Mei 2013 Buiken (Foto's!)

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Ytest, 31 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yunami

Yunami Bekend lid

25 aug 2012
    971
    0
    0
    Nederland
    Oke leuk! Ik ben erg benieuwd wat eruit komt en of het ook gaat kloppen! :)

Wij willen heel graag een dochter en ik, mijn partner, mijn familie en de stiefmoeder van mijn partner denken ook allemaal dat het een meisje wordt. De broers van mijn partner hopen echter op een neefje haha.
    Achja we zullen zien over een week of 10 ;)

2. MevrS

MevrS Actief lid

29 aug 2012
    300
    0
    0
    Ridderkerk
    Bij dochters is het meestal zo dat je nog geen buik hebt de eerste periode... Terwijl anderen al een behoorlijke buik hebben.., dus daar kan je het wel een beetje mee vergelijken..l tenminste als het je eerste kindje is... ;) en een meisje draag je hoog... Vaak kan ik aan de buik zien wat het wordt... Tijdens mijn eerste zwangerschap zat ik er nooit naast Hihi...:p

Maar ik ben zeker benieuwd :p

3. Inneminne

Inneminne Bekend lid

24 jul 2012
    933
    0
    0
    Belgje :)
    Hoi hoi !

Wel mijn hcg is 201, dus dat is goed, nog niet super hoog, maar volgens dokter nog pril, een resultaat dat voornamelijk rond de nod verwacht wordt... :) en dat was vorige week vrijdag! Ach het zal wel snel stijgen ;)
    Helaas niet immuun voor toxoplasmose... de kat moet van de dokter dus buitenblijven ! Héél moeilijk om van mijn hart dus een steen te maken :s

Voila, dat is de update ! :)

4. Yunami

Yunami Bekend lid

25 aug 2012
    971
    0
    0
    Nederland
    @MevrS, hmmm ik moet eerlijk zeggen dat ik toch wel echt een darmen buikje begin te krijgen... hoop dus dat je er naast zit haha ;) Maar ben benieuwd wat je straks ziet als ik echt een buik heb! :D
    Bij mij is het inderdaad mijn 1e

@Inneminne, fijn dat het goed is en we zijn allemaal nog vrij pril en HCG gaat toch vrij snel omhoog dacht ik? Komt wel goed ;)
    Wel vervelend voor de kat, maarja..

Zo ik ga naar mijn schoonouders, weet niet of ik daarna nog puf heb om een buikfoto te maken, anders morgen :)

5. Yunami

Yunami Bekend lid

25 aug 2012
    971
    0
    0
    Nederland
    Nou hierbij mijn buik van vandaag... ik denk toch wel al een verschil met de vorige foto ;) :)

6. MevrS

MevrS Actief lid

29 aug 2012
    300
    0
    0
    Ridderkerk
    @Yunami Ohhh mooi beginnersbuikje!! Hihi gek he? Ben benieuwd hoe hij gaat groeien :) als je rond de 12 weken zit ben ik benieuwd hoe hij er dan bij staat :p

@inneminne mijn HCG was ook laag en moet binnen 48 uur verdubbelen.. ben benieuwd! Hoe ver denk je te zijn? Ohhh ja geen kattenbak verschonen hoor... dat mag de man doen hihi...

Ik zal morgen weer een buikfoto maken!

7. Yunami

Yunami Bekend lid

25 aug 2012
    971
    0
    0
    Nederland
    Ja zeker gek, ik blijf ook continue naar die foto staren gezien ik altijd zoooo plat ben geweest en nu ineens is er een buik! Erg vreemd. Ook even goed vergeleken met de vorige foto... met 6 dagen is er echt een behoorlijk verschil te zien in de buik, erg snel gaat dat!

Ben ook benieuwd naar jouw buikfoto hihi :)

8. Jade12

Jade12 Niet meer actief

Dat groeit al goed! Heb je 's ochtends ook altijd zo'n buik? 'S avond is je buik namelijk meer opgezet. 'S ochtends lijk ik niet zwanger, 's avonds 6 maanden! Haha

9. MevrS

MevrS Actief lid

29 aug 2012
    300
    0
    0
    Ridderkerk
    @Jade12 haha Oeff dat had ik ook bij mijn eerste, maar nu is hij de hele dag aanwezig dat buikje...

@Yunami vreemd hè?! Het is wel leuk om te zien wat het allemaal met je lichaam doet... Hahahaha

10. Yunami

Yunami Bekend lid

25 aug 2012
    971
    0
    0
    Nederland
    @Jade12, Ja 's ochtends ook zo'n buik, misschien ietsje minder maar scheelt niet veel.

@MevrS, ja dat zeker haha!

11. sunset88

sunset88 Bekend lid

17 mei 2011
    566
    0
    16
    hallo! wij weten sinds 2 dagen dat we zwanger zijn. Erg spannend allemaal en een onzekere tijd. Maar ik ben rond 8 mei uitgerekend.
    maar ik heb ook nog geen buikje(al zegt mijn man van wel een kleeeein beetje). Dus ik lees graag mee en post wel een foto als mijn buikje begint te komen.
    Wanneer vertellen jullie het de buitenwereld? Vrienden, kennissen enz... Wij weten het nog niet. Af en toe ook zo moeilijk om voor je te houden.
    gisteren contact gehad met de vk. en met 8 weken een intake en daarna afspraak maken voor een echo. is dit niet allemaal heel laat? (nog later in ontwetendheid) ik hoor van andere dat het veel eerder kan/gaat?

12. Within

Within Niet meer actief

Ik kom ook meelezen! :) Ga morgen buikfoto maken, dan kan ik het leuk volgen

13. Jade12

Jade12 Niet meer actief

oke, leuk! Ik wil ook! :D

14. liefmevrouwtje

6 sep 2012
    26
    0
    0
    NULL
    NULL
    #114 liefmevrouwtje, 7 sep 2012
    Laatst bewerkt: 7 sep 2012
    wauw wat een mooie buikjes en sommigen bij 5 weken al. ik ben nu bijna 7 weken, 1e zwangerschap. maar op vetrolletjes en mijn darmen na is mijn buik niet echt zichtbaar zwanger. wel wat dikker hoor. maarja... niet echt mooi rond buikje nog helaas. krijg er wel zin in.

15. MevrS

MevrS Actief lid

29 aug 2012
    300
    0
    0
    Ridderkerk
    Hey meiden!!

GEFELICITEERD AAN ALLE NIEUWE ZWANGEREN!! Hiep hoooiii:D

@ krissiej88 wat leuk!! Het is vast jullie eerste kindje.... Dan zou ik het lekker met 12 weken vertellen, want dan mag je het hardop schreeuwen!! Natuurlijk is het fijner als je je ouders het eerder verteld... Misschien een doos merci komen en dan tussen de chocolaatjes de positieve test doen in 1 van de vakjes ipv het reepje merci wat erin hoort? Met 8 weken een intake is super goed!! Dat is normaal, voor de 7 weken is er nauwelijks iets te zien... Vaak zijn de mensen die eerder moeten onder begeleiding van een gynaecoloog of is de zwangerschap medisch/gecompliceerd... 7 weken is op z'n vroegst...

@within leuk!!! Ben benieuwd naar jouw fotootje Hihi

@Jade12 post jij anders een avondbuikje Hihi??

@liefmevrouwtje bij mijn eerste zwangerschap had ik pas bij 27-30 weken een buikje!! Nu komt hij toch echt al naar buiten... Iedereen ziet het en begint al te vragen pffffff....

16. Yunami

Yunami Bekend lid

25 aug 2012
    971
    0
    0
    Nederland
    Gefeliciteerd aan alle nieuwe dames inderdaad! :D

@Krissiej88, wij hebben het wel gewoon aan de families en goede vrienden verteld en ik op school (dit ivm het plannen straks en gezien ik met enkele activiteiten niet mee kan doen).
    We zitten er wel aan te denken om het na onze intake bij de VK gewoon aan iedereen te vertellen omdat we nu het risico hebben dat het straks via via naar buiten komt en we liever zelf het nieuws willen delen :)
    Ik heb met 7 weken de intake en uitgebreide echo, heb afgelopen woensdag al een korte echo gehad omdat ik ontzettende krampen had maar dat was echt vanwege de situatie. We zagen echter wel al het 'vruchtje' :)

@Jade12, idd een avondbuikje is ook leuk! ;) En ik moet zeggen dat het bij mij de afgelopen week ook wel erg hard is gegaan hoor, denk dat mijn darmen nu echt goed plaats zijn gaan maken en het daarom al een buikje is.

17. Inneminne

Inneminne Bekend lid

24 jul 2012
    933
    0
    0
    Wel, miljaar hé... na 16u drinken we iets op het werk en ze geven mij een glas en ik zeg nee, geef maar fruitsap... en de rest, "zeide zwanger?" Ja lap, ikke rood en had geen excuus klaar... dus sommige collega's weten het... en ik heb gezegd dat ze moeten zwijgen !! (waren 7tal collega's) Vooral omdat het superpril is en er nog vanalles mis kan lopen... ze hopen natuurlijk van niet..
    Handig was wel dat ze sebiet tips gaven voor mijn bevallingsverlof en zo... haha.. en 't is toch een klein groepje dat na 't werk iets blijft drinken dus zo erg is dat niet...
    Maar ja, miljaar toch wel, een beetje !
    Ik denk dat ik het in mijn 8e week wel vertel hoor... mijn collega zei dat ook, dat ze het toen verteld heeft, anderen hebben langer gewacht... soit, in de 8e week trek ik het mij niet meer aan en licht ik mijn directie wel in ;) nadien mogen ze het weten...

Dus mijn vraagje, wanneer vertellen jullie het aan de "ruimere vrienden/collegakring"

18. Inneminne

Inneminne Bekend lid

24 jul 2012
    933
    0
    0
    Hey Mevr S,
    Ja volgens dokter moet de kat buiten... volgens anderen ligt het aan de kattenbak... nu wij hebben dat niet... de kat heeft velden genoeg in de buurt om haar gevoeg te doen, dus ik moet dat niet uitkuisen..
    Ik denk dat ik ze wel ga binnenlaten, maar niet in de slaapkamer, ze krijgt beneden een slaapplekje... want ze was ZOOOOOOOoo zielig...
    En heb nog van mensen gehoord dat het alleen dat is, en natuurlijk geen rauwe groenten, geen rauw vlees, als je in de tuin werkt handschoenen dragen... en goede handhygiene

19. Inneminne

Inneminne Bekend lid

24 jul 2012
    933
    0
    0
    Oh proficiat nieuwe zwangeren !!
    Hier nog geen buikje hoor, ik had er al eentje...
    Yunami, wat een buik ! haha, goed bezig !!

20. sunset88

sunset88 Bekend lid

17 mei 2011
    566
    0
    16
    mevr.s: Dank je voor de tips! Ouders en familie hebben we het al verteld. Alleen sommige van onze vriendenkring en mijn collega's vermoeden al iets. Dus weet niet of ik het tot de 12e week kan uitstellen:p
    ja bij de 8e week intake, bloedprikken enz. En dan daarna een afspraak maken voor de echo, dit word dan zo rond de 12 weken? Maar als ik nu vraag of het even 2 weekjes eerder kan moet dit toch vast geen probleem zijn toch? ;)

Inneminne: Wij hebben drie katten, en die gaan no way de hele dag buiten. Wel moet je er om denken dat ze je niet krabben. Dat gaat dan om een bepaald stofje wat je in je lichaam kunt krijgen en dat is slecht voor de baby.. Maar voor de rest kun je ze gewoon aaien en ze kunnen ook gewoon zeker bij je liggen hoor!! Ze zijn juist gek op zwangere mensen:) als ze maar niet gaan melken (zo noemen wij dat) de nagels in je gaan zetten.

Liefs

Deel Deze Pagina