Mei 2013 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door MamaJulia, 29 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lotje02

Lotje02 Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.646
    3
    0
    Lastig is dat dan hè? Fijn dat ze nu weer lekker slaapt!
    R. is altijd moeilijk rond etenstijd. Veel jengelen enzo. Schijnt dat veel baby's dat rond die tijd hebben. Maar het is wel lastig! Ik kom niet aan koken toe en we hebben dus nog altijd niet gegeten. Vriend is nu boodschappen aan het doen en moet dan nog gaan koken want R. Moet zo eten., denk dat wij rond 8 uur iets te eten hebben.
    En ik heb de laatste tijd ook echt helemaal geen honger meer...

2. Yunami

Yunami Bekend lid

25 aug 2012
    971
    0
    0
    Nederland
    Oh dat is wel heel naar, kan me voorstellen dat je zo laat geen honger meer hebt :(!

3. zustertje12345

zustertje12345 Bekend lid

12 jul 2012
    851
    0
    0
    verpleegkundige
    Zaandam
    Hoi hoi,

Jeetje jullie kletsen wat af! Uhm lotje en yunami ik heb op jullie in t andere topic gereageerd.. haal alles door elkaar haha!

Maar lotje de difrax dus! Ben benieuwd! Fijn dat R al heel de dag slaapt, misschien slaapt die vannacht ook wel door, ik hoop t voor je! En indd T ook altijd rond etenstijd huilen.. eerst jengelen en dan echt schreeuwen.. Nu zijn we nog met zijn twee maar ben benieuwd hoe ik dat straks in me eentje moet doen..:p

Yunami: Wat een (#*$&$ als ze zo reageren.. echt enorm onbeschoft! Begrijp je angsten voor "later" dan ook goed, dat zou ik ook hebben ja! En wat betreft de sex.. daar heb ik op gereageerd in t andere topic haha!

DNA: Poeh begrijp je twijfels e.d goed ja die had ik ook tot vandaag cb kwam!. Zou wel al je vragen opschrijven, hier vandaag wat vergeten..

Hier: Morgen d- day voor mijn onderkantje.. en voor t. zijn tong..
    Spannend!
    Vind het trouwens echt bizar.. T mag maar 8 x 60 ml voeding.. en jullie kids mogen al 75 tot 100 ml per keer,, Nou heeft T ook niet meer trek dan die 60 hoor maar toch... Heb het vandaag nog x nagevraagd maar klopte echt de hoeveelheid.. Zucht.. zoveel verschil...

4. Yunami

Yunami Bekend lid

25 aug 2012
    971
    0
    0
    Nederland
    Proest! Ik reageer hier op je anders blijven we in 2 topics hoppen en half kletsen ;)

Succes en sterkte morgen, hopelijk valt het allemaal mee!

Wat de sex betreft.. probeer gewoon zo ontspannen mogelijk te zijn en je niet te druk te maken over mogelijke pijn dan voorkom je dat je onbewust aanspant onder waardoor het alsnog pijn gaat doen ;). Gewoon lekker de tijd voor elkaar nemen en iets wat rustiger dan normaal doen dan moet het haast wel goed komen ;).

Ben inmiddels al wat meer afgekoeld gelukkig. Heb er een dikke streep onder gezet, het is onze keuze betreft onze dochter, niet mee eens? Niet ons probleem... en dat lucht op, PUH! ;)

5. zustertje12345

zustertje12345 Bekend lid

12 jul 2012
    851
    0
    0
    verpleegkundige
    Zaandam
    ja groot gelijk heb je! Toch gek hoe je daarin veranderd he.. tenminste ik wilde altijd goed doen bij iedereen, door iederen aardig gevonden worden.. en nu als t om mijn kind gaat.. prima niet mee eens dan niet..

Of jij bent altijd zo geweest dat kan ook, maar ik merk goed verschil!

6. Lotje02

Lotje02 Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.646
    3
    0
    @ zuster: dat merk ik ook hoor! Mijn kind gaat voor alles en of anderen het daarmee eens zijn kan me niks schelen. Terwijl ik het eerst ook altijd voor iedereen goed wilde doen en iedereen tevreden wilde stellen.

7. Yunami

Yunami Bekend lid

25 aug 2012
    971
    0
    0
    Nederland
    Ik heb eigenlijk altijd wel mijn eigen ding gedaan ongeacht anderen, zeker de afgelopen 5 jaar ongeveer. Maar nu is het wel iets feller dan voorheen.

Hoop wel altijd op begrip dat wel. Je hoeft het niet altijd eens met elkaar te zijn maar elkaar in z'n waarde laten vind ik wel belangrijk. Baal er daarom erg van dat dat nu niet gebeurt maar het is zoals het is :).

Hier een rare nacht trouwens, 1 uur voeding en daarna heeft S tot half 3 gehuild. Daarna kwam ze pas weer om 6 uur.
    Ben benieuwd hoe het de rest van de dag en komende nacht gaat.

8. Lotje02

Lotje02 Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.646
    3
    0
    Was ze toch nog een beetje van slag door het overgeslagen slaapje?
    Hier weer goed geslapen. R. was tussen 18-20 uur erg huilerig en wilde niet slapen. Uiteindelijk met een huilende baby op de arm met 1 hand wat proberen te eten. Om 22.30 laatste voeding en toen in z'n eigen bedje geslapen tot 5.00 uur, dus weer goed geslapen!

9. Floral

Floral Actief lid

28 feb 2013
    123
    0
    0
    NULL
    NULL
    Even via mijn telefoon, reageer later uitgebreid.

Met zelf inbakeren oppassen voor oververhitting!

Wij gebruiken de Swaddle me. Zit strak om de armpjes maar niet om beentjes en heupen. Deze zak bevalt superen is betaalbaar.

10. Yunami

Yunami Bekend lid

25 aug 2012
    971
    0
    0
    Nederland
    @Lotje, fijn dat hij zo goed geslapen heeft zeg :).

@Floral, die kwam ik toevallig gisteren tegen via mp, fijn dat het bevalt!

Hier begin ik bijna te denken dat ze eindelijk een regeldag heeft... Na 6 uur was S nog niet braaf aan het slapen in eigen bed dus heb ik haar maar meegenomen naar ons bed, maar zelf dus niet aan slapen toegekomen. Daarna heeft manlief het stokje overgenomen en heeft ze tot 10 uur op de arm geslapen en nu is ze aan het drinken...
    We gaan zo even de stad in dus dan zal ze wel goed slapen en hopelijk daarna weer gewoon in d'r eigen bedje zonder gehuil.

11. Lotje02

Lotje02 Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.646
    3
    0
    Hier al de hele morgen met een huilende baby op de arm. Hij wil alleen maar bij mij zijn, dus ik zit al de hele morgen tv te kijken en blaadjes te lezen. Nu is ie weer aan het drinken dus ik hoop dat ie daarna in slaap valt....

12. Lotje02

Lotje02 Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.646
    3
    0
    Nou meiden, bedankt voor de tip van de speen. Hij heeft hem 5 minuutjes gehad en viel als een blok in slaap. Hèhè.... Speen viel vanzelf uit z'n mondje en mama kan nu eindelijk wat gaan eten en een wasje doen ;)

13. Yunami

Yunami Bekend lid

25 aug 2012
    971
    0
    0
    Nederland
    Jaaa wat fijn!!! Geniet van je rust ;)

@Floral, bedankt ook voor jouw tip! Wij hebben direct de swaddle me aangeschaft (uiteraard in het roze :p ) want 15 euro is niet duur om het te proberen. Ik heb hem net omgedaan na het flesje en mevrouw ligt zonder te miepen te slapen, in haar bed!! Dus wij kunnen ook eindelijk sinds half 3 vannacht genieten van onze rust :p.

14. Mir81

Mir81 Bekend lid

25 sep 2012
    989
    0
    0
    Noordoostpolder
    Kijk met wat kleine hulpmiddelen komen jullie allemaal aan je rust toe, geniet ervan meiden!

15. Floral

Floral Actief lid

28 feb 2013
    123
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jaaa super Lotje en YunAmi!

Mir hoe gaat het met jou?

Yunami; wat doe je haar voor kleertjes aan in de zak? Ik een romper met lange mouw, dun broekje en dunne sokjes. Ik ben steeds bang dat ze het te warm krijgt. Ik heb wel de verwarming uit.

16. Within

Within Niet meer actief

Hier ook sinds vandaag de swaddle me in huis, als we die om doen, moet hij dan nog een lakentje in bed of niet? Want de stof is vrij dun..

CB is vanmorgen geweest, Joshua is nu 3600 gram, dus dat is super! Helaas wel reflux, vanmiddag daarvoor bij de HA geweest en moeten nu z'n eten blijven verdikken voorlopig.

17. Floral

Floral Actief lid

28 feb 2013
    123
    0
    0
    NULL
    NULL
    Within. R. Heeft gewoon een deken en lakentje maar wel dunnere kleertjes. Verwarming is uit en op dw overloop hebben we een raampje open.

De stof is wel dun maar ze worden warm doordat de armpjes zo dicht tegen hun lichaampje zit.

18. Mir81

Mir81 Bekend lid

25 sep 2012
    989
    0
    0
    Noordoostpolder
    Kleine was enorm druk gister, zo erg dat ik meteen behoorlijk wat scheuren erbij heb :(. Vandaag weer wat rustiger, maar buik zit vol en doet zeer, dus van mij mag ie komen!

19. Yunami

Yunami Bekend lid

25 aug 2012
    971
    0
    0
    Nederland
    @Floral, wij hebben gewoon hetzelfde aan als de dagen voor we de swaddle me gebruikten (romper, broekje, truitje en sokjes). Het is nog erg koud buiten en onze verwarming is blokverwarming en kan niet eens meer aan (helaas grrr) en we hebben enkel glas. Het is hier binnen dus bijna even koud als buiten (zeg zo'n 14 graden). Wij temperaturen nog steeds bij iedere voeding (omdat het hier dus zo koud is en ze vaak flink daalt 's avonds en 's nachts) en we zien ook dat ze de kleding echt nodig heeft. Ze was vanochtend na een koude nacht slechts 36,4 graden terwijl er een kruik bij lag (en ze dus de swaddle me om had)... vannacht dus maar 2 kruiken als het weer zo koud is :(

Wij gebruikten dus eerst een hydrofiel luier als lakentje en stopte die weg onder haar schouders (op aanraden van de kraamhulp) dus voorheen had ze ook al de armpjes tegen haar lichaam, maar konden die dus nog makkelijk los. Extra warmte zal daardoor iig niet verschillen met toen.

@Mir, rot van die extra scheuren :(

Wij hebben voor de rest echt een asociale nachtrust gehad ;) S heeft geslapen van 1 tot 7! :D

20. Lotje02

Lotje02 Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.646
    3
    0
    Wauw yunami! Lekker geslapen dus!
    Hier ook van 22 tot 5 en toen weer van 6 tot half 9.

@ Mir: balen zeg, zo net op het allerlaatst nog wat scheuren erbij :(

Vanmiddag gaan r. en ik naar m'n ouders en we blijven daar vannacht logeren. Ik vind het wel erg spannend, alleen met m'n mannetje naar Limburg rijden, daar logeren zonder papa....
    Maar die heeft een leuke film-computeravond met z'n vrienden en kan morgen lekker uitslapen. Heeft ie ook wel verdient!!

Deel Deze Pagina