even een snelle reactie, want moet even verder; weet niet meer wie het vroeg maar ik heb de AMEDA Lactaline dubbelzijdige kolf! Deze bevalt super!
Krissiej: thnx heb het gelezen en houden t nu in de gaten! Anders ga ik t zeker proberen! Papadag: echt ng geen flauw idee.. Wanner is het eigenlijk? Yunami: je uhm wil je me even helpen herinneren want ik weet dat dus niet meer hè.. Zie alleen maar positieve dingen haha zo bizar! Hier vandaag heerlijk geshopt 3 uurtjes. T is bij papa gebleven. En ben goed geslaagd al zeg ik het zelf.. Ben van d'r strakke shirts naar de losse gegaan maar volgens mij misstaat het niet.. En motto is nog steeds.. Het is maar tijdelijk Nou t nu voor t eerst ingebakerd.. Hij vond et niks maar slaapt wel! Hubbie vind t vreselijk zielig en zegt dat ik hem In een dwangbuis stop.. Ah ja we gaan zien wat de nacht brengt maar ik denk niet dat het veel verschil maakt. Goeie nacht allemaal!
Hahaha zus wij maken juist grapjes over die dwangbuis 'als ze straks een rotte puber is zeggen we gewoon dat we haar al eens in een dwangbuis hebben gestopt en dat dat nog steeds wel kan' lol. Fijn dat T goed sliep er mee! Ook fijn dat je zo goed geslaagd bent met shoppen, lekker hoor! Hoe was het om papa alleen met T te laten? En als je je het niet kan herinneren is het alleen maar goed. Ik ben veel vergeten maar met name over hoe ik me bij de bevalling voelde. De 9 maanden daarvoor zijn me helaas nog maar al te goed bijgebleven. Goede morgen allemaal, hoop dat iedereen een beetje slaap heeft gehad?
Haha ja is waar! Al ben ik 16 weken spugen, 10 dagen opname, 12 kg afvallen niet vergeten haha! Nou echt ik Hang de vlag uit! T heeft 5 uur achter elkaar geslapen! Wel ze handje stukje door de swaddle me gewurmd maar daardoor heeft die nog lekker op ze vingers kunnen sabbelen! Ik blij, t blij, papa blij! Oha gister.. Ja was vreemd maar hij nam t mee naar zijn ouders en dan zijn ze in goede handen haha! Maar was blij dat ik er ook weer was!
yunami: had je geen goede zwangerschap gehad? goede nacht gehad vannacht? zustertje: wat goed zeg dat T 5 uurtjes achtereen heeft geslapen. Heerlijk is dat he. ik zat er gisteravond helemaal doorheen.. was kapot! zooo moe nog steeds. Ml heeft heel lief Nick voor zijn rekening genomen vannacht met flesje geven. Kon ik even lekker door slapen. Heerlijk. Weer wat bijgetankt! Mijn draagdoek is binnen gekomen, dus gaan we vanmiddag testen.. vind het zo spannend hihi
Zo goedemiddag! Wij hebben er al een voetbaltournooi opzitten (J meegenomen want ze zal veeeeel tijd doorbrengen op t voetbalveld dus ze kan er maar vast aan wennen haha) en ook de zwemles is al weer achter de rug. Nu ligt J lief in haar wegje te slapen, ik ben project "wieg" gestart onder het mom van vast een beetje leren slapen want ik kan haar niet de hele dag in de hand hebben. Ze doet t voorbeeldig, heb wel t idee dat ze kraampjes krijgt, sinds gisteren is ze wat huilerig....dat was ze nog niet eerder. Hoe is het bij jullie moppies met de krampjes? Krissiej: oh wat fijn dat jij even kon doorslapen!! Maar hoe doe je dat dan met de bv, stond je niet op ontploffen dan vanmorgen? Ik heb nog niet gekolfd, heb de medela te leen van m'n vriendin, maar moet daar nog de schelp, een slangetje en flesjes bijkopen, dat wil ik morgen gaan doen. En dan eens oefenen. En je zou t mss niet zeggen na 4 kids maar ik ben een kolf leek (bv bij andere drie liep niet lekker dus nooit gekolfd) dus je met me maar even helpen. Hoe kom ik aan een voorraadje? Drinkt Nick 1 kant en kolf je de andere af? Wat voor Draagdoek heb je? Veel plezier vanmiddag! Zus: o jasses, jouw zwangerschap klinkt naar...kan me voorstellen dat 9 maanden dan LaNG duren....pfffff. Maar jee wat lekker 5 uur slapen achter elkaar! Hoera! En idd ik ga morgen ook shoppen om even een tijdelijke garderobe aan te schaffen want ik weiger nog langer in zwangerschapskleding (alleen nog de broeken) te lopen, ik wil gewone kleren aan, dan maar een maatje (of 2) groter! Het is idd maar tijdelijk. Wat heb jij gekocht? Vandaag weer met de bondolino op pad? Beviel het T? Yunami: heb jij weer zo'n supermacht gehad? Ik heb J om half 2 en half 5 gevoed. Was best moe vanmorgen haha. wat heb je voor vaderdag geregeld? Wat goed dat je het zegt, maar hier maken de kids iets op school dus verder doe ik niks, laat dochterlief van 3 ook kleuren en dan maken zij met z'n drieën een ontbijtje voor papa. Lotje wow jij al om de 3-4 uur, dat is fijn, kun je net wat meer doen tussen de voedingen! Voed jij ook int openbaar of nog niet? Idd je kunt in de winkel je idd laten voorlichten over welke kolf het beste bij je past. haha de avondvierdaagse is super gezellig! Gelukkig duurt het nog even hè. Het cliché is zo waar, ze zijn maar zo kort klein. Ik geniet dan ook op en top van ons laatste kindje nu hoor! @tweede (of derde, vierde...) ik zei na mijn tweede zoon ook dat het mooi geweest was, maar toch ging het weer kriebelen zelfs twee keer nog. Pas nu heb ik het gevoel dat we compleet zijn. En dat terwijl ik mezelf eigenlijk helemaal geen typische mama vind, maar toch past het bij ons om 4 kinderen te hebben, je groeit er ook in. Iedereen roept jee wat veel, maar het past gewoon bij ons. En zo beslist iedereen wat het beste bij haar (en hem) past. Fijne dag!
Hier geslapen van 23-05 en van 6.30-9 dus mama blij! Visite ( en weer kadootjes) gehad van opa en oma en nu doodmoe in bed. Iedereen dus redelijk goed geslapen! Wat een voorbeeldige kinderen hebben we toch @ mea: ik voed niet in het openbaar. Ik weet ook niet of ik dat ga doen, dan moet ik er eerst nog wat handigheid in krijgen. @ krampjes: hierheen krampjes na het voeden. Gelukkig duurt het maar even maar ik vind het wel zo zielig. @ papadag: nog geen idee.....
Dames even snelle vraag... Leggen jullie je kleintje wakker in bed, of valt die bij jou in slaap en dan slapend in bed? Hier blijft t huilen tot je m oppakt dan is t goed en slaapt die ook Zo in je armen.. Maar ik wil dat die juist leert om ook in zijn bed in slaap te vallen.. Of is dat te vroeg? Reageer later op iedereen als t me de kans geeft. Ben alleen vanavond.
@Zus, lekker zeg!! Lekker geslapen dus hihi! En kan me voorstellen dat je blij was om weer thuis te zijn! Wij leggen S in bed als ze begint te gapen/haar oogjes af en toe dicht beginnen te vallen (dus bij tekenen van vermoeidheid). Als je dan gaat lopen richting bed zijn de oogjes wel gewoon goed open maar goed... moe is ze wel. Vaak huilt ze dan wel een minuut of 2-3 en dan laat ik haar liggen, ze valt vrijwel altijd daarna in slaap. Als ze blijft huilen ga ik haar troosten en valt ze 9 van de 10 keer alsnog gewoon in slaap. Anders is het bagger en dan maar weer ff op de arm en later nog eens proberen . @Krissiej, nee mijn zwangerschap was verschrikkelijk... vrijwel ieder kwaaltje uit het boekje (en meer) gehad op misselijkheid en B.I. na. Verder alles. Daarnaast ben ik volgens mijn VK te rationeel dus ik was verschrikkelijk tegen de hormonen, of zeg gerust de hele zwangerschap aan aan het trappen, kon er niet aan wennen dat ik mezelf niet was 9 maanden lang. Ik weet niet of dit ook kan samenhangen met het feit dat het ongepland was (volgens mijn vk niet) maar ik heb er echt geen enkele dag van genoten en toen ze er eindelijk uit was heb ik gejankt van pure opluchting dat het voorbij was... Daarna kwam de blijdschap om de kleine. Ik voel me er echt een verschrikkelijk mens door maar ik heb al gehoord dat er maar weinig moeders direct immens verliefd zijn en idd eerst blij zijn dat de bevalling gedaan is haha. Fijn dat je lekker hebt kunnen bijtanken en hoe was het wandelen met de draagdoek bevallen? @Mea, zozo wat een druk dagje hihi. Fijd dat J het zo goed doet! Hier nog geen last gehad van krampjes. Leuk zeg dat de kleintjes iets voor papa maken! Dat kan hier nog niet haha. En bij ons zijn de nachten inmiddels van 12 tot 6 ja . @Lotje, zooo ook lekker zeg!! Zo hier ook weer een flinke dag. Geslapen van 12 tot 6 en daarna nog even tot 9. 's Middags even met mijn zusje naar de kermis geweest, was wel ff lekker. Daarna het hele huis weer gepoetst en madame in bad gedaan... die was het er niet mee eens en heeft het hele bad onder gepoept... GAT-VER-DAMME!! Wat is dat RANZIG!!! Echt ik had haar ook nog eens vast dus al die poep lekker tegen mij en S aan drijvend terwijl manlief het eruit probeerde te vissen... geen succes kan ik je vertellen :x. S dus maar eruit gehaald, hydrofiel luiers en badcape eroverheen en uiteraard maar ff een luier aan... Papa heeft het badje snel schoongemaakt en maar nieuw water er in gedaan en S toen maar opnieuw in bad gedaan... blech :x. En S... tja die keek natuurlijk ontzettend onschuldig... zucht . Straks nog even visite en dan heeft manlief nachtdienst... dat betekend dat ik en de 12 uur voeding en de 6 uur voeding moet doen, en de ochtendvoedingen ook want dan slaapt manlief... wordt een laaaaaaaange nacht/dag.
mea.. ja ik stond vanochtend wel op ontploffen. maar heb vannacht wel 1 keertje gevoed. man heeft ´s avonds )ik lag al te slapen' en ´s ochtends heel vroeg gedaan. het kolven verschilt. Soms doe ik inderdaad Nick aanleggen bijv aan links en als hij aan 1 borst genoeg heeft dan kolf ik de ander af. Maar ik doe het soms ook ´s middags of soms ´s avonds... als hij bijv 15 min aan links heeft gedronken en daarna nog wat wil dan leg ik hem nog aan aan rechts en als hij daar genoeg heeft gedronken, kolf ik die nog leeg.. zo heb je ook de vettere melk die je afkolft. hier zitten ze sneller vol van. het is een beetje kijken waar jij je prettig bij voelt, wanneer je kolft en hoe het gaat natuurlijk. maar ik merk wel dat ik in mijn rechterborst minder productie heb dan in links.. heel raar. yunami: jeetje.. das best wel heftig. ik was ook niet immens verliefd toen ik ons mannetje in mijn armen had hoor. Ik had ook niet gelijk dat moedergevoel. Ik had vooral zoiets van.. ooh jee waar ben ik aan begonnen.. nu kan ik nooit meer "zomaar " weg en wat een verantwoordelijkheid. Voel me daar nu soms nog wel schuldig over.. maar ja.. zo voel ik het nu niet meer hoor.. het gaat steeds beter en krijg meer zelfvertrouwen dat alles goed gaat en kan nu ook echt van hem genieten! kan me voorstellen dat het poepen in bad geen succes was.. maar ja.. als je moet, dan moet je he haha. De draagdoek is goed bevallen! Nog niet echt mee gewandeld.. maar vanavond nog een andere houding proberen.. maar had hem vanmiddag in de liggende houding en hij sliep gelijk haha. Zustertje: het verschilt hier.. als hij alleen is boven in zijn wiegje raakt hij vaak in paniek en huilt hij dus. Dus hier geen succes om hem alleen boven te brengen. Hij slaapt beneden en leg hem ook wel weg als hij wakker is. Dan valt hij meestal vanzelf in slaap of is lekker op zijn speentje aan het zuigen... maar meestal valt hij al in slaap na de borstvoeding dus dan leg ik hem weg en slaapt hij verder.. en meeeestal is hij er dan na 3 uurtjes wel weer... dus dan hebben we de volgende voeding alweer. @alleen zijn: mijn man moet morgennacht weg op oefening. Dan is hij vier nachten weg.. komt pas vrijdag weer thuis. Zie hier zooooo tegenop... sta ik er echt helemaaal alleen voor @ beetje paniek!
@ mea: Ja die 5 uur waren echt heerlijk! ik heb 2 shirtjes met 3 kwartmouwen gekocht, 2 topjes voor onder dingen.., 1 truitje met lange mouwen, een broek, en nieuwe schoenen Krampjes: Ik ben weer aan het opbouwen met de nutriton en daar heeft T. ook last van krampjes van.. zo sneu! Al is het meestal met een half uurtje wel over.. Het spugen na de fles is over.. maar na een uur komt het in alle vaart weer terug.. Straks om half 10 moet ik weer de hond uitlaten en dan T weer mee in de bondo.. ben benieuwd.. toch even kijken of ik hem beter erin kan zetten dan laatste keer. En wat bijzonder he hoe mensen kunnen veranderen in gedachte en dat je nu ineens 4 kinderen hebt.. Ik heb nu echt heel erg het idee van we zijn nog niet compleet.. maar goed we zien wel.. Weet wel dat dit echt door de bevalling komt.. kijk daar zo onwijs positief op terug... vond het zo meevallen.. en zo mooi.. de foto's ontroeren me elke keer weer en dan denk ik dat wil ik nog een keer.. HOE IDIOOT! Wat leuk, je hebt dus een voetbal gezin? Allemaal mannen? J word dus een echte voetbalvrouw Heb je je ritme al een beetje gevonden? Yunami: Oke whahaha sorry maar ik ga hier echt stuk.. ik zie het namelijk lichtelijk voor me... (A).. Maar kan begrijpen dat je baalde op dat moment.. denk dat ik er kokhalsend boven had gestaan haha.. Succes komende nachten! Enne S blijft het goed doen he met slapen! De kanjer! Dat met slapen wat jij doet, probeer ik nu ook.. Tot nu toe zonder succes.. haha! @ Krissiej: Ben je 4 dagen achter elkaar alleen? Of 4 keer de nacht? Hoe dan ook dat kan jij echt! En zoals jij met naar bed gaan / brengen doet zo doen wij dat ook.. T. wil ook echt niet in zijn 'grote' bed.. zodra hij doorheeft dat hij daar ligt is het brullen en stopt niet meer tot je hem eruit haalt.. denk ook de eenzaamheid.. want in de kinderwagen of in de box is het prima.. maar daar gaat hij nu ook in als hij slaapt... (Valt ook vaak in slaap tijdens of gelijk na de fles). Maar als hij dan wakker wordt is het brullen haal ik hem eruit en als die dan terug naar bed moet na bijvoorbeeld half uurtje nou echt brullen.. En dan komt mijn onzekerheid.. straks word het zo'n kindje dat alleen maar op de arm in slaap kan vallen.. oh dat lijkt me zo erg.. wil ik echt niet.. Dus techniek van yunami blijven proberen haha! Nou op naar weer een goede nacht voor iedereen!
Ik heb gelezen dat ze de geborgenheid in het begin nog erg fijn vinden. Ze hebben natuurlijk 9 maanden in onze buik gezeten...veilig, klein en warm..en dan worden ze in een bedje gelegd.. alleen..stil.. geen mama geur.. ksn het me zo voorstellen dat ze dat niet leuk vinden. ik ben vijf dagen en vier nachten helemaal alleen!!!
@ Yunami: oh ik moest zo lachen om jouw stukje over het badje. Sorry Ik kon het mij zo levendig voorstellen haha. Lijkt me inderdaad vreselijk bah. Maargoed, achteraf kun je er wel om lachen toch? @ zus: ik zou het ook zo opnieuw doen hoor, heel die zwangerschap en bevalling. Lichamelijk viel het allemaal goed mee (op het maagzuur na dan), maar emotioneel was het toch niet makkelijk (gaat het allemaal wel goed na die miskraam, en daarna de zorgen om de groeiachterstand). Maar toch mis ik het nog steeds. Heb echt het gevoel dat ik zo snel mogelijk weer zwanger wil zijn... Heel vervelend, want ik wil niet zo snel mogelijk een tweede erbij, lijkt me veel te zwaar zo kort op mekaar. Dus hopelijk verdwijnt dat gevoel snel, en komt het over een jaartje of 2 terug. @ krissiej: wow dat is ook niet niks zo lang alleen zijn! Kan me voorstellen dat je een beetje panikeert. Kun je terugvallen op iemand voor een beetje hulp? Anders kom je hier maar klagen hoor meid!
Kerel, zitten jullie hier!!! Was ik toch bijkans m'n eigen topic kwijt hey, pfiew!! *bijlezen gaat en dan later voor het echie aanhaakt*
@ zuster: ik probeer r wel wakker in bed te leggen als ik zie dat ie moe wordt maar dan is het vaak wel huilen. Vaak valt ie in onze armen in slaap, wordt wakker als ik hem in bed leg en valt dan in slaap. @ yunami: hier een redelijk fijne zwangerschap gehad maar ik ben ook blij dat ik er vanaf ben. En ik was ook niet meteen verliefd hoor. Ik schrok hier best van want je hoort altijd dat moeders meteen helemaal verliefd zijn op hun kindje. Bij mij duurde dat best wel even. En nu helemaal verliefd op m'n mannetje!!!
@ zuster: ik probeer r wel wakker in bed te leggen als ik zie dat ie moe wordt maar dan is het vaak wel huilen. Vaak valt ie in onze armen in slaap, wordt wakker als ik hem in bed leg en valt dan in slaap. @ yunami: hier een redelijk fijne zwangerschap gehad maar ik ben ook blij dat ik er vanaf ben. En ik was ook niet meteen verliefd hoor. Ik schrok hier best van want je hoort altijd dat moeders meteen helemaal verliefd zijn op hun kindje. Bij mij duurde dat best wel even. En nu helemaal verliefd op m'n mannetje!!!
@aora: gefeliciteerd! gek hoe al die baby's verschillen he! maar merk indd dat t die geborgenheid nodig heeft.. vannacht toch maar weer in zijn bed proberen.. lastig allemaal!
Ohhhh ik loop weer achter met de berichtjes!! E. is nog steeds verkouden en heeft last van krampjes. Na de voeding lekker slapen is er niet meer persé bij dus ik heb weinig de handen vrij zo op een dag. Mijn man heeft infacol opgehaald dus we zijn benieuwd of dit gaat werken, ik hoop het! Gister zijn we met E naar de dokter geweest omdat hij zo'n last vd verkoudheid heeft. Longetjes en hartje gelukkig goed, heb nu een neusspray gekregen die we alleen mogen gebruiken als het niet anders kan (officieel vanaf leeftijd 3 mnd). De Otrivin baby volstond niet. Hoop wel dat hij zich gauw beter voelt hoor, dit is zo sneu Krissiej en Mea: welkom! jullie geven beiden Bv, begrijp ik? (heb vluchtig wat berichten gelezen) Ik geef ook Bv. E komt gemiddeld om de 3/4 uur, alleen nu hij niet fit is toch weer wat vaker. Krissiej: jij kolft alles af? Respect hoor! Ik heb in het begin ook gekolfd (na elke voeding), vond ik zo vermoeiend. Wat vervelend dat je man 4 dagen weggaat, kan me voorstellen dat je daar tegenop ziet! Gewoon lekker vaak hier op ZP komen, een beetje afleiding Zustertje: hoe bevalt de swaddle me? E ligt er nu ook in, gaat best goed! Edit: ik lees net hoe het ging! man noemt het hier ook een dwangbuis haha! Ongelooflijk he, dat we een paar week geleden vonden dat de tijd zo traag voorbij ging! Het vliegt nu om, echt! OVer het slapen: na de voeding als E moe is leg ik hem in de wieg. De ene keer valt hij zo in slaap, de andere keer gaat hij huilen en haal ik hem eruit om vervolgens op mijn arm in slaap te vallen. Verschilt hier nog per keer. Ohhhh en je 'ik wil nog een keer' gevoelens wat betreft bevalling enzo snap ik helemaal hoor Schijnt ook deels hormonaal te zijn Lotje: de avond4daagse haha, duurt gelukkig nog wel even! Volgende week doet mijn oudste weer mee, is erg gezellig! als zal ik er dit jaar niet bij zijn, zie ik nog niet echt zitten. Floral: Heb je de kolf vooral gekocht ivm werk straks? Yunami: haha je poepverhaal!! Gelukkig was je man erbij en kon hij het badje verschonen! Ik was trouwens ook niet direct verliefd op E, maar met een ks is dat misschien weer net anders. Dit keer had ik het ingecalculeerd. Bij mijn vorige ks begreep ik er niks van en heb ik me erg schuldig en rot gevoeld. "t lijkt me niet zo erg hoor, ook niet bij gewone bevalling. Als het na een paar dgn maar goedkomt
@Krissiej, Ja hier precies hetzelfde, dat mama gevoel en die roze wolk kwamen bij mij vanaf dag 2 en groeide met de dag meer. Is nu ook helemaal op orde dus hartstikke herkenbaar hihi! Fijn dat de draagdoek goed bevalt en als de kleine direct sliep is het hem vast ook bevallen hihi. Jij ook heel veel sterkte de komende dagen en nachten, komt helemaal goed hoor!! Snap goed dat je er tegenop ziet maar niet aan jezelf twijfelen hoor ! @Zus, ach wat sneu van de krampjes en het spugen ! Ben wel benieuwd waardoor het komt. Hoe was het wandelen ? En wij hebben ons rot gelachen hoor met het poep badje, vooral om de koppen die mevrouw trok, ik zal zo ff een foto op de fb groep gooien dan snap je het !! Jammer dat het slapen nog niet lukt maar komt vanzelf goed hoor gewoon rustig blijven proberen denk ik. @MJ, hoe kun je je eigen topic nou kwijt zijn lol! @Lotje, fijn ook om jouw ervaring te lezen! Je hoort vaak van die over geromantiseerde verhalen die voor 9 van de 10 helemaaaaal niet zo zijn blijkt . @Aora, een oude bekende! Nog van harte gefeliciteerd met je zoontje en gezellig dan je hier mee komt kijken ! @Charlie, oei arme E! Hopelijk gaat het snel beter zeg! Manlief is er gelukkig altijd bij bij het badje, dit is echt iets wat we lekker samen doen . @Slapen en geborgenheid, ja klopt, ze vinden de geborgenheid ook fijn, maar helaas heb ik niet de luxe om de hele dag met draagdoek etc. rond te lopen haha, straks na het verlof al helemaal niet. Maar S huilt ook op de arm/in de box/in de draagzak/in de wipstoel etc. als ze moe is. Dus hier niet echt een geborgenheidsprobleem maar gewoon pure vermoeidheid en dan liever even 2-3 minuutjes huilen in bed en dan vervolgens gewoon in slaap. Als ik haar op de arm houd (of box/wipstoel) en ze valt in slaap en ik verplaats haar dan naar bed begint het hele feest weer opnieuw.