De andere 2 heb ik borstvoeding gegeven, zou ik bij deze ook graag doen. Alleen weet ik niet of ik deze keer natuurlijk kan bevallen en ik geloof dat na n keizersnede bv extra moeilijk is. Soura, ik heb je al even gemist, alles wel oke?
Ik wil flesvoeding gaan geven. Mede omdat ik tot nu toe iedereen om me heen zie die problemen hebben met bv
@ babykamer/tweedehands: wij hebben bij onze dochter alles tweedehands gekocht (we hadden geen budget voor gloednieuw spul) en opgeknapt. Wel een nieuw matrasje in het ledikantje, dat vind ik heel belangrijk. Wij kunnen voor deze smurf een complete babykamer krijgen, wat we helemaal geweldig vinden (die mensen kennen ons helemaal niet zo goed en toch bieden ze het aan) Eventueel ook dat een nieuw likje verf en een nieuw matrasje. De wieg is een familiewieg: ik heb daar zelf in gelegen. We hebben een Koelstra wandelwagen uit de jaren '60 die we met veel plezier nog een keer gaan gebruiken. Mogelijk laten we hem helemaal opknappen door een bedrijf uit Heerhugowaard (op kosten van mijn moeder) Voor onze dochter heb ik heel veel kleertjes gekregen. Alles wat nog goed was is naar anderen gegaan en een deel ligt in de opslag (alles wat er nog als nieuw uit ziet). Mochten we nu een jongen krijgen, gaat alles weg. Ik ken een boel mensen die met nog minder moeten rondkomen dan wij en zij zijn dan dolgelukkig met derdehands kleertjes. Maxicosi gaan we voor deze spruit wel nieuw kopen. Die we nu hebben is te oud geworden. Autostoel zal tzt ook wel vervangen moeten worden vanwege de nieuwe eisen die ingegaan zijn. @ Chinezen: bij onze dochter hadden ze gelijk. Ze zeggen dat het nu ook weer een meisje wordt. We zullen het zien... Ik denk zelf een jongen. @ Tweelingen: wie weet krijgen wij wel eentje. D'r zijn al grapjes over gemaakt en het zit in de familie. Donderdag weten we of het klopt of niet... Ik ben heel blij met deze zwangerschap. Dat het eten me slecht smaakt en ik af en toe vreselijk misselijk ben, neem ik op de koop toe. Na donderdag gaan we het iedereen (beste vrienden en schoonfamilie - mijn moeder weet het al. Ik spreek mijn broer niet dus ben ik snel klaar) vertellen. Ik ben zo benieuwd naar die echo! @ bv/fv: bij onze dochter heb ik drie weken bv gegeven wat echt een drama was :'( Ik hield geen kindje meer over - waarschijnlijk niet genoeg productie/voeding. Dus ik zit nog in twijfel of ik het weer ga proberen of gelijk op fv overga. Ik moet er nog even goed over nadenken... Echodames: veel plezier vandaag!
Stitch succes zo!! Ben benieuwd! Balen Lucin wat kun je je naar voelen dan he, pfff. Ik heb het vooral savonds heel erg, gisteravond ook brrrr. Hopelijk zakt dat gauw af. Het is echt niet zo dat je even misselijk bent dan ik weet soms gewoon niet waar ik het zoeken moet zo naar word ik ervan. Ik heb gister 2 bh's van de hema besteld na de slechte recensies hier nu een beetje spijt haha. Ze komen vandaag binnen. Ik was er eerst van overtuigd bv te geven maar nu ik me steeds zo slecht voel denk ik elke keer dat ik dat niet aandurf. Hoezo rare verbanden leggen haha!
@Floortje ik ben zelf ook bang voor de pijn en ongemakken hoor. ik hoor om me heen alleen maar meiden met borstkloven en ontstekingen. Daarbij wil hun kindje niet meer aan de fles drinken als ze weer moeten gaan werken..... Nee voor mij is het niks denk ik
Ik ga wel weer borstvoeding proberen. De vorige keren ging dat ook goed. Maar als het niet lukt, vind ik het ook prima om over te gaan op flesvoeding! @degenen die vandaag een echo hebben, succes! Ik ben benieuwd!
Goede morgen meiden, daar ben ik weer. Even niet op het forum geweest. Vandaag intake en eerst echo gehad. Hartje klopt! En wij zijn blij Ik las iets over bv. Dat ga ik ook weer doen. Vorige keer ook 3 maanden gedaan. Wel veel borstontstekingen gehad en al met al was het niet leuk, maar het is wel goed voor de kleine. De NIPT-test werd overigens door de vk wel "aanbevolen", voor zover dat ze dat mogen (aangezien ie in NL nog verboden is)!
Ik ben even een paar daagjes niet geweest, maar daar ben ik weer. iedereen gefeliciteerd met de goede echo's!! Mijn misselijkheid lijkt iets te stabiliseren. Ik eet nu heel regelmatig, alleen drinken is echt een hel. Ik dronk altijd water en thee, maar dit gaat echt niet meer. Zo gek dat je jezelf helemaal opnieuw moet leren kennen. @borstvoeding. Ik wil het zeker gaan proberen, omdat ik denk dat het toch de beste voeding is voor je kindje. Maar ik vind het ook wel spannend, zeker als ik de verhalen hoor over kloven en ontstekingen. Maar ik ga t zeker proberen, en als t niet gaat hebben we gelukkig als alternatief goede flesvoeding.
Jaaaa helemaal verliefd op ons derde Frummeltje! Vandaag precies 9 weken zwanger, dus 6 mei 2014 is de uitgerekende datum! @voeding, ik probeer weer borstvoeding te geven. Bij zoonlief na de bevalling kwam het meteen goed op gang maar door slechte uitleg had ik het bloed uit mijn tepels. Ben toen begonnen met tepelhoedjes van Medela en dat ging ongelofelijk goed. Bij dochterlief na de keizersnede duurde het iets langer voor het op gang kwam maar door de fantastische begeleiding in het ziekenhuis was het na 2 dagen goed op gang, 9 maanden kunnen geven. Ook bij dochterlief met tepelhoedjes gevoed en dat werkte weer zo fijn. Ik neem ze op voorzorg maar weer mee naar het ziekenhuis... Grote voordeel, geen last van kloven!
@ Stitch, wat fijn!!!! Gefeliciteerd! Zou je wat willen vertellen over het op gang komen van de bv na n ks? Wellicht kies ik deze keer voor n ks, maar ben bang dat de bv dan niet goed op gang komt.
@bloomy zit Down bij jullie in de familie dat ze het aanraadde? Oja en super die echo! Hoever Ben je nu @stitch wat fijn een goeie Echo en 9 weekjes alweer! Was je precies zover als je dacht? Ik morgen om 9uur spannenddddd
@lucindalice, ik heb wel geleerd dat het goed op gang komen van borstvoeding staat of valt met goede begeleiding. Om 01:25 (maandag op dinsdagnacht) is dochterlief geboren, om 2:15 lag ik al in de kraamsuite met dochterlief aan de borst (zonder tepelhoedjes) ze 'hapte' maar kon hem niet goed blijven vasthouden. Daarna heb ik dochterlief iedere 2 uur aangelegd op dezelfde manier. Op donderdag besloten in verband met gewichtverlies van dl om na het drinken iedere borst 5 min te kolven met een elektrische kolf (hebben ze in het zh) En op vrijdagochtend werd ik wakker met enorme (.)(.) met 'liters' melk! Nicht van ons had ook een keizersnede gehad, geprobeerd om bv te geven maar het wilde maar niet. Volgens de verpleegkundigen in dat ziekenhuis was het onzin om te kolven na een voeding zoals ik dat gedaan had. Bij haar is de bv helaas niet gelukt...
@jace, ik dacht zelf aan 8+5, dus voor mijn gevoel ben ik 2 dagen vooruit gezet. Mijn cyclus was nog maar net op gang sinds ik gestopt was met bv, dus ik had zelf nog geen idee hoe regelmatig mijn cyclus was.
Ik wil heel graag bv geven! Ten eerste omdat het goed voor het kindje is! Ten tweede mij lijkt het zo iets moois dat je zelf je kindje voed en nog een reden is dat er bij ons nog al wat allergieën in de familie zit waaronder astma aan beide kanten en het schijnt toch dat bv dan net wat meer afweer stoffen geeft!
Goedemiddag! oe er is weer veel bijgekletst! is even kijken hoe ver ik kom @stitch: WOEHOEE jeej goede echo en 9 weken! wauw gefeliciteerd! @borstvoeding. Ik wil het wel proberen! Het is mijn eerste dus ben erg benieuwd hoe alles gaat lopen. hmm echt de rest al vergeten! van het weekend even nieuwe bh's halen! dank jullie allen voor de tips, Hema laat ik even lekker links liggen en nu toch wel steeds ongeduldiger voor de echo..! nog maar 9 dagen! Hebben jullie allemaal uitwendige echo's gehad?
Hai dames, @echo's gefeliciteerd met de mooie echo's. Ik mag over 8 dagen weer. Ik heb al een kloppend hartje gezien dus de grootste stress is eraf. @tweedehands vs. Nieuw Wij kopen het kamertje wel tweedehands. Matrasje en allenet stof gaan we wel nieuw kopen. We wachten wel even de 12 weken af. @bv nog geen idee wat ik wil. Daar moet ik echt nog even over nadenken. @voorgevoel ik heb het sterke vermoeden dat het een jongen wordt. Gelukkig hebben we geen voorkeur, we willen het wel graag van te voren weten.
@hero, thnx! ik heb een inwendige echo gehad. Doet mijn gyn standaard bij de eerste echo. Over 4 weken heb ik weer een echo en dan wel uitwendig. Nog 9 daagjes wachten voor jou, lijkt nog zover weg, maar is gewoon volgende week al!
Toppie Stitch met de echo dat schiet lekker op zo hihi Jij mag bijna Jace spannend @hero, nee ik heb deze keer geluk gehad, het lukte meteen uitwendig een goed beeld te krijgen
Tepelhoedjes heb ik ook gebruikt, dat is inderdaad een uitkomst. Ik weet wel dat ik een lactatiekundige erbij wil hebben deze keer en niet weer aanmodderen en het maar niet goed voor elkaar krijgen.