Hai Hai, even kijken of ik wat kan typen voor J evt weer wakker wordt.... Zus ach gossie toch, klinkt naar. Kan me voorstellen dat je gesloopt bent! Zit T mss ook in n sprong? Mag je ook bijvoorbeeld minder voedingen aanbieden, maar dan met meer erin bv 6 of 7 x 120? Mss dat Tbdaarlanger op door kan? Ik zeg maar wat hoor.... Gelukkig morgen naar t cb, wel aangeven hoor dat je t effe niet meer trekt. Is ook dodelijk vermoeiend. Hoe oud is T nu? Goed dat je het aangeeft dat je effe op bent, spuien lucht op en is belangrijk. En toch je vriend aansporen te helpen, niemand heeft er iets aan als jij "overloopt" dus de lasten delen daar waar je kunt. Als hier manlief thuis komt krijgt hij "J dienst" dan mag hij even zitten met haar op zijn buik. J heeft hetzelfde als T momenteel, slaapt alleen op mij of man dus. Maar echt geloof me (been there, done that 3 times) het gaat echt over. Je zegt weer terug bij af, lijkt alleen maar zo. Het is vaak t begin van iets nieuws dat ze dan ineens kunnen. Als je middenin zon heftige sprong/ moeilijke fase zit denk je dat komt nooit meer goed, maar ineens gaat het dan weer beter, echt waar!! (mits ze fysiek niks mankeren natuurlijk!) Probeer te onthouden dat met babys alles in fases gaat, dan gaat het een hele periode allemaal lekker vlot, makkelijk en slapen ze super en dan gaat het weer moeizaam en slapen ineens weer drama, maar echt meis. Komt echt goed! En denk er maar aan dat je niet alleen bent, ik kon vandaag niet eens plassen zonder dat J ging huilen, ze heeft verder de hele dag op mij gebivakkeerd (handig met trakteren ahum). Hou vol en spuien hoor! en samen doen, niemand kan alles alleen...ik denk aan je. DNA klinkt als een goed weekend! Wat fijn zeg. Ook al lekker actief aan de wandel, heerlijk. Yunami oh wat lekker weer sporten, ik wil oohook, maar kan nog niet, nog een paar weekjes wachten. Wat voor sport doe je, of ga je in de sportschool? Hoeveel wil je afvallen nog? Ik moet er nog 8... En natuurlijk mag alles wel weer strakker, hoop dat t ook deze x weer netjes in proportie komt, maar t is me al 3 x eer gelukt, datvkan dan vast nog wel een keer toch. Spierpijn al?? Hoe vaak wil je gaan? Oh echt die nachten van jou.......heerlijk. Hoe was het vandaag met S? Ik heb een ware zwaan-kleef-aan dus, men ik kwam werkelijk nergens aan toe. Gelukkig was dochter bij oma en jongens op school zodat ik ook echt kon toegeven aan haar grillen hihi en gewoon op de bank kon gaan liggen met haar op mijn borst. Wel getrakteerd bij de oudste nog, was erg leuk (daar viel J in slaap op mijn arm uiteraard met 30 gillende kids ahum). Vanmiddag hebben de jongens lekker buiten gespeeld en heb ik uiteraard met baby j rondgehobbeld. Afkloppen, maar ze ligt nu in haar wieg.....duimen maar! Sterkte allemaal weer komende nacht! Trusten.
@ Zus: Q woog een week geleden 3530 gram. Ik denk ook dat T het wel eens langer zou kunnen volhouden met bvb een 135 fles, maar 6x per dag. Zeker als zijn flessen iedere keer helemaal leeg gaan kan hij meer hebben per keer, en is hij dus niet echt verzadigd. Spuugt hij nog veel? Als Q aan het spugen gaat houdt ze het ook geen 4u vol.
Ow dat is ongeveer zelfde gewicht DNA! Ja dat was ook het plan daarom moest ik naar 100 ml maar het werkt allemaal niet.. Hij blijft spugen ja.. Zo sneu.. Ga zo maar een fles van 120 aanbieden dan.. Wie weet.. Thnx mea dat stelt me gerust J dus ook een lekkere kroel dag! Hoe was het trakteren verder? Mijn vriend doet ook wel veel als doe thuis is maar die werkt echt hele dagen dus van 10.00 s ochtends tot 01.00 snachts dus kan dan niet veel doen.. ik overleef het ook wel maar vandaag even down dagje..
Zus: Q spuugde ook veel toen ze nog alleen de gewone Nutrilon kreeg. Nu met de AR erbij gaat het beter, en spuugt ze nog af en toe een keer. Zwaar zeg als je vriend zo lang van huis is. Down dagjes horen er wel een beetje bij denk ik (heb ik ook regelmatig), maar die gaan gelukkig ook weer voorbij
@DNA, ja maar S heeft ook pas 1 a 2 weken dit ritme hoor komt bij Q ook nog! En sporttips heb ik niet, ik ben zo'n fitness dame en gebruik machines hihi. Fijn zeg dat jullie zo'n goed weekend hebben gehad, fijn he die bugaboo, werkt prima idd in mul zand ! @Zus, sporten was heerlijk maar mensen ik heb echt geeeeeen conditie meer over! 10 minuten cardio en ik was al aan het baden in het zweet, gatverdamme. Wat vervelend dat jullie weer terug bij af zijn met T . Goed dat je morgen naar het CB gaat, hopelijk hebben zij goede adviezen! Anders wat hulp inschakelen uit de fam? Zodat je even op adem kan komen? En afreageren op man, herkenbaar. Mja soms is het gewoon ook hartstikke zwaar, het komt voor 80-90% op de mama terecht en de papa moet wel werken, maar haalt daar ook even de afleiding vandaan en zit daar niet met een jammerende baby. Die rust hebben wij niet! Dus af en toe even boos worden als papa niet of langzaam te hulp schiet en/of dingen vergeet is niet raar toch? Manlief krijg hier ook S dienst zodra hij thuis is, anders trek ik het echt niet. @Mea, fitness dus ! Ik wil het liefste iedere dag even gaan afhankelijk van mijn lichaam. Spierpijn is uiteraard ff rust dus ik kijk het morgen even aan, anders ga ik om de dag. Ik heb geen flauw idee hoeveel ik nu weeg want we hebben geen weegschaal lol. Ik wil gewoon weer in mijn maat 36 passen ipv de maat 40/42 die ik momenteel heb. Gewicht boeit me niet zo veel haha. Vervelend dat J zo blijft plakken, hopelijk gaat het snel beter! @Voedingen, het is dat ik weet dat S goed groeit, maar als ik jullie hoeveelheden lees krijg ik het soms benauwd. S zit nu op 5 x 140 en drinkt bij lange na niet alle flessen leeg pfoee.
Yunami: wauw iedere dag sportief hoor! Haha voor je het weet doe je half uur cardio zonder moeite! Jammer dat ik niet in de buurt woon want dan had ik mee gegaan geloof niet dat ik zelf de discipline voor elke dag kan opbrengen haha! Jij zit totaal dus tussen 600-700 ml en dat is ook het goede haha! Nijs goede ik bedoel zoals het in de boekjes staat! Ik heb t net 120 gegeven en ging met gemak op en wilde zelfs nog meer! Echt niet gezond ik denk dat die een lintworm heeft.. Lol Nou ben benieuwd Hoelaat die weer komt.. Truste!
@Zus, wahahaha lintworm hihi. Zal vast meevallen, misschien is T gewoon een hongerige baby? Hoe is je nacht gegaan? En jammer idd anders had ik een sport buddy ! Maar kun je de discipline ook niet vinden om weer je oude strakke zelf te worden? Als ik af wil/moet vallen dan heb ik heel veel discipline qua sporten, zodra mijn lijf is zoals ik wil zwakt dat wel giga af, maar ik heb gelukkig geen aanleg om dik te worden dus dan maakt dat niet veel uit. Nou ik heb echt amper spierpijn, yes! Wellicht later vandaag dus weer ff sporten. S heeft keurig van half 12 (na de 11 uur voeding) tot 8 geslapen dus wij zijn helemaal blij. Zo mag het wel blijven hihi. Hopelijk vandaag geen huildag, ze ligt nu wel in bed dus ben benieuwd.
Ik weet het niet meer hoor... Om 23.00 120 ml gegeven dit ging als een tierelier op. Ingebakerd en al.. 3 uur later: krijsen! Heb geen fles gegeven maar ze speen.. Vond die goed zolang ik erbij stond.. Na 3 kwartier maar uit Bed getild en hop slapen.. Als ik m neerlegde krijsen.. Dus toch maar een uur vast gehouden.. Wat ik dus denk is dat het zijn ritme is.. Want honger was t niet want dan zou die blijven krijsen.. Toch? Cb heeft vandaag geen inloop dus word morgen..
pff dames t spijt me dat ik hier niet veel reageer! Ik schrijf vaak via mijn telefoon als ik aan het voeden ben/ R. onrustig is en bij mij ligt. Dit forum werkt niet echt prettig op de telefoon. FB is makkelijker. Ik ga even terug lezen en proberen weer op jullie allemaal te reageren. R. ligt net weer in haar bedje, maar ze is zichzelf niet door de prikjes, dus geen idee of ze lang rustig blijft. okeeee ik ben nog aan het lezen en R. huilt alweer. sorry dames.
Balen zuster... Misschien wil hij gewoon bij je zijn? R heeft ook van die dagen en dan leg ik hem naast me neer en dan is het goed. Wat fanatiek al yunami!! Ik start deze werk met kolven en dan hoop ik voor volgende week een voorraadje te hebben zodat ik eindelijk weer kan paardrijden! Ik ga lekker een halfuurtje door de bossen hobbelen! Ik verheug me er nu al op!! @ downdagjes: hier ook bekend! En wat yunami al zegt; wij zitten de hele dag met een baby en proberen tussen de voedingen en huilbuien door ook nog het huis te doen, boodschappen te halen, hond uit te laten. Om nog maar te zwijgen van al die babywas, kraamvisite en rondvliegende hormonen. Ik heb vaak savonds downmomentjes. Vriend verteld over z'n werk en is moe, ik ben ook kapot maar wil toch een gezellige avond samen ipv om 8 uur m'n bed in te duiken. Resultaat: chagerijnig, boos, geen gezellige avond en spijt dat ik niet naat bed ben gegaan. Hier een hele goede nacht gehad. Van 22 tot 5.30 en van 6 tot 9! Nadeel is wel dat ie nu klaarwakker is! Zo maar even naar het cb om te wegen, boodschappen doen en hond uitlaten. Vanavond Bbq en dan is de dag alweer om....
Zo, vanmorgen is mijn draagdoek (vip Carrier) aangekomen, wat een uitkomst !! E. ligt heeeeeeeeeeerlijk te pitten en is super ontspannen. En ik heb mijn handen vrij!!! Wat een luxe zeg. Ondertussen moet ik me nog even met het eten bezig houden en E. kan zich elk moment melden voor voeding, dus ik hoop een stukje te kunnen typen maar zo niet, dont shoot me Mea: heb je ook een draagdoek, of droeg je je dochtertje de hele dag op de arm? Hoe oud zijn jouw kinderen? Had het al eerder gevraagd dus excuus als je al geantwoordt hebt, dan heb ik je berichtje even gemist Yunami: vind het zo knap dat je sport en er ook nog motivatie voor hebt! Ik wil echt graag wel een platte buik maar heb zo geen zin om daar iets voor te doen. Geen goede motivatie/discipline dus.. Zustertje: ohh wat een vermoeiende nachten zo. Wil hij niet gewoon bij je zijn? Lotje: nou, dat van de dipjes in de avond ken ik wel inderdaad. Vooral ook gewoon omdat ik moe ben en gevoelsmatig achter de feiten aanhobbel, frustrerend. Gister en vandaag na de ochtendvoeding (uur of 8) weer mn bed ingedoken met E. Heeeeeeeerlijk! Beiden nog lekker geslapen en ik veel meer energie. Vannacht ging hier ook goed. Laatste voeding 23u en daarna pas om 6u gemeld. Kon zowaar een uur of 6 achter elkaar slapen. Deed me goed, was een stuk minder duf tijdens de Bv om 6u. Spruw gaat hier langzaam maar zeker weg. Wat een gedoe zeg, hoop dat het gauw helemaal weg is. Bv geven is nog niet helemaal pijnloos maar allang niet meer zo tenenkrommend als een paar dgn geleden. Ik ga E. bv geven, toedelsssss
Hallo Dames, Sorry voor de radiostilte maar ik verdeel me tijd en energie nu echt volledig aan onze C., ML en onze zaak (business goes on..) vanuit bed mails beantwoorden en telefoontjes. Onze C. doet het heeel erg goed, ze slaap veel en is een tevreden lief meisje. Ik geef nu nog borstvoeding op verzoek en dat gaat goed. Het lijkt wel of ze weet dat het 's nachts is want dan slaapt ze zoet 5 uurtjes door, hoop snel dat dat natuurlijk langer wordt. Overdag slaapt ze meestal wel 3/4 uur, soms korter of ligt ze gewoon wakker te wezen met wat gemekker tussendoor Binnenkort maar weer eens kolven zodat we kunnen zien hoeveel ze eigenlijk drinkt. Krampjes heeft ze nog heel weinig gehad, maar als ze ze had merkte ik dat ze het heel fijn vindt als ik d'r bij me neem op mijn buik. Door mijn warmte, hartslag en ademhaling wordt ze helemaal rustig en valt ze in slaap en leg ik haar rustig in haar wieg. Donderdag komt het consultatiebureau hier voor nog een weging. Ben super benieuwd hoeveel ze is aangekomen sinds vorige week vrijdag. Volgens mij zag ik haar koppie al wat dikker worden So far so good dus, maar moet zeggen, het is wel wennen de doorbroken nachten..en ik vraag me nog af hoe ik dat allemaal ga doen straks als ik weer gewoon full time ga werken en dan de BV op gang houden en het kolven, poe, denk niet dat ik het heeeel lang ga volhouden. Aan de andere kant is flessen maken 's nachts en schoonmaken ook niet alles en is het voordeel met BV dat je altijd warme melk hebt voor je kleintje..lastig lastig. Vandaag onze eerste wandel gemaakt naar het dorp met de Bugaboo en dat vond ze super. Ze is 5 uur knock out geweest ervan. ML en ik hebben zelfs een terrasje kunnen pakken en ijsje kunnen halen. Wel merk ik dat ik lichamelijk er nog niet helemaal boven op ben, na de wandel was ik doodmoe! Stapje voor stapje zal het beter gaan. Qua mijn lijf/gewicht heb ik niet beter kunnen wensen, echt ongelooflijk. Geen striae, niks aangekomen, broeken lijken zelfs beter te zitten dan voor mijn zwangerschap! Echt bizar, had dit nooit durven dromen!
@Zus, he wat vervelend. Ben benieuwd wat het CB zegt. Voeden jullie volgens schema of volgens vraag? @Floral, geen probleem joh!! @Lotje, aaah lekker! Geniet er van alvast! En die down momentjes horen er idd bij. Is niet leuk maar wordt vast beter! Lekkere nacht zeg! Hoe is de bbq nog geweest? @Charlie, fijn dat je draagdoek zo bevalt . Haha ja zonder motivatie en discipline gaat het bij mij niet dus ik moet wel. Fijn dat je aan je rust komt en dat de spruw weg aan het trekken is !! @Shk, Fijn dat alles zo goed gaat en dat ze zo goed door slaapt! Flesjes maken 's nachts is niet zo heel lastig hoor ik heb melk containertjes in gebruik dus meet overdag de poeder af, dan hoef ik alleen het water op temperatuur te brengen en dan het al afgemeten poeder er bij en klaar is kees . Fijn dat de wandeling zo goed ging en vermoeidheid hoort er bij ja ! Ik ben jaloers op je post zwangerschap lichaam, dat heb ik totaal niet haha. Hier niet veel nieuws, ik wilde gaan sporten maar was bek af. Vanochtend een paar uur op bezoek geweest (manlief thuis gebleven met S) en daarna zijn we met z'n drietjes op zoek gegaan naar een automatische schommelstoel. Toen we thuis kwamen was het alweer half 4 en na het eten had ik echt de puf niet meer. Morgen lukt helaas niet ivm de dienst van manlief dus donderdag maar weer ff flink aan de bak. S gaat beter nu, spuugt niet meer en is rustiger. Ze begint nu echt goed wakker te worden en echt te 'spelen' i.p.v. huilen en als ze echt begint te huilen kunnen we haar makkelijker in bed leggen omdat ze dan d'r energie kwijt is door het spelen. Begint er op te lijken zo. Nachten zijn nu dus van half 12 tot 8 i.p.v. 12 uur tot half 8 dus dat is fijn . Morgen moet ik de hele dag alleen opvangen want manlief is de hele dag weg en werken (van 8 uur tot 11) dus hopelijk is ze lief voor me hihi.
Lotje: hoeveel woog R nu? Je was toch naar het cb geweest? En hoe heeft hij geslapen en gister overdag gedaan? Je dach toch dat hij veel wakker zou zijn? Charlie: wat fijn dat de doek binnen is en bevalt! Yunami: balen dat sporten nu even niet lukt maar dan kun je er morgen extra goed tegen aan! Wij voeden trouwens op tijd.. Mea: lekker kroelkibdje is j toch! Hoe heeft ze het vannacht gedaan? Shk: wat fijn dat alles zo goed gaat! En wauw beter als voor de zwangerschap!?! Ik ben stikjaloers Sorry heb niet op alles gereageerd want doe het uit me hoofd op de telefoon en door vermoeidheid onthou ik niet meer alles haha' Weet niet meer wie het zeiden maar inderdaad denk dat hij gewoon bij me wil zijn.. gister dus begonnen met 120 ml voeding.. En proberen A4 uur en dat ging gewoon goed! Zelfs vannacht kwam hij om de 4 uur ipv 3! Zegt natuurlijk niks over vandaag maar goed elke dag is meegenomen. Houd dus in dat ik van 8 naar 6 voedingen ben overgegaan en van 800 naar 720 ml per dag! Klinkt stuk beter al Zeg ik het zelf de 7 flessen hebben we maar overgeslagen haha! Probeer vanavond uitgebreider te reageren.
@Zus, slim om van 8 naar 6 te gaan! Hier is S ook veel rustiger geworden toen wij naar 5 voedingen gingen omdat we haar nu bijna niet meer wakker hoeven te maken en ze zich keurig op tijd (soms 15 min te vroeg, maar dat is te overzien) meld. Ennn je hebt zelf ook wat meer tijd tussen de voedingen in !! Hopelijk houd T het nieuwe schema beter aan ! Nou S is vandaag veeeel rustiger (hopelijk juich ik niet te vroeg!). Heerlijk geslapen tot 8, daarna heeft ze weer keurig geslapen tot kwart over 11, om half 12 weer een voeding gegeven en tot half 1 heeft ze in de nieuwe automatische schommelstoel gelegen. Wonderding!! Om half 1 begon ze te huilen (vermoeidsheidhuiltje) dus heb ik haar ingebakerd en in bed gelegd en ze viel direct in slaap. Yes!! Hopelijk houd ze het zo rustig voor de rest van de dag, dan overleef ik het prima haha.
Hai meiden, Wel gelezen, maar kom er niet aan toe om uitgebreid te reageren. J is echt NIET blij... Vannacht was drama! Dat was nieuw voor ons. Man heeft maar 3 uur geslapen totaal, om half 5 heb ik t van hem overgenomen....j wilde niks. Vandaag is ze er ook bij gaan huilen, of ja overstuur krijsen is het meere. Kortom, ik kom nergens aan toe... Nu ligt ze weer op me, kan haar gewoon echt niet wegleggen. Komt vast goed, maar wij zijn er dus druk mee....adem in...adem uit.... Ik lees wel mee hoor meiden! Tot gauw hoop ik.
Yunami dat klinkt als een lekker dagje! ben hier ook aan t kijken geslagen voor zo'n muziek ding maar dan via MP! Mea: geeft niks! Rustig aan.. Balen dat ze zo onrustig is! Zijn het geen krampjes? Hopelijk gaat het vannacht beter, ik duim voor jullie! Hier gaan voedingen à 4 uur goed! Maar vanaf 17.00 is het krampjes tijd! Dus t ligt lekker bij ons op schoot.. Hopelijk gaan ze zo over en kan hij dan lekker slapen! Iets leuks ik ging hem dus liggend op mijn benen verschonen luier uit en flats zo spuitpoep op me! Echt hubbie kwam niet meer bij en ik ook niet trouwens! Helaas zat ook zijn slaapzak onder dus vannacht moet hij in de wagen slapen en dan morgen nog maar een reserve slaapzak kopen! En ik maar denken dat ik alles had voor de bevalling haha
@Mea, oei wat rot! Heel veel sterkte!! @Zus, tja ik had te vroeg gejuichd helaas het was hier vandaag dus ook weer huilen en krijsen feest maarja... komt vast ooit goed. Hoop dat T zo goed kan slapen en wat een viezigheid die spuitpoep hahahaha! Ik kan me voorstellen dat jullie wel even dubbel hebben gelegen! En nu kom je er pas achter wat je nog mist he ! Achjah hier dus ook weer zo'n huil middag/avond... Ik ben zelfs aan het twijfelen of we zondag wel op pad kunnen want als we de hele dag rond wandelen schud alles en kan het zijn dat ze haar slaap weer niet vindt en dan weer de hele dag huilt... mja we kijken het wel ff aan.
Yubami: vind ze het schudden juist niet fijn dat ze erdoor in slaap valt? Wat balen dat ze toch weer zo'n huildag heeft... Maar even hè... Volgens mij is het gestart toen Ze startte met de nutriton is het niet? Want als dat zo is, moet je er of doorheen(kan 2 weken duren datze er last van hebben) of mee stoppen.. Heel veel kinderen hebben last van dat spul namelijk Hoop op een betere dag voor je vandaag! Is je man wel thuis?
@ yunami: r valt juist in slaap door het schudden. Gisteren met hem over een bospad gehobbeld en hij heeft heerlijk liggen slapen. Hoe is het vannacht gegaan? Ik hoorde op het cb dat het huilen rond de 6e week het ergste is, die wie weet wordt het minder. @ zuster: haha, ik zie het al helemaal voor me! Leuk hè, die spuitpoep? Hier zat gisteren de badkamer helemaal onder... @ mea: hoe is het nu met j? Heeft ze vannacht een beetje geslapen? Hier een goede nacht gehad. Om 23 uur in bed en om 6 uur pas wakker! Even terug gelegd en nu slaapt hij nog steeds! En ik zit al een uur te wachten met borsten die op knappen staan