@Floral, geen probleem joh! Knap dat jullie geen babyfoon hebben. Maar hoe doe je dat dan als je onder de douche staat? Of hoor je haar dan ook nog? Fijn dat R. zo goed geslapen heeft zeg! En fijn ook dat je weer wat meer aan je dingetjes toe komt. Ik herken het wel hoor, super moe en een huilend kind pfff ja soms begint de wanhoop bij mij dan te borrelen. Had het van de week ook, heb d'r op mijn buik gelegd en ben lekker met haar op de bank gaan liggen en manlief het laten overnemen toen hij thuis kwam. Soms zijn die kleintjes best vermoeiend ja haha. Verder ben ik best wel gewend al, heb echt gewoon een vast schema en de kleine ook dus daar heb ik dan wel geluk mee. Nu nog een blijvende niet onderbroken nacht en ik ben dolgelukkig.
Ik denk dat we allemaal wel die momenten hebben, als we moe zijn en met een huilend kind zitten of midden in de nacht moeten voeden ( en ik kan het niet eens door Vl. over laten nemen) Maar ik ben inmiddels ook wel gewend aan m'n mannetje. Tijdens het voeden neem ik ook even rust en wat te eten en drinken en ik lees steeds meer geduld te hebben en te stoppen met plannen. Ik ben een ontzettende planner en dat moet ik gewoon loslaten, want daar wordt ik alleen maar gestrest van. @ yunami: ik wacht ook op die blijvende ongebroken nachten, maar ik las dat we daar het komende jaar niet op hoeven te rekenen - zucht-
Hihi nou daar heb ik een hard hoofd in! Ik heb op zoveel dingen gewacht tijdens de zwangerschap, de bevalling en het kraambed die gebruikelijk hadden moeten zijn en bij mij, de bevalling of bij de kleine totaal niet aan de orde waren...(zowel positief als negatief) dus ik ga nergens meer op rekenen . Het is blijkbaar zo verschillend per vrouw, bevalling en kind dat niks echt 'standaard' of 'gebruikelijk lijkt te zijn dus ik blijf optimistisch wat betreft de nachten En plannen, ja heb ik ook last van. Ik plan nu alleen nog dingen op de dag zelf. Wel dacht ik laatst tijd genoeg te hebben voor de rommelmarkt maar toen moesten we echt haasten want we hadden geen flesje bij ons en het was toch al snel tijd om te voeden... anders hadden we nog wel wat meer bekeken. Geleerd om altijd luiers/flesjes etc. mee te nemen just in case pff
Helaaaaaas het was weer half 5. Maar misschien komende nacht beter. Babyfoon werkt tot dusver iig goed
Oh bijna hetzelfde!! Wij hebben de laatste voeding van 12 uur naar 1 uur geschoven. We moeten de dame dan alsnog echt wakker maken maar ik hoop stiekem een beetje dat ze haar honger dan ook eens verschuift naar half 6/6 uur maar zo werkt dat dus nog niet haha. Vanochtend lag ze nog te slapen om half 8 dus ik ben ook even een half uurtje blijven liggen. Om 8 uur begon ze toch echt wakker te worden en te jengelen dus opgestaan. Nu is ze boos en moe haha, ik ga d'r maar eens in d'r bedje leggen.
Hier was R. De halve nacht wakker. Van 1 tot 4 ofzo en daarna geslapen tot 8 uur. Als ik onder de douche ga laat ik de badkamerdeur open. Als ik denk dat ik haar hoor luister ik eventjes. Ik ga altijd douchen als ze net, goed slaapt. Ze wordt eigenlijk nooit binnen 3 uur weer wakker dan. Yunami; ik moet er ook aan wennen om alles mee te slepen hoor.
Ohh lekker actief zeg pff, maar gelukkig nog wel wat slaap kunnen pakken dus . Slim om zo te douchen en gelukkig ben ik niet de enige die er nog aan moet wennen dan dat gesleep hihi. Hoe overleven jullie alle visite trouwens? We hadden ons voorgenomen alles rustig in te plannen en veel rekening te houden met onszelf en onze eigen rust maar merk dat dat toch anders is gelopen en we tot nu toe 6 van de 7 dagen visite hebben gehad continue. We hebben nu noodgedwongen ff komende week zoveel mogelijk nee gezegd (2 uitzonderingen gemaakt maar de rest toch echt gevraagd een andere keer te komen) omdat we gewoon echt dood en dood op zijn en ook even tijd voor onszelf willen.... Die beschuit met muisjes komen me intussen echt de neus uit
Pfff wij hebben nog steeds visite. Iedereen besloot te komen als alles wat rustiger is. Ahuuuum. Ik ben echt kapot! Ik lig nu even boven en vriend zit met R beneden. Even een time out.
@Within, ik ben toch een beetje jaloers op die rust hoor @Floral, ja hier dus eerst alle naaste fam gehad en nu verwachten we nog de rest die ook 'even wilde wachten tot het rustiger was'... help haha. Achja manlief en ik staan gelukkig erg op een lijn dus komt vast goed! Fijn dat je even je rust kan pakken. Ik mag vanavond/vannacht rust pakken want heb alle voedingen gehad tot de komende van 1 uur dus die laatste 2 mag manlief even doen
Lekker yunami, ik mocht elke 3 uur eruit. Doorslapen is er niet meer bij. Wij hadden vorige week heel veel bezoek, aan de ene kant natuurlijk erh leuk dat mensen allemaal willen komen en om supertrots ons klein mannetje te showen, maar het brak me echt op. Dus nu hebben we afgesproken om om de dag bezoek te willen en dan weer een avond voor onszelf. En dat is wel goed te doen.
Poeh weer lekker veel gekletst hier! Lotje was t nog gelukt met de boodschappen? Yunami: fijn dat de babyfoon t doet! Haha Sophie begreep de hint dus niet met later de laatste fles krijgen Floral: het is alsof ik mijn eigen verhaal lees! Hier ook een uk die s avonds wakker is, veel spuugt en overdag slaapt. Hij drinkt bijna geen fles leeg! Word er moedeloos van! Bezoek: wij hebben het express afgehouden op beste vrienden dn directe familie na. En dat is heerlijk! Vanaf nu mag de rest ook komen en dat plannen we een beetje om de dag.. T. Heeft hier geslapen van 23.00 tot 03.30 en kwam net om 06.30 weer.. Haha ook hier nog onderbroken nachten dus
@Lotje, pfff elke 3 uur dat is niet fijn. Slim om het om de dag te doen, pakken wij denk ik na deze week ook maar zo op! @Zustertje, nee helaas haha. Maar komt vanzelf wel . Jullie hebben ook een slimme planning zo te lezen, heb ik wel wat aan! Kun je vandaag een beetje rusten tussendoor? Ik ben heerlijk uitgerust, heb de nachtvoeding niet eens meegekregen dus manlief heeft het super opgelost. Vanochtend om 7 uur een flesje gegeven en daarna mogen slapen tot kwart voor 10. Nu eens goed aan de schoonmaak want heb de laatste dagen niet de puf ervoor gehad en vanmiddag even wandelen, het is eindelijk weer mooi weer
Meiden even een vraagje, hoe doen jullie dat met bezoek, mogen ze allemaal de kleine even vasthouden, of houd je die zelf vast of laat je die in box/wipper oid liggen?
Bij ons spreken we meestal af als het voedingstijd is, dus degene die wilt mag dan het flesje geven en daarna mag degene die wilt haar vasthouden. Als ze moe wordt leg ik haar weer in bed.
Bijna niemand heeft onze dochter vastgehouden. Meestal zorg ik dat ze net ewn voeding heeft gehad en ligt te slapen. Naaste familie heeft haar uiteraard wel lekker vastgehouden. Ik vind dat van hand tot hand gaan gewoon niet nodig bij zo'n uk. Ze hoort bij papa en mama. Uit de buik komen is al een cultuurshock. Zustertje. Geef je borst of flesvoeding? R. Krijgt borstvoeding maar ik kolf volledig af. Sinds donderdag doe ik een halve theelepel Nutriton op basis van Johannes broodpitmeel door haar flesje. Dit dikt de voeding iets in waardoor het minder makkelijk weer omhoog komt. En na de voeding houden we haar minimaal 10 minuten recht op. Als we haar meteen plat leggen gaat het mis. Ht matrasje iets omhoog leggen aan het hoofdeinde kan ook helpen! Succes! Het is heel lastig. R. Heeft de hele avond gehuild gisteren maar viel tegen 10 uur in slaap. Om 3 uur ewn voeding en om 9 uur pas weer. Wij hebben dus een hele goede nafht gehad!
Hier ook een kleintje wat dag en nacht nog niet helemaal snapt. Gisteravond wilde hij maar niet slapen, alleen bij mij in m'n armen. Zodra je hem weg wilde leggen was het weer krijsen. Ook toen we naar bed gingen.. Uiteindelijk heeft hij de hele nacht bij mij geslapen en vanmorgen op de borst van z'n vader. En nu slaapt ie wel - in de box..
@Floral, goh grappig dat wij daar totaal tegenstrijdig in zijn dat vasthouden. Meningen zijn er om te verschillen natuurlijk . Fijn dat jullie zo'n goede nacht hebben gehad! @Within, ook vervelend dat hij niet goed wilt slapen 's avonds hoop dat het dag/nachtritme snel komt! Tja hier eigenlijk een super dag gehad. Wezen wandelen in het zonnetje, daarna koffie gedaan op het werk van manlief omdat we daar langs af kwamen en nu net thuis. Echt even genoten
Hoort erbij hè ^^ ben blij dat hij in ieder geval slaapt - straks heb je een baby die zo moe is dat ie helemaal overstuur raakt en dat wil je ook niet.. Hij is nu net in bad geweest en ligt nu naast me op de bank op een kussen te slapen. Denk dat wij ook maar even gaan wandelen zo.