Onze 20 weken echo was ook helemaal goed gelukkig.. Ze liet ook weer zien dat ze echt een meid is ) Ben ook zo opgelucht dat alles er perfect uit ziet <3 Ytest wat een mooie buik..
@Moonymuppet, mooi buikje! @MamaJulia, wat fijn dat de echo goed was . Ik was zelf helemaal niet zenuwachtig om eerlijk te zijn. Heb geen dag gehad dat ik twijfelde aan de gezondheid en groei van de kleine en maakte me meer zorgen om het geslacht (dat ze het bij de pretecho bij 17 wk verkeerd hadden gezien). De opluchting was er dus niet hahaha. @Ytest, fijn dat je echo goed was en mooie buik weer @Milan2009, fijn dat je echo zo goed was Fijne kerst allemaal !! Hierbij mijn 21 wk buik. Niks gegroeid maar nog steeds goed aanwezig.
Wat een goede berichten allemaal! En weer heel wat mooie buikfoto's. Ja wij zaten gister ook op de bank en toen zeiden we ook tegen elkaar, volgend jaar ligt er een krummeltje bij, raar hoor. Hier mijn "kerst"buikfoto, morgen 17 weken. Ik groei hard de laatste weken. Boven m'n navel zit m'n "vetrolletje", maar daaronder een echte zwangere babybuik . Bekijk bijlage 294606
Fijne feestdagen nog dames! De laatste kerst alleen! Heel apart. Ik hoop dat jullie een fijne eerste kerstdagen hebben gehad. Hier gaat alles goed. Onze kleine meid ligt goed op schema en heeft veel kerstcadeautjes gekregen. Gisteren hadden we controle bij de verloskundige. Die gaf aan dat ik wat meer moest gaan sporten/bewegen. met andere woorden... Ik wordt te dik.. *oops*. Ik zit nu 4 kg boven mijn startgewicht. Ik wil graag gaan zwemmen, maar het voelde wel rot eigenlijk. Ik ben ook behoorlijk 'dik' geworden, maar ik heb zelf t idee dat dat wel echt zwangerschapsbuik is (oke, misschien wat kerstkransjes enzo). Nu moeten we wachten tot volgend jaar.
Haha, beetje zoals ik nu dus Nog niet veel te zien, al denk ik soms dat ik mijn onderbuikje meer voel... misschien is het toch een halve millimeter gegroeid... Ik blijf allesinds afwachten tot 2 januari... en blijf bang... zolang ik hongerig ben, probeer ik me niet teveel op te jagen...
@ inneminne: komt goed meid! Die angst is niet zo gek. Zelfs ik ven nog regelmatig bang dat er wat niet goed is, hoewel ik steeds meer ga genieten. Morgen eindelijk 20 weken echo!!
Jade ik merk ook dat de kilo's er nu hard aan komen, maar ik heb gezegd tegen mezelf dat ik van de feestdagen nog even mag genieten en dan in het nieuwe jaar gaan we weer heel gezond eten...
Hier nog altijd weinig eraan. Ik zit nu 1 kg onder mn startgewicht, ondanks dat ik gestopt ben met paardrijden en ik de hele dag loop te eten en snoepen... Ik ga na kerst ook weer gezond eten. Ik kreeg net alweer te horen dat mn buik erg klein is voor 20 weken terwijl ik zelf nu zo trots ben dat ie eindelijk begint te groeien.
Hier 5 kilo eraan in 20 WK.. Nog 5 en ik klaag echt niet 12 tot 15 kg is normaal: Je baby is verantwoordelijk voor zo'n 3400 gram Je placenta en vliezen nemen 650 gram voor hun rekening Het vruchtwater weegt ongeveer 750 gram Je borsten worden zo'n 800 gram zwaarder Je baarmoeder weegt 1000gram Het extra bloed dat in je lichaam stroomt weegt ook 1000 gram Je vetreserves nemen met 3400 gram toe Je houdt voor zo'n 1500 gram extra vocht vast.
Lotje, misschien ben jij wel iemand met een fijne/smalle lichaamsbouw... en zolang je goed eet, zou ik me geen zorgen maken; Zelf ben ik 2 kilo vermagerd en voorlopig komt daar niks bij... zal wel beteren, denk ik dan...
Hm, ik heb geen fijne lichaamsbouw...(mt 40) Maar ben in de eerste weken flink afgevallen en dat zit er inmiddels wel weer aan maar er komt verder niet echt veel bij. Mijn buik groeit wel flink dus ik neem aan dat de kleine wel goed groeit. We horen het morgen wel!
Zal vast goed zitten Lotje Jullie de kerstdagen overleefd? Ik helaas niet echt, gisteren was mijn schoonmoeder het alweer met een paar (echt minuscule) dingen niet eens en werd daar zelfs vrij emotioneel van. En net met ruzie weg gegaan bij mijn eigen moeder, die was het ook ergens niet mee eens en ik heb ff de maat van alle bemoeienissen er volledig vol van... zucht. *klaag modus uit*
Hier is iedereen nu net weg, alles meteen netjes opgeruimd en morgen 11 uur hebben we 20 weken echo Ik zie er enorm naar uit. Onze laatste echo was met 9w en 6d namelijk. Ik ga er van uit dat alles goed is, maar een extra bevestiging is natuurlijk altijd wel fijn... Hier nog steeds geen buik zichtbaar voor de buitenstaander. *ikwachtrustigaf*
Hi dames, Ik zal snel een foto voor jullie maken, want ik geloof dat ik hartstikke in een groeispurt zit.. De buik is volgens mij dan eindelijk aan het groeien!! @Lotje Bij mij is er 1,5 kg af sinds het begin van m'n zwangerschap. Ik maakte me er een beetje zorgen over omdat ik niks niet overgegeven heb (nou ja, 2 keer dan, maar dat had volgens mij nog niet eens zoveel met de zwangerschap te maken), maar de Vlos zei dat het geen kwaad kon. Gewoon even in de gaten houden, we hebben gelukkig wat reserve (hier ook maat 40) @Yunami Lekker laten gaan, volgende week bel je ze weer eens op en dan is er niets aan de hand, wedden? Kerst is vaak zo'n lekkere stressfactor voor mensen. Blaast dingen onnodig op. Zet hem op meid, laat je niet gek maken! @SHK Dat had ik dus ook, laatste echo met 9 weken, daarom keek ik misschien nog wel extra uit naar de 20.. Spannend joh, ben benieuwd!!
@Shk, dat is al een poos, snap de spanning dan ook wel ja. Alvast veel plezier @MamaJulia, ben benieuwd naar je buikfoto . En je hebt absoluut gelijk hoor . Mijn man zei ook al dat het wellicht beter was de komende tijd even wat rust te nemen van de familie gezien we ze nu ook wel erg veel hebben gezien en dan de oma's in spe gelijk helemaal los gaan qua adviezen en dat is nogal overweldigend allemaal... zeker als het lijkt alsof je zelf geen mening meer mag hebben grrrrr. Achja ik ga eens een poging doen om te slapen, hopen dat ik morgen weer wat vrolijker ben haha. Trusten!
Bekijk bijlage 294769 Zo nu en dan voeg ik een fotootje toe hier een (lig) foto van 19W1D, heerlijk hoe mijn buik groeit en ons kleintje beweeglijk is Wat een verschil zit er trouwens in buiken? Ik zie foto's van vrouwen die met 19w amper een buik hebben maar ook van vrouwen die een ontzettend grote buik hebben. Zit er dan (als 1 van de redenen) zo'n verschil in de grootte vd baarmoeder?
@ yunami: wat vervelend. Maar idd, kerst is vaak een tijd waarin hey gezellig 'moet' zijn en dat levert stress op en ze bedoelen het vast niet verkeerd met alle adviezen, dus misschien idd even wat afstand nemen. Ik wordt ook wel eens helemaal kriegel van alle goedbedoelde adviezen. Zeker de laatste weken. Midden in de verbouwing van de winkel, midden in de kerstdrukte, over 3 weken verhuizen en dan mijn moeder die maar blijft bellen om te zeggen dat ik het rustig aan moet doen en niet mag tillen of staan.... Ik snap dat het heel goed bedoeld is maar af en toe....... @shk: spannend he!! Wij mogen om half 2. Wij hebben de kleine voor het laatst gezien met 12 weken en dat lijkt ook ern eeuwigheid geleden. Ben wel best zenuwachtig! @ mamajulia: ik heb ook weinig overgegeven, maar wel een hele tijd heel weinig kunnen eten. Ik had gedacht dat de kilos er wel bij zouden komen als ik weer goed kon eten, zeker omdat ik nu van 6 x per week naar niet meer paardelrijden ben gegaan. Waarschijnlijk heeft de kleinr veel honger Leuk dat je buik gaat groeien! Hier is ie nu ook goed zichtbaar!
@Charlie, mooie buik zeg! Ik zou persoonlijk niet weten waar het aan ligt dat verschil. @Lotje02, haha ja heel herkenbaar idd. Hoe gaat het nu allemaal met de verbouwing en verhuizing? Al een beetje klaar er voor of nog heel veel te doen? @Lovepeet, haha jij bent er vroeg bij ! Bij ons staat de kerstboom meestal nog wel t/m oud en nieuw al denk ik dat ik hem ook vandaag of morgen weg haal.