Mei 2013 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door MamaJulia, 29 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lotje02

Lotje02 Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.646
    3
    0
    @ yunami: wat lief van je man! je zal het dan wel nodig gehad hebben om even bij te slapen! En ik denk dat je vast wel wakker wordt als je alleen bent met je meisje.

Hier ook een goede nacht gehad. R. Viel na de voeding van 18 uur in slaap en ik ben weer op de bank in slaap gevallen. Om 23 uur weer een voeding en toen heeft ie in z'n eigen bedje (!!) geslapen tot 4.45 en daarna bij ons in bed tot 8. Dus wij hebben ook redelijk kunnen slapen. Helaas is ie nu klaarwakker en wil alleen maar bij mij op schoot mrt m'n pink in z'n mond. Ik zal blij zijn als hij over 3 weken een speen mag, want ik krijg niks gedaan zo!

2. Within

Within Niet meer actief

Waarom mag hij geen speen dan? Joshua heeft er al 1 gekregen in het ziekenhuis omdat hij zoveel zuigbehoefte had..

Vannacht is hij na de voeding van 23.00 tot half 3 bezig geweest.. toen was het tijd voor z'n nachtvoeding en daarna sliep hij pas.. tot 6 uur. korte, heftige nacht dus. Zijn met nutriton begonnen en hij heeft tot nu toe nog niet gespuugd :D
    Straks voor het eerst er met z'n 2en op uit naar de supermarkt.. ben benieuwd ^^

3. Floral

Floral Actief lid

28 feb 2013
    123
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lotje: R. krijgt ook borstvoeding en heeft af- en toe ook een speentje. Ik vind het vreselijk! Ook nog onhandig omdat ze hem steeds kwijt raakt, maar het helpt wel eventjes. Na de voeding een speen geven is niet erg hoor, zolang je er maar geen voedingen mee uit gaat stellen! Ik denk dat het met borst-speen verwarring ook nog wel meevalt, dus misschien af-en toe toch geven? R. wil trouwens geen pink.

Yunami: ik snap je fotoprobleem! Mijn familie is ook heel enthousiast en zetten foto's van R. op facebook. Eerst baalde ik ervan, maar nu heb ik me er bij neergelegd. Zolang het geen rare/schokkende foto's zijn, krijgt R. er vast niets van.

Slapen: sinds maandag bakeren we R. 's nachts in! Wat geweldig zeg! We hebben natuurlijk nog maar 2 nachten gehad, dus het is even afwachen, maar tot nog toe waren het 2 super nachten! Eindelijk keert de rust weer een beetje terug! Ze is nu wel overdag veel wakker/huilerig, maar dat is beter te doen dan
    s nachts.

Verder zijn we omdat ze zo onrustig is een keer extra naar het CB geweest. Ze is nu 3190 gram en 50,5 cm. Omdat ze maar 300 gram gegroeid is in 2 weken, gaan we nu wat extra voedingen aanbieden. Het kan zijn dat ze hongerig is.

4. Charlie

Charlie Actief lid

7 dec 2012
    454
    1
    16
    #124 Charlie, 22 mei 2013
    Laatst bewerkt: 22 mei 2013
    Oeps, bericht in verkeerde topic gezet, even wijzigen!

5. Charlie

Charlie Actief lid

7 dec 2012
    454
    1
    16
    Zo, leuk om nu in het mama's topic te gaan schrijven!! Ik heb nog geen letter gelezen dus even kijken hoever ik kom, E moet zo zijn voeding. Sterker nog, zit hier met doekjes in mn beha omdat ik lek haha, sexy!

Vasthouden: we hebben in het ZH heel veel visite gehad (familie en naaste vrienden), toen hebben ze E. wel vastgehouden. Afgelopen week was heerlijk rustig, visite op twee handen te tellen (geboortekaartjes ook pas gister verstuurd). Men mag E. wel vasthouden tenzij hij onrustig is of moet slapen. Dan heeft de visite helaas pech :)

Lotje: wat triest van je schoonouders en met name je sv. Ook voor je vriend :( onbegrijpelijk hé? Mijn moeder belde zostraks nog om te zeggen dat ze ons echt niet vergeten is maar dat ze bronchitus heeft. Ze is eergister nog geweest hoor, man en ik vonden het zo lief dat ze daarvoor belde haha,
    contrast met (schoon)ouders met weinig interesse is dan groot. Zou je het ze ook gewoon kunnen vragen?

Over de bv enzo: in het ZH kreeg ik tepelkloven, waar ik van te voren al bang voor was. Een lactatiekundige raadde mij mother mates aan en echt, door die mother mates (en de kraamverzorgster) heb ik de bv doorgezet.
    mother mates
    "Al hadden ze €100 gekost, dan nog had ik ze gekocht" zei mijn man zostraks. Wat een uitkomst!! Misschien is het ook iets voor jou? Na elke voeding laat ik mn borsten even bloot, beetje melk op tepel laten drogen en daarna doe ik de mother mates erop. Volgende voeding haal ik ze eraf en was mn borst even, na de voeding zelfde verhaal. Ik zweer erbij, echt!!! ze genezen van binnenuit en verkoelen je borsten/tepels (ik leg ze in de koelkast tijdens voeden).
    Volgens mij las ik vd week ook iets dat je zei dat je geen flesje of speen mocht geven ivm combinatie bv?
    E. heeft wel flesjes gehad omdat ik bij moest kolven. Ook heeft hij een enorme zuigbehoefte en daarom toch een speentje (alleen bij het slapen, hij spuugt 'm na een paar minuten weer uit, als hij slaapt). Dit gaat allemaal niet ten koste van de bv, geen problemen mee verder. We geven hem geen pink/speentje als hij wil drinken, dus het vervangt niets zeg maar.

Floral: mag je nu al inbakeren? mijn kraamv zei vanaf 6 weken. Maar wat super dat ze er zo lekker mee slaapt. Is ze normaal onrustig in haar slaap?
    Extra voedingen aanbieden: bedoel je dan extra aanleggen of bijvoeden?

6. zustertje12345

zustertje12345 Bekend lid

12 jul 2012
    851
    0
    0
    verpleegkundige
    Zaandam
    Zo er word hier nu lekker gekletst!

Alle goede nachten: wat fijn!

Lotje: wat naar van je schoonouders en begrijp dat je er van baalt. Gelukkig heeft hij nog lieve andere opa en oma!

Yunami: als je alleen bent slaap je toch lichter en word je echt wel wakker! Hoeveel weegt Sophie nu dat ze al 100 ml krijgt?

Charlie wat fijn dat bv nu goed gaat! Is de kraamzorg al weg?

Lotje wij hebben een tepel speen van avent( andere kunnen niet ivm zijn tong) die mag wel met bv. Misschien een idee voordat die aan je pink went?

Nou vrijdag word dan eindelijk zijn tong gedaan en naar mij gekeken. Ben erg zenuwachtig voor allebei!
    Gister zat t weer op zijn geboorte gewicht ondanks t vele spugen!

Vinden jullie trouwens ook dat ze met de dag veranderen? Echt bizar!

Hier nog geen doorslapen bij maar ik slaap braaf s middags bij:)

7. Yunami

Yunami Bekend lid

25 aug 2012
    971
    0
    0
    Nederland
    @Lotje, Fijn zeg dat R lekker in z'n eigen bedje heeft geslapen! Hoe doen jullie dat als hij bij jullie in bed blijft trouwens? Blijft er dan 1 wakker of allebei ofzo? Jammer dat je niks gedaan krijgt zo, nog 3 weekjes hihi ;)

@Within, jeetje ook geen fijne nacht zo te lezen :(. Hoe was het in de supermarkt en fijn dat de nutrilon bevalt :D

@Floral, ben ook niet bang dat onze dame er iets van krijgt maar het is denk ik meer een principe en privacy kwestie. Wij bepalen graag zelf wat er met onze foto's gebeurt ;). Fijn dat het inbakeren werkt. Hebben jullie dat op advies gedaan? Ik wilde er ook aan beginnen omdat Sophie hele onruste armpjes heeft maar durf er niet zonder overleg aan, schijnt dat je de kleine kan schaden als je het niet goed doet. We gebruiken wel een hydrofiel luier als extra lakentje onder haar deken die we onder haar schouders wegstoppen zodat haar armpjes netjes naast haar lichaam blijven liggen en ze gewoon rustig kan slapen zonder dat ze zichzelf continue wakker slaat. Ben benieuwd hoe het gaat met de extra voedingen!

@Charlie, hmm lekkende tepels sexy hahahaha. Hier ook niet vasthouden als ze moe is, dan leg ik haar in bed. Als ze in bed ligt haal ik haar ook absoluut niet er uit, ik wil haar ritme namelijk absoluuuuuut niet verstoren want dat loopt perfect. :)

@Zustertje, wij hebben pas begin juni een afspraak bij het CB dus durf eerlijk gezegd niet te zeggen hoe zwaar ze nu is, ze is wel flink gegroeid. Ze zit sowieso tussen de 3 en 3,5 kg in (dus dan mag ze 100 ml volgens nutrilon) want bij 1 week was ze 3208, daarvoor was ze van geboorte gewicht 3265 naar 3200 gegaan dus alweer iets aangekomen. Wij verhogen alleen als de kleine duidelijk honger heeft, ofwel zichzelf vaker eerder meld dat voedingstijd en dan ook voorgaande flesjes volledig op had :). Spannend zeg voor de kleine, ik hoop dat jullie beiden snel 100% gezond en hersteld zijn! En veranderen doen ze snel idd!

Morgen houden we zelf lekker een mini fotoshootje met de kleine en gaan we haar handje of voetje in het gips zetten (was mijn cadeautje voor mamadag :) ) ben benieuwd.

Oh ennuh.... ik ben helemaal vrolijk want mijn onderkantje werkt gewoon weer zoals altijd tevoren hihi!! Mijn grijns kan al de hele dag niet meer stuk! Maakte me best zorgen want las overal verhalen over pijn etc. maar heb nergens last van gehad :).

8. Lotje02

Lotje02 Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.646
    3
    0
    @ speen: wat ben ik blij om dat te lezen! Ga morgen meteen een speen halen en dan proberen. Heb zowat de hele dag met m'n pink in z'n mondje gezeten!

@ Charlie: hier ook af en toe een lekkage...
    Ik smeer bepanthene tegen kloven en dat werkt hier heel goed. Nu alleen dat aanhappen nog. M'n moeder zegt dat ik het straks nog niet meer voel.
    Ik ga mijn schoonouders niks vragen. Als ze zelf geen moeite doen om mijn zoon te zien dan hoeft het voor mij niet. Gelukkig is de oma van mijn vriend wel heel blij en betrokken. Ze is 93 en komt elke week met de taxi hierheen om r. te zien en " te helpen" met de was.

@ yunami: leuk zo'n gipsafdruk! Wij hebben dat ook gekregen van m'n zus . Ik wil het zaterdag doen, als hij 1 maand is.

9. Yunami

Yunami Bekend lid

25 aug 2012
    971
    0
    0
    Nederland
    @Lotje, jeetje wat lief van de oma van je vriend! En wat een mooie leeftijd!! En slim met 1 maand zo'n gipsafdruk! We hebben ook besloten het met 1 maand te doen, toch net wat mooier dan 3 weken en 3 dagen haha!

10. Lotje02

Lotje02 Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.646
    3
    0
    @ yunami: ik zie dat ik in het andere topic op je post heb gereageerd.
    Ik leg r. soms in bed in een wikkeldoek en dan slaapt hij ook beter omdat z'n armpjes stil liggen. Als ie echt wil kan hij ze er wel uithalen want die doek zit niet heel strak om hem heen.

11. Yunami

Yunami Bekend lid

25 aug 2012
    971
    0
    0
    Nederland
    Hihi ja ik las het! Ik zal hier weer terug reageren :p

Wij hebben ook een wikkeldoek, dus dat zullen we dan ook eens proberen, misschien werkt dat beter :)!

En tja, bedacht me later dat het misschien iets te veel info kon zijn maar ben er idd gewoon zo blij mee hihi! En misschien helpt het jullie straks om te weten dat het geen pijn hoeft te doen hihi :D. De negatieve verhalen hoor je namelijk vaker dan de positieve! ;)

S had weer een normale nacht, 1 uur, half 5 en half 8. Nu meldde ze zich om kwart voor 10 maar mag pas om half 11 :(...

12. DNA86

DNA86 Actief lid

25 nov 2011
    410
    0
    16
    Gent
    @ speen: wij hebben er ook eentje hoor. In het begin ging dat wel lekker, maar de laatste dagen is dat precies niet meer genoeg voor haar. Ze heeft liever mijn vinger. Die speen krijgt ze ook echt alleen maar als ze het lastig heeft. Van zodra ze rustig is gaat ie weer weg.

@ wikkeldoek: wij wikkelen Q ook meestal in 's nachts. Overdag eigenlijk niet. Ze slaapt toch wel rustiger als haar armpjes niet om haar oren vliegen. Sinds gisteren een Puckababy Piep in huis. Ben benieuwd of dat fijn slaapt.

@ Yunami: fijn hoor dat alles nog gewoon werkt :) Ik zie het mezelf nog niet snel doen eigenlijk. Gisteren manlief even laten kijken naar mijn knippie, en dat zag er vrij normaal uit zei hij. Nou ben ik er nog niet helemaal gerust in hoor, maargoed, alles op zijn tijd he.

Vannacht was een night from hell. Om 12u laatste fles, en sindsdien wou little miss niet meer slapen tot een uur of 6. De hele tijd huilen en krijsen, heel erg zielig. Extra flesje kwam er ook weer helemaal uit. Moedeloos word je daarvan. Vanmorgen wou ze ook niet veel drinken (55cc ipv 75), en nu ligt ze weer heerlijk te slapen. Heel het flesjes-ritme overhoop, dus moet nu wel puzzelen hoe deftig aan 6-7 voedingen te raken.
    Ons meisje is echt een moeilijke drinker. Morgen komt het CB op huisbezoek, toch maar even bespreken, want hier zijn we erg onzeker over. Hopelijk krijgen we een paar goeie tips.

13. Yunami

Yunami Bekend lid

25 aug 2012
    971
    0
    0
    Nederland
    @DNA, nee joh je bent net 1 week mama ;) toen moest ik er ook nog even niet aan denken hoor :p. Ik ben benieuwd hoe die puckababy bevalt! Wat een nare nacht zeg en vervelend ook dat het schema nu zo overhoop ligt. Hopelijk heeft het CB goede tips!

14. Lotje02

Lotje02 Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.646
    3
    0
    @ yunami: nou we delen hier zoveel gênante dingen dat dit best meevalt hoor ;) ben blij te horen dat het goed ging want ik vind het nog best een eng idee...

@ DNA: ik ben benieuwd of de puckababy werkt. Ik wil hem ook bestellen maar vind hem vrij prijzig als ie niet werkt.
    R. dronk in het begin ook erg moeizaam maar dat is nu helemaal goedgekomen. Ik hoop dat je wat nuttige tips krijgt. En dat je vandaag wat bij kan slapen!
    Hier inmiddels ook een "speen met tepelvorm" aangeschaft. Ben benieuwd!

@ mama's-die-bv-geven: wat dragen jullie voor bh? Ik kan mijn voedingsbh die ik tijdens de zwangerschap aanhad wel weer aan, maar dan krijg ik meteen pijnlijke rode plekken op m'n borsten. Ik draag nu een voedingshemd, maar echt veel steun geeft dat niet.

15. Yunami

Yunami Bekend lid

25 aug 2012
    971
    0
    0
    Nederland
    Haha ja daar heb je ook wel weer gelijk in :p.
    Hopelijk helpt de speen en kom je een beetje aan je rust toe!

Ik meen me trouwens te herinneren dat er laatst iemand vroeg om middeltjes tegen aambeien. Ik heb nu curanol tabletjes en die doen het echt super.

16. Mir81

Mir81 Bekend lid

25 sep 2012
    989
    0
    0
    Noordoostpolder
    Heb ik ook en het is inderdaad al minder aan het worden.

Lotje welke speen is het geworden?

Er staan ook heeeeeel veel wikkeldekens en inbakerdoeken op mp.
    Ik heb zelf twee katoenen doeken van Red Castle klaarliggen. Ik hou niet zo van dat fleece en al die andere kunstvezels ;).

17. Yunami

Yunami Bekend lid

25 aug 2012
    971
    0
    0
    Nederland
    Ohhh ik ben me een partij woest!! Weer een hele discussie gehad over onze foto's.... en dan gewoon te horen krijgen dat we dan maar helemaal geen foto's meer moeten sturen want persoon x vindt het onzin en zou ze ondanks dat wij dat niet willen toch gewoon op internet plaatsen...

Fijn dat persoon x wel zo eerlijk is en dat gewoon zegt maar het is toch te gek voor woorden dat je als ouders zijnde blijkbaar niks te zeggen hebt... Dan maar helemaal geen foto's meer voor niemand niet.

18. Mir81

Mir81 Bekend lid

25 sep 2012
    989
    0
    0
    Noordoostpolder
    Nou ja zeg wat respectloos... :$ Snap dat de stoom uit je oren komt!

19. Lotje02

Lotje02 Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.646
    3
    0
    Inderdaad, erg kinderachtig!! Dan maar helemaal geen foto's meer!

@ Mir: het is een difrax combi- speen geworden. Deze werd me bij de drogist ook aangeraden. Alleen heb ik hem niet hoeven gebruiken, want meneer slaapt al de hele dag braaf! Ben bang dat het vannacht feest wordt, dan zal hij wel uitgeslapen zijn... Ik had idd ook al op mp gekeken voor de wikkeldekens. Ik vind die van moeders voor moeders het fijnste en R volgens mij ook. Mam had al aangeboden om er zelf een te maken!

20. Yunami

Yunami Bekend lid

25 aug 2012
    971
    0
    0
    Nederland
    @Lotje, fijn dat je een goede speen hebt gevonden en ook fijn dat R zo lekker ligt de slapen! Hopelijk toch een rustige nacht!

Toch 'fijn' om te lezen dat ik niet de enige ben die er zo over denkt. Begon ergens al aan mezelf te twijfelen, maar ook nu ik nog wat afgekoeld ben blijf ik er bij dat simpelweg even overleggen gewoon fatsoenlijk en normaal is en dat dit echt niet kan... zucht.
    Ben alleen bang dit gedoe straks bij meer dingen te krijgen als die persoon het straks met meer dingen niet eens is... kan nog wel eens voor problemen gaan zorgen... Maarja... dat zien we t.z.t. dan wel.

S. is al de hele dag 'moeilijk'. Ze heeft 1 slaapje overgeslagen en was daarna echt bek en bek af, en dan vervolgens veel huilen uit vermoeidheid. Op de arm sliep ze niet, in bed niet, wipstoel niet... uiteindelijk hebben we haar toch maar even een paar minuten laten huilen in de hoop dat ze uiteindelijk toch in slaap zou vallen en dat lukte uiteindelijk ook.
    We hebben haar net wakker moeten maken voor de 5 uur voeding maar direct daarna terug op bed en ze ligt nu heerlijk diep te slapen... :)

Deel Deze Pagina