat 62 toen.
    Hij woog overigens 3600 gr bij de geboorte.

4. Yunami

Yunami Bekend lid

25 aug 2012
    971
    0
    0
    Nederland
    @Mir, mijn dame werd 3600 geschat... dat was ze absoluut niet! Dus staar je daar echt niet te veel op blind hoor ;).

5. shk

shk Actief lid

4 aug 2012
    257
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Mir Ik hoor vaker dat de inschatting qua gewicht helemaal niet klopt!
    Dus ik zou je daar niet helemaal op instellen.

Ik ben vandaag met ML en schoonouders naar Prenetal geweest en we hebben daar de allerlaatste dingen gekregen: box, Stokke trip trap met de newborn kit, Stokke 3 in 1 draagzak, luieremmer anti stink en babyfoon met camera. Beeb kan nu echt komen!!!!! We zijn er helemaal klaar voor, huis af, bedje opgemaakt. Heb er zin in!

6. Lotje02

Lotje02 Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.646
    3
    0
    @ shk: leuk zeg!! Flink ingeslagen dus! Wij hebben ook een babyfoon met camera, ben daar erg blij mee! En die draagvlak hebben we ook, over 3 weken mag hij er in, ben benieuwd wat ie ervan vindt!

@ kledingmaat: volgens mij ligt het ook aan de lengte van de baby en niet alleen het gewicht. En aan de winkel waar je de kleding koopt, ik heb best veel verschil tussen kleren met maat 50.

7. Crazycat

Crazycat VIP lid

21 nov 2009
    8.849
    1
    36
    belgie
    mijn 1e was 3600 gram geschat,.. en was 2934

8. Yunami

Yunami Bekend lid

25 aug 2012
    971
    0
    0
    Nederland
    @Shk, zozo dat is niet niks ;) klinkt goed zeg! Laar maar komen die baby ;)

9. Charlie

Charlie Actief lid

7 dec 2012
    454
    1
    16
    Hoiiiiii!! Ben ik weer even, weet niet voor hoelang want ik verwacht E dadelijk wakker voor z'n voeding.

Vandaag is hij precies 1 week oud! Ongelooflijk hoe de tijd voorbij vliegt, het gaat bijna te snel! De Bv is gelukkig goed op gang te komen, hopelijk is het kolven nu voorbij want echt, met voeden en kolven ben je de hele dag bezig!
    Het is een ontzettend zoet en lief ventje, als hij huilt is er ook iets aan de hand. S'nachts vind hij het moeilijk om alleen in zijn bedje te liggen, zoekt dan heel erg onze nabijheid. Overdag ligt hij beneden in de wieg en dat gaat prima.
    Kraamtranen zijn hier nogsteeds volop aanwezig. Heb van de kraam geleerd vandaag dat ik er maar gewoon aan toe moet geven (ik ben totaal geen blerderd!!). Heb nog twee dagen de kraamverzorgster (4u p/d) en dan is het voorbij. Ai wat ga ik haar missen zeg, we hebben het ontzettend getroffen met onze kraamverzorgster!!

Voor degenen die al afscheid hebben genomen van de kraam; hebben jullie haar een kleinigheidje gegeven?

Ik voel me verder lichamelijk best goed. Ik doe nog geen huishoudelijk werk maar ik kan me fysiek al beter bewegen dan aan het eind vd zwangerschap. Alleen snachts lig ik nog niet optimaal, kan alleen rugslapen. Ik dwing mezelf heel rustig aan te doen voor een zo snel mogelijk herstel :)

Hoe is het verder met alle kersverse moeders? Hoe vergaan jullie de voedingen en de nachten?

En de zwangere dames? Echt, het zwanger zijn lijkt alweer een eeuw geleden!! Geniet echt optimaal van je 1e week want het gaat zo snel voorbij!

Mir: ik had elke keer groei echo's en suikertesten omdat E. ook zo groot werd geschat. Hij is geboren met 4045 gram en 52 cm. Hij heeft inderdaad maatje 56 maar van heel sommige pakjes kan hij nog wel 50 aan. 62 is wel echt te groot nog hoor.

Hier een fotootje van zoontje van mn vriendin (links) en E (rechts). Haal 'm straks weer weg. Is wel heel bijzonder. Zij was 30 april uitgerekend, ik 20 mei (vandaag!). Uiteindelijk is haar zoontje de dag na E. geboren. Super om de zwangerschap en de komende tijd samen met een vriendin te beleven, maakt het extra leuk ;)

Bekijk bijlage 326186

10. ProudMama90

ProudMama90 Actief lid

28 jan 2013
    209
    0
    0
    Wauwww mooi Charlie!

Ik kan ook niet meer wachtten!

Morgenvroeg weer een APKtje!

11. Lotje02

Lotje02 Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.646
    3
    0
    Ah wat een leuke foto!! Leuk dat ze bijna net zo oud zijn en je alles kunt delen!
    Ik kan me voorstellen dat je de hele dag bezig bent met kolven en voeden! Ik ben met alleen voeden al bijna fulltime bezig. Ik vind bv geven best pittig hoor! Over 3 weken wil ik toch gaan kolven en 1 x per dag een flesje gaan geven zodat hij daaraan went. Anders kan ik nooit ergens naartoe!
    Wij hebben de kraamhulp een mooie orchidee in een pot gegeven met een lieve kaart. Ze was er heel blij mee!
    Onze kleine msn heeft ook echt moeite met z'n bedje. Hij slaapt graag in de box of bij ons op de arm of in bed, maar z'n eigen bedje is meteen huilen.

R. Heeft zich verslapen! Na de voeding van 20 uur is hij in de box in slaap gevallen en wij op de bank. Ik schrik net wakker.... Nu maar weer voeden en hopen dat ie verder slaapt!

Vanmiddag voor het eerst zonder hem weggeweest! Er moesten een rolgordijn en we wilden hem meenemen maar hij was nogal jengelig. Toen zei m'n moeder dat zij wel ff op zou passen. Nou we hebben nog nooit zo snel een rolgordijn uitgezocht!! Haha, was helemaal niet leuk! Maar toen we terugkwamen lag ie braaf in oma's armen te slapen !

12. ProudMama90

ProudMama90 Actief lid

28 jan 2013
    209
    0
    0
    Grrr het is nu 04:50 , ik heb nog geen oog dicht gedaan en over welgetelt 3uur en 10 minuten gaat mijn wekker...
    En om 09:10 bij de vk zijn voor een APKtje.
    Voor het eerst alleen, want vl zijn diensten zijn veranderd en kon zo snel de afspraak niet verzetten.

13. Riverr

Riverr Fanatiek lid

27 aug 2012
    2.019
    172
    63
    Meiden ik lees nog altijd met jullie mee hoor maar vaak te druk om ook te reageren!

Wat maat 50 betreft, zeker halen! Ik was ook zo eigenwijs want ik zou een kindje krijgen van 7 en een halve pond, Tim was bij de geboorte 3705 en 51 cm maar 56 verzoop hij in. Hij is inmiddels over de 4 kilo heen en zichtbaar aan het groeien maar nog steeds in maat 50, maat 56 is nog steeds te groot maar begint heel langzaam te passen (moet ik wel omslaan en alles is nog erg wijd).

@ Charlie wat onwijs gaaf dat jullie dat zo samen kunnen meemaken. Hele leuke foto!

14. Mir81

Mir81 Bekend lid

25 sep 2012
    989
    0
    0
    Noordoostpolder
    Ik reageer straks later even op iedereen, moet even 'n ei kwijt... Zit gewoon huilend achter de laptop... Ik ben zo moe... :(

Ik slaap zo slecht, lig alleen maar te draaien, wordt er helemaal iebel van, ik wil gewoon een paar uurtjes slapen. Moest om 1 en om 4 u plassen, tot die tijd af toe wel weg gezakt, maar daarna echt een drama. Ik hoop niet dat dit nog lang duurt want dat hou ik niet vol...

15. Lotje02

Lotje02 Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.646
    3
    0
    @ Mir: wat balen zeg, ik herken het wel van m'n zwangerschap.
    Heb je nog een beetje kunnen slapen? En anders vanmiddag even een dutje doen? Een troost; zodra de kleine er is ben je wel af van dat geplas snachts ;)

@ proudmama; jij ook al zo'n waardeloze nacht gehad... Succes bij de vk!

Hier best goed geslapen. Om 20 uur met z'n allen in slaap gevallen. R. In de box en Vl, hond en ik op de bank. Om half 1 schrok ik wakker. R. Eten gegeven en die sliep weer ( in z'n eigen bedje!!) tot half 5. Tien had hij flinke kraampjes, dus bij ons in bed gelegd. Vriend en ik zijn inmiddels allang op, maar meneertje ligt nog lekker te slapen!!

16. dame

dame Bekend lid

19 jun 2007
    587
    0
    0
    @ mir81: ik begrijp je helemaal! Hier hetzelfde!
    Die nachten zijn vooral zo zwaar en s'morgens moet ik er weer
    vroeg uit want zoonlief moet naar school.
    Nog ff volhouden meid! We zijn er bijna!

me: vannacht dacht ik dat het zou gebeuren. Ik werd wakker door
    een zeurende buikpijn die in vlagen kwam. Besloot na een half uur
    om een warme douche te nemen en ben daarna weer in bed gedoken.
    Kreeg het daarna eerst koud, rillingen, en kort daarop weer bloedheet.
    Na veel draaien ben ik uiteindelijk in slaap gevallen en de pijn is
    weer weg :(. Vanmorgen zat er wel een rood sliertje bij het vegen maar geen slijm.
    Straks naar m'n apk en dan gaat ze strippen. Ben benieuwd of dat gaat
    werken. Begint nu echt zwaar te worden, pfff. Wish me luck!

17. Riverr

Riverr Fanatiek lid

27 aug 2012
    2.019
    172
    63
    @ mir das balen! Maar dat plassen was hier instant over na de bevalling, echt een verademing. Ik hoop dat je overdag nog wat bij kan slapen..

@ lotje wow dat klinkt als een prima nacht!

@ dame ik ga duimen dat het strippen werkt!

@ hier een onwijs goeie nacht gehad, ik vind het haast aso om te zeggen maar hij heeft om 23:15/23:30 een voeding gehad en kwam daarna pas om 06:30. Ik wist niet wat ik zag toen ik keek hoe laat het was. De 2 nachten er voor liet hij er 5 uur tussen daar was ik al heel blij mee maar dit had ik nooit verwacht. Nu maar niet te veel hopen op nog zo'n nacht, dan valt t zo tegen ;)

18. ProudMama90

ProudMama90 Actief lid

28 jan 2013
    209
    0
    0
    Ben weer APK goedgekeurd.
    Volgende week dinsdag weer APK.
    Net weer thuis en herenigd met mijn bed.
    Laat deze dag maar overslaan heb een pest humeur!

Ps de vk zei dat met sex de bevalling op kan wekken, iemand ervaring?

19. Yunami

Yunami Bekend lid

25 aug 2012
    971
    0
    0
    Nederland
    @Charlie, he wat een fijne update klinkt fijn! Wij hebben ons kraamwonder een VVV cadeau bon gegeven omdat we niet goed wisten wat ze leuk vond en dan kon ze zelf wat leuks uitzoeken en een flinke kaart met daarin nog een foto van haar met de kleine als aandenken. Was ze heel blij mee haha. Super zoete foto ook ;)!!

@Lotje, knap zeg dat jullie al even alleen weg zijn geweest. Ik ga morgen even de deur uit maar dan is ze samen met papa. Vind dat al spannend genoeg voor nu haha. Lekkere nacht zeg alleen jammer van de krampjes, hoe gaat het nu met hem?

@ProudMama, fijn dat de APK goed was en ga lekker rusten! Wij hebben eigenlijk tot 1 a 1,5 week voor de bevalling sex gehad dus niet echt als opwekker kunnen dienen hihi, maar ik zou zeggen probeer het gewoon, je hebt niks te verliezen haha!

@Mir, aii meid toch dat is niet fijn :( hopelijk slaap je snel beter!!

@Dame, heel veel succes, zet m op en hoop dat het werkt!!

@Riverr, zo idd aso zeg ;) geniet er maar van en hopelijk weer zo'n nacht vannacht!!

Zo nog even spammen voor alle kersverse mama's http://www.zwangerschapspagina.nl/de-mamas/437078-mei-2013-mamas-11.html#post15104748

hihi :D

20. dame

dame Bekend lid

19 jun 2007
    587
    0
    0
    het strippen is eindelijk gebeurt! Ze kon voelen dat mijn baarmoeder
    week is en er was al ontsluiting. Voelde wel ergggg ongemakkelijk.
    Nu afwachten maar of het helpt. Ze verwacht niet dat mijn vliezen
    zomaar breken want die voelde erg stevig aan, was bij de eerste
    keer ook zo. Ik ga maar even liggen want heb last van harde buiken.
    Blijven duimen!

Deel Deze Pagina