@ProudMama, zo dat is niet niks zo'n sbtotaal ruptuur, maar gelukkig geen totaal ruptuur! Fijn dat jullie meisje zo tevreden is! @Lotje, vervelend dat R ook zo'n last van het weer heeft en shit van die blaar zeg. Kan me voorstellen dat het heel pijnlijk is! Hier weer een rustig nachtje, half 12 tot half 8... jeetje wat ben ik blij dat onze dame ons zulke luxe geeft. Helaas ook weer opgestaan met koppijn... Heb het idee dat m'n haren te zwaar beginnen te worden (ik heb veeeeeel en dik haar) en ben nu aan het twijfelen om zo ff de kapper te bezoeken en voor een korte coupe te gaan... terwijl ik al een poos op m'n haren aan het sparen ben mja... ik ben het zooo beu. Manlief heeft avonddienst en morgen en zondag weer nachten... ben benieuwd hoe het dit keer gaat.
Zoooo, ik kan even typen!! Weet niet voor hoelang want denk dat E zo wakker wordt. Ik lees elke keer wel mee (tijdens Bv, mobiel) maar het schrijven kom ik gewoon niet aan toe! Eind vd dag ben ik doodmoe en heb ik nog niet alles gedaan wat ik wilde. De dagen vliegen ook om!! Herkenbaar? Uitlaten: ik heb geen hond dus ik hoef er niet verplicht uit. Vind het wel heerlijk (in dit weer) om met E te wandelen! Krissiej: gister nog een beetje kunnen relexen toen je ouders er waren? Handig hé, moeders! Kun je zo je kindje droppen en zelf even je handen vrij Mir: hoe gaat het nu met je? Heb echt met je te doen, bah. Wij hebben hier ook spruw en elke voeding is zo pijnlijk! Borstontsteking zal nog wel een graadje erger zijn. Hoop dat jullie gauw beter worden! Zustertje: Vaderdag weet ik niet, maar heb wel net een XXL kaart voor man besteld namens de kinderen, vind hij wel leuk denk ik. Hebben jullie al leuke plannen? Mea: hoe oud zijn je kinderen? Is het goed te doen, vier? Ik heb een oudere dochter van 11 en E, een prima combinatie! Sterker nog, een extra hulpje haha, wat dat betreft is de leeftijd van mijn dochter heel handig. Kom je wel een beetje toe aan jezelf/rust? Yunami: infacol hebben wij ook, is tegen darmkrampjes! Oh wat grappig dat jullie naar de efteling gaan haha, ook in allerlei attracties? Wat zijn jullie nachten luxe zeg, heeeeerlijk!! Proudmama: leuk iets van je te horen! Klinkt goed allemaal, heerlijk in een baby bubbel! Hier nog steeds spruw, ik hoopte dat het na 3 dagen wel minder zou zijn (bij mij) maar zie nog niet echt verandering. Elke voeding doet PIJN! Bij E is trouwens bijna geen spruw te zien. Vanmiddag gaan we wederom naar de dokter. E is inmiddels al 10 dagen verkouden en soms benauwd. Vorige week neusspray gekregen voor uiterste nood, ui bij zn bedje gelegd enzo maar hij blijft heel verkouden. Gister bij het CB raadde de vpk me aan om toch weer naar de HA te gaan om het RS-virus uit te sluiten. Vind het wel jammer allemaal, ben de hele dag alleen maar bezig met voeding, pijn, en allerlei medicijnen voor zowel E als mezelf. Daarnaast door de spruw moet alles constant gewassen en hygienisch dus echt ontspannen zit er zo niet in
R. is zooo onrustig! ze huilt echt super veel vandaag. Zelfs wandelen helpt niet. Misschien last van het weer?
@ floral: dat was hier gisteren ook, alleen maar huilen en veel willen drinken. Pas om 19 uur viel hij doodmoe in slaap en moest ik hem zelfs wakker maken om te eten... Denk idd last van de warmte.
Charlie zo herkenbaar!!!! Wat zie jij bij jezelf van de spruw? T z'n voorkant van z'n tong is al schoon, verderop nog wel spierwit. Yunami wat vervelend dat S overal wakker van wordt... Wel lekker zo'n park dichtbij! Ik moet het met de buitenweg doen. Lotje, jeetje een blaar van het vele drinken, AU! Misschien een tepelhoedje proberen, ik heb hem net voor het eerst gebruikt en jeetje wat een verademing, doet nog wel zeer, maar niet meer het gevoel dat hij de tepel eraf bijt . Ik heb die van Tommee Tippee. Proudmama, jeetje uitscheuren was zo en zo m'n ergste nachtmerrie, dus ik leef met je mee. Wel fijn dat het verder zo goed gaat! Mea, 4 kinderen pfff manlief en ik hadden het er vanmorgen nog over, hoe doen mensen dat die er al 1 of meer hebben rondlopen... Respect! Borstontsteking lijkt niet erger te worden, net na het voeden van die borst met de handkolf afgekolfd, 80ml! Geen idee wat er in een borst hoort te zitten maar ik vind het veel. Wel een gedoe hoor, wassen voor de voeding, warme kompresse, koelen na de voeding. Daktarin crème smeren en na elke voeding paracetamol of naproxen. En dat elke 3-4 uur. Ik wordt een beetje geleefd... en manlief gaat kapot. Die heeft morgen cursus dus gaat vannacht even apart slapen, ben benieuwd of ik het overleef alleen .
Jullie hadden trouwens nog mijn bevallingsverhaal tegoed. Ik heb er even een korte versie van gemaakt . In het kort 3.50 vliezen gebroken vk geweest, 4.50 weeën begonnen, meteen om de 4-5 min. Na een uur vk weer gekomen 2 cm, in bad, 10u weer vk, toen al om de 3 min en af en toe behoorlijk heftig dus naar ziekenhuis voor pompje. In ziekenhuis 11.30 4 cm. 15u met wee 9 cm en toen stopte de verdere ontsluiting, 17u nog steeds 9 cm en hele heftige weeën, vaak 2 achter elkaar; om 16.30 2 liter overgegeven van uitputting. Om 18u gyn erbij voel tijdens wee, toen 10 min persen op m'n zij, rug kon niet, had teveel pijn, baarkruk mocht niet door pompje, waren bang dat ik om zou vallen. Na persen geen resultaat, kleine lag nog te ver weg volgens gyn, het zou mij niet lukken omdat ik te vermoeid was, goh dat riep ik al een paar uur... :x Later van vk van het ziekenhuis begrepen dat hij als sterrenkijker lag... Dus 19u naar de ok, 19:31 "geboren".
@ Mir: jeetje, klinkt best heftig. Daar zit je dan een hele dag weeën weg te werken, allemaal nog "voor niks" ook als je dan een keizersnee moet. Sterkte vannacht alleen, maar dat gaat je wel lukken hoor Vandaag de ByKay draagdoek binnen gekregen (was in de aanbieding op babydump, dus de knoop meteen doorgehakt en besteld). Al 2x geprobeerd, en bevalt heel goed! Alleen had Q het veel te warm in dat ding, dus niet lang erin gezeten met dit weer. Zometeen even een wandeling maken met ons drietjes, voor het eerst
Yunami: Hoe is het nu met S. Is ze rustiger? En hoe gaat het met spugen? Jeetje wat een luxe blijft S jullie geven zeg! Lekker van genieten hoor, ze maakt je zwangerschap goed haha! En vanacond en komende nachten gaat helemaal goed komen hoor! Charlie: Leuk weer wat van je te horen. Maar kan me voorstellen dat je baalt van het hele geregel zooi rondom medicatie en bv.. En natuurlijk van het ziekenhuis bezoek etc. Ik duim heel hard dat jullie manneke nu maar eens snel gaat beter worden! En inderdaad meid van 11 lijkt me erg leuk erbij! Zal ook wel beetje aan het moederen zijn of niet? Nou rustig aan! Lotje: Hoe is het vandaag gegaan? Wil trouwens nog even reageren op jullie klusjesman verhaal.. Maar meid wat heb ik een respect voor je dat je je geduld kunt bewaren met die man.. Valt naar mijn idee niet op de rekenen met al xzijn smoesjes en komt maar opdagen wanneer hij wilt.. Kon rechtsbijstand niks betekenen of hebben jullie die uiteindelijk niet meer geraadpleegt? @Floral: Wat vervelend zeg dat R een huildag heeft.. Denk ook dat het door de warmte komt hoor. Had t hier ook 2 dagen.. Vandaag gaat het wel beter... @ mir: Wat een verhaal zeg! Gelukkig kun je nu heerlijk genieten van jullie mannetje! Al had ik jou na al je drukte voor de bevalling wel een 'relaxe' bevalling gegund! Fijn dat het beter gaat met de spruw! @ Dna: Wat fijn dat de bykay bevalt! Ja hier was de draagzak ook echt te warm vandaag! Hoe was de wandeling? Hier: Wij wonen aan de kust dus heerlijk 1.5 uur langs de kust gelopen vandaag. Daarna met vrienden heerlijk op het terras gezeten om de dag af te sluiten met een bbq. T. Heeft nu al een paar dagen echt tussen ze fles van 4-5-6 uur en de fles erna dat hij onstopbaar blijft huilen zo sneu.. en als dan ze volgende fles is geweest, slaapt hij als een blok. Dan moeten we hem wakker maken voor de laatste fles. Enn... hij heeft vannacht en daarnet in zijn eigen bed geslapen! Ben zo trots.. Maar het is zo'n klein hoopje in dat grote bed haha! En vind hem dus elke keer tegen de spijlen aan, durf er alleen geen doek overheen te hangen, ben bang dat die eraf valt en dan over zijn hoofd en dat hij dan stikt.. Hoe doen jullie dit? Nou ik ga het hondje uitlaten, opruimen en richting bed! Hopelijk heeft iedereen een goede nacht!
@Charlie, Ik weet niet of we alle attracties alweer af gaan, we zijn dit jaar al 4 keer geweest en vorig jaar zijn we iedere 2 maanden ofzo geweest dus op zich kennen we alles wel. Gewoon weer even lekker om weer eens in de efteling rond te sjokken hihi. En ze hebben nu de babywissel (samen in de wachtrij, een er in, na het ritje pakt die persoon de baby over en mag de ander zonder nog eens lang te moeten wachten) dus dat komt dan ook goed. Jammer dat de spruw nog niet minder is . @Floral, Rot dat R zo onrustig is zeg! Hoe is het nu zo in de avond? @Mir, Wat een gedoe zeg, neemt het al een beetje af die ontsteking? En kom je ook nog een beetje aan rust toe? Wat een bevalling zeg! Kan me voorstellen dat je echt helemaal op was! @DNA, Fijn dat je je draagdoek binnen hebt! Fijn ook dat hij bevalt! Kan me voorstellen dat de kleintjes het nu snel warm krijgen zo tegen je aan. @Zus, ze is stukken rustiger maar overdag jengelt ze nog wel regelmatig. Het spugen is iets minder maar ze spuugt nog steeds. Wellicht dat het na het weekend beter gaat en dat de nutriton nog moet gaan werken? Het doorslapen maakt idd een hoop goed van de zwangerschap hihi! Wat fijn dat T in zijn eigen bed heeft geslapen!! En wat bedoel je met een doek overheen hangen? Ik heb niks aan het bedje hangen ook om de reden dat ik te bang ben dat het valt. De omslagdoek leg ik altijd opgevouwen bovenin het bedje, daar komt ze bij lange na niet bij. We hebben een beeld babyfoon en ik check regelmatig even wat ze aan het uitspoken is, scheelt op en neer lopen haha. Zo! Vanochtend naar de kapper gegaan en m'n haar is KORT! Heerlijk, heb ook helemaaaal geen last meer gehad van koppijn vandaag dus blijkbaar lag het weer aan het gewicht van m'n haar zucht! Daarna even naar de prenatal gegaan, een standen speen gehaald voor de fles ivm de nutriton. S drinkt daardoor stukken makkelijker nu. Ook even met de hond alleen gelopen, papa heeft op S gepast . Wel ff lekker hoor zo'n ochtendje ff alleen op pad! S heeft zich goed gehouden vandaag, vrij rustig gebleven en ligt nu in een diepe slaap. Zometeen de laatste voeding en dan hoop ik op wederom een lange nacht . Ik wilde morgen de bossen in gaan met ons gezin, maar de draagdoek lijkt me te warm, zou het met een kinderwagen ook lukken???
Goeiemorgen! Yunami: fijn dat het beter gaat met t huilen, drinken en spugen! Tegen mij zeiden ze toen dat het 2 weken kan duren voordat nutriton werkt. Bizar dat jou haar zo zwaar is dat je hoofdpijn krijgt! Ik heb lang haar maar gelukkig nergens last van! Post je nog een foto op fb ervan? Ben benieuwd ! Als je niet dwars door de bossen gaat maar op het pad blijft zou het moeten lukken! Zou zeggen gewoon proberen en Lukt het niet weer omdraaien haha! Hier: wat een nacht! Eerste keer kwam hij precies na 3 uur maar had heel zijn swaddle me uitgekregen.. De artsen zeiden dat hij heel sterk is maar dit is echt bizar! Toen kwam hij 2 uur erna weer met zak aan en toen... Toen na 3 uur weer maar... Meneer was 180 graden gedraaid met swaddle me en al en lag ineens met zijn hoofd tegen het voeten einde aan! Gelukkig had ik geen dekens over hem liggen. Maar echt zo bizar en zo sterk. Vanaf nu hou ik zijn bed maar helemaal leeg.. Levensgevaarlijk die uk van mij!
@Zus, oke dan wachten we gewoon even af. Ze had vanochtend wel diaree dus dat is al iets lol. Foto van nieuw kapsel staat er op . Jeetje wat is T een sterk kindje!! Ik snap goed dat je het levensgevaarlijk vindt! Brrr moet er toch niet aan denken dat je hem onder de dekens vindt ofzo ieks. Gelukkig is het nu warm genoeg om zonder deken te slapen. S had laatst ook de handjes boven de swaddle me uit, maar gelukkig alleen de handjes en niet de armpjes. Wandeling was echt geslaagd, ging prima met de bugaboo! Zelfs een steile helling overwonnen, manlief heeft voor de kinderwagen vast/tegen gehouden en ik de achterkant want anders durfde ik niet lol. Maar die wandeling gaan we vaker doen, S tevreden, hondje heeft zich prima vermaakt en wij ook eens de deur uit, prima .
Ja idd, denk of het mooie weer of fb Ik ben nu zelfs weer m'n gamen aan het oppakken omdat ik me verveel! Huis is al gepoetst, S mag nog een uur slapen, series/films al gekeken, manlief gaat nu naar werk en ik heb nog wel ff verlof en het is te stil op het forum... dan maar gamen
Nou yunami; wat heerlijk dat je tijd over hebt! Hier dankzij mijn lieve ouders ook een geschilderde keuken en schoon huis. Maar nog altijd genoeg te doen... @ zuster: het probleem met klusjesman is dat we geen keuze hebben. Volgens rb moeten we hem steeds de kans geven om binnen een bepaalde tijd te beginnen met werken en dat doet hij ook. Mijn geduld is behoorlijk op, maar als wij zeggen dat ie niet neer mag komen dan kan hij ons aanklagen wegens contractbreuk. Gelukkig is het einde in zicht. D'r dakkapel staat en ze zijn nu aan het isoleren en aftimmeren. Oh... R spuugt heel m'n bed onder!!
Hoi meiden, Iedereen ook aant genieten van het lekkere weer? Wij wel, gisteren en eergisteren heerlijk n uur gewandeld met mini, wel warm, maar dat is goed voor de overtollige kilo's haha, zweet ik ze eraf. Zal proberen het bij te houden want ik loop nu achter met individueel reageren Even een vraagje aan de kolvende dames, ging dat meteen goed bij jullie? Ik heb geprobeerd te kolven, geprobeerd idd want ik krijg geen toeschietreflex..... Tips??? Dit is waar het vorige keren ook mis ging en ik dus op een gegeven moment overging op kv vw werk.... Denk eraan om even zo'n professionele kolf te huren omdat die krachtiger zijn dan de swing. Wil zo graag dat het lukt! Hoe gaat het met jullie mupkes? Hoe is het met het niet slapen gesteld? Fijne dag!
@Lotje, he wat raar dat jullie hem telkens een kans moeten geven van RB. Er bestaat toch ook zoiets als het niet leveren van de diensten etc.? En op grond daarvan mag je volgens mij wel het contract verbreken. Maarja RB zal wel weten wat ze zeggen natuurlijk! Fijn dat je ouders flink hebben geholpen zeg . En vervelend dat R zo spuugt! @Mea, fijn dat jullie zo hebben genoten van het weer hoe is het verder? Hier een rustige nacht gehad, manlief gelukkig ook op werk maar is bek af en ligt nu lekker te slapen . S is ook verschrikkelijk moe maar kan moeilijk in slaap komen. Ze is net stil dus hopelijk heeft ze haar slaap nu te pakken en kan ze weer tot rust komen .
Yunami S slaapt ook moeilijk in dus? Maar jouw nachten blijven wel goed gaan hè, dat is fijn. Wat voor werk doet je man omdat hij in de nachtdienst zit? En tot hoe laat slaapt hij dan overdag? Nog plannen voor vandaag? J heeft vandaag en gisterenavond ook ineens last van niet kunnen slapen, ze wordt erg boos en verdrietig, geen idee waarom? Dus dat is puzzelen en soms ook lastig want ik heb immers nog drie kids die ook aandacht willen, dochter E was net dan ook verdrietig want zij moet steeds wachten en dat is ze niet gewend natuurlijk. Kortom wij rommelen ook wat met t slapen of beter gezegd, het NIET slapen. Vanmiddag klein feestje want oudste zoon wordt morgen 8 jaar, opa's en oma's komen en mijn broer en schoonzus. Het grote feest doen we 22 juni voor alle drie de grote kids, zijn immers vlak na elkaar jarig dus in eenkeer vieren voor familie en vrienden met bbq. Moet dan straks ook nog de traktaties maken, morgen moet er dan immers getrakteerd worden
@Mea, ja overdag slaapt ze heel moeilijk in. Na haar avond voedingen van half 8 en half 12 slaapt ze super makkelijk in dus het is echt alleen na de voedingen overdag raar genoeg. Manlief werkt in de zorg en slaapt dan normaal gesproken tot een uur of 2, al laat ik hem nu lekker liggen tot hij zelf wakker wordt, hij heeft het hard nodig . Ik heb een lekkere pyjama dag vandaag haha ! Vervelend dat J ook last heeft van het inslapen. Is ze onrustig met de armpjes waardoor ze niet kan slapen of is er iets anders aan de hand? Gezellig zeg al die feestjes, heel veel plezier en succes . En uiteraard alvast gefeliciteerd met de oudste! Wat voor traktaties ga je maken/heb je gemaakt?
@ yunami: we moeten hem dus eerst 4x (!!!) een brief sturen om hem in gebreke te stellen. Dan pas mogen we het contract verbrekenaar dan is het maar de vraag of we ons geld terugkrijgen. Als het via de rechter gaat dan kan het makkelijk een jaar duren voordat er een uitspraak komt. En eerlijk gezegd heb ik weinig zin in al dat gedoe. Dus nu hij weer aan het werk is, probeer ik me maar in te houden en normaal tegen hem te doen. @ mea: alvast gefeliciteerd met je oudste!! hier gaat kolven erg makkelijk, maar ik lek ook regelmatig dus er hoeft niet veel te gebeuren om de productie op gang te krijgen. Ik hen gelezen dat het bij veel vrouwen niet meteen lukt. soms wikkrn warme doeken op je borst leggen helpen of naar foto's van je kindje kijken. Welke kolf heb je? Ik heb de medela swing en die werkt goed. Beter dan het professionele ding wat we gehuurd hadden. Hier ook pyamadag...ben te lui om wat te doen. Vanmorgen zijn we met zn allen met de hond naar het bos geweest. Ging goed met de wagen! We zijn wel ontzettend geschrokken want onze hond was bijna verdronken! Hij was in het kanaal gesprongen en toen ie eruit wilde komen lukte dat niet want aan de kant is zo'n houten schot gemaakt en daar heeft ie vaker moeite mee. Meestal pakt vriend hem dan bij z'n halsband en san lukt het wel. Maat vanmorgen hoorde ik hem roepen " het lukt niet, hij zit vast"'dus ik snel Robin geparkeerd en mee trekken maar hij zat met z'n poot klem in een gat in dat houten schot. Zo eng, hij ging ook een paar keer onder water... Ik dacht echt dat ie zou verdrinken. Vriend stond half in het water om z'n poot los maken en ik probeerde hem boven water te houden. Gelukkig schoot toen z'n poot los. Hij rende meteen weg dus hij had er geen last van. Maar wat zijn wij geschrokken!!! R slaapt redelijk goed. Gisteren van 20-03 (!)ik was zelf ook in slaap gevallen... En van 3.30-6.30 en toen van 7-9.30 Maar overdag is hij ook steeds vaker wakker.
Mea: alvast gefeliciteerd! Nog gelukt met bedenken Vd traktaties? komt het kolven nu wel op gang. Heb geen tips want geef de fles! Ah snap je dochtertje haar logica wel, hopelijk slaapt je kleine sneller in en kan de aandacht dan beter verdeeld worden! Dat lijkt mij dus het lastige aan meerdere kinderen aandacht verdelen.. Yunami: haha vervelen nog wel! Nou hier niet hoor.. Moet toch is bij je in de leer want ik kom echt tijd tekort haha! Hoe is t nu met s met slapen, spugen en diarree? Lotje: jeetje wat bizar van de klusjesman en wat een respect heb ik voor jou! Ik zelf zou denk ik dat geduld niet hebben. Gelukkig is het einde nu in zicht . Ah man wat een angst hebben jullie moeten door staan.. Kan het me heel goed voorstellen. Gelukkig heeft hij er niks aan over gehouden maar de schrik zit er goed in! Wat heeft r goed geslapen zeg! Jullie ook beetje uitgerust? Nou t lag vannacht weer onderste boven dus alles uit zijn bed gehaald en slaapzak gekocht voor overdag.. Hij slaapt nog steeds niet door.. Iedere 3 uur wakker. Wel heeft die nu een goed ritme.. Half 9 tot half 12is hij wakker en daarin doen we hem ook badderen. Na de fles van half 12 slaapt hij tot half 3 dan weer fles dan slaapt die tot half 5.. Dan begint het huil uurtje. Na de fles van half 6 is alleen op schoot goed in bed of box is gelijk huilen.. Na fles van half 9 is t slapen zelfde met nachtflessen. Wel fijn want kan hier nu rekening mee houden Overdag en snacht kan ik hem nu ook wakker in bed of box leggen dan gaat die zonder morren slapen Ook wij vandaag pyjama dagje behalve kleine uitstap voor slaapzak verder helemaal niks gedaan... En vanavond lekker voor de buis!