Zustertje: de puckababy is wat losser. Je kindje kan zijn armpjes dus nog steeds bewegen, alleen niet meer omhoog doen. Je moet echt naar je eigen kindje kijken, om te zien of dat fijn is. Ik denk dat R. heel boos wordt dat ze haar armpjes wel kan bewegen, maar niet naar de plek die ze zelf wil. Maar misschien is dit wel helemaal niet zo! FIjn dat S. zo goed doorslaapt zeg Yunami! Hier komt R. nog wel 1x per nacht, maar daar zijn we al heeeeeeeeel blij mee. Ik heb de pampers maat 2 besteld! Nu maar hopen dat ze nog een hele tijd in maat 2 past
@Zus, snel luiers bestellen dan!! Of is de actie al afgelopen? Het waren niet de tandjes nee, heb nog ff kunnen voelen maar het was allemaal zacht. Jammer dat jullie nachten zo gebroken zijn . @Floral, ja 1 keer per nacht is ook geen ramp natuurlijk . Wij hebben S ook nog om 1 uur maar dat is voor mij nog net avond . Maat 2 gaat tot 6 kg dus moet wel lukken toch ! Wij zijn een terrasje gaan doen met heerlijk uitzicht op de heuvel vallei, daarna een kleine wandeling bij water... hondlief was er bang voor dus dat was geen succes lol! Toen een late lunch gedaan bij een pannenkoekenhuis en we zijn net een 40 minuten thuis. We hebben echt genoten maar ik was toch wel vaak bang dat S het te warm had. Zeker omdat de auto 2 keer niet in de schaduw kon staan en het dus stikheet in de auto was. Uiteraard eerst alle deuren open gegooid en laten door luchten voor de maxi cosi er in ging maar toch... Thuis temperatuur gemeten en die was op een keurige 37 graden... niks aan de hand dus hihi!
Gelukkig yunami dat het nog geen tandjes zijn! En wat een leuke dag hebben jullie gehad! JA dat met die auto had ik dus ook.. Vond het sowieso lastig inschatten wat ik uk nou aan moest doen.. Wind was toch wel hard hier.. maar wel zon en warme temp.. lastig lastig.. Hier was het onwijs gezellig met de kraamzorg. Wel zei ze dat ik de voeding moest gaan ophogen.... ze denkt dat de nachten dan beter gaan! Dus gelijk gedaan en We gaan het zien wat de nacht ons brengt.. Ben benieuwd maar denk niet veel verandering Ps.. ik heb banner.. want ja voor het eerst sinds de bevalling heb ik tijd op de laptop te zitten.. Uk ligt lekker te slapen in zijn eigen bed nog wel!! Ben benieuwd voor hoelang haha. Op naar weer een goede nacht voor iedereen!
Ja ik vond het ook moeilijk, uiteindelijk hebben we gekozen voor een rompertje met lange mouwen en een truitje. Ik had nog een dun vestje mee voor de zekerheid ivm de wind, deze heb ik niet nodig gehad. Dun fleece dekentje mee voor op de beentjes, deze heb ik een paar keer gebruikt toen de zon achter de wolken zat en als er veel wind was. Fijn dat het zo gezellig was en ben benieuwd hoe de nacht is gegaan met meer voeding! Hoeveel krijgt T nu? Leuke banner !!
Goeiemorgen!! Hoe was jullie nacht? We hadden gister wat kraamvisite met parfum op, ik rook het de hele dag nog blegh, gisteravond E in bad gedaan en om 11u laatste voeding. Om 3u meldde hij zich weer voor een voeding. Daarna bleef hij onrustig. Op den duur man wakker gemaakt zodat ik even kon slapen. Hij is met hem naar beneden gegaan, uiteindelijk werd hij rustig toen hij gepoept had. E is daar zo gevoelig voor, als hij moet poepen of een vieze luier heeft (of scheet/lucht dwars zit) gaat hij echt niet slapen. En het wachten op die poepluier kan soms lang duren. Hij is sinds gister trouwens verkouden, klinkt direct zo naar Ben benieuwd naar de SwaddleMe, mijn zus heeft er nog 1 liggen. Een roze weliswaar maar dat maakt niet uit, even testen of het werkt bij hem. Hij maakt zichzelf elke keer wakker met dat gemaai met zn armpjes, of doordat hij zn speen er weer uit trekt. Ik heb ook pampers maat 2 besteld en ontvangen, handy!!! Yunami: ben je 1u snachts nog wakker? Dapper haha, hoelaat sta je dan op sochtends? Jullie hebben een leuke dag gehad dus gister, heerlijk!! Jammer dat het weer vandaag een stuk minder is Zustertje: wat tof dat je zo goed met je kraamzorg overweg kan! Is ze van jouw leeftijd? Mooie banner heb je, waar heb je die gevonden? Ik zocht zoiets maar kon 'm niet vinden Wie geeft hier ook alweer BV? Sorry, ben nog steeds een vergiet. Ben benieuwd hoe het iederen met de BV vergaat enzo. Eergister is hier de wijkverpleegkundige geweest. E is weer gewogen. Laatste keer was vorige week woensdag, toen woog hij 3980. Nu woog hij zo'n 4200. Netjes dus!! Wel heel fijn, met BV heb je geen idee wat hij binnenkrijgt dus mooi om te weten dat hij goed aankomt. Gister had ik in de planning om te wandelen (voor 't eerst!). Maar ik had eerst sochtend en toen smiddags kraamvisite. Ook kwam een andere vriendin nog ff langs. Toen was het rond half 4 en wilde ik wandelen, maar eigenlijk was ik doodmoe! Man zag het en zei dat ik beter ff kon liggen. Dat maar gedaan (voor het eerst middagtukje sinds E geboren is!) en dat was lekker! haha, 2 uurtjes geslapen en daarna alsnog een stukje gewandeld. E vond het heerlijk! Oja, nog even een draagdoek vraag: Wie heeft welke draagdoek, wat kost deze en hoe bevalt 'ie?? Wij hebben een draagdoek van de kraam overgenomen, een fijne hoor! E ligt dan als een banaantje tegen mij aan. Beetje dit idee maar wel een heel ander doek Flanelleke (klik op de foto) Op zich heerlijk, en hij geniet ervan als hij er in ligt. Toch zou ik graag een doek willen waar hij tegen mijn buik/borst aanligt. Kunnen jullie iets aanraden?
@Charlie, ben benieuwd hoe de swaddle me bevalt! En wat sneu dat hij verkouden is! Ik ben echt een nachtdiertje ja hihi. Als ik rond 1 uur ga slapen ben ik vaak rond 8 uur weer wakker. Ik overleef vrij goed op 'weinig' slaap hihi. E is goed aangekomen zeg! Fijn dat je toch nog even hebt kunnen wandelen en dat je nog even een dutje hebt kunnen doen! Ik heb de bykay spijkerstof geweven draagdoek, was 89 euro meen ik en bevalt prima. Het is wel zo dat ik hem nooit had gehaald als we niet flink wat cadeaubonnen hadden gekregen want dan vind ik heb veul te duur! Dan zou ik de tricot versie gekocht hebben. Wij hebben gewoon weer een voeding om 1 uur en om 6 uur gehad.
goedemiddag dames! Wat een uitgebreide reactie Charlie! Fijn dat alles goed met jullie gaat. Wel vervelend dat hij zo'n last van z'n buikje heeft! Ze zeggen dat dat met 6 weken beter wordt. borstvoeding: ik geef borstvoeding! Maar ik kolf alle voedingen af omdat R. niet genoeg kracht had bij de geboorte. Inmiddels krijg ik haar niet goed meer aan de borst. Ze laat steeds los. Fijn dat E. zo goed gegroeid is zeg! Dat moet wel een fijn gevoel geven. R. was niet goed gegroeid 2 weken geleden (ze woog toen 3190 gram en was 300 gram aangekomen in ruim 2 weken). afgelopen dinsdag zijn we weer wezen wegen en ze weegt nu 3500 gram! ruim 300 gram in 1 week aangekomen! Fijn dat jullie lekker gewandeld hebben en dat je even een paar uurtjes kon rusten. Ik vond de kraamvisite ook altijd zwaar vermoeiend. Gelukkig hebben we het meeste nu wel gehad. draagdoek: je kunt het beste een geweven doek aanschaffen, deze zijn kwalitatief veel beter! Als je lang wilt dragen gaat de rek snel uit een tricot doek. Yunami: jouw kleine meisje is ook alweer 1 maand! Wat gaat de tijd snel he? R. is vrijdag al 6 weken! R. slaapt denk ik ook wel door van 1 tot 6, alleen ik vind 1 uur echt wel nacht. R. slaapt meestal van 10-4 en van 5-8, we mogen dus niet klagen. Hier bevalt de Swaddle trouwens ook super! Ik baker R. alleen 's nachts in. sindsdien slaapt ze 's avonds/'s nachts zo goed! voorheen huilde ze hele avonden/nachten.
Is het trouwens een idee om in dit topic ook een lijstje te maken? Met de forummer/baby/geboortedatum/borstvoeding of flesvoeding? zoiets?
@ Charlie: ik geef bv, in het begin vond ik het erg lastig, pijnlijk en zwaar maar nu gaat het de goede kant op. Alleen het aanleggen doet nog flink pijn maar dat is na een paar slokken voorbij. Ik voed op verzoek maar ik hou 3-4 uur aan en dan maak ik hem toch wakker. Idd lastig dat je geen idee hebt wat hij binnenkrijgt, maar ook R komt goed aan dus het zal wel goed zijn. @ floral: welke kolf heb jij? Ik ben nu ook rond aan het kijken want ik wil over 2 weken beginnen met r af en toe een flesje te geven om hem te laten wennen. Gisteren controle gehad op de cb en alles was prima in orde!! Ik reageer straks op iedereen, er heeft iemand honger geloof ik....
@Floral, aaah wat fijn dat R zo goed gegroeid is nu! Jammer dat de BV niet lukt zonder kolven. S is alweer een maand inderdaad, tijd gaat hard. Ik was me gisteren aan het bedenken dat ik de bevalling ook echt niet meer goed herinner. Weet nog wel hoe en wat, maar de pijn en hoe ik me daar bij voelde nee.. daar weet ik amper nog wat van en daar ben ik blij om hihi. Fijn dat de swaddle me zo goed bevalt! Bij ons is het net andersom, overdag komt ze moeilijker in slaap en 's avonds/'s nachts geeft ze geen kick haha. Grappig hoe dat kan verschillen! @Lijstje, kan maar dan moeten we hem of continue updaten of telkens terugzoeken. En denk niet dat velen dat doen en ik was ook niet echt van plan om hier weer het lijstje bij te houden hihi @Mothertobe1, Oh meid wat loop je over tijd! Kan me voorstellen dat je er helemaal klaar voor/mee bent. Hebben ze nog geen plannen om het op gang te laten komen? @Lotje, fijn dat alles goed was bij het CB!
Even snelle reactie: Banner is van deze site Charlie rechts bovenaan staat kopje banners! Yunami: t krijgt 8x 80 maar vannacht weer à 3 uur gekomen en spugen word meer.. Zo beginnen met nutriton! Wat goed van alle gegroeide kids! Oja Charlie wij hier de bondolino via marktplaats maar heb m nog niet gebruikt dus weet niet of die bevalt! Later reGeer ik uitgebreid!
Yunami: ja zo zielig dat hij verkouden is Heb nu otrivin baby voor hem, hoop dat het snel werkt. Tis zo'n naar geluid en voor hem echt niet leuk. ohhh 1u tot 8u slapen zou voor mij te kort zijn haha, ik heb het liefs 8u of iets meer. Bykay doek dus, ga ik even googlen! Floral: ik had even de tijd, E lag lekker te slapen Wat vermoeiend om alles af te kolfen of valt dat mee? Pakt ze de borst niet goed dat ze telkens loslaat, of heeft ze 'm wel goed en dat ze dan loslaat? Of valt ze in slaap? E valt geregeld nog wel in slaap, ik moet hem regelmatig even activeren of verschonen zodat hij weer wat actiever drinkt. Soms duurt het wel 5 minuten voor ik hem goed aan de borst heb. Of hij pakt mijn tepel verkeerd (AU!) en dan ook zo 5 keer achter elkaar. Fijn dat ze goed aangekomen is! Die geweven doeken, hoelang kan je daarmee doen? Zijn het doeken van bv 0-3 maand of 0-12 maand? Wat heerlijk dat de swaddle me zo goed werkt! Mijn man haalt 'm nu op dus ik ben erg benieuwd!! Lotje: Ik heb hetzelfde met de BV hoor. De eerste slokken zijn tenenkrommend, maar ik probeer te ontspannen en dan gaat het goed. Al heeft E de neiging de borst verkeerd te pakken, een te snelle en kleine hap zeg maar. Dat doet zo'n zeer!! Lotje en Floral: werken jullie ook? Hoe gaan jullie dat straks doen met werk en Bv? Zustertje: thnks! Ik ga de bondolino ook ff googlen! Anticonceptie: wat gaan jullie gebruiken? Ik heb zojuist de minipil opgehaald, over poosje maar mee starten. Hoop dat 'ie goed bevalt. Middagdutje: slapen jullie overdag? Het komt er (op gister na) hier nooit van op de een of andere manier, terwijl het eigenlijk zo lekker is!
@Mothertobe1, ahh fijn dat je duidelijkheid hebt! Hoop dat het nog voor die tijd op gang komt en anders ben je iig deze week nog mama, nog even volhouden ! @Zus, jammer dat het spugen meer wordt, ben benieuwd hoe het met de nutrilon gaat! @Charlie, hoop dat de otrivin snel zijn werk doet! Ik ben alweer 1,5 week aan de pil. Had het liever niet maar aangezien ik heb afgesproken nog even een half jaartje te wachten met de verwijzing voor de sterelisatie moet het maar ff. Ik slaap af en toe overdag, als S het toe laat en als ik er behoefte aan heb. S had net een flinke temperatuur piek.. van 36,8 naar 37,4 en dat in 1,5 uur tijd terwijl ze met 36,8 net uit bed kwam en met 37,4 de hele tijd zonder omslagdoek op de arm lag. En de temp hier binnen is nog geen 20 graden... Had een half uur later weer de temperatuur gemeten omdat ik bang was voor koorts maar toen zat ze weer op 37 graden.. We houden het maar even in de gaten. Ze slaapt en drinkt voor de rest goed en is ook lekker actief dus ik zal me maar niet te druk maken.
Zo nu mag ik legaal meeschrijven . Ik begin meteen met klagen morgen ga ik bijlezen. Meiden die bv geven hebben jullie ook zo'n last van stuwing (gehad) en wat hielp bij jullie? T is erg lui, drinkt niet genoeg ten opzichte van mijn mega productie en ik ben dus echt net Pamela... Als hij aan de ene begint loopt de ander vanzelf al leeg, wat een kliederzooi , als hij dan aan de ander gaat zwelt de ene weer helemaal op... Hoop dat vraag en aanbod gauw beter op elkaar afstemmen...
Mothertobe: succes met je allerrrlaatste loodjes! Charlie: agh arm mannetje van je! Hoop dat die snel opknapt! Wel goed in de gaten houden dat ze neus vrij blijft van snot etc. En hier straks ook weer de pil! Overdag slaap ik een uurtje max als vriend vrij is, anders heb ik er gewoon echt geen tijd voor. Wat betreft slapen verder: ik eigenlijk heel veel uur nodig.. Anders word ik huilerig, misselijk, kan niet eten en heb t ijs en ijskoud wat ik ook aanheb / doe.. Dus yunami ben jaloers op je haha! Hier vandaag dus ook zo'n dag.. Thijs is ook al bijna de hele dag wakker en kijkt me nu ook met grote ogen aan dus word weer leuk nachtje Heel uitgebreid reageren lukt dus weer niet! Sorry sorry! Goede nacht!
Haha mir ow sorry ik zie het even helemaal voor me Maar ik geef fles en heb ook die stuwing gehad hoor! Erg naar! Hier werkte de witte kool maar weet niet of dat mag met bv! Ben benieuwd hoe jullie eerste nacht thuis is! Heb je Kraamzorg? En is hubbie nog vrij? Succes meid'
Oja en mir wat echt hielp echt doen slapen en douchen met een bh aan! Vooral t douchen gaat stuwing tegen! Door de warmte word t erger maar steun van bh gaat t tegen! ( heb maar 1 dag last gehad van stuwing) echt dat was echt de top aanrader en bevroren maandverbandjes in je bh! (Wel in stukken knippen van te voren) Meiden hebben jullie trouwens last gehad van na ween?