@zonzon ik zie het hoor! Een heel mooi beginnend babybuikje! @ytest voor jou komt de geslachtsbepaling ook dichterbij he! Spannend, ben je al nerveus?
Wat schrikken mevrS! Ik hoop dat je snel opknapt en dat alles goed blijft gaan met je kindje. Ik wist ook niet dat ik geen honing- en anijs mocht hebben! Spiegeleieren en zacht gekookt ei wist ik wel. Ik let er ook altijd heel erg op! Morgen hebben wij de geslachtsbepaling! Spannend!
Honing en anijs mogen wel. Ik schrok mij ook rot hoor, heb net een hele week alleen maar thee met honing op vanwege een verkoudheid. Maar honing mag dus wel. En anijs ook maar in kleine hoeveelheden geloof ik. Hoe zenuwachtig ben je al? heb je zelf een voorgevoel?
Ik vind het heel erg voor je dat je dit hebt meegemaakt, echt schrikken! Hopelijk gaat alles nu weer goed met je.. Maar wat je schrijft over bepaalde etenswaren,klopt absoluut niet. Ik begrijp dat je geschrokken bent, maar honing kun je gerust eten. De evt bacterie die in honing kan zitten, bereikt je kindje namelijk niet. Het komt in onze darmen terecht en daar wordt het afgebroken. Je mag inderdaad nooit een baby jonger dan 1 jaar honing geven! Maar tijdens je zwangerschap kan het geen kwaad. Hetzelfde geldt voor gekruid eten en specerijen, gewoon lekker doen. En anijs? Blauwe of roze muisjes zijn juist supergoed voor de borstvoeding en mag je gewoon volop eten in je zwangerschap. Jammer dat daar onrust over kan komen want dan kan je wel heel wat van je lijstje gaan schrappen. Je moet idd oppassen met niet goed doorbakken of rauwe produkten, dit is idd gevaarlijk. Maar een goed doorbakken ei moet gewoon kunnen. Rookworst bevat geen lever..maar ik eet zelf amper vlees dus ben daar sowieso voorzichtig mee. (varkensvlees is m.i. nooit goed en in alle vleeswaren zit het e nummer 251, wat niet goed is voor jezelf, laat staan voor je ongeboren kindje). Maar nogmaals, het lijstje van "verboden voedingsmiddelen" hoeft niet aangevuld te worden, niet teveel zorgen maken ..
Dat scheelt alweer, ik vind warme melk met honing heeerlijk in de winter! Ik ben niet zozeer zenuwachtig voor het geslacht (wel flink nieuwsgierig natuurlijk), maar ik ben op de een of andere manier toch ineens weer bang dat ik bijvoorbeeld een miskraam heb gehad. Heel gek dat ik daar nu toch weer bang voor ben. Ik was er trouwens stellig van overtuigd dat het een jongen zou zijn, maar ik denk steeds vaker dat het een meisje is. morgenavond zullen we het (als het goed is) zien.
he jade wat leuk dat je al een geslachtsbepaling hebt! Ik/wij wilden dit ook graag maar bij ons in de buurt is er niemand (volgens mij) die dit voor de 18 weken doet. Dus wij wachten maar tot de 20 weken echo... En meiden mooie buikjes al! Ik heb nog niet zoveel buik... *zucht*
Wij wachten (denk ik) ook gewoon tot 20 weken hoor. Ik wil misschien rond 30 weken nog wel een pretecho laten maken 3D, anders duurt het wachten wel erg lang...
Heel herkenbaar! Ik heb een angelsound dus ik wist dat hij het nog deed maar ik had zoiets van stel dat ze zien dat hij wat mankeert.. Wanneer was je laatste echo? Ik vond vooral het verschil met de echo er voor zo super gaaf! Daar was ik eigenlijk meer van onder de indruk dan van het geslacht haha! Hoe laat mag je morgen?
dan ben ik gelukkig niet de enige die het zo spannend vindt! Ik had mijn vorige echo met 12+4. We mogen om 19.30, dus ik moet ook nog de hele dag wachten! haha. Ik ben geloof ik ook veel meer benieuwd naar het kindje dan naar het geslacht. Ik wil het heeel graag weten, maar ik wil nog liever zien dat alles gewoon goed is!
Spannend! Ja groeit je buik lekker? Fijn he, kan je zo trots op zijn! Ik zal vandaag of morgen ook eens een foto maken.
Jade spannend hoor! wij moeten nog wachten tot vrijdag maar merk ook dat ik laatste dagen ineens twijfel of alles nog wel goed is.... ergg nieuwschierig naar het geslacht maar als alles maar goed is is het belangrijkst... succes morgen!
nog anderhalve week wachten tot de geslachtsbepaling alhoewel ik telkens zei; we wachten tot de 20 weken echo, nu toch maar met 17 weken een echo...eerder wou de praktijk geen geslachtsbepaling doen. super veel zin in...
@Ytest, hier ook die zenuwen! Komt goed en ben benieuwd naar je foto @Jade12, laat je het ons ook weten morgen? Ben zooo benieuwd @Nenny, de hoeveelste heb jij hem? Ik zal morgen ook een foto maken maar denk niet dat ik hem post, mijn buik is echt niet verandert de laatste week.. mijn borsten daarentegen... Ik ben gisteren wezen lingerie shoppen (heb een meegroei bh maar voel me er verschrikkelijk niet-sexy in hahaha) en kom er achter dat ik van een normale B 70 naar een C 80 ben gegaan En die verkoopster maar lachen omdat ik telkens toch een maat groter nodig had... De meeste vrouwen zullen blij zijn met die 'tijdelijke' groei maar ik wil mijn eigen maat terug voel me absoluut niet prettig nu ik ineens borsten heb terwijl ik normaal vrij plat was... (tis ook nooit goed he ). Morgen herkansing omdat ik mijn vorige tentamen niet heb gehaald. Ik heb zoveel geleerd dat mijn man gewoon de helft van mijn leerstof uit zijn hoofd kent dus hooop dat ik goed genoeg geblokt heb... we zullen het wel zien.
@yunami: succes!! Ik merk dat mijn bhs ook niet meer fijn zitten. Ik heb ook erg last van mn borsten, vooral snachts in bed. Ga zaterdag ook maar eens kijken voor een andere bh. Ik ben ook niet zo blij met deze groei, ik heb van mezelf al aardig wat en zit eigenlijk niet te wachten op nog meer... @Jade; spannend!! Ik maak me ook weer opeens ongerust of alles wel goed is. Ik heb afgelopen week regelmatig zeurende buikpijn gehad, een soort spierpijngevoel. Maandag hebben we controle dus ik hoop datik dan weer wat gerustgesteld ben. Wij wachten ook op de 20 weken echo. Ik ben wel heel nieuwsgierig, maar ik kan wel wachten. Hebben jullie je al aangemeld voor zwangerschapscursus? Ik wilde er eigenlijk geen doen, heb er weinig zin in en omdat ik bijna elke dag met mn paard bezig ben beweeg ik genoeg. Maar omdat dit onze eerste is en mijn vriend het wel belangrijk vind heb ik me toch maar opgegeven voor de cursus " baby op komst" dat is vanalles wat. Wat oefeningen, wat ademhalingstechnieken, beetje yoga en 2 partneravonden. Ik start pas met 24 weken, dus dat duurt nog ff.