Hallo Dames, bij deze hierbij mijn arrivé in dit topic Nog net een mei mama Ik ben nog heerlijk aan het genieten van mijn kraamhulp (nog maar twee dagen, snik snik), dus ik geniet volop van mijn gestreken dekbedovertrek, fruithapje en heerlijks schoon huis en zorg We hebben echt een top mevrouw. Onze prinses doet het echt Super. Ze slaapt zo far goed door 's nachts, maar dat kan natuurlijk allemaal veranderen, ik zit pas in dag 5 natuurlijk Vannacht zelfs van 00:30 tot 05:20 kunnen slapen en vervolgens kwam ze pas weer rond 08:30. Ze is bijna weer op startgewicht, dus hoop snel met haar naar buiten te kunnen! Deze week wordt prachtig weer namelijk. Snel maar de bugaboo in elkaar zetten. Vandaag ook gehoortest (geslaagd!) en hielprik gekregen (ze werd niet eens een beetje wakker van het prikje )
Shk welkom ook hier! Wat fijn dat je kleine et zo goed doet! En dat de Kraamzorg lief is en goed bevalt! Scheelt een hoop! Wat goed dat ze al zo goed doorslaapt! Komen jullie ook goed aan je rust! Duim dat jullie snel naar buiten mogen! Wat een bevallingsverhaal met hematoom en al! Ben blij dat het nu allemaal goed gaat! En wat een verrassing een meisje! Hoe heet jullie prinses? Mir: wat fijn dat het steeds beter gaat en je zelfs al stukje hebt gelopen! Leuk ook weer wat van je te horen! Yunami hoe is het nu? Aora thnx voor de uitleg! Krissiej gaat het allemaal nog? Hier denkt Thijs denk ik dat die al en puber is ( vast door de puistjes) en dat hij niet hoeft te slapen.. Hij heeft denk ik 2 uur geslapen over de hele dag... Heeeeel misschien belooft dat wat voor vannacht!
Shk wat goed dat ze geslaagd is voor de gehoortest en niet eens wakker werd bij het prikje! Wat zul je trots zijn!
@Zus, vervelend zeg dat T zo niet in z'n hum was, hoe is het nu? En natuurlijk houd ik jullie op de hoogte! Hoe was je nacht? @Mir, klinkt goed allemaal zeg. Fijn dat jullie ook al naar buiten zijn geweest en dat je je al wat beter voelt ! @Shk, zozo fijn dat jullie prinses het al zo goed doet en al door slaapt, wat een luxe! Fijn dat alles zo goed gaat . Hier weer een hele luxe nacht van 12 tot 7 ! Gisteren is ze toch nog heel rustig gebleven, misschien kwam het door het wandelingetje wat we hadden gemaakt en ze had weer ns gepoept, misschien zat dat ook dwars haha. Ze ligt nu in bed maar is het er niet mee eens, hopelijk valt ze snel in slaap. Straks weer even een wandeling maken en bij manlief even langs op werk voor de gezelligheid . We gaan vandaag ook eens proberen over te stappen op 5 voedingen, kijken hoe dat gaat.
@ zus: hoe was de nacht? Volgend mij gaan t en r gelijk op, hij heeft gisteren ook amper geslapen... Vannacht gelukkig wel redelijk. Fijn dat het verder goed gaat met alle kleintjes en mama's! Nu lekker genieten van het mooie weer! Gisteren ook een puckababy gekocht. R wil alleen in z'n omslagdoek slapen maar is inmiddels sterk genoeg om die klittenband los te trekken dus durfde ik hem er niet meer in te laten slapen. Wat hebben jullie kindjes aan in de puckababy? Gewoon de kleertjes? En dan nog een dekentje? Ik vind het wel lastig wat ik r aan moet doen met dit weer...
Van wat voor stof is die puckababy? Wij temperaturen nog met enige regelmaat dus weten dan direct of ze het te warm heeft of niet. En je voelt het ook aan de haartjes/nekje/handjes, als die klam aanvoelen hebben ze het doorgaans te warm. Ik heb de swaddle me en die is van katoen, normaal heeft ze gewoon d'r normale kleertjes aan er in en gewoon het dekentje van het ledikantje erover. Als ik merk dat ze het te warm heeft trek ik de kleertjes uit en leg ik haar alleen in een rompertje er in.
@ Yunami: fijn dat de nacht weer goed ging! @ Lotje: Q heeft gewoon dunne kleertjes aan in de Puckababy, en dekentje er overheen. Ik hou gewoon regelmatig haar temp in de gaten, en die is altijd goed, dus zal wel ok zijn zo. Q was gisteren ook bijna de hele dag wakker. Als ze 5u geslapen heeft zal het veel zijn... Maar vannacht was niet bijzonder goed ofzo. Het is nu al 2 nachten dat ik zelf amper een oog dicht doe omdat Q zo licht te knorren en reutelen en geluiden uit race-spelletjes imiteert (waar ze dat vandaan haalt, geen idee). Dan is ze zelf niet in diepe slaap, en ligt een beetje te woelen, maar is toch niet klaar wakker, en huilt ook niet. Zo irritant, want ik kan daar dus echt niet door slapen.
Hadden onze baby's gisteren een deal met elkaar om niet te slapen?!?! J was vanaf 3 uur in de middag wakker incl overstuur huilen tot ze uiteindelijk om 21 uur uitgeput in slaap viel. Arm mupke. De nacht was daarentegen wel ok, buiten 2 voedingen om lekker doorgeslapen. Misschien moeten onze hompjes ook wennen aan het warme weer. J heeft wel vaker gedronken iig, zal ze nodig hebben. In de nek kun je voelen of ze te warm/koud zijn, met dit weer zou ik ze in een zak niet te warm kleden, werkt ook verwarmend en ze kunnen de warmte minder makkelijk kwijt in zon zak. Baby's kunne het bet te warm dan te koud hebben. Lekker weer hè!! Eindelijk!!!! Naar buiten! Fijne dag
Ik temperatuur ook regelmatig maar af en toe lijkt hij zo rood en zweterig terwijl z'n temp. goed is. Dan zal het dus wel goed zijn. @ DNA: hier ook snachts een kneuterende baby... Ik denk elke keer dat ie wakker wordt, dus lamp aan... Hij slaapt... Lamp uit... Weer gekneuter... Ik doe ook geen oog dicht zo.
@DNA, rot dat je zo slecht slaapt daardoor. Ligt Q bij jullie op de kamer? @Mea, vervelend ook dat J zo slecht heeft geslapen gisteren, hoe gaat het vandaag? @Lotje, ook rot dat jij geen oog dicht doet Nou hier best wel al een oke dagje! Vanochtend was mevrouw rustig dus ik kon lekker douchen, maar toen ik me aan probeerde te kleden en de spullen bij elkaar probeerde te zoeken voor de wandeling begon het feest. S lag continue te krijsen, gillen, huilen echt alles. Was alleen stil als ik haar vast hield maar dan kreeg ik mn kleding niet aan of de spullen niet gepakt, dus maar 1 oplossing.. even laten gillen... :x Vervolgens kinderwagen klaar zetten, spullen erbij en hond... ohja hond werkt ook nog eens niet mee grrr :x. Dan richting auto, dat ging goed! Maar toen bij de auto (staat de kinderwagen weer stil natuurlijk) begon het gekloot weer. Mevrouw gillen, ik de kinderwagen in de auto proppen en toen hond... ohja hond GRRRRR... Ik zwaar gefrustreerd door al het gegil en hond merkte dat uiteraard dus dat duurde ook een poos voor die in de auto zat, met een krijsend kind op de achtergrond :x. Eenmaal bij het park aangekomen lekker gewandeld, hond braaf, S stil, mama blij . Bij papa op t werk flesje gegeven en mee geluncht, teamleidster van manlief pakte S gulzig over dus ik kon even languit in de zon liggen, wat een luxe! Terugweg verliep gewoon super en daarna kon ik S zo in bed leggen zonder gezeur, jujjj! Nu lekker genieten van m'n rust tot 5 uur (hoop ik )!
Proficiat Shk en proudmama We kunnen inderdaad beter hier verder babbelen en ondertussen leer ik nog uit jullie ervaringen. Zonnig dagje, al is het met de wolkjes soms fris, vind ik... Ofwel ben ik moeilijk aan het doen
@ Yunami: ja Q ligt bij ons op de kamer. We hebben maar 1 slaapkamer, dus het kan niet anders. Nu staat haar bed tegen dat van mij, dus moeten we maar een eindje verder in de kamer gaan zetten denk ik. Wat een verhaal Yunami, heb je toch maar goed gedaan hoor. Fijn dat je toch zelf ook even van het lekkere weer hebt kunnen genieten. Q is goedgekeurd bij de gehoortest, joepie. Ze weegt nu al 3530 gram, dus bijna een halve kilo meer dan haar geboortegewicht, dus best netjes. Ik wou net even in de zon gaan zitten. Q lag lekker te slapen in haar box, ik was net helemaal geïnstalleerd buiten, en ja hoor: Q haar luchtalarm ging weer af *zucht*. Ze lijkt steeds moeilijker te slapen overdag, zeker als ze het alleen moet doen.
Yunami fijn dat het wandelen geslaagd was! Lekker hè buiten, ik ben vandaag 2 keer met de hond en kinderwagen even buiten wezen wandelen, heerlijk! T slaapt overdag prima, maar 's nachts is het nog wel eens spoken... Ach komt vanzelf goed denk ik dan. Morgen komt de verpleegkundige van het cb kennis maken. Zal haar meteen even vragen of zij aan spruw denkt of dat het gewoon melkresten zijn. Ik krijg de witte aanslag in z'n mond niet weg, maar durf het ook niet te ruw te doen.
@DNA, oh jammer dat je niet anders kan! Kan me voorstellen dat je dan van ieder geluid wakker wordt. Had ik ook toen S nog bij ons op de kamer lag. Sinds ze op d'r eigen kamer ligt slaap ik stukken beter. Misschien helpt het idd om haar iets verder weg in de kamer te leggen hihi. Fijn dat alles zo netjes gaat met Q! Wel jammer van haar luchtalarm haha! Hier is het ook altijd NET als je iets wilde doen of ff wilt rusten. @Mir, Jammer dat T nog zo spookt maar idd komt vanzelf goed! Hopelijk heeft hij geen spruw! Wij dachten er ook aan bij S maar ik krijg het met een gaasje wel weg gepoetst. Vraagje over spugen. Als jullie kindjes spugen is het dan af en toe een golfje of echt een halve/hele fles die terug omhoog komt? S spuugt heel af en toe maar vandaag is er al 2x een halve fles terug gekomen. Het rook ook erg zuur (als in maagzuur) dus het lijkt me niet dat dit 'normaal' is. Klinkt iemand dit bekend in de oren? Als ze het morgen of vanavond weer doet bel ik morgen het CB wel even want lijkt me niet gezond.
@ Yunami: af en toe heeft Q een dagje dat het flesje niet lekker gaat. Dan kotst ze echt zo goed als een hele fles weer uit, meerdere keren per dag. Meestal gaat het de volgende dag wel weer beter dan.
@ yunami: herkenbaar, dat gedoe met huilend kind, wagen, hond... Ik loop voortaan naar het park. Het is wel een eindje lopen maar scheelt een hoop gedoe. R spuugt ook wel eens een hele golf uit. Meestal is het dan doorzichtig met witte stukjes en dat is kots. ( weet niet of dat bij de fles ook zo is) meestal is het maar een klein golfje. @ DNA: r heeft ook nog geen eigen kamer ( wordt nog gebouwd) en heel ver weg kunnen we hem niet zetten want de logeerkamer is maar klein. Later meer... Hier gaat ook een luchtalarm....
@DNA, thanks voor je ervaring! @Lotje, jij ook bedankt voor je ervaring en sterkte met je luchtalarm! Het park is toch al gauw een 20-30 minuten lopen en als ik dan ook nog terug moet na een rondje park is dat te veel van t goede haha. Hoe lang is het lopen voor jullie?
Yunami wat een gedoe om weg te komen hè, en heb je daarbij ook nog zweetaanvallen? Dat heb ik nl geregeld, stomme hormonen, dan breekt het zweet me uit haha. Maar goed, gelukkig ging ze daarna gewoon slapen. Had je nog gegoogeld op oei ik groei? als er echt hele flessen uitkomen is het niet goed, gewoon een mondje melk teruggeven kan geen kwaad. Had je vannacht weer een goede doorslaap nacht? Vandaag ging het welwater beter met J, maar alleen in slaap komen lukt haar echt niet. En precies hetzelfde,ik wilde vandaag ook eindelijk eens een keer slapen want de jongens zaten op school en dochterlief was bij oma, maar na 15 min schrok ik wakker omdat J ineens begon te huilen, dus helaas, weer niet geslapen idd altijd als je iets wilt doen, gaan de alarmpjes af. Beter kun je maar gewoon niks willen, dan valt het ook niet tegen als ze gaan huilen haha. Lotje haha levendige omschrijving van de kots hihi. Zit je in een verbouwing?!? E gekneuter klinkt heel gezellig, behalve as het midden in de nachtisdus! DNA zo ze is goed gegroeid dan, jij hebt dus ook gekneuter s nachts, lastig alsmede daarvan wakker ligt en je geen mogelijkheid hebt om haar te verplaatsen. Fijn dat de gehoortest goed was! Mir zo dat is lekker twee keer wandelen! Wat sportief ook hee ik krijg morgen ook het cb op bezoek, grappig. Denk je dat t spruw heeft? J heeft ook spruw, maar de dokter wil niks voorschrijven omdat ze nog zo jong is en zij en ik er geen last van hebben. Prima hoor,ik wil ook liever geen medicijnen bij zo'n klein humpie als het niet perse hoeft. Zolang zij goed blijf drinken is het dus niet erg. Inneminne nou er waait soms best een stevig windje en moeilijk doen match op zij tijd Ik weet niet meer wie het vroeg (ik ben echt nog niet mijn alerte zelf (doe soms zo'n domme dingen zoals luiers maat 0 kopen 2 pakken maar liefst terwijl die tot max 2,5 kilo zijn en dochterlief al 3,5 kilo weegt.....)) maar ik heb twee jongens van 8 en 6 jaar en 2 dochters, eentje van bijna 3 en dan baby J. Wat een rijkdom toch 2 jongens en 2 meiden! Het valt me alles mee om 4 kids te hebben, J gaat gewoon mee in het ritme van de anderen en ik zie dat zij herrie en drukte gewend is van uit de buik, laatst in de klas doken alle kinderen in haar maxi cosi om haar te zien en aaien en ze keek echt super relaxt. Ze is echt een relaxte baby, slaapt gewoon door het gekrijs en geruzie heen, fantastisch. Nou meiden, ik hoop op goede nachten!
Ik zie dat de iPad er zelf soms zelf gezellig woorden van knutselt, soms staan er een beetje gekke dingen hahaha.