En hoe is het met de mama's en kleintjes? Hier alles top. VK was er vandaag nog even om te wegen, precies 3200 gram en bij de bevalling 3265 gram, dus amper afgevallen. Ze drinkt dan ook echt goed/veel dus dat verklaart haha. We mogen vanaf vanavond proberen mevrouw te laten slapen vannacht, ze moet tot nu toe telkens wakker gemaakt worden dus we hopen dat ze gewoon lekker door slaapt dit keer hihi. Morgen gaan we ook voor het eerst even wandelen, temp blijft nu goed stabiel overdag en het wordt mooi weer hier dus ben benieuwd
Wat fijn dat alles zo goed gaat bij jullie Yunami! Echt heerlijk he, zo'n klein mensje? Hoe gaat het slapen? Slaapt ze een beetje door? En fijn dat ze bijna niet afgevallen is! Dat scheelt een heleboel zorgen. Wij maken R. nu 's nachts ook niet meer wakker. Afgelopen nacht kwam ze om 00.00, 03.00 en toen pas om 08.30! Ik was zelfs eerder wakker dan R.! Hier gaat het ook super. Het is een ontzettend lief en tevreden meisje. Morgen ga ik met haar naar het weeg uurtje van het consultatiebureau om te kijken of ze goed is aangekomen.
Fijn dat het goed gaat met jullie meisjes en heerlijk dat ze al doorslapen! Met Robin gaat het ook super! Hij is de eerste dag flink afgevallen maar komt nu weer aan. Verder is hij heel tevreden en lief, hij laat ons snachts ook redelijk slapenn. Om 1 uur krijgt hij zn laatste voeding en vaak slaapt hij dan tot half 7. Vandaag hebben we voor het eerst gewandeld en ff op het terras een broodje gegeten. Heerlijk! En hoe gaat het met de mamas zelf? Hier al een avond kraamtranen gehad ( vl snapte er niks van) maar verder gaat het prima. Ik ben best verbaasd over hoe snel alles zich hersteld. Ik heb amper op bed gelegen, alleen tijdens het rustuurtje. Ik heb vandaah zelfs mn eigen vertouwde spijkerbroek aangehad!! Oh wat had ik die gemist
@Floral, en hoe was het weeg uurtje? Fijn dat R zo'n tevreden meisje is en heerlijke tijden zeg!! @Lotje, klinkt ook heerlijk allemaal zeg! Wel jammer van de kraamtranen maar het schijnt erbij te horen . Ik heb ze overigens (nog) niet gehad, maar ergens verwacht ik ook niet dat het nog gaat komen. Lekker ook dat je je eigen spijkerbroek aan kan, hier helaas nog niet! Had het al in het andere topic gepost maar aangezien dit de mama hoek is zal ik het hier nog even posten. Sophie had te veel voedingen gekregen en dronk nu dus al 2 dagen heel erg slecht. Nu dus op advies van VK overgestapt op een andere hoeveelheid en ander schema, eens kijken hoe dat gaat. Ik ben in elk geval bekaf door alle zorgen van afgelopen nacht maar ik kan morgen indien nodig veel bijslapen. Eerst eens zien hoe mevrouw zich vannacht houdt haha, manlief heeft gelukkig vrij dus kan indien nodig mijn nacht voeding overnemen. Met mij ging het dus direct na de bevalling al super, bijna alsof ik niks geleden heb... erg apart want het was toch een heftige bevalling volgens mijn VK . Ik pak dus ook geen rust (tenzij ik echt een slechte nacht heb gehad) want voel me gewoon prima, gelukkig. Stuwingen zijn ook weg en mijn cupmaat is weer terug aan het gaan naar mijn eigen vertrouwde B haha, ook heel blij mee . Kraamhulp heeft de laatste dag gemaakt vandaag dus nu mogen we het zelf gaan doen, vind het ergens erg fijn ondanks dat we zo'n geweldige dame hadden, ben er wel aan toe om dingetjes te gaan ontdekken enzo . Tja en verder zit ik eindelijk op mijn roze wolk die ik de hele zwangerschap gemist heb, geniet echt met volle teugen van mijn prinsesje, zelfs als ze 'vervelend' is en die roze wolk wordt iedere dag groter haha. Die bevalling ben ik ook alweer grotendeels vergeten, gek hoe snel dat gaat en gek hoe snel de tijd ineens vliegt terwijl ik 2 weken terug amper een dag om kreeg ... zal d'r wel bij horen.
Heerlijk he, die roze wolk! Ik ben ook volop aan het genieten van ons mannetje en het mooie weer. Hoewel er hier af en toe wel wat donkere plekjes zijn. Ik vind bv geven best zwaar, zeker snachts en omdat ik voed op verzoek. Daarnaast doet mijn rechtertepel ontzettend zeer, dus aanleggen is geen pretje. Als het volgende week nog zo is ga ik een lactatiekundige bellen. Vandaag naar het weeguurtje, ben benieuwd! Hier ook niks geleden van de bevalling, ik voelde me daarna ook meteen weer prima! Daarom juist dwing ik mezelf om toch een uurtje per dag even te gaan liggen. Maar ik moet zeggen dat dat met dit mooie weer niet lukt en dan ga ik lekker buiten zitten Hoe is het mu met Sophie? Eet ze alweer beter?
@Lotje, goed dat je ook zo aan het genieten bent!! Jammer dat de BV zo zwaar valt maar goed dat je info in gaat winnen mocht het zo blijven, met die pijn en vermoeidheid lijkt het me geen pretje idd! Buiten zitten is natuurlijk ook een goede vorm van rusten he . Sophie gaat echt stukken beter, de voedingen hebben we gisteren moeten rekken omdat we toen halverwege de dag om moesten schakelen. Was even zwaar en veel gehuil maar ze heeft het keurig gered. Ze heeft ons van 1 uur vannacht tot 7 uur vanochtend laten slapen, ongelooflijk!! Al ben ik sceptisch over vanavond, hoop op weer zo'n succes maar durf er nog niet vanuit te gaan haha. Flesjes gaan ook keurig op en ze lijkt helemaal tevreden te zijn . Straks mag ze weer in bad en vanmiddag gaan we met z'n drietjes naar de prenatal, even kijken voor een buikdrager .
Pfff Robin wil alleen maar eten vandaag.... Ik heb het idee dat ik amper wat anders heb gedaan dan met hem aan de borst gezeten. Mijn tepels doen pijn..... Zou dit nou zo'n regeldag zijn?
Rond de 10e dag zeggen ze toch? Dus dat kan heel goed kloppen! Je tepels insmeren na het voeden met lanoline schijnt volgens mijn lactatiekundige goed te werken. Omdat ik een klein stukje bijtepel heb ben ik nu al aan het smeren met bepanthen kloven zalf op aanraden van haar.
Oeh jasses Lotje dat is niet fijn! Kan idd een regeldag zijn! Anders even ook overleggen met de VK? Hier nog geen enkel teken van een regel dag *klopt af*... hopen dat ie weg blijft
@ mir; dan kan het idd kloppen. Hij drinkt nu alweer.... Ik hoop dat ie dat vannacht niet volhoudt... Smeren doe ik idd en dat helpt wel wat.
Ja hij heeft heerlijk geslapen! ( en wij dus ook!) hij heeft om half 10 gegeten en toen heb ik heb ik hem in bed gelegd en om half 1 heb ik hem wakker moeten maken voor zn voeding en daarna heeft ie tot 6 uur geslapen! En hoe was het bij jou?
Aaah gelukkig maar! Fijn! Hier niet zo'n succes maar al met al goed te doen 12 uur voeding, toen werd ze om kwart over 4 wakker en om half 8 hebben we haar zelf moeten wekken. Gelukkig heeft manlief vrij dus die heeft vannacht goed geholpen .
Pff dat is voor mij een goede nacht.... Fv heeft toch best voordelen! Ik vind bv geven best zwaar, zeker omdat het op verzoek gaat. Ik doe het graag hoor en het gaat steeds beter, maar je bent er wel veel en lang mee bezig! Als Robin 6 weken is wil ik beginnen met af en toe kolven. Dan kan vl ook af en toe een nachtvoeding overnemen.
Kan me voorstellen dat het behoorlijk zwaar is respect hoor! Wij hebben een ander probleem sinds maandag. Ze slaapt nu overdag in het ledikantje en 's nachts in de wieg (dit ivm de temperatuur in onze kamer waar de wieg staat, overdag is het daar echt te heet). Sinds we wisselen tussen ledikant en wieg is ze niet meer makkelijk in bed te krijgen. Of we moeten er een half uur bij blijven, wrijven over het buikje, speen opnieuw geven als ze die uit spuugt etc. anders zet ze het op het huilen, of we moeten zorgen dat ze al in een diepe slaap is op de arm voor we haar in bed leggen. Voorheen was het geen 'probleem' als we haar in bed hadden gelegd. Bij de eerste tekenen van vermoeidheid was het de wieg in en ze ging direct slapen, ik snap d'r dus niks van . Iemand die dit herkent en/of tips heeft?
Oh das balen yunami.... Ik heb helaas geen tips. Hier wil Robin smorgens niet meer in zn bedje. Beneden in de wagen of box wel , maar zodra ik hem in bed leg begint ie keihard te huilen.
Ja datzelfde hebben wij dus ook, alleen dan de hele dag en avond. Soms is ze echt bekaf en dan lukt het wel, maar meestal is het een heel gedoe. Gelukkig heb ik net de 12 uur voeding gehad en heb ik haar direct zonder moeite in de wieg kunnen leggen maar dat is pas de 1e keer vandaag hihi
Nou Robin wilde zn voeding van 00.30 uur niet, hij was gewoon te moe en ik kreeg hem echt niet wakker. Gelukkig meldde hij net zelf om te eten. Pff, best lastig allemaal he? Ik denk dat vandaag iets te druk voor hem was. We hebben best veel visite gehad en gewandeld waardoor hij veel in de wagen en box heeft gelegen ipv in bed. Hoe is het met sophie? Wilde ze wel een beetje slapen?