Mei 2013 Buiken (Foto's!)

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Ytest, 31 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Riverr

Riverr Fanatiek lid

27 aug 2012
    2.019
    172
    63
    Haha herkenbaar! Ik ben tot nu toe ook kwaalloos en zodra ik wat krampjes krijg denk ik ook precies wat jij denkt!

Ik ga het vandaag aan mijn collega's vertellen. Eigenlijk wilden we nog wachten maar ja jullie hebben het gezien, het verstoppen gaat zo makkelijk niet meer. De wijde kleding die ik heb is echt zomers en begint aardig fris te worden nu. We wilden het eigenlijk nog een week stil houden omdat we volgende week maandag weer een echo hebben. Maar we hebben het hartje al gezien op de vorige echo en zo kunnen we het wel steeds blijven uitstellen. Ik vind het wel heel spannend hoor, ben er een beetje nerveus van.

2. Yunami

Yunami Bekend lid

25 aug 2012
    971
    0
    0
    Nederland
    Spannend zeg, ben benieuwd naar de reacties!

Ik ga zo naar de VK voor weer een echo. Had vannacht gedroomd dat we te horen kregen dat de kleine gestopt was met groeien en het een MK was... Ik hoop dat het gewoon weer zo'n zwangeren droom was die op mijn spanningen aan het inspelen was en niet dat ik straks slecht nieuws krijg... zucht.

Ik heb nog genoeg kwaaltjes dus ga maar van een slechte droom uit ;)

Ik lees als ik terug ben bij :)

3. Mama Jude

Mama Jude Actief lid

4 sep 2012
    210
    1
    0
    Midden Nederland
    @Riverr: Wat een prachtige buik heb je al! Dat wordt vast een prachtig zwangerenlichaam.... is het eigenlijk al, maar over een poosje wordt het mooier en mooier natuurlijk. :)

@Yunami: Leuk zeg!! Ook al een buikje!! :D :D

Zwangerschapsbeha's: Ja... die zijn nodig... ik vind mijn eigen beha's helemaal niet fijn zitten. Maar, ik wil wel graag met een beugel en het liefst een beetje een gevormde cup. Dat heb ik nog nooit gevonden... weten jullie of dat uberhaupt bestaat?

@MevrS: Je buikje is prachtig!! :)

@Milan: Trage darmen... balen, hè? Ik heb er ook last van en drink af en toe een glas roosvicee laxo. Niet te vaak, want ik wil er ook niet echt aan wennen, maar het helpt wel...

xx

4. Lotje02

Lotje02 Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.646
    3
    0
    @Yunami: He bah, wat een nare droom....Ik hoop dat staks alles goed is.

@Knibbel: ik had gisteren ook flinke last van buikpijn/krampjes. En ik voelde me helemaal niet lekker. Hele dag op de bank gelegen met een dekentje en nu gaat het wel weer. Krampjes zijn ook weg. Ik vind het ook heel erg eng, maar je leest overal dat het ws door de groei van de baarmoeder komt. Ik hoop het maar....ben wel blij dat we over 2 weken een echo hebben.

@Flotjes: hoe is het met jou nou? Ik dacht gisteren ook echt ziek te worden, maar vandaag gaat het alweer wat beter.

@allen: nou mijn ouders waren superblij! haha, mijn moeder begon meteen te gillen 'oh echt waar? Wat fijn, wat geweldig, is het echt? IK kan het niet geloven!!!" en daarna tranen. Mijn vader werd er heel stil van maar had ook tranen in zn ogen. Wij natuurlijk ook allebei huilen...haha... Net belde ze nog, ze hadden gisteren wel 9x het doosje met schoentjes erbij gepakt om ernaar te kijken.
    Mijn schoonouders waren ook superblij, zij schrokken wel een beetje want ze hadden het van ons nog niet verwacht. Maar ze zijn wel heel blij.

5. pom77

pom77 Niet meer actief

Hoi meiden,

ik lees ook al even mee met jullie en heb een vraag.
    @knibbel ik las dat je last had van buikpijn, krampen en dat je niet weet of het darmen of baarmoederpijn is. Dat heb ik ook sinds vanmorgen, ik was boodschappen aan het doen en het was best hevig! Heb altijd al wat last van mijn darmen en kan zo'n soort pijn dan ook wel in aanvallen hebben maar nu zat het echt onderin midden, liep er soms beetje krom van en in de auto kon ik een kreun/puf alsof je weeen hebt niet onderdrukken. Ben er best ongerust over.
    Wanneer moet je de huisarts gaan bellen? Ben ook wel bang dat het een bbz zou kunnen zijn. Nu ik zit is het wel wat beter trouwens.
    Pff als dat het groeien is van de baarmoeder dan is dat pittig zeg! Heb ik vorige 4 keer niet gevoeld....
    Ik ga nog ff uurtje liggen, hopenlijk zakt het af.
    Geen bruin of roodverlies trouwens...

6. Yunami

Yunami Bekend lid

25 aug 2012
    971
    0
    0
    Nederland
    @Pom, ik raad je aan even de VK te bellen. Heb ik ook gedaan toen ik krom stond van de pijn midden in de nacht en gewoon moest huilen omdat het te pijnlijk was. Ben toen in de middag met 'spoed' naar de VK gegaan voor een echo.. bleken toen idd de darmen te zijn. Schijnt veel pijn te kunnen doen.

Ik lees straks echt even alles bij maar hier alvast super nieuws.

Onze baby zit super op schema en hij/zij was duidelijk te zien dit keer. We hebben zelfs het hartje kunnen zien kloppen dus ik ben helemaal gerust gesteld.

Over 2 weken horen we voor het eerst een hartje en de week erna gaan we naar de gynaecoloog voor de termijn echo en eventueel (ben nog aan het dubben) staat dan ook de nekplooimeting gepland. Maar die zeg ik wellicht af als ik er vanaf zie..

Hierbij weer een binnenbuik foto van vandaag, ben zoooo trots :)

7. mopperkonijn

mopperkonijn Actief lid

16 jan 2010
    432
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou dames ik heb maar een kwaal........ bekkenpijn! Beide kanten in mijn rug naast stuitje al drie dagen achter elkaar!....... Ohho

8. Lotje02

Lotje02 Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.646
    3
    0
    @Yunami: Wat fijn dat alles goed is!!

@Pom: ik had gisteren en vandaag opeens ook flinke buikkramp. Meteen in de stress natuurlijk...maar nu is het weer weggetrokken en nu zit er zo'n katerig gevoel. Beetje 'twijfel tussen honger en misselijkheid-achtig gevoel'

@Mopperkonijn: Vervelend zeg....
    Nou ja, aan de ene kant moeten we maar blij zijn met onze kwaaltjes. Ik vind mijn misselijkheid ook niet fijn, maar aan de andere kant ben ik er wel weer blij mee.

9. Inneminne

Inneminne Bekend lid

24 jul 2012
    933
    0
    0
    Belgje :)
    Spannend Riverr, vertel het maar, als je al een echo hebt gehad...
    Yunami, veel succes...

Ik moest vandaag als zorgleerkracht bijzitten in een les natuurwetenschappen, en het ging over het vrouwelijke voortplantingsorgaan... haha, wel grappig, en ik zwijg nog hé... ;)
    De rest lees ik later ;)

10. sunshine81

sunshine81 Niet meer actief

@Inneminne, Premamam ken ik niet, is dat een soort prenatal? Ik heb ook altijd beugels maar die gaan snijden aan de zijkant, nu ook zonder gekocht, is wel beter!
    En ja, ze hebben er 2 teruggeplaatst dus die kans is heel groot, spannend!!!

@Happy, dat is een goeie, die zal ik ook eens opmeten. Doe je dat ter hoogte van je navel?

@Riverr, en heb je het verteld?

@Lotje, wat leuk dat ze zo reageren he?! Iedereen leeft dan zo mee. Nu moet ze zich zeker inhouden om niet al iets te gaan kopen of valt dat mee?

@Yunami, gefeliciteerd dat alles goed was! Ik kan ook niet wachten om zo'n mooie foto te krijgen:D Geniet ervan!

@Buikpijn, wat vervelend zeg dat jullie zo'n buikpijn hebben. Ik ga soms ook 3 dagen niet maar heb gelukkig niet zo'n pijn. Gewoon de normale krampjes denk ik. Als jullie het niet vertrouwen zou ik gewoon bellen. Mijn arts zegt altijd: liever 5x te vaak dan 1x te weinig. Hopelijk gaat het snel over...

@Mopperkonijn, hopelijk trekt het snel weer een beetje weg!

11. pom77

pom77 Niet meer actief

Bedankt voor jullie tips meiden, ik heb na 2 uur last te hebben gehad 1 paracetamol genomen en 10 minuten later trok het in 1 keer weg! Voelde me zoveel beter ineens!
    Ik heb in het verleden wel eens erge buikkramp gehad toen ik niet zwanger was, waren ook darmen, ga er nu dus maar vanuit dat dat het was. Geen bloed te bespeuren gelukkig. Als het nog een keer gebeurd zal ik de vk bellen.
    Hopenlijk niet nodig......

12. sunshine81

sunshine81 Niet meer actief

Gelukkig Pom, hopelijk kan je lekker slapen... en blijft het nu voorlopig weg!

13. Happy2013

Happy2013 Fanatiek lid

27 apr 2012
    1.162
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo MvM is weer weg!
    En ik mag meteen beginnen met plassen!!!!
    Heb alleen nu maar 4 flessen, als ik er meer nodig heb, komen ze die nog brengen!
    Echt een knaltest net, de teststreep stond er al toen ie net aangeraakt werd door de vloeistof.... en toen moest de controle streep nog komen....

@pom, hoop dat het nu wegblijft!

@sunshine, ik doe dat om het dikste gedeelte van mijn buik, dat is nu net onder mijn navel. Over een paar weken zal het wel op mijn navel zijn :D

14. Yunami

Yunami Bekend lid

25 aug 2012
    971
    0
    0
    Nederland
    @Flotsje, hoe is het nu met je griepje en met je kleintje?
    @SHK, welkom en van harte gefeliciteerd :D Hopelijk heb je ook niet zo veel kwaaltjes straks!
    @Inneminne, hoe is het nu met je krampjes? Grappig zeg dat je daar bij moest zitten terwijl je zwanger bent, leuk :)
    @Sunshine81, lekker aan het genieten dus? Fijn :) Nog even wachten op die echo, spannend en leuk zeg! Bedankt voor je lieve reactie :)
    @Riverr, gewoon vertellen als je er aan toe bent toch? :)
    @Lotje02, wat fijn die blije reacties :D Genieten zeg!
    @Mopperkonijn, wat naar van je bekken zeg, hoop dat je je snel wat beter voelt!
    @Happy2013, Wat leuk dat je mag beginnen met MvM! Leuk dat die test zo fel reageerde hihi!

Zooo ben weer bij :)

15. flotsje

flotsje Niet meer actief

hallo! Hier gaat het wel weer een beetje... vandaag weer werken maar was wel heel zwaar gelukkig nu weer paar dagen vrij...

sorry even geen puf om verder te reageren, ga zo mijn bed in! Tot snel

16. Inneminne

Inneminne Bekend lid

24 jul 2012
    933
    0
    0
    Belgje :)
    Mama Jude ; geen idee, die bh ‘s… voorlopig zo’n meegroei van de hema gekocht, zonder beugels, maar ga wel eens uitkijken, naar een duurdere/stevigere… al klaag ik voorlopig niet.

Lotje : hier ook soms meer buikkrampjes… hoort erbij zeker… dat zal die bandenpijn wel zijn? Wat een fijne reactie van je ouders !! Leuk leuk.. mijn schoonmoeder zat er ook hele tijd naar te kijken (kousjes)

Pom77 : klinkt inderdaad stevig. Ik ben sowieso naar huisarts geweest voor bloedtest, als bevestiging van zwangerschap. En hij heeft meteen vanalles laten testen : toxoplasmose, en immuniteit voor andere ziektes, ijzer, cholesterol, suiker, … En na de resultaten heb ik de gynaecoloog gebeld en die heeft dan gevraagd naar de laatste menstruatie en zo… en uitgerekend ongeveer vanaf wanneer ik op afspraak mag komen, en heb dan ook afspraak gekregen.

Yunami : zo wijs !! Oh ik ga ook ongeveer 8 weken en 5/6dagen zijn als ik op 1e afspraak ga… spannend, nu zie ik waaraan ik me mag verwachten ! Inderdaad grappig om in die les bij te zitten, en niemand weet van iets ;) haha ! Krampjes, vandaag nog even gehad, maar ok. Is met momenten…

Mopperkonijn ; wat ambetant die bekkenpijn, ik weet wat het is, want ik heb zo’n gen van een auto-immuunziekte in mijn bloed waardoor ik dat zonder medicatie chronisch zou hebben. Dus ik weet allesinds dat het pijnlijk is. Heb vroeger nog zo’n pijnlijke opstoten gehad… voorlopig blijft het goed en ik hoop dat het zo blijft, zowel tijdens als na zwangerschap.

Sunshine; prémaman is beetje anders, maar ja, is gewoon winkel voor aanstaande moeders en moeders/babys! Zal er wel op gelijken… Voorlopig ook bh zonder beugels uit hema (meegroeiding).. oh idd spannend… amai 2 tegelijk ! duim duim!

Happy, in België hebben we dat niet, denk ik : Mvm

Flotsje, geniet van de rust!

Bon, ik denk dat ik iedereen gehad heb ! Hier ook bedtijd !!
    Slaap ze !

17. Happy2013

Happy2013 Fanatiek lid

27 apr 2012
    1.162
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Ienieminie, MvM is Moeders voor Moeders. Zij zamelen Urine in om daar het HCG uit te halen en er Pregnyl van te maken. Dit kunnen vrouwen in de Medische molen dan weer gebruiken om hun kansen te vergroten.

@yunami, je bent weer helemaal bij, maar vergeten te vertellen hoe het met jou gaat :$

@Flotsje, hoop dat je een beetje geslapen hebt!

18. Yunami

Yunami Bekend lid

25 aug 2012
    971
    0
    0
    Nederland
    Haha nee hoor, staat op pagina 43 met echo foto ;)

@Inneminne, leuk zeg! Dan mag je dus iig al een hartje zien kloppen en we zagen duidelijk al een hoofdje, rompje en iets wat beentjes aan het worden zijn. Super leuk :)
    Fijn dat het wel mee valt met de krampjes :)

Zo ik ga eens richting school... pas om kwart over 5 klaar.. bah. Hopen dat ik genoeg energie heb. ;)

19. Happy2013

Happy2013 Fanatiek lid

27 apr 2012
    1.162
    0
    0
    NULL
    NULL
    whahahahah die had ik dan weer gemist. Of iig wel gezien gisteren, maar niet opgeslagen/aan jou gekoppeld...

Ik ga zo werken, maar een kantoordagje, dus jullie zullen me nog wel eens voorbij zien komen denk ik!

20. mopperkonijn

mopperkonijn Actief lid

16 jan 2010
    432
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vandaag iets beter op gestaan dus toch een te drukke week weekend gehad.... Maar voel het nog wel. Rustig aan dan maar.... Volgrnde week echo. Wanneer hebben jullie weer echo.s?

Deel Deze Pagina