Hey allemaal, wat lijkt me dat erg....zo misselijk zijn van een zwangerschap... Gelukkig heb ik daar (nog) geen last van, wel soms enorme krampen in mijn buik, zo erg dat ik echt veen moet gaan liggen. Heb dus gisteren 3 collega's op het werk verteld dat ik zwanger ben en dus soms even moet gaan liggen als het echt niet anders meer kan.. Gelukkig werk ik op een BSO en daar staan genoeg banken, ook zullen de kinderen niet eens zo heel gek opkijken als ik daar ineens zou liggen haha. Nog een paar dagen tot maandag....en dan 1e echo......spannend!!
@LaVitaBella, fijn dat je aan je rust kan komen wanneer het nodig is! En nog even spannend dus hihi @Gizmobo, mooi buikje al! Zo ik ben alweer terug van de VK, we hebben voor het eerst het harte horen kloppen en dat was keurig, de VK zei vrolijk 'Nou nou, goede kweek hoor!!'. Wel ging mijn gewicht niet echt rap omhoog, 2 weken terug was het 57,6 en nu 57,77. Maar met mijn honger staat het nog gewoon goed dus wellicht wat meer toegeven aan die trek dan dat ik al deed ofzo Volgende week op de 18e de termijn echo en over 3 weken weer een afspraak bij de VK.
hee dames! wat een mooie lieve buikjes al zeg! hier alweer 10 weekjes maar nog niet veel 'buik' te zien! zie dat veel van jullie vandaag echo hebben.. veel succes! hopelijk een mooi flikkerend hartje te zien! ik ben ook erg misselijk geweest tot spugen aan toe... totaal geen pretje maarja we hebben het ervoor over zeggen we maar begint nu eindelijk wat minder te worden dus nog even doorzetten voor de dames die zo misselijk zijn! morgen hebben wij een afspraak voor prenatale onderzoeken etc.. vind het best spannend! hoop dat alles nog goed is met de kleine fijne dag iedereen!
Wij hebben 1 heeeeeel mooi bewegend kindje gezien Zijn helemaal happy, nu kan het echte genieten beginnen Ook zijn we ontslagen uit het z'huis, wordt het misschien een beetje "normaal" hihi... Over 3 weken naar de verloskundige
Hey dames, Is er nog een plekje voor mij in de groep?? Ik had vandaag een spoedecho vanwege wat bloedverlies in het weekend, maar we hebben ontzettend goed flikkerend hartje gezien, en de echoscopiste was 100% tevreden met wat ze zag. Dus eigenlijk vanaf vandaag echt blij en zonder al te veel zorgen! Ik zal kijken of ik vanaaf even een foto kan maken van mijn behoorlijke darmenbuikje, ik ben best slank van mezelf dus het is nu alleen maar wijde truien dragen. Anders valt het al te veel op.
Wat fijn dat alle echo's goed zijn meiden!! Hier valt het gelukkig weer mee met de misselijkheid. Ben echt 3 weken behoorlijk beroerd geweest, tot overgeven aan toe. Nu gaat het beter. 's morgens en rond 16.00 uur voel ik me wel een beetje misselijk, maar het is te doen. Ik kan alleen amper eten. Overdag gaat nog wel, dan eet ik veel fruit, crackers, yoghurt. Maar avondeten...... Ik heb er wel redelijk zin in, maar na 3 happen gaat het me zo tegenstaan en heb ik de rest van de avond het gevoel dat ik megaveel gegeten heb. @Nijntjenijn: Wat een opluchting is dat he? Ik heb ook redelijk wat roze/bloedverlies gehad in de eerste 7 weken en maakte me doodongerust. Ik kon helemaal niet genieten. Pas nadat ik afgelopen vrijdag een mooi kloppend hartje gezien heb, kan ik genieten van mijn zwangerschap!! En nu heb ik al een week geen gekleurde afscheiding meer gehad!
Wat goed om te horen dat er mooi echo's voor jullie zijn geweest! Ik zie ook steeds mooiere buikjes voorbij komen, hier nog vrij weinig. Savonds heb ik een bollere buik haha! @lavitabella ik ken de krampen, heel vervelend en heel pijnlijk! Ik heb er nu gelukkig geen last meer van. Ergens denkik dat het misschien met stress te maken heeft, in mijn geval. Vrijdag de echo, ben zo benieuwd!! Iemand nog meer een echo vrijdag?
Dames, ik sluit me aan bij de groep eind mei begin juni! Ik wens jullie veel succes en plezier met jullie zwangerschappen!!
Goed nieuws, geen curretage nodig, baarmoeder is mooi leeg... dus ik start terug opnieuw... oef oef !!
hey inneminne, ik vind het zo sneu! maar das in ieder geval goed nieuws. ik hoop voor jullie dat het snel weer zo ver mag zijn. wij hebben de echo gehad en alles is goed!! ik ga nu even proberen foto te plaatsen hihi. Het is zelfs zo dat ze me schatte op 10 weken en 3 dagen
@Dnice22, veel plezier morgen ! @Sunshine81, fijn zeg! Super @Tinkerbell1987, mooi buikje zeg! @Flotsje, ook geweldig nieuws, fijn @Nijntjenijn, welkom! Fijn nieuws ook direct @Knibbel85, nog 2 nachtjes @Inneminne, toch fijn dat er geen curretage nodig is! Hoe vervelend de hele gebeurtenis ook is lijkt me dat toch nog wat fijner nieuws (hoop niet dat het krom klinkt ). Hoop dat je snel weer een positieve test mag krijgen en een super zwangerschap tegemoet gaat! @Krissiej88, mooie echo zeg!!
Ik word hier vrolijk van al die mooie echo's, ben blij voor jullie... MK op zich was héél droevige gebeurtenis, veel bijgeleerd... het geeft een vreemde dimensie aan alles. Ik hoop nu dat cyclus vlotjes op gang komt en dan hopelijk de komende maanden een positest... Bedankt voor jullie steun xxx
Hoi lieve meiden, Gister heb ik controle gehad bij de gyn... Er was goed en slecht nieuws... Het goede nieuws is dat het kindje een drukte maker is en geen seconde stil ligt... De zwangerschap ziet er goed uit...en het kindje ook compleet normaal enz.. Het slechte nieuws is dat mijn bloeddruk veels te hoog is... Ik heb een onderdruk van 94. Dit duidt vaak aan op mogelijke complicaties tijdens de zwangerschap... Of een aanlegfout in het eerste trimester. Daarom hebben ze nu extra bloed afgenomen en wordt ik nog beter in de gaten gehouden dan normaal... Ik heb nu elke 2 wkn controle... Wat precies de oorzaak is, kan nog niet gezegd worden... Dus we wachten wel af... Ik heb wel twee mooie foto's gehad van de kleine uk... Maar ik plaats ze even een ander keertje... P.s. Ik reageer een deze dagen weer op jullie! Knuffel
Ik lees hier eigenlijk al een hele poos mee zonder zelf te posten . Het gaat me wel eens wat te snel allemaal... hihi Die hoge bloeddruk komt mij ook bekend voor. Ik had tijdens mijn eerste controle vorige week een onderdruk van 90. Ook veel te hoog dus.. Ze hebben daarna ook links gemeten en die was 80 en daarna hebben ze nóg een keer rechts gemeten en was toen 78... Heel vreemd. Ze willen mijn bloeddruk wel in de gaten houden nu en moet ik volgende week weer heen voor controle... Volgens mij kwam mijn hoge bloeddruk gewoon door de spanning van de eerste controle en dat ik die spanning later los kon laten en mijn bloeddruk zakte . We moeten maar eens afwachten.. Als mijn bloeddruk hoog blijft moet ik onder controle van de gyn en daar het ik eigenlijk niet zo'n zin in . Maar ja, wat moet, moet... Alles voor een gezond kindje
Jammer van die hoge bloeddruk MevrS, maar wel fijn dat je zo goed in de gaten gehouden wordt! Ik kom net van de Gyn af, ik ben daarheen gestuurd door de VK omdat ik last van een kwaaltje heb waar je geen last van wilt hebben (ik schaam me er kapot voor)... Die heeft het even nagekeken (ook een zeer korte echo gehad ter controle en die was super en hartje was nog steeds goed te zien) en zijn antwoord was dat ik een operatie moet ondergaan gezien de middeltjes die normaal voorgeschreven worden niet goed zijn tijdens een zwangerschap. Ik ben als de dood voor operaties en naalden dus ik ben er echt even niet goed van. Wel pas 30-10 want hij wilde wel dat ik het 1e trimester zeker goed door was gekomen voor ik de operatie krijg... Ik ben echt even alles behalve vrolijk
@yunami, jeetje dat is niet zo mooi! Ik houd ook niet van naalden (voor mij NOOIT een ruggeprik) en dergelijke dus ik begrijp hoe je je voelt. Ik hoop dat je klacht toch dragelijk is tot de 30ste en dat je daarna weer gezond bent, samen met je kindje! @innemine, toch nog goed nieuws gelukkig! Ik duim dat je weer heel snel zwanger mag worden! @krissiej, wat een mooie echo's! Zo bijzonder dat dat in je zit lijkt me, ik mag morgenvroeg, ben zoo benieuwd! @mevrS, datnis inderdaad wel gevaarlijk, gelukkig houden ze je goed in de gaten. Ik heb van mezelf ook een iets te hoge bloeddruk dus ik ben benieuwd wat ie morgen is. Ik heb nu al een paar dagen hartkloppingen, meestal als ik gewoon zit, werk (ik werk zittend ) of lig. Ik vind het doodeng eigenlijk, maar ik lees toch op internet dat het vaker voorkomt. Is er hier iemand die het ook heeft?