Mei 2013 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door MamaJulia, 29 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DNA86

DNA86 Actief lid

25 nov 2011
    410
    0
    16
    Gent
    De Puckababy bevalt hier prima. Q ligt lekker rustig in haar bedje en heeft niet meer van die ijskoude armpjes. Vannacht trouwens ook best goed geslapen. Van 1 tot 6, en daarna van 7 tot 9.

Gisteren is het CB hier geweest. Ze is gewogen, en zit al ruim boven haar geboortegewicht! Super blij natuurlijk, betekent dat we best goed bezig zijn. De mevrouw vond het een heel wakker, alert en fel meisje. Ze kan zich al goed opdrukken en haar hoofdje hoog optillen. Ze doet ook al pogingen om scherp te stellen. Helemaal goedgekeurd dus. Ook veel tips gehad ivm de flesvoeding. We mogen nu de Nutrilon AR geven, dan zou ze normaal haar voeding beter binnen moeten houden. We beginnen nu met 1 schepje AR met 2 schepjes gewone. Ben benieuwd of het helpt.

2. Within

Within Niet meer actief

Hier ook een goede nacht gehad, van half 12 tot half 5 en daarna pas weer 8 uur, zonder gekrijs als we hem terug legden. Uiteindelijk allebei tot half 11 geslapen, moest even bijtanken. Mijn man is werken dus bed voor mij alleen!

3. Yunami

Yunami Bekend lid

25 aug 2012
    971
    0
    0
    Nederland
    @Lotje, kan me voorstellen dat je het spannend vindt! Maar heel veel plezier en komt vast goed ;)

@DNA, klinkt goed zeg en hoop dat het allemaal helpt idd!

@Within, ook een heerlijke update, fijn :D goed uitgerust nu dus?

Wij hebben al een hele dag erop zitten, gewandeld door het park, daarna een beetje wezen shoppen, nu nog even wat winkels af en de boodschappen doen en vanavond rust! Mag ook wel want ik ben al behoorlijk moe ;)

4. Charlie

Charlie Actief lid

7 dec 2012
    454
    1
    16
    Yunami: wat jammer dat er familie is die zo apart omgaat met de foto's van jullie meisje. Vind het ook een rare reactie, het is toch jullie dochter dus jullie keuze wat er wel/niet met foto's gebeurd?!
    Mooi dat de swaddleme zo goed werkt. Je schreef over dat je eerst een hydrofiel gebruikte. Is er dan niet de kans dat de baby de hydrofiel over zich heen wurmt zeg maar? dus op het gezichtje terecht komt?
    Jullie hebben echt een goede nachtrust gehad, heerlijk!!

Lotje: wat fijn dat de speen goed helpt! Bij E. valt speen vlak na het in slaap vallen ook uit z'n mondje.
    Heel veel plezier vanavond/vannacht. Spannend zo, de 1e keer een nachtje uit logeren. Wel heel leuk voor opa en oma :)

Whitin: wat vervelend dat Joshua reflux heeft. Helpt dat verdikken vd voeding goed?
    Fijn, jullie ook een goede nacht gehad!

Mir: balen van de extra striea :(

DNA: die koude armpjes heeft E ook telkens, echt vervelend.
    Is de swaddleme en puckababy hetzelfde?
    Wat doet jullie meisje het goed, fijn!! Ben wel benieuwd hoe ze heet trouwens, iets met de Q :)

Even naar E, brb

5. Charlie

Charlie Actief lid

7 dec 2012
    454
    1
    16
    Gister en eergister had E. echt last van krampjes, vooral eergister. Die dag had ik net erg gekruide nasi gegeten, dat doen we dus maar niet weer. Gister had ik een stuk gekruide droge worst gehad. Ik had 'm al zo goed als op toen ik me bedacht dat dat misschien niet zo slim was.
    Vannacht ging wel oké verder, om 3 uur en 8 uur voeding. Hij slaapt snachts met speentje en wordt nog wel wakker omdat zn speentje eruit is. Merk wel dat dat in/uit bed stappen niet bevorderlijk is voor de genezing van mn wond. Heb sochtends echt last, vervelend.

Hoe voelen jullie je verder? Ik vind het best moeilijk dat de tijd zo voorbij vliegt. Vond het lastig dat de kraamverzorgster wegging, om die fase alweer af te sluiten. Door het shitweer ben ik nog maar één keer naar buiten geweest. Ik weet niet, op de een of andere manier voel ik me met vlagen een beetje gedeprimeerd ofzo. Zou dit hormonaal zijn? De kraamtranen zijn gelukkig wel zo goed als over, daar ben ik blij om!

6. Yunami

Yunami Bekend lid

25 aug 2012
    971
    0
    0
    Nederland
    @Charlie, nee de hydrofielluier werd als een extra lakentje gebruikt dus zat achter onder het matras weggestopt en kon dus niet verder omhoog. De zijkanten stopten we dan weg onder de schouders/armpjes :). En idd vind het ook een rare reactie, maar heb het inmiddels een plekje kunnen geven. Als het onderwerp nog ter sprake gaat komen ga ik er ook niet over uitwijden. Het is idd onze keuze en daar staan we achter :). Vervelend van de krampjes van E zeg! Is het idd niet zo dat je bij BV hetzelfde niet mag als tijdens de zwangerschap? 3 en 8 uur is best netjes zeg :) en vervelend van het in/uit bed gaan en het last hebben van je wond. Kan je partner je niet helpen met de kleine aangeven/in bed leggen? Begreep van iemand anders dat zij echt niet zelf de kleine op mocht pakken maar dat ze aangegeven moest worden ivm de wond. Jammer dat je je zo voelt zeg! Ik sta er soms ook wel even bij stil dat de tijd zo snel voorbij gaat en de kleine zo snel groeit/verandert. Anderzijds probeer ik er dan een positieve draai aan te geven want ieder punt in haar leven is natuurlijk leuk en ik ben ontzettend nieuwsgierig naar haar ontwikkeling en groei dus probeer daarom toch te genieten van het feit dat het zo vordert. Ze grijpt nu bijvoorbeeld al echt richting haar fles tijdens het voeden en soms heeft ze hem ook echt vast, ik weet dat het dan vooral toevallig is, maar toch vind ik het zo aandoenlijk want een paar weken terug deed ze dat nog niet. Door dat soort kleine dingen geniet ik toch van die sneltrein ;).

7. zustertje12345

zustertje12345 Bekend lid

12 jul 2012
    851
    0
    0
    verpleegkundige
    Zaandam
    Jeetje hoe doen jullie kleintjes dat toch zolang slapen?;)
    T word klokslag na elke 3 uur wakker..

Dat alles zo snel gaat heb in ook last van. Probeer zoveel mogelijk vast te leggen en te genieten!

Charlie ik baal ook zo van t weer maar wij gaan dan naar binnen dingen toe als boodschappen gister en vandaag Ikea haha!
    Wat enorm balen van je wond.. Gaat t behalve in en uit bed wel goed?

Ik heb geen Puck à baby of iets maar ga maandag wel even ervoor kijken. T maalt ook zo met zijn armen en zijn ook altijd boven de deken!

Gister zijn tong geknipt my god wat zielig heb zo hard gehuild! Hij huilde zo hard en Ik kon niks doen! Voelde me zo machteloos! Maarja hij was t gelijk erna vergeten haha!

Vk heeft bij mij gekeken alles zag er goed uit, geen verzakkingen of zo maar over 4 weken moet t over zijn anders naar de gyn..

8. Yunami

Yunami Bekend lid

25 aug 2012
    971
    0
    0
    Nederland
    @Zustertje, we hadden al ff via fb contact erover gehad, vertelde manlief van het horror beeld en hij kreeg ook helemaal de kriebels pfff. Hoop dat je het een beetje van je af kan zetten. Fijn ook dat met jou alles in orde is!

Ons meisje is weer een beetje rusteloos, net nu papa en mama bek en bek af zijn en eigenlijk nog even voor de 1 uur voeding wilden rusten :p... Achja... we hopen maar weer op een mooie rustige en laaaaaange nacht.. fingers crossed!

9. Yunami

Yunami Bekend lid

25 aug 2012
    971
    0
    0
    Nederland
    Hmmm zou 3 maar scheepsrecht zijn?
    S slaapt al 3 nachten door! Wat een luxe en hopelijk een blijvende luxe! :p

10. Charlie

Charlie Actief lid

7 dec 2012
    454
    1
    16
    Yunami: ik snap 'm nog niet helemaal met de hydrofielluier. Hielp het wel goed tegen het gemaai met haar armpjes?
    Het klinkt wel logisch om idd hetzelfde te eten als tijdens de zwangerschap, echter heb ik toen ook weleens gekruid eten gehad, niet bijzonder vaak. We laten het in elk geval vanaf nu achterwege, die krampjes zijn zo sneu en vermoeiend, zowel voor E als voor ons.
    Mijn man helpt idd ook om E in en uit zijn bedje te halen, maar het is al een aantal keer gebeurd dat E voeding moet en mijn man zo heerlijk ligt te slapen dat ik hem daarvoor niet wakker wil maken.
    Je hebt helemaal gelijk betreffende het genieten, en ik geniet ook wel optimaal van onze E. Bij mijn dochter kon ik haar wel vooruit de tijd in kijken, ik kon niet wachten op het eerste lachje, haar eerste bewuste bewegingen e.d. Dat heb ik nu helemaal niet, ik zie er natuurlijk wel naar uit maar ik geniet juist nu ook zo. Soms ben ik bang dat ik niet genoeg geniet en dat de tijd veel te snel gaat. Tzal ook wel hormonaal zijn, emoties zijn nog niet helemaal gedoseerd haha ;)
    Jullie meisje is al groot he! bijna 4 weekjes. E en S schelen precies 2 weken zie ik net :)
    Wat heerlijk, 3 rustige nachtjes! mijn dochter sliep met een week of 4 ook al door dus het zou goed kunnen dat jullie meisje een goede slaapster is :)

Zustertje: dat is idd wel handig, gewoon binnendingen uitkiezen. Paar mnd geleden had ik met mn vriendin erover (die een zoontje heeft de dag na mij) dat mei de perfecte maand is. Lekker weer enzo. Uhu.. haha, beetje jammer!!
    De pijn vd wond is goed te dragen, alleen sochtends is het nogal gevoelig en bij het omdraaien in bed. Mijn man heeft ook last van mij snachts omdat ik tegenwoordig snurk! haha, komt omdat ik op mijn rug slaap. Lijkt me wel fijn als ik dadelijk weer comfortabel kan slapen.
    Ach wat sneu van zn tongetje, als dat bij E zou gebeuren zou ik er ook blérend bij staan! E moest trouwens ook bijna voor zn tongetje, volgens de lactatiekundige in het ZH. De kraamverzorgster zei echter dat dat helemaal niet nodig was, gelukkig.
    Kan T nu beter drinken enzo?
    Had jij nou iets met een blaasverzakking? weet even niet meer wie dat schreef. Maar volgens de Gyn ziet het er goed uit begrijp ik?

E. kwam vannacht om half 3 en vanmorgen om 8 uur. Op zich is het zo wel te doen, één keer eruit snachts. Sochtends voed ik hem nu in bed, das best handig. Uitslapen zat er vanmorgen helaas niet in. Toen we naar beneden gingen gaf ik hem aan zn grote zus en direct viel hij lekker koddig in slaap, toen wel! Ach, zus blij en E. blij.

Even naar E, hij wordt wakker

11. Within

Within Niet meer actief

Hier ook een goede nacht gehad - alleen niet omdat hij niet kwam, maar omdat ik in coma lag. Gisteren medicijnen moeten nemen en daar slaap je dus heel diep van... Heb niks noppes nada gehoord, manlief is er elke keer uit gegaan. (als hij er niet was had ik de medicijnen ook niet geslikt hoor, veel te eng!)

12. Yunami

Yunami Bekend lid

25 aug 2012
    971
    0
    0
    Nederland
    @Charlie, uhm... nou kijk... de hydrofielluier leg je als een laken op het bedje (onder de dekens etc. dus echt als eerste op je kind) Je stopt hem onder het matras bij het voeteneinde zodat hij 'vast' ligt, net als een laken/deken. I.p.v. dat je hem links/rechts ook wegstopt tussen het matras en het bedje stop je de luier links en rechts onder de armpjes van je kind. Je kind ligt dan ingebakerd met de armpjes naast het lichaam maar niet zo strak en vast als bij een inbaker doek. Heb je nu beeld? :p
    Hoe gaat het nu met de krampjes van E? Snap dat het nog hormonen kunnen zijn hoor ;) maar misschien is het ook anders bij een 2e dan een 1e? Dat je nu juist langer wilt geniet van het klein zijn omdat je weet hoe snel ze groot zijn? ;)
    Ben benieuwd of onze dame door zet idd ;) en E en S schelen idd precies 2 weken, leuk zeg!
    Hoe vindt de grote zus het eigenlijk? En half 3 en 8 uur is idd netjes!

@Within, fijn dan je man het heeft overgenomen en ook fijn dat je even wat extra slaap hebt kunnen pakken door de medicijnen ;). Snap dat je ze niet zou nemen als je alleen zou zijn!

Zo ik ga ff naar de sportschool, mijn lidmaatschap activeren en dan over 2 weken weer aan de bak. Ben dat extra vet echt gloeiend zat want pas nog steeds niet fatsoenlijk in mijn eigen broeken en ik heb geen geduld! :p

13. Lotje02

Lotje02 Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.646
    3
    0
    Hier even snel een berichtje vanaf opa en oma. R. heeft het super naar zn zin hier! Hij wordt natuurlijk de hele tijd vastgehouden en geknuffeld! De autorit ging ook prima, we waren onze woonplaatst nog niet uit of hij sliep al en heeft de hele weg lekker geslapen. Vannacht werd ie wel om de 3 uur wakker, maar heeft lekker verder geslapen in de wagen.
    Als het zo droog is gaan we een rondje lopen en dan weer naar huis. Papa vind het toch wel raar om alleen thuis te zijn. Hij heeft lekker even bij kunnen slapen, maar heeft nu al 3x gebeld om te vragen wanneer we thuiskomen. Ook de hond ligt al de hele dag voor de deur....zo lief.

@Charlie; ik snap je wel een beetje, ik heb dat gevoel ook wel. De dagen vliegen voorbij en eigenlijk doe ik niks en kom ik nergens. Vaak zit ik de hele dag binnen, doe niks als voeden, luiers verschonen en opruimen en dan is de dag alweer om. R. is al geen echte kleine pasgeboren baby meer, het gaat echt zo supersnel!!

14. zustertje12345

12 jul 2012
    851
    0
    0
    verpleegkundige
    Zaandam
    Charlie: dat was ik Indd die dacht aan een blaasverzakking maar gelukkig is dat niet zo! Hoop dat t vanzelf over gaat! Sinds vandaag vloei ik ineens weer meer en pijn is dan ook meer.. Dus denk dat dit samen ook verband houdt!

Yubami: wat goed zeg van s! En wat lekker voor jullie haha! Hopelijk blijft het zo!

Lotje: wat fijn dat het allemaal zo goed bevallen is! En dat hij lekker de hele reis heeft geslapen! Schattig ook de hond! Kan begrijpen dat je hubbie jullie snel weer thuis wil hebben haha!

Hier: t was as usual weer wakker à 3 uur s nachts terwijl die overdag echt wakker gemaakt moet worden.. Echt nu al een horeca man haha!
    Vandaag even uurtje op verjaardag geweest en ga nu zelf even proberen bij te tanken!

15. zustertje12345

12 jul 2012
    851
    0
    0
    verpleegkundige
    Zaandam
    Oh en within fijn dat je vannacht goed hebt geslapen! En dat je man het heeft overgenomen!:) kun je er weer even tegen aan!

16. Yunami

Yunami Bekend lid

25 aug 2012
    971
    0
    0
    Nederland
    @Lotje, fijn zeg dat R zich zo vermaakt en dat alles goed is gegaan met de reis. En die arme papa en hond haha, heel aandoenlijk!!

@Zustertje, Hahaha YuBami?? Lol ik lig hier dubbel! Eerst een appel en nu een aziatisch gerecht :p. Een positief iets, beter dat ie iedere keer om 3 uur wakker is dan een verschillende tijd ;) scheelt toch iets. Leuk ook dat jullie ff de deur uit zijn geweest en geniet van je rust!

17. Yunami

Yunami Bekend lid

25 aug 2012
    971
    0
    0
    Nederland
    Trouwens Zustertje wordt het niet eens tijd voor een nieuwe banner ;) :p

18. zustertje12345

12 jul 2012
    851
    0
    0
    verpleegkundige
    Zaandam
    Hahaha sorry yunami! Ik moest weer keihard lachen om jou Aziatische gerecht;) toen ik t hubbie uitlegde zei die: zijn jullie nog steeds actief jullie zijn niet meer zwanger:p hij snaPt er niks van haha!

Ja eigenlijk wel maar doe alles op mijn phone dus gaat niet haha!

19. Yunami

Yunami Bekend lid

25 aug 2012
    971
    0
    0
    Nederland
    Hahaha op die manier, nee dan gaat een banner lastig!
    Ennuh zeg maar tegen je kerel dat we elkaar toch ook moeten steunen bij het afvallen en dat we nog altijd een klankbord en uitlaatklep nodig hebben en dat zal nog wel een hele poos zijn ;)

20. zustertje12345

12 jul 2012
    851
    0
    0
    verpleegkundige
    Zaandam
    Ja ik Zei al zijn van zwanger naar mama's gegaan... Kreeg een diepe zucht, gevolgd door een hoofdschuddend gelach;)

Hij vind t wel fijn want zegt die ik kan je toch nooit geruststellen en heb er geen verstand van en hun wel:p

Deel Deze Pagina