@ dame: gefeliciteerd!!! @ shk: dan kan het nu niet lang meer duren! Spannend! @ buik: de hoop op een platte gespierde buik heb ik opgegeven toen ik zwanger werd. Nu is ie wel redelijk plat maar erg blubberig. Gelukkig is de rest van m'n lichaam niet veranderd en kan ik gewoon m'n kleren weer aan. Alleenn borsten zijn gigantisch door de bv dus jasjes kan ik nog niet allemaal dicht. Ik vraag me af of dat ooit nog goedkomt.... @2e kindje: hier nog twijfel, voorlopig iig niet en wat zuster al zegt: ik heb een bijna probleemloze zwangerschap en super bevalling gehad dus een 2e keer kan alleen maar tegenvallen
Yunami: haha die foto's moet je niet meer terug kijken.. Ik was ook ongeveer zo enne tja denk dat dat dromen moeten blijven.. Al hoop ik wel weer wat strakker te worden haha! Shk: ik zg dat jij morgen je kleintje hebt! Lovepeet; duim voor jou! Lotje: ben benieuwd of en wanneer jullie voor een 2e gaan!
HAha, ik ook! Ik moet er nu niet aan denken om weer zwanger te zijn...ik heb tijdens m'n bevalling wel geroepen dat r geen broertje of zusje krijgt @ lovepeet: nog ff meid!
Mijn uren, tja, dat zal ik pas eind augustus definitief weten... dus blijft onzeker hé... Begin juli krijg ik wel al een voorlopig rooster, maar toch. Sm is redelijk, heeft aangepaste medicatie gekregen, maar blijft toch beter nog in ziekenhuis... zodanig dat ze alles goed kunnen controleren ! Jij bent druk bezig hoor, zustertjes ! Tijdig rusten Proficiat Dame !! Het lijstje wordt steeds korter !!
Gefeliciteerd Dame! *klaagmodus aan* Ik ben er zooooooooooooo zat van! Heb elke keer voorweeen en gerommel en elke keer hopen dat het doorzet maar word elke keer teleurgesteld! Daarbij komen de hormonen, ik loop de hele tijd te fitten op mijn vriendlief terwijl hij zo zijn best voor mij doet, en daarna moet ik keihard janken omdat ik zo spijt heb! Ik ben de hele tijd chagrijnig omdat ik niks meer kan en heb gewoon geen zin meer! Aangezien mijn hele zwangerschap toch al niet leuk is geweest ivm alle tegenslagen is het voor mij extra klaar nu! En we hebben vandaag groen licht gekregen om een woning te kopen, dus ik heb gewoon zoiets laat maar komen, een mooie nieuwe start!! Daarbij komt (hoe stom dat ook klinkt) hoe langer ik moet wachten, hoe banger ik word of het kindje wel gezond is en hoe meer ik ga piekeren. Sorry moest het even kwijt. *klaagmodus uit (op zp tenminste)*
@proudmama90 heb jij al een stappenplan met de VK gemaakt over wanneer vliezen breken/inleiden etc? Dat geeft heel veel rust kan ik je vertellen. Gewoon heel duidelijk zijn in wat je wilt desnoods verzin je maar redenen waarom je dat wilt. Je hoeft echt niet tot 42 weken rond te lopen, onnodig risico lopen lijkt me. Je kan altijd naar een ander ziekenhuis gaan die dat wel wilt doen. Gewoon voor jezelf opkomen! Sterkte en succes!
@shk Nog niets besproken met de vk. Heb morgen om tien uur apk en ga dit dan voorleggen. Ik wil weten waar ik aan toe ben, ik raak steeds gefrustreerder. En dan kan de vk wel steeds zeggen van rustig ontspannen en afwachten, maar ik kan op deze manier niet rusten en ontspannen! Daarbij wil ik ook graag weer naar mijn omatje, Daar mag ik nu niet komen ivm haar chemo therapie. En zon lange leven heeft ze niet meer...
Even over dat tweede kind hè, ik denk dat ik er niet nog eentje wil, maar als ik er wel nog een zou willen, zou ik het zo doen.. Ik kan serieus nu al heel positief op m'n bevalling terugkijken. Ondanks alles. Is dat raar?
@ MamaJulia: mijn bevalling was ook best heftig, maar ik ervaar het ondertussen al lang niet meer als heftig. Schijnt normaal te zijn
@MJ, nee hoor! Toen ik buiten de auto een peuk aan het roken was na de bevalling was ik al erg positief, toen was S denk ik net 1,5 uur geboren lol! Ja old (bad) habits die hard lol.. Lees de rest straks bij.
@DNA zie! Wel fijn.. Ik vroeg me al af of ik daar de enige in zou zijn. Manlief staat er trouwens heel anders in dan ik. Voor hem was het allemaal veel heftiger, die keek me dan ook aan of ik gek geworden was toen ik (de volgende dag al) zei dat ik positief op de bevalling terug kon kijken.. @Yunami Yo, ik ben geupgrade tot dezelfde initialen als Michael Jackson ja?! Te gek!! Enneh: ZONDE VAN DIE PEUKIES KIND!! Ik heb het tot op heden nog kunnen volhouden, maar moet eerlijk zeggen dat ik gisteravond op het terras in de avondzon met een wijntje in mijn hoofd stiekem de voors en tegena al weer tegen elkaar aan het afwegen was. De tegens wegen wat mij betreft toch echt zwaarder, dus ik hou stug vol
@proudmama laat je niet afwimpelen bij de VK! Bij mij stelde ze ook eerst voor om pas bij 41+3d te beginnen met strippen en bij 42w in te leiden. Ik ben daar toen niet mee akkoord gegaan. Hier nog niks gebeurd overigens dames...
Ben weer APK goedgekeurd Donderdag en zaterdag word ik gestript, als dat niet werkt word in dinsdag ingeleid. Baby weegt nu tussen de 7 en 7,5 pond en heeft geen ruimte meer. Dus ze moet er nu gewoon uit.
Indd proudmama mij wilde ze voor 42 weken niet inleiden, ik heb ook volgehouden en zou toen met 41.2 ingeleid worden! Haha roken tja.. Ook hier gestopt toen de test ineens positief was.. Maar sinds die dag geen moment meer gehad waarbij ik dacht ik steek een peukje op.. Maar goed als ik straks weer lekker op t terras zit zal t wel gaan kriebelen denk ik.. Maar 6 euro nog wat voor een pakje gaat me echt veeeeel te ver! Ben blij dat ik eraf ben! Hier komt zo de 'kraamzorg' op de koffie! Toch gaaf dat er gewoon een vriendschap uit ontstaan is!
@Zus, tuurlijk moet je wel naar die foto's terug kijken is een goede motivatie voor me hihi. Ik neem echt geen genoegen met dit lijf en die blokjes komen echt wel terug, al moet ik er maanden voor werken. Snap dat je lekker gestopt blijft, groot gelijk! Hoe was het met de kraamzorg? @Lotje, haha dat roepen natuurlijk meer dames tijdens/net na een bevalling hihi. @Inneminne, hopelijk binnenkort goed nieuws over zowel je uren als je sm! @ProudMama, ha fijn nieuws lijkt me? Dan is het nog maar ff doorbikkelen! @MJ, haha ja joh MJ is veel makkelijker ! En peukies tja... ik ben altijd al een die hard roker geweest en zal het ook tot t einde blijven. Ik geniet er te veel van (en ja ik besef me dat dat de verslaving is die het zegt lol). Ik rook nu wel braaf buiten en merk dat ik 3 dagen met 1 pakje doe ipv 1 pakje per dag. Dat scheelt al een hele hoop voor mij. Maarre volhouden hoor als je kan! Ik heb echt naar het moment toe geleefd dat ik weer mocht paffen, dus tja.. know a lost case when you see one he . @Shk, jij houdt de spanning er ook goed in zeg!
Ja, nu ik weet waar ik aan toe ben en een planning heb voelt het alsof ik de hele wereld weer aan kan hihi! @roken Toen ik erachter kwam dat ik ik verwachting was kon ik door de adrenaline nog niet gelijk stoppen met roken, wel gelijk geminderd van rook-maar-raak per dag naar 3 peukies per dag. Ik heb toen mijn tonnetje tabak (ik klikte de sigaretten altijd zelf met zon klikker) opgerookt en met mezelf toen afgesproken dat ik niets weer kocht. Dit heb ik ook niet gedaan hoor, maar wel een poos gehad dat als mijn ma of vriendin hier zat te roken van ahhhhh doe mij nog ff ééééén peukje. Toen ik ongeveer 15 weken zwanger was had ik ineens een totale afkeer van het roken. Ik had er ineens geen zin meer in en vond het stinken en wou ook niet meer bij mensen in de buurt zitten die roken. Dit heb ik nog steeds en ik hoop dit ook vol te houden na de bevallig. Want nu vriendlief en ik (jaja hij is samen met mij gestopt en hij kon het nog beter als ik hihi) zijn gestopt, besparen we 185 in de maand!!!