Goeiemorgen allemaal! Iemand bekend met ringworm? We hebben een loge gehad en die heeft het en nu heeft manlief het hoogstwaarschijnlijk ook (zag een plekje wat er verdacht veel op leek). Hij gaat vandaag de HA bellen en ik ga zo desinfecterend middel halen (zwaar geschut) om alles in huis te desinfecteren. De katten lijken niks te hebben (geen kale plekjes etc.) dus wellicht heeft hij het opgelopen bij de paarden, maar dan kunnen de katten nu dus alsnog geïnfecteerd raken en dan blijft het feest? Iemand tips om verspreiding tegen te gaan enzo? Ik heb er nog nooit mee te maken gehad namelijk.
Geen ringworm, maar wel iets vergelijkbaars (volgens de huisarts). Ik had vreemde plekjes aan de binnenkant van mn elleboog, ha kon niks vinden en toen vroeg de assistente of we soms geiten hadden. Uh nee....maar ik was wel bij een vriendinnetje geweest die geiten had en die hebben mij ws besmet. Ik heb er toen pillen en zalf voor gehad en we zijn met onze hond naar de dierenarts geweest en die heeft ook pillen gehad omdat ze niet zeker wisten of hij ook besmet was. Ik zou voor alle zekerheid even de dierenarts bellen voordat je alles gaat ontsmetten, anders blijf je bezig. Bij mij waren die plekjes binnen een paar dagen weg en hond heeft nergens last van gehad.
Hoi Dames, ik lees nog steeds gezellig mee maar kan niet altijd posten ivm drukte met mijn werk. Hier een handig lijstje wat jullie misschien ook wel handig vinden. Hoeveel weken staat gelijk aan hoeveel maanden: 8 weken + 5 dagen = 2 maanden 13 weken = 3 maanden 17 weken + 2 dagen = 4 maanden 21 weken + 4 dagen = 5 maanden 26 weken = 6 maanden 30 weken + 2 dagen = 7 maanden 34 weken + 4 dagen = 8 maanden 39 weken = 9 maanden
Cool SHK!! Ik praat namelijk altijd in maanden omdat ik bijna alleen maar vrienden-zonder-kinderen heb en die snappen allemaal de ballen van dat weken verhaal Thanks!
@Lotje, ik heb zojuist de keuken, woonkamer en slaapkamer toch met het zware desinfecteermiddel gedaan en de katten spelen nu vrolijk in de afgesloten hal (wij hebben een hele grote hal haha) zodat het in kan trekken, ben behoorlijk bang voor besmetting lol. Ik ga de dierenarts nu ff bellen. @Shk, fijn lijstje, bedankt
@ yunami: zo hebben wij dat toen ook gedaan. Ik vond het zo'n vies idee! Ik heb ook alle kleren, lakens, borstels en alles gewassen! Haha... Ach je hebt iig een schoon huis nou Ik heb net met het uwv geregeld dat ik 2 middagen minder kan gaan werken. 6 dagen werd teveel en ik begin steeds meer last van mn bekken en rug te krijgen na een dag werken. Die vrouw was heel lief en begrijpend. Ik voelde me toch een soort van schuldig dat ik me ziekmeldt terwijl ik me prima voel. Ik moet nu kijken hoe het gaat met 2 middagen minder en over 4 weken belt ze terug.
Haha ja hier ook, kleding, lakens, kussen hoezen.. alles!! Bah bah bah! Maar idd, mijn huis heeft nog nooit zo fris geroken en heb nu helemaal 200% energie! Fijn dat je minder kan gaan werken en je niet schuldig gaan voelen hoor. Zwangerschap is niet niks en het is hartstikke normaal om het rustiger aan te doen. Joh ik ben 9 van de 10 dagen niet van de bank af te krijgen en jij werkt nog vol op nergens druk om maken dus!
@ yunami: oei ringworm is niet prettig! Hopelijk hebbe de katten niks! Wel fijn dat je er 200% energie er bij hebt gekregen Shk super fijn zo lijstje thnx! @ gezakt.. Weet even niet meer wie het was maar balen! Gelukkig kun je snel weer en hopelijk gaat t dan super! @ hier nu in de wachtkamer bij de vk! Ben weer benieuwd haha
Ringworm geen ervaring mee. Wel fijn dat je energie hebt!! Hier de lang beloofde foto, hij heeft het even gedaan... Ik helemaal blij, gauw een foto gemaakt van de commode die ik vandaag stiekem alleen naar boven heb geschouwd en wat denk je... Nee hoor weer geen contact te krijgen... Maar goed ik geef nog niet op, maar hier eerst mijn 18+4 buik! Oja had hier al 4 dagen geen "grote boodschap" meer gedaan, vandaar die dikke buik boven mijn navel .
En nou lukt het wel , dus hier de foto van de commode! Alles wat grenen is ga ik nog schuren en walnotenkleur beitsen, deze kleur heeft het ledikantje namelijk ook (maar die heb ik nog niet opgehaald). De dingen die er op staan zijn van mijn en mijn man z'n geboorte, de beer was de top van de luiertaart en heeft mijn broertje uitgezocht en verder liggen er nog twee pakjes op. De rest heb ik er in gelegd. Bekijk bijlage 297785
Hihi moeten we dat van buiten leren... Ik denk in maanden voor vrienden, maar dan doe ik eerder 12 weken = 3 maanden... allez, beetje volgens mijn berekening, eind januari, 3 maanden... Dus ja, mensen moeten maar weten dat een zwangerschap langer is dan 9 maanden... En ik zit graag een beetje voor op schema
=Charlie;14268334]01/05/13 - Zustertje12345 - 23 jaar - JONGEN 01/05/13 - Lolsmurf - 27 jaar - VERRASSING 02/05/13 - SandraBenjamin - 34 jaar - VERRASSING 03/05/13 - nenny - 23 jaar - 1e - MEISJE 04/05/13 - Yunami - 23 jaar - 1e - MEISJE 05/05/13 - Ytest - 25 jaar - 1e - MEISJE 05/05/13 - Dnice22 - 23 jaar - 1e kindje - MEISJE 06/05/13 - Riverr - 26 jaar - 1e kindje - JONGEN 09/05/13 - Jade12 - 21 jaar - 1e - MEISJE 10/05/13 - Within - 24 jaar - 1e - JONGEN 11/05/13 - NienT - 26 jaar - 1e - JONGEN 11/05/13 - sinfidel - 28 jaar- 2e en 3e- JONGEN & MEISJE 13/05/13 - Lotje02 - 14/05/13 - MamaJulia - 29 jaar - 1e - geslacht? 17/05/13 - Milan2009 - 26 jaar - 3e kindje - MEISJE 17/05/13 - Aora - 31 jaar - 2e kindjeJONGEN 18/05/13 - Knibbel - 27 jaar - 1e - JONGEN 20/05/13 - Happy2013 - 29 jaar - geslacht - MEISJE [/COLOR]20/05/13 - Charlie - 30 jaar - geslacht - VERRASSING 23/05/13 - Shk - 28 jaar - 1e - VERRASSING 25/05/13 - Gizmobo - 1e - geslacht? 31/05/13 - Lovepeet - 22 jaar - 2e - meisje 05/06/13 - Mir81 - 30 jaar - 1e - geslacht ? 10/08/13 - (ex-meibuikje) Inneminne - 28 jaar - 1e Afsprakenlijst 09/01/13 - Within - VK Controle 09/01/13 - Within - POP poli 09/01/13 - NienT - VK 10/01/13 - Zustertje12345 - VK 10/01/13 - Charlie - proefkonijn echo voor vk i.o. 11/01/13 - Gizmobo - 20 weken echo 14/01/13 - Within - Pretecho 3D/4D 14/01/13 - sinfidel - normale controle 15/01/13 - Charlie - VK 16/01/13 - Mir81 - 20 weken echo 18/01/13 - Shk - VK 21/01/13 - Lotje02 - VK 22/01/13 - Mir81 - VK 23/01/13 - Jade12 -VK 26/01/13 - Jade12 - pretecho 3D/4D 30/01/13 - aora -VK 04/02/13 - Yunami - VK
Zo die is bijgewerkt Superleuk na een prachtige dochter gekregen te hebben in 2011 verwachten we nu een zoon
Balen. Werd vanavond nog gebeld dat onze 20weken echo niet door gaat morgen. Nu wachten op dinsdag...
Mooi buikje Mir! En leuke commode Heb je die echt alleen naar boven gesjouwd?? Yunami: Ik heb heel vlot gelezen maar zei je nou dat het geen ringworm was? Gizmobo: dat is echt balen!!! Zie je er zo naar uit, moet je nog langer wachten.. Vandaag heb ik weer een echo gehad, dit keer voor studenten die moesten oefenen. Het was echt enorm leuk!! Deze meisjes maakten voor de eerste keer een zwangerschapsecho en waren zwaar onder de indruk van mijn baby, die ook flink tekeer ging haha, schoppen, zwaaien, duikelen, etc. De echo duurde ongeveer een uur. Vond het zo leuk om nu eens te zien wat ik altijd voel. Het gekriebel wat ik vaak onder in mijn buik voel leken de handjes te zijn of het hoofdje, de schopjes bovenin zijn de voetjes en als mijn buik echt zichtbaar beweegt en er van alles gebeurd binnenin draait de baby zich om of is aan het boksen met handen en voeten. Heb 36 digitale fotootjes gekregen. Een paar hele leuke, maar ook een aantal ondefinieerbare Bekijk bijlage 297900 Buik is hier behoorlijk gegroeid in slechts een paar dagen tijd. Merken jullie ook groei-spurten bij jezelf?