@Verliefd Ik moest geeneens huilen toen F er net uit was. Ik zat me een potje ketsnuchter naar dat kind te kijken en het enige dat ik kon uitbrengen was 'goh, die is best goed gelukt!'. De tranen kwamen pas 1,5 week later.. Maf hè? Inmiddels ben ik net als jullie strontverliefd @Slapen Die van mij begint nu een beetje kuren te krijgen wb slapen. Heerlijk op/aan je borst wegdromen en dan zo uren weg kunnen zijn, maar zodra je d'r in d'r mandje legt is het hommeles. Mooi balen. We zijn nog een beetje aan het zoeken naar wat het beste werkt.. *Zucht* @BV Fijn om te lezen dat ik niet de enige ben die niet steevast afkolft na de voedingen. Voelde me laatst al een beetje schuldig, omdat ik dacht dat dat moest, maar dat is niet zo. Zou het wel moeten doen overigens, een vooraadje aanleggen kan geen kwaad natuurlijk.. Hoe mengen jullie de melk? Houden jullie hierin nog rekening met voor-en achtermelk en dat soort ongein, of niet?
@MJ, Hahahaha 'die is best goed gelukt' hahaha geweldig!! Succes met zoeken, hoop dat jullie snel wat gevonden hebben Goedemorgen! Hoe zijn jullie nachten geweest? Ik heb nacht 1 overleefd, vanavond weer een te gaan en dan is manlief weer klaar met nachtdiensten tot komend weekend... Heb veel te weinig slaap gehad dus hoor na het eten nog wat te kunnen pakken.
Goh Julia dat klinkt bekend laat je even weten als je het gevonden hebt, misschien. Werkt dat hier ook Yunami: Tuurlijk overleef je dat! Hoop dat je nog wat hebt kunnen slapen? Nacht: hier ook veeeeeeel te kort maar dat was echt mijn eigen schuld haha! Was nog van alles aan t doen tot 01.00.. Tja toen kwam t weer om 04.00 tot 05.00 mee bezig geweest en om 7 was die er weer.. Vandaag drukke dag Vl. Is weer aan t werk dus alles alleen doen.. Huishouden is gedaan met de draagzak! 1.5 gelopen met kind en hond. Zo de eerste visite, die word afgewisseld om 16.00 met de volgende reeks visite.. Die blijven eten.. Dus ook nog voor een groot gezelschap koken.. Dan hopen dat ze niet tot laat blijven hangen en dat t ook wil slapen.. En dan ah ja dan al.. Rust voor mij! Ps. Wat een heeeeerlihj weer! Dit is toch de reden dat we verlof hebben in juni
Jeetje zustertje koken voor een groot gezelschap.......moet er nu even niet aan denken. Knap dat je die uitdaging aangaat.
@Zus, Nee heb niet meer kunnen slapen, misschien na het eten meer geluk.. Wat heb jij een drukke dag zeg jeetje! Veel succes en plezier vandaag!
@ Mj: hier ook bijna niet gehuild bij te geboorte, alleen toen m'n moeder en zusje binnenkwamen. Terwijl ik toch heel m'n zwangerschap en kraamtijd overal om heb gehuild.... Hier ook een mannetje dat overal slaapt behalve in z'n bed. Ik laat hem nu savonds in een wikkeldoek in slaap vallen en dan leg ik hem met doel en al in bed en dan slaapt ie door. Overdag probeer ik dat een paar keer en als het niet lukt dan slaapt ie in de box. Ik lees even mee over dat kolven.. @ yunami: nog kunnen slapen? @ zuster: ik moet er ook niet aan denken om voor veel mensen te koken! Knap van je! Ik smeer nog net een beschuitje voor de kraamvisite. Hier geslapen van 24-5 en van 5.30-9 dus goed geslapen. Daarna met de hele familie en hond met vriendlief naar het paintballen geweest. R heeft heerlijk in z'n wagen liggen slapen de hele dag, hond heeft zich prima vermaakt met wat kinderen en moeder heeft lekker in het zonnetje gezeten. En daarna lekker Bbq! Een heerlijke zondag dus!
Zo lotje dat klinkt lekker zeg.. Ben toch 'blij' te lezen dat nog veel andere kids niet in hun eigen bedje willen slapen Nou hier is alles gelukt! Had een mega grote pan nasi gemaakt, eitjes gebakken, en kant en klare sate gekozen met magnetron sate saus haha. Iedereen vond het lekker dus dat scheelt. De dag is voorbij gevlogen Om 21.00 laatste mensen weggegaan nu lekker met dekentje op de bank beetje tv kijken en hier alles updaten! T. om 24.00 laatste fles, ligt nu lekker in de box te slapen en vriendlief verwacht ik ook dan ongeveer thuis.. Daarna lekker slapen hoop ik! Al moet ik zeggen dat ik nu helemaal niet zo moe ben, had anders verwacht. Yunami: Nu inmiddels gelukt met bijslapen? Succes vannacht weer. Je kan het!
Zoo..respect hoor zustertje!! Ik vind het soms al een opgave om voor mezelf en/of man te koken haha. lotje mooi dat je zon leuke dag hebt gehad! voed jij in het openbaar? ik plan het iedere keer zo dat ik wegga na een voeding. yunami ik hoop dat je deze nacht een beetje geslapen hebt. @hier... ik heb van een vriendin een soort slaapzak te leen.. alleen dan zitten ze armpjes er ook in. dus kan hij zichzelf niet meer in zijn gezicht slaan en krabben of de spedn eruit trekken. Weet niet meer hoe het heet maar iig iets met puckababy ofzo??? het is hier een super groot succes! moest m net zelf wakker maken voor de voeding.. ( was er toch uit.. want man die is vertrokken voor vijf dagen) en na de voeding weer erin gedaan..in zn wiegje gelegd en weer vertrokken. + hij slaapt nu echt goed door.. wat een genot!
Nee niet meer kunnen bij slapen en geen top nacht gehad. S had om 12 uur maar 80 cc gedronken ipv de gebruikelijke 110/120... Ze was niet wakker te houden zo moe. Dus... toen kwam ze om 5 uur weer, drinkt net vervolgens met moeite 50 cc en valt weer in slaap... zucht! Nouja dan maar om 7 uur weer wakker maken en kijken of we er weer een vast ritme in krijgen... Ik lees straks bij, probeer nu nog ff te slapen want we moeten straks naar het CB voor t eerst.
@Lotje, fijn dat je goed hebt kunnen slapen. Hoe was het paintballen? Lekker dat jullie zo'n dag hebben gehad zeg! @Zus, wauw klinkt als een groot succes, knap ook dat je niet moe bent! Op zich geeft het ook energie he lekker bezig zijn ! @Krissiej, zou kunnen puckababy, fijn dat het bevalt! Gaat het goed zo alleen? Nog ff! Zo hier de laatste nachtdienst weer gehad, tot aankomend weekend dan pff . Net naar het CB geweest, mevrouw was bij de geboorte 3265 gram en 49 cm en nu met 5 weken 4045 gram en 51 cm! Goed gegroeid dus en ze zit keurig op het gemiddelde. Wel nog steeds een hartruisje waarvoor we toch doorverwezen zijn naar de kinderarts, just to be sure. Vind het ergens ook wel fijn dat er direct naar gekeken wordt dan maak ik me er ook niet meer zo druk om als we te horen krijgen dat het niks is (daar gaan we dan maar ff van uit ). Zo, over een paar minuutjes weer voeden en dan hopelijk slapen! Wij zijn allemaal bek af.
@ zus: wow respect, dat heb je goed gedaan met dat bezoek zeg! @ krissiej: ja wij hebben ook een puckababy, heerlijk he? Fijn dat hij nu lekker kan doorslapen! @ yunami: balen van die rotnacht zeg. Hopelijk kun je vandaag wat slaap inhalen. S is goed gegroeid zeg, mooi! Geeft ook weer een goed gevoel he? Wel eng van dat hartruisje, maar fijn dat het goed nagekeken wordt. Zal vast niets zijn Q drinkt nu al meestal een fles van 135 cc leeg Soms kan ze er wel nog wat uit gooien achteraf, maar het gaat meestal gewoon goed. Deze hoeveelheid is bedoeld voor tussen 2 en 4 weken. Ben benieuwd of ze het hiermee gaat volhouden haha. Ze meldt zich wel elke 4u, en 's nachts houdt ze het max 5u vol. Woensdag moeten we weer naar het CB voor de gehoortest.
Goedemorgen! Yunami: wanneer moetje naar de arts voor het ruisje? Meestal groeien ze er overheen. Ik had er vroeger ook een, nu niet meer te horen. Maar wel fijn dat ze het even checken. En je meisje groeit goed zeg, heerlijk! fijn dat je eenzame nachten weer even voorbij zijn! Krissiej: nou dan is de puckababy wel een tovermiddel zeg, wat lekker dat hij zo vast slaapt dan! Ik ga ook nog om de voedingen heen weg hoor, kan nog niet zo handig discreet voeden hahaha geen zin dat ik met de borsten bloot ergens in een café oid zit haha. Zus: jemig bikkel jij durft zeg met je visitereeks. Echt knap, werkte beeblief ook een beetje mee? En ik heb hetzelfde als jij, ook blij om te lezen dat de beebjes of niet graag zelf in hun eigen bedjes willen slapen! Herkenning is zoooo fijn. Ik ben project wieg gestart, overdag moet ik J helpen hierin in slaap te vallen (lees pink erin en zitten wachten haha), maar de nachten gaan goed (afkloppen) dan kan ik haar na de voedingen gewoon wegleggen. Maar het is duidelijk een lang traject, ze moeten het echt leren. En even zo vaak slaapt ze gewoon bij een van ons hoor of in de wagen, draagzak omdat we weg moeten. Lotje jij hebt dus ook een mannetje dat veel liever erbij is dan in zijn bedje, herkenbaar dus. Ach het komt wel als ze wat groter zijn denk ik, ze zijn ook allemaal nog zo klein! En wat een heerlijke zondag zo! MamaJulia hihi mijn meisje heeft jouw naam gekregen zonder "mama" dan uiteraard haha. ik was naar zo'n bv bijeenkomst geweest en die lactatiekundige daar zei dat ik gewoon alle gekolfde melk bij elkaar kon doen, geen probleem dus hou geen rekening met voor- of achtermelk. @huilen bij bevalling, ik heb niet een keer gehuild, was gewoon blij, maar niet emotioneel, dat kwam daarna wel in de volgende dagen. @voetbalgezin: weet niet meer wie het vroeg, maar mijn jongens van (bijna) 8 en 6 voetballen beiden dus elke zaterdag is het feest. Vind het zelf wel heel leuk trouwens dus wij zijn meestal met het gezin compleet bij de wedstrijden. Heel gezellig. Gisteren geshopt, 2 broeken 2 maten groter dan normaal grrr maar ach, wat truitjes ook nog, lekker geluncht en nog naar prenatal geweest voor kolfspullen. De oudste 3 waren naar het circus met opa en oma voor hun verjaardagen, je gelooft het bijna niet, maar ze zijn alle 4 vlak na elkaar jarig en manlief en ik ook nog erbij hahaha, ach dan vieren we 1 keer alle verjaardagen tegelijk, lekker makkelijk. Ik moet alleen voor de jongens hun kinderfeestjes nog gaan regelen, dat is niet echt handig met een kleine baby, maar goed. Hoop dat ik iedereen weer heb gehad, kan geen pagina terug...fijne dag! O ja, wanneer moeten jullie weer werken? Mijn verlof eindigt 28-7, maar neem nog 3 weken vakantie er achteraan. Hopelijk krijgen we nog wat mooi weer....
Ah DNA tussendoor, zo dat is al flink, maar ze zal het nodig hebben dan of niet? En wat slaapt ze goed zeg! Was de eerste gehoortest niet helemaal goed?
@ Mea: we hebben nog geen gehoortest gehad, dit wordt de eerste @ weer werken: ik moet 19/08 weer aan het werk (dan ben ik 15 weken thuis geweest). @ gewicht: hoe gaat het bij jullie met het op pre-zwangerschap gewicht terugkomen? Ik zit alweer ongeveer op mijn vroegere gewicht, maar kan nog steeds niet in mijn broeken van toen, heel lastig. Mijn buikje is wat dikker onderaan, en beetje blubber. Dat wordt buikspieroefeningen doen. Weet iemand wanneer je hier weer mee mag beginnen?
Even kort een berichtje van ons, het gaat hier heel goed, Thijs drinkt super van mama's slagroom en zit vandaag al boven geboortegewicht! Ik ben heel moe en kan niet alles bijhouden (fb, forum, mail etc.) dus vandaar dat ik een beetje stil ben hier... Sorry... Ik mis jullie wel hoor!
@DNA, Wow nu al 135 cc? S drinkt nog niet eens iedere fles van 120 cc leeg en is 5 weken hahaha. Klinkt wel goed zeg! @Mea, nog niet gebelt, gaan we zo even doen . Mooie naam, zo heet mijn zusje ook hihi! Wat leuk zeg die voetbal kerels . Wat veel verjaardagen zeg hihi, wel handig met vieren idd! Kinderfeestjes lijken me nu ook lastig, succes alvast! En uiteraard gefeliciteerd met iedereen . @Mir, geen probleem joh, je kleintje is er pas net !! Doe rustig aan en geniet . @Verlof, ik mag 18-7 weer.
@ Krissy: nee ik voed (nog?)niet in het openbaar. Ik voel me dan toch ongemakkelijk, misschien als ik er wat handiger in ben en niet mijn hele tiet eruit hoef te halen. R heeft ook nogal de neiging om om zich heen te gaan kijken als hij iets hoort. en als hij dan toevallig een tepel in N mobd heeft trekt ie die gewoon mee dus ik geb liever rust om ne heen tijdens het voeden.....Dus ik ben gisteren met r in een schuurtje gaan zitten. Oh huilende baby.... Ik reageer zo op de rest
goedemiddag dames! Hier hebben we een ontzettend leuk, maar druk weekend gehad! Ik heb alles gelezen, maar niet gereageerd. R. heeft in het weekend heeerlijk doorgeslapen van 23.00 - 06.00. afgelopen nacht was ze er helaas om 03.00 weer voor een voeding, daarna om 08.00 dus dat was super! Daarna wilde ze niet meer slapen, pas om 13.00 uur weer! afgelopen vrijdag zijn we bij de kinderarts geweest. R. heeft reflux en daar krijgen we nu medicijnen voor. Ik hoop dat het snel gaat werken voor haar! Welkom Krissiej! Wat super dat je borstvoeding zo goed gaat! En fijn dat Nick zo goed heeft geslapen. Zustertje: woow, knap dat je voor een heel gezelschap hebt gezorgd! Ik heb daar nu geen tijd/zin/energie voor. Mea: ook welkom! DNA: krijgt T flesvoeding? Ik zou de flessen die ze 120 wil, ook 120 aanbieden! Helemaal omdat ze niet altijd haar fles leegdrinkt. Zo krijgt ze over de gehele dag in ieder geval genoeg voeding binnen. Ik merk dat R. de ene voeding ook meer drinkt dan de andere voeding. anticonceptie: ik was voor de zwangerschap van R. niet aan de pil, en ga dat nu ook niet. Ik merk wel dat ik het nu veel lastiger vind omdat ik nu écht niet zwanger wil raken, voor R. had ik het niet erg gevonden. Condooms ging hier altijd prima. stuwing: ik heb er maar 2 dagen last van gehad, maar ik had het geluk dat ik meteen een kolf had! Op dag 3 ging het niet goed met R, dus hebben we meteen een kolf geregeld voor het bijvoeden. Ik kon mijn borsten dus goed leegkolven. Zustertje: wat vervelend dat T. zo onrustig is met drinken! R. spuugt ook heel veel, heb je het al eens aangegeven bij het CB? Wij dikken de voedingen nu in met Nutriton (op basis van Johannesbroodpitmeel). edit: ik lees dat je dit al geprobeerd hebt. Er werd ons geadviseerd om met een half theelepeltje door de fles te beginnen, Nutriton werkt laxerend en ze kunnen er krampjes van krijgen. De darmpjes moeten er echt aan wennen. Vervelend dat jullie mannetje daar zoveel last van heeft. Je kunt bij de natuurwinkel ook pure Johannesbroodpitmeel krijgen, dit heeft al deze bijwerkingen niet. Misschien is dat een idee? Yunami: fijn dat S. ook zonder Swaddle rustig kan slapen. Ik doe R. de zak alleen 's nachts aan. Wel vervelend dat ze huilt als ze moe is! Ik vind het ook heeel vermoeiend als R. huilt, ondanks dat ik weet dat er dan echt wat is. Mir: die rode plekken zijn pijnlijk! Goed wegmasseren onder de douche helpt! En toen was R. weer wakker, dus ik reageer straks op de rest!
Yunami: wow toch best schrikken! Denken ze aan een open ductus? Of heeft arts niks gezegd? Wanneer mag je naar het zh met s? Fijn dat je weer even paar nachtjes met je man bent! Beetje uit kunnen rusten? Mea: ah nog meer herkenning! Bizar zoveel verjaardagen achter elkaar! Succes met feestje regelen haha! Goed geslaagd met shoppen zo te lezen! 2 maten valt mee en is maar tijdelijk! Draagzak gaat helemaal goed nu trouwens! @ DNA: hoeveel flessen krijgt ze per dag? Hoe was de gehoortest? En je mag weer sporten na 6 weken! @ floral: nutriton was echt drama nu gestopt en gaat gelijk beter! Morgen voor t eerst naar cb dan ga ik het vragen! Wat fijn dat je nu weet wat je meisje heeft! Krijgt ze nu zantac? @ krissiej: lukt t allemaal alleen!
@Floral, Vervelend van die reflux! Fijn dat jullie zo'n fijn weekend hebben gehad en dat het slapen zo goed gaat! @Zustertje, we waren er al mee bekend dat ze een ruisje had, we hadden alleen verwacht dat het nu wel weg zou zijn. Arts van CB maakte zich niet al te druk, gaf aan dat het waarschijnlijk niks was maar ze wilde het zeker weten. Dikke prima want ik wil ook zekerheid. Nog geen afspraak gemaakt door onze huilbaby... grrr.. Hier ff de klaagmodus weer aan... Wij hebben denk ik officieel een huilbaby... Het lijkt wel alsof we nu 10x erger alle narigheid krijgen omdat ze in het begin zo rustig en makkelijk was... Vannacht had ze al niet haar ritme, dronk ze slecht en vanaf vanochtend kwart over 7 tot aan nu (en vast nog wel langer...) hebben we niks anders dan gehuil gehad... Flesjes gaan goed, badje ging goed maar tussen alle handelingen door alleen maar huilen. In bed huilen, in de wipper huilen, op de arm huilen, in de box huilen.... niks helpt. Hele verlate regeldag of gewoon echt huilbaby? Ze heeft geen krampjes, ze heeft geen honger... ze is echt duidelijk MOE.... maar haar rustig krijgen zodat ze in slaap valt lukt dus moeilijk. Af en toe lukt het, dan slaapt ze even en dan hoort ze weer iets (we hebben ook nog eens kermis pal voor de deur) en wordt ze wakker en zijn we weer terug bij af. Manlief is doodop door de nachtdiensten en ik ben doodop omdat ik daardoor de meeste dingen met S alleen heb moeten doen ('s nachts en overdag door zijn werk en daarna omdat hij moest slapen). Ik kan me er nu ook echt niet toe zetten om haar te troosten want m'n geduld is tijdelijk op... gelukkig kent manlief me goed genoeg en neemt hij het nu op zich (hij heeft engelen geduld). Sorry voor het klagen maar ik heb het ECHT ff gehad .. Klaagmodus uit..