Weet je, mijn nickname is redelijk vaag. Onze hond heet Stitch en ik ben geboren in '85, in mijn handtekening stond 'kleine grote prins 1 april 2010 en klein prinsesje 13 november 2012'. Ik ben door de mand gevallen door mijn verhaal op zp te vertellen over de bevalling van zoonlief, dat is een heftig verhaal wat gelukkig(!) zeer zelden voorkomt in Nederland. Iemand had dat herkend, en gelezen dat de derde op komst is. Zij had dat geappt naar mijn szus, die had gekeken en ja, mijn bevallingsverhaal icm de geboortedata van mijn kindjes. 1+1=2. Ze bracht het leuk hoor, kan er ook niet boos om worden of zijn. Risico dat je loopt als je zo'n zeldzaam verhaal verteld. Ik weet dat szus haar mond niet voorbij zal praten, dus ik vind het ook wel fijn dat het nu toch aan iemand verteld is maar om te voorkomen dat nog meer mensen het ontdekken, heb ik toch maar ff mijn handtekening veranderd en mijn foto-albums privé gezet. Dames, ik ga morgen weer uitgebreid reageren, ga nu lekker Dr Tinus kijken met mijn voetjes omhoog
@bloem4, ja hier het zelfde wil eerst kloppend hartje zien! Dn moet zeggen dat de leuke spijkerbroeken enzo nog best aan de prijs zijn! Had leuke noppies spijkerbroek gezien 80:0 @buik, ik heb het wel het idee dat me bestaande buikje iets naar voren staat!
Ze zijnn duur, maar die broeken van noppies vind ik echt heerlijk zitten. Die van prenatal zijn iets goedkoper en zitten ook goed. MAar broeken van C&A en H&M vonnd ik niet lekker zitten. TJa dan doe ik ze ook niet aan. IN het begin valt het nnog niet zo op. MAar als je een loeizware buik hebt,, moet het wel comfortabel zitten. DE laatste maand droeg ik bijna alleen maar een joggingbroek, omdat ik te weinig broeken had. GA nu dus maar wel ff investeren.
Ja die joggingbroek was van kiabi.nl ben benieuwd wanneer die binnen komt. Vond dat ze ook best leuke broeken daar hadden maar vind het daar nog wat vroeg voor Ik had vantevoren ook al een beetje een buik dus die lijkt nu extra dik zeg maar. Alsof die ineens gevuld is. En inderdaad ook bij mij zitten de broeken die ruimer zaten zelfs al niet lekker meer. Ik vind het buikje zeker leuk, maar krijg dan altijd zo het idee van alsof het "nep " is. Mensen in mijn omgeving zeggen dan 'neeeee, dat kan écht niet zo vroeg al ' en daardoor voel ik me niet op mijn gemak en probeer het dus te verbergen. Wanneer gaan jullie het op het werk vertellen? Ik ben aan het twijfelen of na de 8wk echo of na 12 weken...
Bij mijn zoon zagen mensen met 32 weken nog over het hoofd dat ik zwanger was...weer n ander uiterste... Bij m'n dochter wel wat eerder en nu bij deze nog eerder Heb broeken van mamalicious, love2wait, esprit en prenatal. Over de laatste ben ik niet zo tevreden, vind de band niet zo fijn en de kleinste maat is 36 en die valt megagroot, zelfs hoogzwanger waren die nog te groot (draag maat 34 normaal)
Ik probeer mijn darmenbuikje juist nog wat te verbergen. Voelt ook nog heel onwerkelijk....dus nog niet veel zin om te showen Ik wou op het werk eigenlijk pas na 12 weken vertellen maar heb vorige week net een teamuitje georganiseerd direct na onze vakantie. Het teamuitje is en Belgie en we doen een bierproeverij....en laat ik normaal altijd gezellig mee borrelen ik denk dat ik dat moment maar neem om mijn teams op de hoogte te stellen
Ik wacht ook met kopen van positiekleding totdat ik een echo met kloppend hartje heb gezien maar wel handig om alvast wat merken te horen
@samsie ooohh da's net handig ja zo'n uitje haha.. wel een leuk moment! Hier veel moe en nu ook beetje buikpijn. We nemen het allemaal maar voor lief @geurtjes, wow sinds vandaag ruik ik echt veeeel meer en sterker.. vanmorgen bijna over mn nek bij het eten geven van de hond gatsie wat stinkt dat ineens. . En buiten ruik ik ook van alles..
Goedemorgen! Gisteren was toch een erg vermoeiende dag.. mijn humeur sprong alle kanten op.. dus vroed op bed. Buik voel ik goed.. is niet opgezet alleen einde van de dag. Einde vd maand heb ik met mijn werk ook een uitje. We gaan actieve dingen doen in het biesbosch Heb het uitje grotendeels zelf georganiseerd dus zal wel proberen aan alles mee te doen. Ik heb mijn pinpas weer gevonden. Dus vandaag nog even een testje halen! Vriendlief wacht er ook al op. Haal ook gelijk de vitamine. Mag je naast die mama vitamine ook extra dingen slikken zoals cranberry bruistabletten? Heb vaak last van mijn blaas en als die cranberry dingen neem hou ik de ontsteking tegen Fijne dag allen!!!
Daar ben ik niet mee bekend hero dus zou het niet weten. Heeft iedereen onderhand versterkte geur en smaak enzo? Ik nog niet geloof ik en kan ook niet zeggen dat ik echt last heb van misselijkheid, is dat erg? Men borsten worden wel steeds pijnlijker alsof ze onder de blauwe plekken zitten haha
Nee dat zou ik ook niet weten hero. Misschien even de huisarts vragen? Ik heb gister voor het eerst sex gehad sinds ik zwanger ben. Ik ben heel benieuwd of jullie dit ook al hebben gedaan. 5 minuten daarna had ik een pijn, niet normaal. Krampen, zweten, ik viel nog net niet flauw. Het duurde ongeveer 20 minuten. Heeft iemand ook deze ervaring? Ik durf t gelijk niet meer. Of neemt de napijn straks weer af? Verder gaat het goed bij mij. Ik heb ook nogsteeds beurse borsten. Ik smeer ze al in met zwitsal borstencreme.
@jace, mijn twee vaste collega's + leidinggevende weten in wat voor traject ik zat! Dus denk dat ik ze het vroeg ga vertellen maar wil proberen de eerste echo af te wachten maar dat ligt denk ik aan hoe ik me voel
Mijn borsten voelen ook beurser aan! @suzannev, waah ik ook gisteren sex gehad en wat voelde het raar haha vl zei er gebeurt heus niets nou dat ik na een kwatier zei dat ik er genoeg van had en het schoobmaakte toen kwam er wat bruine afscheiding (sorry vies) ik gelijk helemaal in paniek! En vl echt zo ja hoor hij kan echt het vruchtje niet beschadigen hoor! Pff wat vond ik het eng:0 Dus waneer de volgende x komt haha ummm over 9 maanden? arme man
Als je sex hebt kan er klein bloedvaatje knappen, waardoor je dan weer bloedverlies kunt krijgen. Maar dat is heel erg onschuldig en kan echt geen kwaad. 9 maanden is wel lang voor volledige onthouding denk ik, jammer voor je man/vriend. IK zou toch wel een soort van oplossing dan bedenken waardoor het wel lukt. TRouwens, na de bevalling DAN wil je pas geen sex (tenminste was bij mij zo) echt even genoeg gerommel aan de onderkant gehad dan!
@Djoon...ik zie nu pas wat een traject jij al hebt moeten doorlopen! Jemig meis! Wat fijn dat het nu gelukt is! Snap dat je het al wil vertellen op je werk. Tis je ook zo gegund! En wat betreft sex...ik had een dag voor ik de positieve test in handen had al een pijnlijk en branderig gevoel. Ik hoop toch echt dat dat snel beter wordt! Idd arme mannen
@7nov12, 6 uur!?! Pfff dan kan ik me voorstellen dat je er nog geen zin in hebt. Ik ben verwend met uitslapende kindjes. Zoontje slaapt meestal tot 8 uur en mijn dochtertje slaapt de hele week al uit tot 9 uur. Sterkte vandaag. De geurtjes hier worden steeds sterker en smeriger... Het ergste is de boterham smeerworst voor mijn zoontje. Morgen high tea met mijn vriendin, hopelijk ruikt t dan allemaal wel lekker
hallo mama's voor mij vanmorgen ook een vroege morgen, maar de kleine meid nog lekker bij mij in bed gelegd. wat wordt er veel geschreven, was net een half uur aan het teruglezen, maar dat is helemaal niet erg. Hier verder nog geen vervelende kwalen van misselijkheid en geurtjes. Voor iedereen die steeds twijfelt vertrouw in je eigen lichaam, wordt niet onzeker als je even geen klachten hebt of anders dan anderen. De ene dag heb je er meer last van dan de andere. Voor de dames met pijn na de sex, dit komt omdat op dit moment de baarmoedermond nog erg laag staat en als daar iets tegen aan komt kan dit gevoelig zijn en zelfs pijnlijk. Kan verder geen kwaad. Later in de zwangerschap ligt de baarmoedermond hoger en zal het waarschijnlijk minder gevoelig worden. De opgezette buiken komen nog niet van de kindjes, maar voornamelijk doordat je darmen zo zijn opgezet. Baarmoeder ligt namelijk nog helemaal achter je schaambeen. Ging met mijn vorige zwangerschap gewoon met 12 weken snowboarden, verloskundige zei; geen probleem kindje ligt nog helemaal achter je schaambeen. En er kan als je niet te hard valt niets mee gebeuren. een heel verhaal, hoop dat jullie er iets meekunnen. liefs