@Mir, fijn dat de speen hielp en dat de voeding daarna goed ging! Hopelijk hebben jullie meer rust vannacht! Ik vond hoesten al niet fijn die week zonder scheur dus kan me voorstellen dat het met al helemaal niet fijn is sterkte! En smakelijk en goede nacht alvast!! Zo ik ben me toch een partij moe, en dan niet qua energie maar ik word af en toe zo flauw van het huilen...!! Ik mag helemaal niet klagen echt niet, ik heb een voorbeeldige dochter (en niet in de zin als dat iedere moeder over haar kind zou zeggen, nouja... dat ook natuurlijk)... Ze drinkt goed, slaapt goed, heeft een dag/nacht ritme en het fijnste van alles... ze huilt alleen wanneer er echt iets is! Maar zo dus ook als ze moe is... en daar word ik soms echt dol van . Ze huilt dan flink, krijsen en alles... omdat ze moe is.. zucht! Ga dan slapen denk ik dan... Ik laat haar voortaan ook gerust enkele minuutjes huilen en vaak valt ze dan vanzelf in slaap dus zo ernstig is het echt niet... maar het is wel vermoeiend pfff . Moest er even over klagen, sorry.. ik zet de klaagmodus weer uit! Edit: langer dan 4-5 minuten laat ik d'r echt niet huilen trouwens, niet dat jullie denken dat ik een monster van een moeder ben die d'r kind uren laat krijsen .
Zustertje: idd gewone kleren en dan een vest en muts op nog buiten in de bondolino. En als je m gewoon goed omdoet, kan je beeb er echt niet uitvallen. J vond het wel wat, ze sliep meteen, echt te schattig! Veel plezier ermee, ik vind het ook heerlijk! Yunami: natuurlijk mag je klagen, het is gewoon hartstikke intensief een kleine baby en niks is zo indringend als babygehuil, dat is af en toe gekmakend en het is logisch dat je daar soms moedeloos van wordt. Gewoon klagen hoor! Ik ken dat nog wel van mijn andere kids, zo moe en dan niet kunnen slapen....heel vervelend! en even huilen kan toch, j moet ook weleens wachten omdat ik met een ander kind bezig ben of op het toilet zit oid, dat kan niet anders hoor en dat is helemaal niet erg. Mir: nog proficiat!! En auw dat lijkt me zeer pijnlijk! Rust je wel een beetje! @swaddle me, ik hoor jullie er allemaal over, moet echt eens googlen wat het is hihi, vooralsnog niet nodig, maar je weet maar nooit, J is nog zo klein....het slapen zal vast nog een keer lastig gaan worden. Lotje; wij gaan ook aan de condooms ik ben ook niet goed met hormonen, romantisch is het idd niet, maar ja, we doen het al 8 jaar zo en bevalt prima eigenlijk. Jouw bv gaat ook lekker toch? Wat fijn! Krissiej: lastig zo ja, wissel je borst en flesje af of hoe doe je dat? Kan het zijn dat R nog moeite heeft om beiden te combineren omdat ie nog zo jong is en het drinken aan de borst nog niet goed onder de knie heeft? Ik zeg ook maar wat hoor. Hoes de rest vd dag gegaan? Wij gaan alle kids in bad doen, gezellige drukte zo met z'n zessen in de badkamer hihi.
@ Mir: die rode plekken heb ik ook gehad, echt heel pijnlijk. Goed masseren en warme washandjes erop voor het voeden. En idd goed in de gaten houden!! @ yunami: ik heb ook moeite met dat gehuil hoor! R. Huilt als ie moe is niet echt, maar kan dan heel erg jengelen.
@ yunami: Kan echt niet dat klagen hoor nee meid je hebt helemaal gelijk. Het is ook frustrerend en wij zijn er om even tegen aan te klagen hoor! Ik laat T hier ook af en toe wel eens even huilen hoor.. Als ik nog flesje klaar moet maken of aan moet kleden of koken of even zelf eten of, of, of maar indd niet heel lang maar denk dat geen enkele moeder het lang aan kan horen.. @ mea: Ik heb het vanavond geprobeerd maar had niet het idee dat hij heel comfortabel zat.. hoe doe je dat met die beentjes..? hij kon er niet uitvallen maar vond het hoofdje ook niet zo fijn zitten volgens mij.. al vond hij het blijkbaar wel ok want hij was gelijk stil zodra ik ging lopen.. maar heb hem toch met 1 hand vast gehouden en maar een kort rondje gelopen.. Maar.. ik heb het wel gedaan haha!
yunami wat vervelend dat je je zo voelt, maar is heel begrijpelijk. je hebt nog zoveel hormonen in je lijf! lekker laten gaan hoor en wij zijn er om tegen te klagen! je moet het niet opkroppen mea, soms krijgt hij helemaal geen flesje... maar meestal s avonds voordat wij naar bed gaan 1 afgekolfd flesje met ongeveer 70 cc. Dan heeft hij sowieso zijn buikje vol en slaapt hij "meestal" 5 uurtjes. en wij dan ook! overdag drinkt hij gewoon aan de borst... en dat doet hij ook goed hoor! Anders was ik niet begonnen met een flesje af en toe geven. alleen hij heeft nu 2 van die dagen dat hij overdag wat drammerig is... en dan is hij gewoon te moe om te drinken en valt hij in slaap. gezellig zo met zn 6en in de badkamer hahaha. @ de pil: zaten jullie hiervoor ook niet aan de piil dan? ook fijn dat ik zo zelf weer een beetje mijn menstruatie kan regelen en weet wanneer het komt! + het feit dat ik nog langge niet op een 2e zit te wachten dus zekerheid voor alles haha.
@Mea, bedankt voor je geruststellende woorden! Drukke badkamer zo, alles gelukt haha? @Lotje, toch 'fijn' dat ik niet de enige ben hihi! @Zus, thanks! Goed dat je even bent gaan lopen er mee en fijn ook dat het T zo bevallen is! Vinden ze vaak toch wel fijn zo dicht bij moeders @Krissiej, ja is ook zo! En de pil, ja die slikte ik al een jaar niet meer (werkte en woonde in een ver land waar ik hem absoluut niet nodig zou hebben) en toen ik terug kwam had ik een poos geen relatie. Toen ik een relatie kreeg dachten we dat condooms safe genoeg waren... nouja S is het resultaat! Zijn we wel blij mee verder hoor, maar nu toch weer braaf aan de pil!
Huh yunami ging jij niet voor de nuvaring en zelfs definitief? Mijn arme kereltje is niet in zijn hum! Flinke diarree( lees van boven tot onder onder de shit...) pijn huiltjes, verhoging etc.. Ben weer gestopt met nutriton denk toch dat t daar mee te maken heeft.. Morgen ochtend starten met halve portie.. Ti's wat kinderen.. Zou zo fijn zijn als ze al konden praten..
@ zuster: wat zielig... Zou idd met Nutrilon te maken kunnen hebben. Ik heb hier toevallig vandaag een boekje over gekregen. De darmpjes moeten hier weer aan wennen en dat kan wel tot 2 weken duren. @ Krissy: dus jij vervangt een voeding door een flesje? Hoe weet je hoeveel je moet geven? Wat voor kolf heb je? Ik wil binnenkort ook af en toe een flesje gaan geven om hem te laten wennen, maar heb geen idee hoe en wat.
@Zus, Ja nuvaring was de bedoeling, maar aangezien ik over een half jaar idd de verwijzing voor sterilisatie wil was het net zo makkelijk gewoon voor de pil te gaan, daarvan weet ik tenminste dat ik dat spul kan vertrouwen . Oei wat naar van T, hopelijk voelt hij zich snel beter! Zo wij gaan slapen, hopen op weer een rustige nacht
Yunami.. Zo dat is best heftig. Weet je zeker dat je achteraf geen spijt krijgt van sterilisatie? Is zo definitief... maar goed als je hiervoor ' eigenlijk' ook al geen kindjes wilde..dan kan ik het begrijpen..maar toch. zus..aaah wat zielig. denk je dat t door nutrilon komt? wat ga je straks proberen dan? mijn moeder zegt altijd tegen mij.. als je aan de fv gaat neem dan valerion.. ofzoiets? Weet de precieze naam niet meer. maar dat is zure melkvoeding.. hier kunnen alle babys trgen en nutrilon + rest is zoete voeding. hier ksn maar 90% van de kindjes tegen. ik kon er ook niet tegen. maaaaar ik zet hier nu neer wat mijn moeder altijd zegt.. heb het nog nooit uitgezocht! klinkt wel logisch. lotje ik heb een avent kolf deze kan elektrisch (ideaal) en op de hand. Ze gaan uit ( net als bij flesvoeding) 150 ml x kg van je kindje : aantal voedingen op een dag. dus als ik van nick uitga.. 150 x (ong) 4 kg =600:8 voedingen ( op een dag) zit je ongeveer op 75 ml... komt niet zo heel precies met bv ondat je ze toch zo weer kan en mag aanleggen. das het voordeel van bv..ze mogen zoveel drinken als ze zelf ( en jij natuurlijk) willen. als nick dan s ochtends mijn rechterborst goed drinkt en niet meer links wil dan kolf ik links af..tussen de 50 en 80 ml/cc. ook afhankelijk hoe vol hij zit. dat bewaar ik in de koelkast en geeft mijn man s avonds. of ik.. zo weet ik zeker dat hij in ieder geval een goede voeding heeft binnengekregen voordat wij ook gaan slapen. hier er vannacht 2 x uit. op zit nog wel netjes maar ik ben zooooo moe
@Krissiej, ja je hebt m'n uitleg gemist in het vorige topic hihi. Ik heb altijd al van kinds af aan geroepen dat ik 1 of geen kids wilde. Nou ja we hebben S nu, en dat vind ik echt geweldig, maar een 2e kind zie ik absoluut niet zitten, daar ben ik het type niet voor en wil ik gewoon echt echt echt niet. Daarnaast komt nog dat we het financieel niet aan kunnen om meerdere kids te hebben (en tenzij we de loterij winnen zal dat niet veranderen) en past het ook niet in het leven wat we graag willen. Dit is dus absoluut geen keuze die even ten tijde van de zwangerschap gemaakt is maar al jaren vast staat. Anti conceptie is niet waterdicht en het idee dat ik opnieuw zwanger raak en voor een abortus moet gaan vind ik absoluut verschrikkelijk, dat wil ik dus voorkomen. Mijn gezin is compleet zo en daar heb ik absoluut vrede mee. Vervelend dat je zo moe bent zeg, nog wel ruimte voor dutjes vandaag?
Krissiej wat goed dat je al zoveel afkolft! Knap vind ik dat. Klinkt alsof het allemaal erg goed gaat met de bv, dat is echt fijn. Maakt t n stuk relaxter. Merk jij al iets van vaste voedingstijden? Hier is er nog niet echt n pijl op te trekken, J drinkt ook nog geregeld om de 2,5 uur. Soms moet ik haar ook n voeding opleggen omdat we dan naar school moeten, dan voed ik haar vantevoren zodat ik niet met een hongerig (lees huilende) baby op t schoolplein sta. Dus echt n vast ritme hebben we nog niet. Yunami wat een bijzonder kadootje dan als je eigenlijk geen kindje wilde, laat jij je steriliseren of je man? Wel definitief idd, maar als je er zeker van bent.... Ik vind dat mijn man zich ook maar moet laten steriliseren want 4 kids is echt genoeg, maar hij wil nog niet, vindt zichzelf te jong (we zijn beiden 33) maar hij weet wel zeker dat hij geen kinderen meer wil dus tsja.... Nou ja voorlopig aan de condooms dus. Ah ik lees net je uitleg, klinkt alsof je er idd heel bewust over nagedacht hebt, dan zou ik ook zo'n keuze maken. Zustertje in de bondolino moeten ze in de kikkerhouding zitten. Dus knietjes hoger dan de billen, beetje wijdbeens en voetjes wijzen naar buiten, snap je wat ik bedoel? Of ben ik onduidelijk haha. Goed dat je het hebt gedaan! Ik snap dat je m in het begin nog vasthoudt hoor, is voor je gevoel. Veiliger hè. Ik heb net gestofzuigd met J in de zak, kwam terug van school en heb haar maar laten hangen haha. En ah die poepongelukken had ik gisteren ook 4 keer! Hoe is het met je mannetje nu! Wat sneu dat hij niet lekker is zeg.... Beter nu je n halve portie hebt gebruikt? Lotje wil je een kolf aanschaffen? Ik heb de medela swing te leen van n vriendin, die is ook fijn. Nou J ligt weer te lurken, ben n dagje alleen met haar, op vrijdag zijn de kids altijd bij mijn schoonouders. Even aanlummelen vandaag, ook weleens lekker. Gisteren zijn ze trouwens met z'n vieren in bad geweest, feest hoor! Mini vindt alles prima, die herrie die zij moet doorstaan met twee grote broers en n grote zus, maar ze ondergaat t allemaal uitermate relaxt haha.
@Mea, ik laat mezelf steriliseren. Ik wil zelf absoluut geen kids meer, mijn man staat echt achter mijn keuze maar zou zelf minder problemen hebben met een 2e. Ik ga er niet van uit maar mochten we onverhoopt uit elkaar gaan wil ik de optie niet van hem afnemen mocht hij dan een nieuwe relatie krijgen etc. Lekker aanlummelen is zeker lekker! Geniet van de rust hihi! En leuk zeg dat ze zo met z'n allen in bad kunnen en de kleine het allemaal prima vindt !
@yunami: wat goed dat je er zo over nagedacht hebt, ook dat je buiten je eigen relatie kunt kijken idd! Wat goed zeg. Moet je een half jaar wachten? Overigens staat t er n beetje bot dat ik vind dat mijn man zich maar moet laten steriliseren, maar daar hebben we uiteraard wel samen voor gekozen hihi. Niet dat ik t m op leg haha.
Nou ik ben ook nog eens vet jong dus mijn huisarts doet een beetje lastig over de verwijzing, wat uiteraard geheel begrijpelijk is want het is niet echt een kleine keuze. Ik heb met hem afgesproken dat ik nu een half jaartje op de normale anticonceptie ga en dan over een half jaartje terug kom en we het er dan nog eens over hebben. Veel mensen zeiden ook 'wacht maar tot je een kind hebt' dus dat doe ik ook braaf, maar sinds S er is ben ik juist nog zekerder van mijn keuze haha. (niet dat ze verschrikkelijk is, maar het voelt gewoon goed zo ) Ik had persoonlijk ook liever dat de man het deed trouwens, schijnt veiliger te zijn ivm BBZ en daarnaast heb ik het niet op naalden etc. Maar komt niet bot over hoor ! En het help ik wil slapen maar huil alles bij elkaar momentje is er weer... zucht! Nouja ze ligt in bed, zal zo wel in slaap donderen na wat gejammer.
mea.. ja gaat op zich goed met kolven! wel fijn.. ook omdat meneertje verkouden is en daardoor is het af en toe te zwaar voor hem om aan de borst te drinken want dan vat hij van uitputting in slaap of laat 100 keer los omdat hij anders geen lucht krijgt, flesje gaat dan toch wat makkelijker en heeft zijn buikje vol en ik ben weer blij dat hij niet ligt te huilen. win-win situatie haha. maar hier ook nog niet echte vaste voedingstijden hoor... maar ik kan nick geen voeding opleggen omdat ik weg moet/wil.. als ik hem wakker maak voor een voeding slaapt hij rustig aan de borst verder haha. fijn dat dat bij jou wel wil. jij kolft dus ook al? of straks pas? yunami.. oke ik begrijp het. inderdaad als je het echt niet meer wil is dat wel de oplossing. vervelend voor jou dat de ha niet de verwijzing gelijk wil geven..maar aan de andere kant natuurlijk wel goed dat ze dat niet zomaar doen. hoop voor je dat de ha over een half jaartje niet meer zo moeilijk doet. zustertje.. beetje goede nacht gehad?
Hoi hoi! @ mea: dan had ik hem er goed in! Straks nog een keer proberen! @ krissiej: nacht was as usual stipt na 3 uur kwam die! Vanavond met de swaddle me proberen al denk ik dat het niks uitmaakt.. Maar niet geschoten is altijd mis! @ yunami: ah vandaar ik dacht al ben je toch veranderd van gedachte. Vind het wel echt knap want ik weet nu eigenlijk zeker dat ik toch een tweede wil.. Maar hubbie wil dit absoluut niet.. Maar goed eerst maar eens wachten tot alle hormonen weer in het gareel zijn misschien zeg ik dan toch wel weer nee @ krissiej: kun je zo nog f bijtukken? Zo trouwens echt bizar paar weken geleden wilden we allemaal bevallen en nu gaat de tijd ons weer te snel
zustertje± ik ga zo nog ff lekker mn ogen dichtdoen op de bank. Zo eerst weer even voeden en ik zit op mijn draagdoek te wachten.. word straks bezorgd. Jippie! had je mijn stukje nog gelezen over die voeding? Misschien dat het daaraan ligt? @ tweede kindje. ik moet er nog niet aan denken.. weet ook nog of ik het nog wil. man wil het wel super graag. zit er nu elke keer alweer over te grappen dat deze week de pil nog niet betrouwbaar is dus.......... bedoeld als grapje met een kleine kern van waarheid haha. Dus gezegd dat we over twee jaar wel weer s praten hihi
Zus ik vind het knap dat je een 2e wilt, kan me nog herinneren dat wij dezelfde rot zwangerschap achter de rug hebben! Haha! Maar idd ik ben benieuwd hoe je er straks tegen aan kijkt als de hormonen weer bedaard zijn . Trouwens, hebben jullie al nagedacht over papadag? Het cadeautje komt als het goed is een dezer dagen binnen, en uiteraard krijgt meneer een ontbijt op bed, maar ik moet nog even bedenken wat we de beruchte dag gaan doen .
@Krissy: Bedankt voor de uitleg. Op zich niet zo moeilijk dus. Hier ook zo'n enthousiaste papa.... Maar ook moet ik er niet aan denken om weer zwanger te zijn. @Mea: Ik twijfel dus tussen de kolf van Avent en die van Medela. Ik heb de medela een paar dagen gehuurd in het begin en op zich beviel die wel, maar ik hoor ook goede dingen over Avent, dus nog even goed laten voorlichten in de winkel. HIer ook nog niet echt vaste tijden. Meestal komt ie om de 3-4 uur, maar als het mij echt niet uitkomt dan maak ik hem ook wakker en dan drinkt hij ook goed. @zuster: indedaad, de tijd gaat nu zo snel. Gisteren kwamen de kinderen van de avondvierdaagse hier voorbij en toen zei vriendlief 'straks loopt onze Robin daar ook bij' Ik moet er niet aan denken zeg....