Even een kleine ego update van mij. Hier valt het me zwaar..zal blij zijn als ml vrijdagavond weer thuis is N. Is aardig in de weer en wil niets anders dan bij mij liggen.. zodra ik hem terug leg is het weer krijsen geblazen. Ps hoeveel plasluiers hebben jullie kindjes gemiddeld op een dag? Want N. Heeft er wel een stuk of 10/12. Is dat niet erg veel?
Goeie avond allemaal! Ga proberen op iedereen te reageren maar ben zo moe dat me hersenen niet heel goed werken meer dus sorry als ik iets of iemand vergeet! Bizar dat gister veel baby's een 'slechte' dag hadden. Misschien ligt het ook wel aan het weer.. Pff ik moet het uit me hoofd doen en weet het nu al allemaal niet meer.. Vroeg me nog wel af lotje of je nog geweest was naar het cb voor de borstjes vraag en wat ze gezegd hebben? Heeft R een betere dag vandaag? En hoe is het nu eigenlijk met de verbouwing en gezeur omtrent klusjesman (Was jij toch of haal ik je nu door de war?) Yunami: Klinkt als een leuk en druk dagje! Fijn dat S het beter deed vandaag.. En indd dat krijsen als je net dingen wil / moet doen.. zo frustrerend want het liefste wil je d'r niet zo lang (en vooral hard) laten huilen maar moet je toch.. Ik heb me zelf geloof ik nog nooit zo snel aangekleed en spullen gepakt vandaag.. En ook hond, auto, kind klinkt heel bekend.. voel me echt een pakezel.. en moest tot overmaat van ramp 2 x vandaag met de auto weg en dan kinderwagen, luiertas, maxi cosi en wagenbak en hond.. De buurman zei zelfs zo je hebt het er maar druk mee heel de dag.. want buiten 2 x weg ook nog 3 keer met kinderwagen de hond uitgelaten.. Zit gelukkig een parkje voor de deur maar god vanuit de 2e etage naar buiten moet ik door 3 loodzware lastige deuren.. en dan doet de hond juist precies het verkeerde.. waardoor ik half in de lijn gedraaid zit.. njja.. anyway voor omstanders is het vast een leuk gezicht.. Dna: Wat fijn dat de gehoortest goed was en wat groeit ze goed! Spugen: Tja T doet niet anders dan golven spugen.. zeker 1/3 tot een halve fles per keer gaat er weer uit hoor.. alleen soms pas na een uur.. de ene keer is het gewoon wit als de voeding, de andere keer meer helder.. Komt hier door de reflux.. maar ik zou gewoon even cb bellen hoor morgen, kan nooit kwaad toch. Anders ga je je alleen maar zorgen maken! Mea: Ik was diegene die vroeg over je kids! Wat leuk en wat een rijkdom. En wat superfijn dat het zo goed gaat! Haha het niet zelf willen slapen ken ik. Agh ik heb me erbij neergelegd en leg hem maar in de wagen / box als die slaapt.. Krissiej: Ach meid, ik kan het me heel goed voorstellen. Wat zal het zwaar zijn zoveel dagen achterelkaar alleen terwijl hij nog zo klein is en je alles ook moet wennen enzo.. T heeft hier ook zoveel plasluiers nu hoor, is gewoon normaal! Nou poeff hier: Weer een huil dag van T. Hij wil gewoon echt niet meer slapen.. ja als je hebt gewandeld met de wagen ligt die in diepe slaap. En huilen en krijsen zelfs op de arm.. echt het huis leek ontploft.. Koken was nauwelijks mogelijk.. Eten was een ramp.. En vergeet nu hierdoor ook gewoon te drinken.. vanochtend 1 beker melk op en nu dan een flesje water.. Echt vind het allemaal maar wat als Hubbie hele dag werken is.. kan T niet even aan hem geven om te koken, aan te kleden of te drinken.. Dus krissiej heb heel veel respect voor je! Nou sinds 22.00 slaapt die licht.. dus even snel hier lezen en bijschrijven! Hopelijk slaapt die nog tot 24.00 dan weer een fles en hopelijk slaapt die dan een keer door tot 06.00... maar heb er een hard hoofd in haha! Even voor iedereen met de swaddle me: T krijgt zijn handen aan de onderkant er gewoon uit.. die zak is te wijd zeg maar.. herkenbaar? Hopelijk een goede nachtrust voor iedereen!
vraagje: wat dragen jullie kindjes? Ik vind het moeilijk om te bepalen hoeveel kleding de kleine moet dragen. Mijn eerste kindje is geboren in november dus die heb ik altijd lekker warm aan moeten kleden. Wat akelig al de reflux klachten. Zo zielig. Mijn dochter (nu 1,5) heeft uiteindelijk zantac gekregen van de huisarts en dat heeft haar enorm geholpen. Zantac vermindert de hoeveelheid maagzuur in de maag, dan komt er ook minder zuur naar boven. Gelukkig heb ik bij mijn zoontje nog geen zuur geroken dus ik duim maar hard dat hij daar geen last van gaat krijgen. Een tip voor de reflux kindjes: Je kan aan het hoofdeinde van de wiegjes/ledikantjes of wagenbakken een handdoek of twee theedoeken onder de matras leggen. Dan ligt het hoofdje hoger en stroomt het maagzuur minder snel omhoog. Hier hielp dat best goed.
Heb overdag alleen luier en romper aan bij tempen was hij nog 37.5 dus alleen romper is meer dan genoeg! Savonds wel broekje en shirt erover
Grappig dat we allemaal met kinderen, wagens, luiertassen, honden en auto's aan het worstelen zijn... Hoe vinden jullie honden het langs de wagen? Die van ons begint het nu langzaam te snappen. Hij rent niet meer van links naar rechts! @ Krissy: ik kan me voorstellen dat het zwaar is. Nog ff volhouden meid. Hier ook veel plas ( en poep) luiers. Op het cb zeiden ze dat het goed was. @ zuster: die borstjes waren idd van de hormonen. Gaat vanzelf over. En ja, wij waren dat met de klusjesman. Net voor de geboorte van r is hij weer een paar weken niet komen opdagen maar inmiddels is ie er weer. De zolder is dus nog altijd niet klaar... @ aora:r heeft nu een romperje met korte mouwen aan met een dun truitje. Maar ik vind het ook lastig hoor!
@Mea, nee gelukkig geen zweetaanvallen hihi. Ik heb ook verder niet het idee dat ik nog veel zwangerschapshormonen in mijn lichaam heb maar wie weet hihi. Ik had nog gegoogled op oei ik groei ja, heel leerzaam . @Krissiej, wat vervelend dat het zo zwaar valt, nog even volhouden! Ik heb ongeveer 8 plasluiers op een dag. @Zus, haha heel herkenbaar allemaal! Ben al blij genoeg dat onze hond altijd los loopt (tenzij we langs een straat lopen) want dan hoef ik niet te klooien met de lijn haha. S krijgt ook de handjes er onder uit maar dat lijkt me niet zo erg, zolang ze maar niet de doek van zich af krijgen of over het mondje/neusje trekken. Hoe is het vannacht gegaan? @Aora, hier een rompertje met korte mouwen momenteel. 's Avonds een rompertje met lange mouwen en een broekje. @Lotje, fijn dat jullie hond braaf naast de wagen blijft. Die van ons ook (kan d'r ook aan de wagen vast maken) maar soms loopt ze voor de wagen en dan bots ik er tegen op zucht... ze lijkt inmiddels wel te snappen dat ze er niet voor moet lopen hihi. Mogen slapen van 12 tot half 8, het wordt steeds luxer hier. Vanochtend weer flesje leeg, helaas daarna wel weer gespuugd. Heb het CB gebeld, die bellen me vandaag terug, ben benieuwd wat ze er van zeggen. S ligt nu lief in bed te slapen, hopelijk blijft dat nog even zo tot half 12, daarna even boodschappen proberen te doen. Voor het eerst alleen... ben benieuwd!
Wow yunami wat een luxe zeg! Ben benieuwd wat cb zegt! Zou ze ook niet last hebben Vd warmte? T heeft vannacht van 00.00 tot half 6 geslapen! Zo trots op hem ben benieuwd hoe het vannacht gaat! Fijne dag!
Hier van 23.30 tot 5.30 dus wij mogen ook niet klagen. Wat een brave kinderen hebben we toch! R. Wilde niet in de puckababy. Hij raakte in paniek omdat ie z'n handjes niet kon bewegen. Ik weet dat hun even moet wennen maar daar had ik vannacht echt geen puf meer voor dus de armpjes door de gaten gedaan en toen was het goed. @. Yunami: wij lopen ongeveer een kwartier naar het park, dus goed te doen. Ik laat de hond ook meestal loslopen. Aan de wagen binden is geen optie, hij sleurt dan heel de wagen mee... Vraagje aan bv mama's; voeden jullie altijd in dezelfde houding of wisselen jullie af?
Oh en yunami over de swaddle me denk ook niet dat het kwaad kan maar dacht dat ik hem misschien verkeerds aan deed ofzo! Hier echt extreem lompe hond. Loopt van links naar rechts en stopt vaak precies voor de wagen.. Heb hem dan ook al geregeld aangereden haha! Denk ook niet dat die het ooit leert Lekker lotje dat r zo goed geslapen heeft! En blijkbaar vond hij het zo in de Puck à baby wel fijn als die zolang geslapen heeft
@ zuster: het heeft hier ook behoolijk wat tijd gekost voordat hond het begreep. Ik ben gewoon stug door blijven rijden als hij ervoor stond en heb koekjes gegeven ( die had ik in de wagen liggen)als hij braaf langs de wagen liep. Nu loopt hij zelfs als ie los is braaf langs de wagen in de hoop op een koekje.
Dat ga ik ook proberen.. die koekjes. obze hond is de laatste drie dagen echt stront vervelend. moet nodig weer s met m fietsen.. ff ald die energie eruit. Morgen maar als manlief thuis is. Ik wou dat ik m los kon dien..als ie kinderen of hondjes ziet gast hij er regelrecht op af. en hier is het niet van libks baar rechts..maar voiral vooruit trekken.. zijn echt van die GRRR momentjes. yunami ben benieuwd wat het cb zegt.. lijkt me niet goed als er weer iedere keer zoveel uit komt... mijn ouders komen zo ff.. kan ik nick mooi aan mijn moeder overhandigen... wabt hij is weer s in een bui van alleen maar bij je liggen.. erg vermoeiebd. en kan ik met mn vader ff de box opzetten..
Zit met verhoging en een bezweet hoofd achter de laptop, dus even een update en geen reacties. T heeft spruw en medicijnen, ik een beginnende borstontsteking. Moet het met warme lappen en met de hand leeg kolven proberen onder controle te krijgen, als ik 38 graden koorts krijg dan moet ik bellen en krijg ik ab. Ga zo maar even onder de warme douche proberen leeg te kolven. Heb meteen op internet een handkolf besteld en tepelhoedjes, worden morgen geleverd, kan niet wachten. Heb nog steeds een mega productie, dus ook de lk gebeld en voicemail ingesproken, hoop dat ze vandaag nog terug belt... Zo dan zijn jullie weer op de hoogte. Oja en dat wandelen is maar 500 meter hoor, dus zo sportief is is het niet maar wel lekker een frisse neus, al pas ik daar vandaag maar even mee op...
Ja koekjes zijn echt een wondermiddel! Als ik nu r in de wagen leg staat de hond al te kwispelen! Maar ik neem hem ook af en toe alleen mee zodat ie even kan uitrazen. @ Mir: wat vervelend zeg... Ik heb dat ook gehad de eerste week. Wat heb ik me toen beroerd gevoeld en pijn gehad. Goed die rode plekken in de gaten houden en masseren! Heel veel beterschap!!
@Zus, oh dat is ook fijn! Fijn he van die kleintjes die geregeld voor en onder de wagen lopen *zucht* hihi. @Lotje, idd klinkt ook super . Jullie hebben idd een grote hond hihi dan is vastbinden niet handig nee kwartiertje is idd goed te doen! Koekjes werken idd goed! @Krissiej, niet handig idd als de hond zo vervelend is . Fijn dat je even een rustmomentje krijgt! @Mir, ik had op fb al gereageerd maar nogmaals beterschap! Zo ik heb wel ff genoeg bewogen vind ik. Boodschappen gedaan in m'n up, ging goed ! Toen ik bij de kruidvat stond belde het CB (net op tijd!) en die raadde nutriton aan, dus die kon ik direct pakken en gaan we vanaf de komende voeding proberen. Ook kon ze dan aan de diarree gaan en met de obstipatie waar ze geregeld last van heeft is dat wel een extra positief punt. Thuis de boodschappen gedropt en hond opgepakt en een wandeling gemaakt, zowaar een park achtig iets op 3 minuten lopen gevonden WAUW!! Helaas werd S op de terugweg echt strontvervelend, alleen maar huilen huilen huilen. :x Thuis de Swaddle me om gedaan en in bed gelegd, dat gaat nu met vlagen goed en met vlagen huilen... Ze is doodmoe maar wordt van iedere beweging/geluidje wakker en dan krijst ze weer alles bij elkaar. Doodvermoeiend... maarja ik laat haar maar even want het is telkens niet langer dan 2 minuten en dan valt ze weer in slaap.
Ah mir vind het zo sneu! Hopelijk gaat het snel beter! En 500 meter 2 x is toch alweer een km per dag yunami: Wat een druk dagje en fijn dat alles gelukt is! Van de nutriton kan ze dus ook hele erge darmkrampjes krijgen (komt samen met de diarree). Heb je infacol oid in huis? Hier echt waterdunne diarree ervan, telkens moeten verschonen(kleding) omdat het er bovenaan bij zijn rug uitkwam zo erg was het! Hoop dat het werkt! Hoe is het nu met huilen? Ik denk echt dat die kleintjes last hebben van de warmte. T vandaag weer zo'n dag als gister.. en nu het afkoelt slaapt die lekker.. Arme kindjes. Voor ons lekker die warmte maar die kleintjes weten niet wat ze ermee moeten zeg maar.. Wat gaan jullie doen met vaderdag?
Oh wat een lekker weer!!! Daar knap ik van op. Word ik blij van. Yunami jemig die nachten van jou, wat heerlijk!! En wat fijn dat je niet echt last meer hebt van hormonen. Wat fijn een park zo dichtbij, maar heb je die dan nu pas ontdekt haha? Denken ze aan reflux bij t cb? Benieuwd hoe de andere voeding gaat, hopelijk helpt het! Sneu hè als je kleintje zo oververmoeid raakt maar niet kan slapen. Ik heb DE oplossing voor goed in slaap vallen ook nog niet gevonden....het gaat op en af, ze zijn ook nog hartstikke jong maar toch. Wel knap dat S na 2 min huilen al in slaaplvalt. J houdt dat langer vol,maar na max 5 min ga ik toch troosten, vaak ben ik wel eenhaf uur- drie kwartier bezig om haar in haar wieg in slaap te krijgen en soms lukt het ook niet. Vermoeiend hoor. Ik ren dan steeds heen en weer tussen al mijn behoeftige kinders hahaha want altijd alles komt tegelijk hè, huilende baby in de wieg, dochter die iets niet kan pakken, billen die afgeveegd moeten worden enz enz hahaha. Zus ach arme T, het is idd echt Wennen voor de ukkies. J wil ook echt sneller drinken, zal eerder dorst hebben door de hitte denk ik. Hihi die hond van je, ik ze het voor me, ik heb het met dochterlief als zij op haar loopfietsje mee gaat, ik zie haar dan ook niet en bots geregeld tegen haar fiets aan. En jij had ook al zo'n super nacht wow zeg wat lekker! Knappe kids. Lotje ook al een goede nacht, hoe doen jullie dat haha. Whahaha de hond weet dat dat het teken is om uit te gaan dan als de wagen tevoorschijn komt, wat grappig. Ik wissel niet veel af, overdag voed ik altijd zittend en baby in mijn armen (Madonna houding heet dat geloof ik) en s nachts voed ik liggend, verder wissel ik eigenlijk niet. Krissiej heb je even je handen vrij gehad toen je ouders er waren? En had je nog geen box? Volgens mij schelen N en J 1 dag toch? J is van 17 mei. Ik vind dat ze best gelijk opgaan met moeilijke dagen zeg maar. Mir oei oei, daar kun je schijnbaar goed beroerd van zijn zeg! Kun je nog voorkomen dat het doorzet of niet? Veel beterschap en hopeljk wordt het geen heftige borstontsteking! Hopelijk niemand vergeten, ik doe t uit mijn hoofd. de jongens hadden studiedag dus ik was compleet met 4 kids de hele dag, maar ze zijn echt lief geweest, heel de dag buiten zowat, heerlijk. Mini sliep wel kort behalve toen we zijn gaan wandelen, toen sliep ze twee uur aan een stuk, verder maar een uurtje steeds dus kind weer bekaf vanavond natuurlijk. Ik krijg er nog geen regelmaat of ritme in hoor. Ben een boek aant lezen: je baby in een droomritme, van S Lampe, beneiuwd of ik dat kan gaan toepassen. Overal wordt gepraat over regelmaat en structuur en voorspelbaarheid, ja dat is allemaal leuk bij een eerste kind want dan kan dat nog wel, maar wat als je 2 x per dag naar school moet, zwemles, voetbal, speelafspraken, kinderfeestjes, boodschappen etc hebt?!?! Nou goed, ze leren het uiteindelijk allemaal wel, hopelijk een beetje vlot en niet zoals bij zoon nr 2 pas na twee jaar ahum. Trusten!
@Zus, Ik heb geen infacol in huis nee, geen idee wat het is lol. Ben benieuwd of ze er diarree van krijgt. Volgens het CB krijgt niet ieder kind er diarree van dus we wachten maar af haha. Het huilen is hetzelfde, tot de half 8 voeding een ramp, daarna gaat het goed. Jammer dat T weer zo'n dag had maar nu slaapt hij goed dus? @Mea, Ze denken niet aan een reflux nee, maar ze spuugt ook niet vaak, wel veel maar niet vaak haha. Jij hebt het er maar druk mee zeg pfff, kan me voorstellen dat jij doodmoe bent na zo'n dag of niet? @Vaderdag, heb een t-shirt laten maken met 'ik ben de liefste, leukste, beste, papa die er is' er op en op de achterkant 'zegt S.....!'. De dag zelf gaan we mits goed weer naar de efteling. We hebben een abbo maar zijn er al een poos niet meer geweest omdat ik niet mobiel genoeg was de laatste 2-3 maanden van de zwangerschap en hij mist het verschrikkelijk haha. S heeft niet meer gespuugd vandaag, ben benieuwd of het nog gaat komen of dat het nu goed blijft gaan. Ze heeft ook nog geen ontlasting laten zien maar ze heeft ook pas 2 voedingen met de nutriton erbij gehad dus wie weet is het morgen feest. Ik heb al daaaagen koppijn dus nu ff de laatste voeding en dan hopelijk weer een heerlijke nacht
Heey hallo! Ik ben hier ook Het gaat super hier. Onze prinses is heerlijk tevreden! Je hoort haar haast niet en moeten haar steeds wakker maken voor voeding. De regelmaat zit er dus goed in, ook snachts! Hopen dat het zo blijft hihihi. Vriendlief heeft lekker vakantie. We gaan er om de beurt uit voor het voeden. Vriendlief is om 1 uur aan de beurt, maar ik ben toch nog wakker dus ik ga voor hem. Hij doet zoveel die schat hij loopt zichzelf voorbij. Ikzelf ben nog niet echt mobiel ivm hechtingen. Ze dachten eerst een totaal ruptuur maar het is subtotaal ruptuur gelukkig iets minder erg. Zodra ik weer fatsoenlijk kan zitten ga ik op de pc even terug lezen, ik ben nu voor het eerst in deze topic. Nu even alles klaarmaken voor de fles van zometeen en daarna lekker slapen! Trusten!
@ yunami: goh geen gedoe meer met hond, kind, wagen, auto! Fijn dat er een park zo dichtbij is! @ zuster: r had denk ik ook last van het weer. Hij heeft de hele dag gehuild en niet geslapen. Hij wilde ook steeds weer drinken. Ik heb er zelfs een blaar van op m'n tepel. Auw!! Rond 6 uur viel hij als een blok in slaap en werd niet eens wakker voor zijn voeding.om half 1 heb ik hem wakker gemaakt om te drinken en hij viel meteen weer in slaap tot nu! @ mea: respect voor jou met 4 kids!! Ik kan me voorstellen dat je savonds bekaf bent. En ritme en regelmaat? Dat vind ik hier al erg lastig. Ik moet toch boodschappen doen, hond uitlaten enz. @ proudmama: wat fijn dat alles zo goed gaat!