Lieve yunami: wat een narigheid! En klaag gerust! Hopelijk heeft ze een huil dagje en geen echte huilbaby:minimaal 3 maanden 3 dagen per week 3 uur achter elkaar.. Ongeveer.. Heeft ze geen krampen of honger? Koorts? Soms werkt op d'r buik op 1 arm.. Dus zeg maar armen en benen beide zijde van je arm.. Snap je? Je mag me ook Appen hoor met frustratie dingen! Ps werkt inbakeren ook niet? Fijn dat je man engelen geduld heeft! Hou vol meid!
Aww Yunami, klaag gerust hoor. De hele dag babygehuil kan je HELEMAAL gek maken!!! Hoop dat het gewoon wat huildagen zijn of regeldagen of whatever. Kan me indenken dat je hier helemaal tuureluurs van raakt. Hoop dat het morgen beter gaat!! E is ook telkens aan de jengel, we denken door zn verstopte neus en darmkrampjes. Hij is nu in elk geval even stil en ligt te slapen in de wieg, dus ik ga even gauw douchen!
@Zus, nopes, temp is goed, geen krampjes (hadden idd haar al op de arm op d'r buik gelegd maar totaal geen verschil), geen honger, geen boertje wat dwars zat, geen natte/volle luier.. het hele boekje al nagelopen iedere keer . Ze slaapt nu goed, maar de kermis is nu ook stil dus wellicht dat het aan de kermis ligt met de herrie... laten we het hopen. Inbakeren werkt er ook niet tegen trouwens (tenzij ze eindelijk in slaap dondert, dan werkt het prima). @Charlie, ook vervelend hopelijk voelt Elias zich snel beter!!
Charlie: vervelend zegt dat e zo last blijft houden van verkoudheid! Werkt de nieuwe spray wel? Hopelijk slaapt hij goed vannacht! Yunami: jeetje dan is t bizar frustrerend allemaal! Hopelijk is t de kermis dan want die gaat binnenkort weer weg toch? Laten jullie haar nu slapen of maak je haar zo wel wakker voor de fles? Gelukkig trouwens dat jullie en cb arts zich geen zorgen maken! Wanneer hadden ze dat ruisje eerder gehoord dan? Hopelijk hebben alle kids en mama's een goede nachtrust vannacht!
Kermis is er nog t/m de 5e, dus nog ff 2 dagen doorbikkelen als het daar aan ligt. Het ruisje had de HA al gehoord toen hij op huisbezoek kwam een paar dagen na de bevalling. Het schijnt vaker voor te komen en heeft te maken met het later sluiten van de hartkleppen. Niks ernstigs volgens hem en niks om ons zorgen om te maken. Toen we vanochtend te horen kregen dat het niet weg was begon ik wel even te stressen maar goed, morgen even bellen voor een afspraak en dan wachten we wel af. We hebben haar gewoon wakker gemaakt ja, manlief is nu het flesje aan het geven. 's Avonds is ze eigenlijk altijd wel rustig en slaapt ze snel na de voeding alleen net dus niet. Let's hope for the best haha. Weltrusten alvast allemaal!
Ben benieuwd hoe het gegaan is yunami en Charlie? Yunami: ja logisch! Maar ook al is 1 Vd kleppen nog open ligt t ook nog aan de grote van het gaatje of er wat aan gedaan moet worden. Kan namelijk prima mee geleefd worden! Aangezien s goed drinkt lijkt het mij ook loos alarm. (Bij wie er wel wat aangedaan moet worden, liggen bij mij op de afdeling vandaar dat ik hier veel van af weet) Pff t komt weer steeds sneller ondanks zijn dwangbuis.. Zometeen naar het cb toch maar vragen of ik er wat mee kan want dit lijkt me ook niet de bedoeling.. Echt stom ik dacht ik werk al jaren met baby's dit moet lukken maar serieus begin echt te denken dat zieke baby's makkelijker zijn. Die hebben een maagsonde slapen eigenlijk altijd en zowieso in bed.. Spugen komt door de medicatie etc. Nu moet ik zo zoeken en vind ik het zo sneu voor hem! Ben over t ook zo onzeker.. Heb me daar echt in vergist. Datzelfde geld voor als andere hem vasthouden of de fles geven. Ik merk dat ik wil zeggen het moet zo of zo of zelfs geef maar aan mij terwijl ik altijd zei dat ik nooit zo zou worden.. ( heb me tot nu toe bijna altijd in kunnen houden haha). Zo dit waren even al mijn verbazings dingen
Is het geen sprong Yunami? Rond de 5 weken vindt er een grote verandering plaats in de hersenen. Succes! En probeer je rust te pakken. Het wordt echt beter!
@Zus, ah dat is wel geruststellend! Thanks! Wat vervelend dat T steeds sneller op elkaar komt. Hebben jullie vaste tijden waar je mee werkt of voed je op verzoek? Ennuhh anderen mag je best corrigeren hoor als ze t niet goed vasthouden of het flesje niet goed vasthouden ofzo. Dat doe ik ook, zelfs bij manlief. Wij mama's zijn vanaf de geboorte al continue thuis met de baby en hebben de hele week met de kraamhulp gezeten, gasten en de relaties vaak veel minder. Niks mis mee ! @Floral, geen idee nog nooit van gehoord. Zal het zo eens even opzoeken! Thanks voor de tip! Vanochtend wakker geworden van babygehuil, maar om half 8! Dat is weer een flinke meevaller na gisteren. Nu ligt ze weer net in bed en is ze een beetje aan het jammeren. Eens kijken hoe vandaag gaat .
@ yunami: op het cb zeiden ze dat het huilen rond 5 - 6 weken het ergste zou zijn. Dus misschien wordt het binnenkort minder. Ik snap wel heel goed dat het behoorlijk frustrerend is. Fijn dat ze iig goed geslapen heeft! @ zuster: oh zo herkenbaar!! Ik jeb een vriendin die constant zo tegen haar vriend deed, en had me voorgenomen om nooit zo te worden. Maar nu moet ik af en toe ook echt op m'n tong bijten als relatie met R bezig is! Ik had me voorgenomen om het hem op z'n eigen manier te laten doen. Hij is er echt wel voorzichtig mee en in heb het ook door het doen moeten leren. Maar stiekem heb ik het toch liever op mijn manier....
Ff snel voor Yunami, ik dacht ook aan sprong, Google maar eens op oei ik groei! Succes. Later meer hopelijk, mijn meiden houden me flink bezig deze ochtend
Ah fijn dat alles zo herkenbaar is! Ik bijt ook op mijn tong, een enkele keer zeg ik wat.. Yunami wow dan heeft s goed geslapen zeg! Hopen op een betere dag vandaag! Sprong? Ook echt nog nooit van gehoord! Ga straks opzoeken! Mea hoeveel jongens en hoeveel meiden heb je en hoe oud? Succes! Hier bij cb geweest. Ondanks vele spugen toch goed gegroeid! Nu 3400 gram bij 51 cm! T heeft dus ook een reflux.. Gaan we nog niks aan doen! Mag geen nutriton meer gebruiken. Flessen mogen opgehoogd worden in de hoop dat die dan beter door slaapt! Verder heeft hij echt overal puistjes komt nog van mijn hormonen. Zijn er meer baby s hiermee? Echt het ziet er zo zielig uit! Maar trekt in de loop der weken weg.. Rest was allemaal goed! T slaapt nu, ik laat de boel de boel even en ga ook tukken! T heeft flink gespookt ook vannacht!
@Zus, dus toch een reflux sneu! Hopelijk gaat het snel beter. Fijn dat hij goed gegroeid is! Ben benieuwd hoe het gaat met meer voeding. Puistjes had S ook heel veel, begint nu af te nemen. @Sprong, bedankt dames voor de tips! Heb me even ingelezen en het lijkt idd alsof het dat is. De kermis is nu nog niet open en het is dus gewoon stil en ondanks dat is ze ontroostbaar. Laten we hopen dat ze snel weer de 'oude' is en er geen last meer van heeft. We hebben 20-6 een afspraak bij de kinderarts, ben benieuwd.
@ zuster: ach wat sneu... Maar wel fijn dat je nu weet wat het is. R. Heeft ook puistjes maar die trekken ook heel snel weer weg. @ yunami: ik had er ook nog nooit van gehoord, ga ook maar eens lezen wat het inhoudt. @ Onzekerheid: R. Heeft nou iets raars, hij krijgt " tietjes" onder z'n tepeltjes zitten van die harde schijfjes die je kunt bewegen... Vanmiddag toch maar naar het weeguurtje om er even naar te laten kijken....
puistjes hebben alle kindjes als ze zo jong zijn. Mamahormonen moeten eruit, voelen ze niks van . Vind het er ook wel heel zielig uitzien...... Zustertje, waarom mag je geen nutriton gebruiken tegen de reflux? Hier zijn de darmkrampjes begonnen, zooooo zielig. Denk ook dat de kleine een voorkeurshouding aan het ontwikkelen is dus ik ga deze week denk ik maar eens naar de chiropractor.
Ow lotje haha toevallig heeft t dat nu ook! Heb het gevraagd en komt nog door de hormonen die in zijn lichaam zitten! Gaat vanzelf weer weg net als de puistjes Maar slim dat je het even gaat vragen! Yunami: ah dus weer een huil dagje? Arm kind! T is ook niet in zijn hum.. Uurtje slapen en dan krijsen tot volgende fles.. Normaal werkt wandelen wel aar nu is dus de lift hier stuk.. Kan dus alleen met draagzak naar buiten maar daar ga ik nog geen uur mee lopen.. Alleen kleine stukjes.. Hopelijk is die straks gemaakt want dit is niks!
Aora niet voor de reflux maar hij heeft zelfs met halve dosis extreem diarree en pijn. Hierdoor droogt hij eerder uit dan door het spugen Wat gaat een chiropractor doen dan?
@zustertje: wat zielig hoop dat hij snel van die pijn af is. De chiropractor kijkt of het nekje en de onderrug goed "los" zitten. Als je een "huilbaby" hebt (akelige term die ik liever niet gebruik) of als je kindje een voorkeurshouding heeft kan het zijn dat het rugje of nekje vast zit en dat de baby daar last van heeft. Hier in het dorp hebben ze een speciale babypraktijk bij de chiropractor. De behandelmethode is heel zacht (lijkt totaal niet op de behandeling die volwassenen krijgen). Mijn dochter heeft vanaf 2 maanden behandelingen gehad bij de chiropractor en zij heeft er veel baat bij gehad. Ik roep al maanden dat mijn zoontje zeker een checkup krijgt als hij een paar weken oud is en de tijd is nu gekomen om die afspraak te maken. Als je meer wilt weten moet je even googelen op baby en chiropractor.
Reageer even kort, als je meer wilt weten over sprongen etc is het boek oei ik groei wellicht een aanrader, vriendin van mij zei dat het haar bijbel was in het begin. Ik heb hem liggen maar nog niet in begonnen. Verder gaat hier eigenlijk alles goed, afgelopen nacht weer even wat gemodder na de voeding van 22u wilde hij niet slapen, uiteindelijk 23.30 weer aangelegd, gedronken en geslapen... Verder drinkt hij super, groeit als kool, vandaag 3900 gram! En slaapt veel tussendoor, in de wieg of beneden in de reiswieg. Het is zulk lekker weer vandaag dat we voor het eerst even naar buiten zijn geweest, even een stukje langs de weg. Morgen weer een stukje. Ik voel me langzaam een beetje beter, vandaag de hele dag beneden gezeten ipv op bed. Heerlijk! Zo ik ga weer voeden, ajuus!!