Yunami... en al zenuwachtig?!?! hihi hier zijn de zenuwen al aardig aanwezig hoor! wij hebben morgen om half 4 een afspraak dus ook nog lang wachten!
Spannend meiden!! Wij moeten gewoon nog een MAAND wachten... Mijn moeder begint al te klagen dat ze zo geen kleertjes kan kopen Zijn jullie al aangekomen? Ben vanmorgen weer eens op de weegschaal gaan staan en .....niks....geen grammetje erbij terwijl mijn buikje nu toch wel aan het groeien is. En ik eet eigenlijk best veel voor mijn doen.
Ik ben vanmorgen weer op de weegschaal gaan staan en 1 kilo eraf! En voor m'n gevoel snoep ik stiekem best veel en eet ik ook echt genoeg... Nou ja zal wel goed komen. Wij willen het wel weten wat het wordt maar houden het dan wel voor ons zelf (muv het forum ), m'n moeder en schoonmoeder begonnen nu al te vissen, dus ze meteen maar even met beide benen op de grond gezet. De teleurstelling was groot, haha!
Ik heb geen weegschaal maar ik pas wel al mijn broeken nog. Ik draag altijd skinny jeans achtige broeken (dus niet wijd) en merk wel dat ik het onplezierig vind om mijn knoop tegen mijn buik te voelen te lang, dus knoopje gaat iets vaker open
Spannend die geslachtsbepaling! Alvast veel plezier! Vandaag weer bloed verloren.. Bah ik ben wel rustig maar kan het toch niet helpen dat ik denk dat mis gaat. Heb hiervoor een miskraam gehad en vond dat verschrikkelijk! Hartje klopt gewoon dus zal waarschijnlijk gewoon een geknapt vaatje zijn. Ik weeg nu 5 kilo minder dan voor m'n zwangerschap! Wel al vanaf de 7e week positiebroeken aan.
Mijn huid is al vanaf de 5 wk een grote puistenbedoeling maar nu is het weer wat minder gelukkig en mijn spierpijn is ook weg dat verstrooide herken ik ook wel, de laatste tijd wordt het erger haha! @riverr ik begrijp dat je je ongerust maakt! Wat zegt de vk ervan? Gewoon lekker rustig aandoen meid! Wij hebben vlg week de geslachtsbepaling, ik ben nu toch wel heel nieuwsgierig! Mijn buurvrouw heeft het al voorspeld, zoals ze ook deze zwangerachap voorspelde en hoe ik me zou voelen etc. dus ik ben benieuwd of ze gelijk krijgt, want de rest klopte wel!
@riverr: akelig he, dat bloedverlies. Ik heb dat ook regelmatig, de vk blijft zeggen dat als het niet veel is en ik geen buikkramp heb, er weinig aan de hand is. Maar toch maakt het me elke keer zo bang...en door alle stress krijg ik juist buikkramp. @shk: hier ook een openstaand knoopje. Mijn broeken passen oom nog, maar ik kan ook niks op mn buik verdragen. Nadeel is dat mijn broeken afzakken als het knoopje open staat, dus ik heb toch maar een positiebroek gehaald. @knibbel: spannend!! Wat heeft je buurvrouw voorspeld?
@lolsmurf, verrassing is ook leuk lekker hoor al dat verlof, geniet er van! @Dnice22, zenuwachtig zeker ja haha, ik ben de hele tijd bang dat de kleine uk verkeerd zal liggen en er niks te zien is pff. Ik mag pas om 21:15 ben heeeeeel benieuwd voor ons beide haha. @Lotje02, pffff nog een maand dat is niet niks. Ik zit volgens de VK goed op schema, weer een halve kg erbij sinds 3 weken ofzo. Heb thuis geen weegschaal dus houd het zelf niet bij hihi. @Mir81, haha ach wel leuk om het als verrassing te houden voor de rest. Wij krijgen continue commentaar omdat we het 1 willen weten en 2 ook nog eens vertellen. Maarja ik ben heel praktisch en vind het handig als men dan ook gerichte cadeaus kan halen hahaha. @Riverr, hmm bloedverlies is niet zo mooi. Maar ga er vanuit dat als het hartje klopt het vast idd een bloedvaatje is ofzo. Ik had ook al vanaf een week of 6/7 positiebroeken aan, zit toch net wat fijner. @Knibbel85, ben benieuwd joh Nou hier is verder de kogel door de kerk. Heb vanmiddag een gesprek gehad met de decaan en mijn zorgen gedeeld. Ook haar leek het beter voor nu even mijn rust te pakken en gewoon te genieten van de zwangerschap zonder alle stress. Ik blijf voorlopig nog even ingeschreven dat mocht het toch op kort termijn beter gaan ik gewoon door ga met school, maar anders is het echt een definitieve stop voor dit jaar en kijken we volgend schooljaar even opnieuw. Het voelde wel als een ontzettende opluchting dus dan zal het wel goed zitten denk ik.
dag allen heb morgen een afspraak bij de verloskundige en meestal doet ze wel even met de echo kijken. Nu ben ik zo erg benieuwd naar het geslacht dus twijfel of ik morgen voorzichtig aan mijn verloskundige ga vragen of ze al wat kan zien? Of doet de verloskundige daar geen uitspraken over? Ben gewoon zo erg nieuwsgierig en die 20 weken lijkt nog zooo ver weg. Wat denken jullie? groetjes
Weet niet of de VK daar uitspraak over doet maar vragen kan altijd Je kan natuurlijk ook een echo inplannen bij een echobureau, die doen sowieso geslachtsbepalingen en dan hoef je vaak niet tot de 20 weken te wachten, zitten wel kosten aan verbonden dat wel.
Bij een gewone controle maakt een vk geen echo, maar luisterd alleen naar het hartje. Maar vragen kan altijd natuurlijk. @yunami: fijn dat de decaan er hetzelfde over denkt. Heb he dan eind van het jaar dan al verlof???
bedankt meiden! ben best zenuwachtig! maar ook wel weer voorzichtig... inderdaad Yunami anderhalve week geleden hadden we echo maar toen wilde hij/zij absoluut niks laten zien! beentjes tegen elkaar en over elkaar gekruisd dus ben ook wel bang dat dat nu weer het geval zal zijn... maar stiekem hoop ik toch zoooo dat we het nu eindelijk komen te weten! hou me op de hoogte!
veel plezier dames! Wij mogen nog een week wachten.... We gaan het dan op de kerstkaarten bekend maken. Een roze of een blauw hartje bij onze namen.
@Lotje02, nee geen verlof, gewoon echt gestopt. Dus even werkloos/schoolloos. Ik blijf nu nog even ingeschreven dat mocht ik op kort termijn terug willen dat dat mogelijk is, anders heb ik gewoon tot na mijn bevalling/herstel helemaal niks aan mijn hoofd (behalve de normale dingen). @Dnice22, even springen en op en neer rennen voor je naar binnen gaat. Dit schijnt te helpen en de kleine wakker te maken. (ergens hier op het forum gelezen volgens mij) Zal vast goed komen @Happy2013, dat is ook een super leuk idee zeg !!
Nadeel is wel dat we iedereen al verteld hebben dat we 4 december voor de geslachtsecho gaan. dat was achteraf niet zo slim. Maar moeders al op het hart gedrukt dat ze het ruim voor de kerst zullen weten, maar niet meteen zullen bellen. Zit eraan te denken nu maar alvast te beginnen met het schrijven van de kerstkaarten, dat ze ook 6 dec de bus op kunnen (nee, voor sinterklaas kan echt niet) en die 1,5 dag maakt dan ook niet meer uit.
Hier is de geslachtsbepaling een geheimpje.. alleen mijn beste vriendin weet het omdat die mee gaat. Die wilde zo graag een keer een echo meemaken.. Mijn moeder krijgt dan met sinterklaas een doos met roze of blauwe muisjes. Ik moet morgen naar de VK maar er is me al gezegd dat er geen echo gemaakt gaat worden, omdat ze hier spreekuur in het gezondheidscentrum houden en dus niet op de praktijk.
within ook erg leuk idee! bij ons weet ook iedereen al dat we geslachtsbepaling hebben en zijn allemaal erggg nieuwschierig! haha @Yunami haha dat ga ik zeker doen dan! even op en neer springen en rennen... wie weet... kan het op z'n minst proberen nog 3 uur voor mij... pff dag gaat langzaam! voor jou ook nog paar uurtjes he... spannenddd