mei 2014-mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Jace, 2 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jace

Jace Bekend lid

26 jul 2013
    602
    0
    0
    @7nov ja ik heb elke dag last vd netelroos, maar vanochtend was het weer best heftig, dikke lippen en hele lichaam onder. :( . Ik slik elke dag een halve tablet maar nu duurde het wel heel lang voordat het weggaat.
    Nou ik heb er met ML en mn ouders over gepraat en het is opgelost gelukkig. Maar was de hele dag nog kwaad en geïrriteerd erover. Ik ben altijd wel al een opgefokt persoontje maar het lijkt nu wel 100x zo erg sinds deze week !

Hoe is het bij jou verder dan?

2. Hero87

Hero87 Actief lid

23 jun 2013
    292
    26
    28
    NULL
    Omgeving utrecht
    Zo ik ben weer terug van een vermoeiende dag. We hebben op en rond het water activiteiten gedaan. Zelf blijven zitten, had erge last van mijn rug!
    Ben kapot en blij dat de dag voorbij is. Bed roept mijn naam al!
    Ik heb vanalles teruggelezen maar sorry even geen puf meer om te reageren..:(.
    Slaap lekker!

3. 7nov12

7nov12 Bekend lid

13 sep 2012
    948
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo te lezen slaat de vermoeidheid bij meerdere toe! Pfff ik ga ook zo naar bed

@Jace
    Blijft toch irritant die netelroos he.
    Die hormonen zorgen er ook voor dat je soms raar kunt reageren. Heb ik wel erg last van. Kan soms ineens heeeel opvliegend zijn of heel emotioneel. Ik ben volgens mij ook erg gevoelig voor hormonen en de komende periode gaan er nog heel wat door je lichaam! Nu 10 maanden na de bevalling ging het een beetje beter, maar toen werd ik weer zwanger :)

4. NdNk

NdNk Fanatiek lid

8 mrt 2012
    2.321
    1.421
    113
    Vrouw
    Goedemorgen dames,

Jaaa het is vervelend die kwaaltjes, maarrrrr we zijn wel zwanger!!! Stap 1 is gemaakt :p Laten we wat positiever blijven :p Anders wordt het een klaagtopic en dat zou ik jammer vinden!
    Hier ook overgegeven en wat, maar dat geeft mij het gevoel dat alles nog goed zit daarbinnen!
    Ik bedoel het niet vervelend, maar het lijkt of we steeds over elkaar heen gaan mbt de klachten....
    We zijn gelukkig! zwanger en het hoort er gewoon bij! Uitzonderingen daargelaten, Jace en Lucindalice, jullie krijgen extra voor de kiezen...ivm netelroos en schimmelinfectie...dat is gewoon naar :(

5. djoon

djoon Niet meer actief

Jaah groot gelijk ndnk. Ik geniet zeker dat ik zwanger ben:)

Maar toch als je heel misselijk ben ist echt heel erg rot!

Kan niet wachten tot donderdag weer een echo:) jeeh

6. NdNk

NdNk Fanatiek lid

8 mrt 2012
    2.321
    1.421
    113
    Vrouw
    Jeee donderdag weer! Leuk zeg! Hoe laat mag je?

7. radiogirl80

radiogirl80 Bekend lid

6 jul 2012
    687
    0
    16
    NULL
    NULL
    @buik, het is hier ook savonds echt te erg voor woorden, gelukkig ben ik dit jaar 13kg afgevallen dus heb ik nog wat kleding liggen waar ik me nu nog ik kan wurmen voordat ik echt over moeten stappen op positiekleding :D

@lucindalice hoe voel jij je nu? Hoop dat iig de vieze smaak weg is.. brrrrrrr. Stofzuigen is ook een topsport geworden.. normaliter in een uurtje had ik wel een goed rondje gemaakt in het hele huis.. nu mag ik blij zijn dat ik de bank en de benedenverdieping in die tijd klaar heb.

@djoon hoop dat de verkoudheid snel weer weg is meid en dat het bloedverlies snel stopt! Bijna weer echo tijd:)

@floortje vriendin van me had ook een hoog naar achter gekantelde BM, hoeft verder geen last te veroorzaken, alleen zij voelde pas heel laat de kleine daardoor.

@willemientje nog eventjes aftellen, maar het is zo 11 okt!

@7nov12 lekker rustig aan doen, je lichaam is druk bezig met iets heel moois en dat kost nu eenmaal heel veel energie.

@jace wat balen zeg, die netelroos.

@ndnk je hebt gelijk, ondanks alle kwaaltjes en onzekerheden moeten we niet vergeten om te genieten :D:D

@hier gisteren heerlijk een dvd-marathon van The Walking Dead seizoen 3 gehouden, was zooo moe en had geen puf voor iets anders, dus heerlijk met hubbie onder een dekentje op de bank gehangen :D:D

8. muppet83

muppet83 Bekend lid

2 nov 2011
    678
    0
    0
    @NdNK: inderdaad niet teveel klagen, er komen nog wel zwaardere momenten tijdens de zwangerschap. Als er geen klachten waren dan zou er weer geklaagd worden over onzekerheid omdat er geen klachten zijn:D;). lekker een dvd marathon!! ik zou ook zo even in winterslaap kunnen:D. Leuk dat er al zoveel echo's zijn geweest, dat is zo'n mooi moment!! Ik/we mag volgende week dinsdag.
    Er is nog niemand die ineens met het nieuws van een tweeling kwam he. zou wel heel speciaal zijn;)

9. NdNk

NdNk Fanatiek lid

8 mrt 2012
    2.321
    1.421
    113
    Vrouw
    Nee precies....maar het hoort er gewoon bij, darmen, obstipatie, overgeven, de gehele dag misselijk...;) Dus ja dat je je niet altijd lekker voelt is logisch....maar het gaat tot nu toe goed met ons allen! :D
    Beetje positiviteit! Mocht het misgaan dan wens je de klachten....echt...;)
    En over een paar weken gaat het echte genieten beginnen, dan hebben we iets meer zekerheid. ...dus laten we gewoon lekker gaan dromen...:D
    Hebben we al een idee wat het wordt...hebben we al spullen op het oog, ergens voor aangemeld, etc....zoveel meer om over te kletsen :p

10. Lucindalice

Lucindalice VIP lid

3 feb 2010
    6.050
    145
    63
    @ NdNk, fijn zo'n positief berichtje :). Die hebben we nodig :)

@ Radiogirl, klinkt goed zon marathon.

Ik mag nog even doorgaan met smeren, de schimmel is wat afgenomen, maar nog lang niet weg. Vandaag voor het eerst door de emesafene heen gespuugd, maar ik voelde me daarna wel opgelucht en beter :D, zat vast gewoon iets dwars.
    Lijk vandaag wat meer energie te hebben, zo eens een wandelingetje gaan maken in de zon :)

11. mama29

mama29 Lid

24 apr 2013
    39
    0
    0
    NULL
    NULL
    @NdNk; je hebt helemaal gelijk. Laten we blij zijn met onze zwangerschap. En de dames die last hebben van de schimmelinfectie en netelroos mogen best klagen.

Ik zou niet weten wat ik ga krijgen vorige keer was ik zo gefocust op een jongetje en toen werd het een meisje. Het zou wel heel leuk zijn als dit een jongetje wordt, maar een gezond meisje is ook helemaal goed. Wat voor gevoel hebben de andere meiden?

Kopen jullie alles nieuw of krijgen jullie ook wel eens iets tweede hands?

12. Lucindalice

Lucindalice VIP lid

3 feb 2010
    6.050
    145
    63
    @ Mama, o dat lijkt me gek als je zo lang op n jongetje gefocused had. Duurde de omschakeling lang dat je toch n meisje had?
    Eigenlijk koop ik niets tweedehands, maar ben wel erg blij als we gebruikte spulletjes krijgen. Erg fijn dat we tweedehands kleertjes en speelgoed kregen en we gebruiken het ledikant en de box waar ik vroeger zelf in lag voor onze kindjes nu :)

13. djoon

djoon Niet meer actief

Ndnk, pas om 16:00 want anders kon vriendlief niet mee! Mja moet eerst werken en dan ff middag dutje en dan ist al 4 uur:) haha

Ik heb bij de mama mazzel dagen nog twee broeken gekocht en een bh;) komen van de week binnen ben heel benieuwd:)

Ook de kadootjes besteld waarmee ik het de familie wil vertellen! Hoop wel dat ze binnenkomen voor donderdag:0

14. djoon

djoon Niet meer actief

Ik wil zowieso een nieuwe kinderwagen! Ik denk ook nieuw kamertje maar dan kiezen we niet de duurste!

Verder denk ik echt een jongen! Altijd al gezegt dat de eerste een jongen word! Maar volgens de chineese kalender word het een meisje! Haha kan het me niet voorstellen!
    Maar we willen het niet weten dus word echt een verassing!

15. NdNk

NdNk Fanatiek lid

8 mrt 2012
    2.321
    1.421
    113
    Vrouw
    Fijn dat jullie allemaal zo positief reageren!

Nu lekker kletsen :D

@Djoon...ach zo'n middagslaapje, heerlijk! Logisch dat vriendlief mee wil...hier ga ik ook niet alleen hoor...;)
    Je denkt een jongen maar wilt het niet weten...jeetje wat knap...ik kan dat nuet volhouden denk ik haha

@Lucindalice...geniet van je wandeling het is fantastisch weer! Mijn favoriete seizoen begint goed :D
    Hoop dat je schimmelinfectie snel over is...dat is gewoon naar!
    Wat fijn dat je iets van vroeger van jezelf voor je kindje kan gebruiken!

@Mama29 We mogen ook echt blij zijn! Tot nu toe alleen maar goede echo's!
    Straks zijn we alle ellende weer vergeten joh, maar dromen is nu gewoon het leukste haha;)
    Dat lijkt me raar als je ander geslacht in je hoofd hebt! Even omschakelen dan haha. Ik hoef niet alles nieuw, maar bepaalde dingen wel, zoals bed, kinderwagen, autozitje, etc. Commode en kast kan me niet zoveel boeien! ;)
    Al heb ik een hele leuke tweedehands winkel gezien die alles opknapt en dan verkoopt...ik houd een beetje van landelijke stijl ;)

@All....ik denk een meisje...dat gevoel is heel sterk, zal zo eens kijken wat de chinezen ervan vinden haha

@All

16. Floortje27

Floortje27 Fanatiek lid

26 dec 2012
    1.029
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind het juist goed dat je hier even kunt klagen als je dat nodig vindt! Dat lucht mij iig soms echt op om dat sommige dames in hetzelfde schuitje zitten. Ik denk dat als dat behoefte aan is dat gewoon moet kunnen. Wat voor de één voelt als klagen kan voor de ander heel erg helpen dus tja?

Djoon hoe is het met je bloedverlies nu?

Zijn de mama mazzeldagen nog steeds? Ik dacht tot gister.

17. Lucindalice

Lucindalice VIP lid

3 feb 2010
    6.050
    145
    63
    @ Floortje, natuurlijk mag je ook klagen, het is nou eenmaal niet altijd n grote roze wolk.
    Het is alleen gewoon fijn om positief erin te staan... (Hoewel ik dat ook echt niet altijd ben hoor...;))

Wij willen ook n verrassing :) al is ons gevoel voor n bepaald geslacht wel sterker. De vorige 2 keren hadden we dat ook en toen klopte het ook :)

Jeeeeej, ik eet nu een boterham met kaas! Ik! Die gewoon al sinds weken geen brood etc. Kon eten en ruiken. Heerlijk :). Het is wel maisbrood, wellicht dat dat scheelt... Al hoop ik gewoon dat het n teken is dat de schimmels verdwijnen uit m'n mond :)

18. djoon

djoon Niet meer actief

@floortje, zeker mogen we ook eens klagen! Zeker over het bloedverlies! Vanmorgen weer een beetje maar tis nu weer bruin niet rood meer. Het blijft steeds s'ochtends misschien komt het ook door de druk ofzo. Of omdat ik heel veel beweeg in me slaap en plof volgens vriendlief altijd nog al hard van de een naar de andere zij haha.
    Hoeist met jou bloed verlies?

@lucindalice, haha ja ik had paar dagen dat ik geen boterham luste maar nu juist graag. Enne ik moet absoluut niet aan kaas en chocolade denken! Terwijl ik zo van kaas hou.
    En kaas soufflé gaat wel heel goed naar binnen;)

19. Blub69

Blub69 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    2.177
    0
    0
    @mama29, herkenbaar! Ik was helemaal overtuigd bij de eerste zwangerschap dat het een meisje zou worden. Maar het werd een jongetje. Bij mij duurde die omschakeling niet langer dan 5 sec ;) bij de tweede durfde ik niets meer te 'denken'. Nu ga ik maar weer niets denken. Volgens de Chinezen, die het al 2x goed hadden, zou ik nu een jongen krijgen.
    Meestal koop ik alles nieuw. Krijg nu voor mijn dochtertje wel veel kleding van mijn vriendin. Dan geef ik de kleren van zoonlief weer aan haar. Ben erg blij met kleertjes die ik krijg. Ik heb de neiging tot smetvrees, dus tweedehandsledikantjes, matrasjes, kleding van 'vreemden', lakentjes e.d. zijn niet voor mij weggelegd. Speelgoed koop ik soms wel tweedehands maar alleen als ik het kan weken in bad.

@klagen. Ik kan me voorstellen dat als je last van kwaaltjes hebt oid, je even hier je hart wil luchten.
    Laten we proberen wel zo positief mogelijk te blijven, want we weten allemaal dat zwanger zijn een wonder is.

@echo, morgenochtend mag ik eindelijk voor de eerste echo. Ben zo ontzettend benieuwd naar het termijn en of alles goed is. Helaas zal ik wel zonder manlief moeten gaan, maar wel met zoon en dochter.

Afgelopen weekend bij mijn ouders geweest. Was erg gezellig en ontspannen geweest. En ik denk dat ze niets gemerkt hebben van mijn zwangerschap. Volgende week is mijn moeder jarig, ik ben dan 9-10 weken zwanger dus dan gaan we het waarschijnlijk vertellen. Spannend!

20. NdNk

NdNk Fanatiek lid

8 mrt 2012
    2.321
    1.421
    113
    Vrouw
    Goed bezig! ;) Hier eet ik brinta...brood moet ik niet aan denken...

@Floortje...natuurlijk mag je best luchten, maar de laatste tijd gaat het alleen maar over kwaaltjes, de 1 nog erger dan de ander....:p Terwijl er hele leuke dingen zijn om over te kletsen!
    Met een beetje positiviteit is niks mis...en over een paar weken, als alles goed is en we de kleine voelen schoppen zijn we het allang weer vergeten!
    En als je ongerust bent etc, natuurlijk moet je dat hier kwijt kunnen...kwaaltjes horen er nu eenmaak bij ;);) En het klinkt stom misschien,,, maar na een ma vind ik mijn kwalen fantastisch!

@All...volgens de chinezen wordt het een jongen haha we zullen zien!

Deel Deze Pagina