oow en ik heb vandaag mijn eerste rompertje gekregen en ook mijn eerste kado't je van mijn oma. Erg lief. Toen kon ik het niet laten om ook even bij de kinder kleding te kijken, en zo'n leuk lief jasje/vest gekocht.. maakt het toch een beetje echt..hihi
Woohoo voor den tweeden bobbel !! Je bent weekje verder dan ik, dus misschien bij mij volgende week... Oh nog leuk, ik ging vandaag nog maar eens foliumzuur halen bij de apotheek en ik kreeg ze gratis... had vele puntjes gespaard op mijn digitale klantenkaart... haha leuk leuk ! Mevr S, waarom mag je niks doen? Je mag wel degelijk sommige sporten doen, je moet maar eens googlen... maar met mate en niet overdrijven... Of gewoon stevige wandelingen !
Iedereen van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschap!! Wat is het spannend hè? En wat duren die eerste weken toch ontzettend lang.... Hier gaat het goed, heb wel énorm veel zwangerschaps 'kwaaltjes'... 's nachts er vaak uit om te plassen, gevoelige borsten, sneller emotioneel.. buik groeit snel en vanmorgen kwam 't hoor.... Denk dat in m'n hele leven max 4x overgegeven heb... maar vanmorgen was het raak.. had een licht ontbijt, maar moest me toch overgeven. Wist niet wat me overkwam en vond het ook afschuwelijk.... brrrrrr wat naar... Tijdens de zwangerschap van m'n zoontje nooit gehad.. zo zie je maar dat iedere zwangerschap weer anders is.. Hebben jullie al veel 'kwaaltjes?' Overigens ben ik wel heel blij hoor, dat m'n lichaam me aan alle kanten laat zien en merken dat ik zwanger ben
@krissiej88 ja, dat lijkt me een goed plan dat van je rug dan heb je iig rust dat er niks vervelends kan gebeuren. Leuk dat je al wat hebt gekregen en gekocht ,..er is niets leukersdan shoppen voor de kleine.. Ik doe daar pas aan na de 12 weken! Mijn Fam. Is wat bijgelovig en dus wordt er pas gefeliciteerd en gekocht als die periode voorbij is.. Zij denken dat het ongeluk brengt Hahahaha.. Maar natuurlijk kijk ik ook al stiekem als ik met mijn dochtertje in de prenatal loop Hihi... @moonymuppet Hahahaha ik wist het! Ik wil hem ook gaan halen, om lekker in te slapen! Zag het in het krantje staan vandaag, dus vandaar dat ik het aan je vroeg hij is echt super grappig!! @inneminne ik heb tijdens mijn zwangerschap van mijn dochtertje ernstige bekeninstabiliteit gehad....met 28 weken kon ik al niet meer lopen en sleepte ik als een Quasimodo mijn linker been overal mee naartoe.. Ik kon er niet op staan en daardoor kreeg ik een hernia... Nu is ze 7 maanden en gaat het pas net weer beter! Ik mocht daarom nu pas weer gaan sporten...maar ben alweer zwanger! Dus ik mag niks doen, vandaar de zwangerschapsgymnastiek en het zwemmen..ik ben als de dood dat het dit keer 2x zo erg terug komt... @freck ik heb echt nergens last van!!alleen van ernstige oververmoeidheid overdag en slapeloosheid snachts... Verder merk ik gewoon niks... Ja dat ik een toeter van een buik heb hahahahH... Dat had ik bij mijn dochtertje echt nog niet! Pas met 27-30 weken... En toen had ik veel last van misselijkheid... Ik merk we dat ik moet eten af en toe anders val ik flauw... Verder vind ik tomatensoep echt vreselijk stinken dat mijn maag ervan omdraait hahaha
Goedemorgen allemaal! @moonymuppet, ik weet niet of ik je al gefeliciteerd had met de zwangerschap maar anders bij deze! Leuk buikje al!! Super leuk idee ook met het shirt! @MevrS, Ja dat hoor ik dus vaak om me heen (zwanger + minderen maar niet helemaal stoppen). Ik zou het liefste helemaal stoppen maar als het niet lukt vind ik 3 tot 5 max op een dag niet zo'n giga ramp in vergelijking met de 20 die ik eerst rookte. Maar ik hoor het dinsdag wel van de vk neem ik aan hihi Grappig dat je fam zo bijgelovig is . Ikzelf koop ook pas dingen na de 12 weken, gewoon omdat ik dan iets meer zekerheid heb snap het wel ja. @krissiej88, wat super dat jij al helemaal gestopt bent! Echt veel respect daarvoor! Ben jij gaan afbouwen of direct gestopt? @freck, he wat vervelend dat je zo'n last hebt van al die kwaaltjes Ik moet zeggen dat ik op de krampen en hormonale reacties en vermoeidheid na nog niet veel last heb er van (klopt maar even af...).
Hey, Hm mevr S eens aan de VK vragen of je mag sporten of niet... zachtjes aan, misschien dat het beetje helpt tegen dat bekkengedoe, of allesinds voorkomt? haha, dat bijgeloof, is een goeie.. ik heb gisteren in de h&m leuke kousjes gekocht van sesamstraat en ook van kikkers... Maar heb ook kadootje gekocht voor vriendin die eind juli bevallen is Freck, qua kwaaltjes valt het mee.. borsten die precies wat groeien, zwaarder wegen, voel ik wel aan mijn bovenrug dan, ... en soms buikkrampjes... voorlopig nog niks geks, wel wat hongerig, dus vaak tussen door eten is de boodschap ! xxx Ps begin maar een liedje voor me te zingen
Aaaaaah gefeliciteerd Inneminne!!! Er is er een jarig hoera, hoera, dat kun je wel zien dat ben jij!! Dat vinden wij allen zo prettig ja ja en daarom zingen wij blij!!! Zij leve lang hoera hoera, zij leve lang hoera hoera, zij leve lang hoera hoera!!! Heel erg lang!! Zo
Ik ga mezelf er toch ook bij zetten Zoals het er nu naar uitziet komt het kleintje in Mei! Foto van vanmorgen, 4 weken en 6 dagen
Mooi buikje al hoor Stephanie87! En @Inneminne: Hieperdepiep Hoera! Van harte gefeliciteerd en een fijne dag! Dat vaak tussendoor eten zal dus zeker vandaag wel lukken . Geniet ervan! @Yunami... dat stoppen met roken.. ik vind het ook verschrikkelijk moeilijk! Het lukt wel, maar heb er veel moeite mee.. misschien ook omdat ik besloten heb dat ik echt definitief stop nu.. Toen ik zwanger was van m'n zoontje was ik meteen moeiteloos gestopt en na de bevalling ook moeiteloos weer begonnen (DOM!!) maar ik heb altijd gezegd, als er een 2e komt stop ik definitief..ook om het goede voorbeeld te geven natuurlijk.... Maar het valt me erg zwaar. @MevrS: Wat vervelend die extreme vermoeidheid... Heb je al Floradix geprobeerd? Zijn ijzertabletten, kan je bij de drogisterij halen. Werken bij mij echt ideaal! Bijna geen vermoeidheid meer!!Ik neem iedere ochtend 3 van die pillen en kan er de hele dag tegenaan... Wat betreft je buik... heel herkenbaar.... die van mij is ook al niet meer te verbergen... misschien toch omdat het de 2e is dat het sneller gaat nu..
yanami: Ik ben in een keer gestopt.. al voordat ik wist dat ik zwanger was hoor. Na de vakantie (waar we veel te veel gerookt hadden) en we kwamen thuis smaakte de eerst sigaret 's ochtends niet. Toen heb ik gezegd ik stop er mee. We zouden sowieso na de bouwvak stoppen, maar dit was voor mij het moment. Maar ik heb het nu af en toe nog wel moeilijk hoor. Mij helpt het om bijv na het eten gelijk op te ruimen of met de hond te gaan wandelen, na het eten moest ik anders gelijk roken, dus nu ga ik gewoon wat doen. De gewoontes gaan er na 2 weken af, dan is het een stuk makkelijker vol te houden. Maar ik vind het nog steeds lekker ruiken @inneminne: Gefeliciteerd!!!!!
oe en hier verder ook niet echt kwaaltjes. Borsten worden groter en zijn gevoelig + tepels.. *zucht*. Iets vaker honger. Beetje dat menstruatiepijn af en toe, maar heb gehoord dat dat de bandenpijn is? En moe moe moe overdag... en inderdaad 's avonds niet in slaap kunnen komen!! grr.. maar verder gaat alles goed hihi
Oh krisje we hebben dezelfde kwaaltjes ongeveer... al kan ik wel gemakkelijk slapen ! en honger, dadelijk nog wat eten ! mercikes !
Och hier ook niet... al dacht ik vandaag, hé, mijn onderbuik staat precies al wat naar voor... was héél onbewust... maar ik trek pas foto's als ik het goed zie... Dus zelfde kwaaltjes, buikje nog braaf goed bezig dus è
haha ja das wel zo.. misschien dat ik morgen eentje maak hihi. Wel leuk dat we allemaal zo gelijk op gaan, zit maar een paar dagen tussen.. Ja eigenlijk moet het buikje ook nog even uitblijven... want we willen eerst vk bezoek afwachten.. wij gaan 26 sep. Hebben jullie al een datum?
Ik ga morgen naar mijn huisarts en vanaf daar kijken hoe verder, door medicijngebruik kom ik waarschijnlijk direct bij de gyn of de POP poli
17 September krijgen wij de 1e echo... volgende week dus al.. kan niet wachten maar vind het ook heel spannend... Zal ook snel een foto maken en plaatsen....