@Lotje, jaaaa een nintendo 64 (jeugdsentiment haha!!) die stond al heel lang op mijn verlanglijstje en was daar voor een prikkie te koop. Heb manlief direct ff ingemaakt met een potje karten toen we thuis kwamen haha! Over paarden gesproken, zat er net nog over na te denken en twijfel er aan of ik weer ga rijden. Niet zo veel zin om weer op een manege te rijden en ben heeeeel bang dat ik val en wat breek... echt zo bizar.. @MamaJulia, geen flauw idee om eerlijk te zijn
Zeg mama's met doorslapende kindjes, hoe doen jullie dat?! Sophie blijft zich gewoon iedere nacht tussen 3 en 5 melden
Robin heeft van 22 tot 5 geslapen! Heerlijk! @ yunami: ik denk dat het gewoon geluk hebben is... Robin wordt overdag om de 3 uur gevoed em dan moet ik hem ook vaak wakker maken. S avonds zit hij bij ons in de woonkamer en na de laatste voeding gaan we samen naar bed.
Dat verschilt heel erg hoor hoe snel ze doorslapen, kun je weinig aan sturen, alleen maar rustig afwachten....
Ahh oke!! Thanks, ik zal wat geduldiger proberen te zijn haha! @Lotje, Ik kan Sophie ook wel in de woonkamer houden 's avonds tot de laatste voeding, maar ze slaapt dan direct na de fles (op de arm, wipstoel, in de box, maakt allemaal niet uit) dus dat zou hier niks uit maken haha.
Ik heb t pas 1 dag geprobeerd maar geen idee vanavond poging 2! Zo dubbele wopper is verdwenen! Er is 1 hechting verwijderd wat een verlichting! Heb nog niet gekeken naar t onderkantje helemaal alleen dat wat ik zelf al kan zien van boven af! Durf t nog niet aan! Blijf trouwens ook flinke stolsels verliezen! Ook eht krampen erbij.. Maar dat gaat vanzelf weer over heb ik mij laten vertellen! Doe ook poging tot bekkenbodrm oefeningen maar betwijfel of ik ze goed doe! Morgen mogen we voor t eerst naar buiten maar t weer zit niet mee met regen gaan we nog niet! Dan nog maar paar daagjes wachten! En rara wat word het eerste uitstapje...: rekening openen bij de bank haha! Nou ben benieuwd hoe t hier gaat vannacht! Yunami hoeveel ml krijgt Sophie nu? Ps sorry was dit forum ff vergeten!
@Zustertje, hahaha fijn dat je wopper weg is!! Ik heb mijn onderkantje ook nog steeds niet helemaal bekeken... zeker nu met die gescheurde schaamlip durf ik het niet aan. Stolsels en krampen horen er idd bij. Ik heb nu nog steeds af en toe hele lichte menstruatie achtige krampjes. Slim om een rekening te openen, gaan wij komende week ook eens mee beginnen. Sophie slaapt nog altijd niet door, blijft zich telkens weer tussen 3 en 5 melden... achja we blijven geduldig optimistisch de nacht in gaan.. . Ze zit nu op 90 cc, maar het gaat moeizaam.. Ik denk dat ze 4 van de 7 voedingen volledig op drinkt, de rest laat ze geregeld 10-20 cc staan... maar dat was geen ramp zei de vk ze was immers goed op gewicht bij de laatste weging. We gaan komende week even naar een weeg uurtje bij het CB gezien we begin juni pas een afspraak hebben daar en ik wel even wil weten hoe madame er voor staat. Ik moet wel bekennen dat ik zelf tabellen heb gemaakt/geprint en wij nog steeds netjes bijhouden hoeveel cc ze drinkt per voeding, de poep/plas luiers en de temperaturen en eventuele bijzonderheden... Vind het fijn om het af en toe na te kunnen zoeken indien nodig gezien mijn geheugen nog steeds niet volledig werkt
@ yunami: dat die ik ook, ik vind het toch fijn om een beetje te kunnen zien hoe laat en hoelang. Hij drinkt en hoeveel poep eb plasluiers hij heeft. @ zuster: stolsels verliezen is heel normaal, had ik ook. Fijn dat de Ethiopiër verdwenen is! Hier begint het ook weer redelijk normaal te worden. Ik heb met een spiegeltje zitten kijken en de hechtingen zijn weg. Je ziet wel heel lelijk waar het aan elkaar is gezet, aan netjes en onzichtbaar hechten doen ze daar niet Ik hoop dat dat nog bijtrekt, maar verder ziet het er redelijk normaal uit. Ik heb op zwangerschapsgym 3 oefeningen geleerd voor de bekkenbodemspieren: 1 de boel aanspannen ( alsof je je plas ophoudt) en dan zolang mogelijk vasthouden en weer loslaten. 2 snel achter elkaar spieren spannen-los- vast-los. Eerst moest je dit tijdens het plassen doen en noemden ze het "stippeltjes plassen" maar het schijnt niet goed te zwijn voor je blaas. En 3 spieren iets aanspannen- iets meer spannen- nog iets meer- zo veel mogelijk aangespannen.en dan terug: spieren iets loslaten- iets meer loslaten- nog iets meer- ontspannen. Ik moet zeggen dat het me tegenvalt! Mijn spieren waren zo sterk door verrk paardrijden. Maar goed, braaf oefenen en dan komt het hoop ik goed. Ik kan iig m'n plas weer ophouden! Idd jammer van het weer, wij zijn ook al 3 dagen niet buiten geweest met Robin...
Lotje super bedankt voor de tips! Ben ze gelijk aan t uitvoeren haha! Hoeveel x moet je dat doen? En dan alle soorten achter elkaar? Slaapt Robin nu in zijn eigen bedje? T. Net fles gegeven.. Zat 4 uur tussen dus al uur meer dan gister! Gelijk erna weer een volle broek terwijl die net verschoond was en nu is die wakker aan t rondkijken! Wel in de wagen. Blijkt toch erg koud voor m te zijn in zijn eigen kamer! Al met al alweer 50 minuten verder! Ga nu maar weer poging wagen om zelf te slapen! Truste!
@ zuster: wij moesten ze allemaal achter elkaar doen en allemaal 1,5 minuut. Maar volgens mij mag je het zoveel doen als je wil. Hier ook weer aan het voeden... Met 4 uur ertussen. In totaal dus toch bijna 7 uur kunnen slapen. Helaas niet achter elkaar....maar goed.
@Lotje, ja precies . Hoe is de nacht gegaan vandaag? @Zustertje, hihi druk geweest vannacht zo te lezen! Wel al een vooruitgang dus! Hier ook erg koud op de slaapkamers dus soms een extra kruikje. Hier vanochtend dikke paniek. Ik werd wakker omdat ik in de verte gehuil hoorde en dat klopte dus ook... babyfoon was uitgevallen terwijl hij aan de lader en alles lag.. gelukkig hebben we net een nieuwe binnen gekregen (die van ons gaf vaker storingen) dus die heb ik gelijk opgehangen... Maar het was kwart voor 7 dus ben onwijs trots. Alleen een beetje een dubbel gevoel omdat ik niet weet hoe lang ze al lag te huilen. Manlief troost me wel een beetje want hij zei ook.. als ze al een uur lag te huilen was je al veel eerder wakker geworden.. dat is dan ook wel zo... Nouja hopelijk werkt de nieuwe babyfoon beter. Wel goede service trouwens, we hebben gewoon kostenloos een gloednieuwe gekregen van Phillips. Mag ook wel maar toch
Oh das zielig yunami! Dat hadden wij gisteren ook. Vl. Paste even op en zijn telefoon gaf alleen een sms omdat Robin huilde en normaal hoor je hem dan ook via de telefoon huilen, maat nu niet. Pas toen hij naar de wc ging hoorde hij Robin huilen.... Hij was niet erg overstuur dus volgens mij viel het wel mee, maar we voelden ons wel erg schuldig. Maar wat heeft Sophie lekker lang geslapen! Hier ook een redelijk goede nacht. Alles bij elkaar heb ik toch 7 uur geslapen. Ik ga zo proberen om met Robin de " grote boodschappen" te doen... Hij moet dus in zo'n babyzitje op de winkelwagen. Ben erg benieuwd hoe dat gaat..... Vl. had al aangeboden om vanavond mee te gaan, maar hij heeft al zo'n drukke week gehad en ik voel me nogal nutteloos, dus ik ga het gewoon proberen en dan hebben we vanavond allebei niks.
@Lotje, ja precies ik voelde me ook ontzettend schuldig! Ze was ook niet erg overstuur en huilde ook niet heel hard dus dan ga ik er ergens vanuit dat ze ook nog niet zo heel lang lag te huilen. Als ze al een poosje huilt kan ze echt krijsen namelijk... maarja hopelijk gebeurt dat geen 2e keer pff. Snap dat jullie je ook goed schuldig voelden. Technologie staat niet altijd voor alles blijkt hihi. Fijn dat jullie nacht ook redelijk goed was! Succes met de boodschappen, vergeet niet een kleedje mee te nemen anders is zo'n zitje best koud ben benieuwd of het lukt allemaal!
Over huilen gesproken: laten jullie je kindje huilen? En hoelang? Ik vind dat best moeilijk...ik laat Robin meestal wel jengelen maar echt huilen niet. Ik lees overal dat zo'n kleintje dan gewoon bij je wil zijn. Nog altijd geen boodschappen gedaan.... Hugo, ik vind het wel spannend!
Agh gosh! Soms zou je de techniek toch wat aandoen! Hier appartement dus hoor t eigenlijk altijd wel! Hier laat ik t wel jengelen maar niet krijsen dat kan ik nog niet aanhoren bij zo'n kleintje hoor!
@Lotje, ja moeilijk... ik laat haar eigenlijk nooit lang huilen, jengelen idd wel een poosje, soms houdt ze dan uit zichzelf op en anders slaat het om in echt huilen en dan ga ik er heen. Soms laat ik haar even een paar minuutjes echt huilen als ik echt ergens mee bezig ben en daar bijna klaar mee ben. Sophie huilt eigenlijk ook alleen maar als ze honger heeft of simpelweg moe is. Vaak heeft ze dan de handjes weer boven de deken en daarmee zichzelf wakker gemaakt en dan stop ik ze even terug en troost ik haar en slaapt ze weer verder. Snap dat de boodschappen spannend zijn, ik heb het geluk dat de boodschappen in het takenpakket van manlief zitten gezien het complete huishouden voor mijn rekening is... ik ga wel eens mee maar meestal doet hij ze . Komt wel goed hoor @Zustertje, ja wij hebben ook een appartement maar met behoorlijk geluidsdichte muren, de deuren zijn heel dun dus met de slaapkamer tegenover de babykamer scheelt dat wel. Ze sliep eerst nog in onze kamer maar gezien onze kamer snel te warm is is dat geen optie meer helaas. Achja hopen dat babyfoon nr. 2 het beter doet.
pff dames, sorry dat ik jullie zo enorm verwaarloos! Ik vind het lastig om een ritme aan te houden en het forum bij te houden. Vanaf nu ga ik écht proberen om mee te schrijven. Ik vind het namelijk wel leuk om jullie ervaringen te lezen. Ik heb uiteraard het hele topic bijgelezen en ben dus op de hoogte van jullie verhalen. Wij hebben geen babyfoon, dus die kan gelukkig niet uitvallen! Ik word wakker van het minste of geringste gejengel van R. ondanks dat ze op de kamer naast ons slaapt. Toen ze bij ons op de kamer sliep, waren we nog vaker wakker! Sinds ze op haar eigen kamer slaapt, zijn de nachten ook beter geworden. R. heeft afgelopen nacht van 10 tot 5 geslapen. Daarna van half 6 tot 9. heerlijk! R. spuugt veel en is met name 's avonds heel erg onrustig! We gaan nu haar voedingen indikken met Nutriton (op basis van Johannesbroodpitmeel). Gisteren leek ze wat krampjes te hebben, dus was het alsnog krijssen. Gelukkig slaapt ze de laatste dagen overdag wel redelijk goed! Ik kom tenminste weer een beetje aan het huishouden toe. Zijn jullie al gewend? Ik moet nog steeds erg wennen hoor! met name als ze veel huilt en ik heeeel moe ben vind ik het zwaar! R. is vandaag alweer 4 weken oud!!