mei 2014 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Elise75, 1 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kimberly1989

kimberly1989 Fanatiek lid

23 sep 2013
    1.743
    277
    83
    Vrouw
    Jeugdhulpverlener
    Damon slaapt nu nog in een romper korte mouw, pyama lange broek/mouwen onder een dekentje (waar hij onderuit kruipt)
    Heb wel al slaapzakken liggen voor de winter maar die zijn denk ik nog wat te groot
    Vd week even kijken..
    Kun je niet gwn bij de wibra ofzo, een wat goedkopere kopen voor deze weekjes?

2. Eline88

Eline88 Niet meer actief

Hier een pyjama met lange mouw en een winterslaapzak. Ik lig nu ook met lange mouwen onder een deken dus vind ik voor hem dan ook wel fijn.

We hoefden ook pas bij 6 maanden, maar we wilden zelf eerder. Wil sowieso regelmatig wegen en had nog wat vragen aan de verpleegkundige.

3. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Fender slaapt in zijn gewone kleren (romper lange mouw met t-shirt of romper korte mouw met truitje). Alleen als hij een spijkerbroekje aan heeft wisselen we die voor een pyamabroek. En een mouwloze slaapzak. Hij heeft nog steeds geen beddengoed.
    Net bij mijn moeder at ik een banaan, hij was reuze geinteresseerd dus ik dacht: mooie gelegenheid...dus geprakt tot een moesje en een lepeltje gegeven. Hij vond het zo raar of vies dat hij begon te huilen :) haha. Dat was geen succes.

Ik heb hem ingeschreven bij de bibliotheek, kunnen we boekjes lenen voor hem.
    Slapen goed gegaan, hij heeft doorgeslapen :D

4. Elise75

Elise75 Fanatiek lid

2 mrt 2013
    1.291
    239
    63
    Hier gaat alles goed! de echo van de heupjes was ook goed, dus erg fijn.... dat kan ook weer van het lijstje.

Lise slaapt in een puckababy met pyama met lange mouwen. Toch maar lakentje en dun dekentje.
    Ze slaapt wel in een koude kamer.

Gisteren dus fruit gedaan omdat de groente geen succes was.... ik merkte toch aan haar dat ze erge behoefte aan eten had, smakken, sabbelen mijn eten willen hebben.... maar ik denk dat ik de groente veel te droog heb gemaakt. Dus ik denk dat ik er wat flesvoeding doorheen ga doen als ik weer terug ga naar groente. Nu maar eerst het fruit.

Mooie foto hoor Ivy, lekker meisje. Hopelijk knappen jullie snel op!

5. wendy424

wendy424 Fanatiek lid

24 aug 2013
    1.293
    14
    38
    Nigel heeft een mouwloze romper aan met pyama met lange mouwen en daaroverheen de puckababy, hij ligt met zijn onderlijf onder een dekentje, maar trapt die meestal weg, wat me wel opvalt is dat hij s'nachts altijd een erg koud gezichtje heeft.

even een andere vraag, heeft iemand van jullie een luvion babyfoon? zo ja kan je daar het beeld ook van op zwart zetten? Nigel gaat vanaf vanavond in zijn eigen bedje slapen en lijkt me niet echt fijn als steeds dat ding beeld heeft.

6. Elise75

Elise75 Fanatiek lid

2 mrt 2013
    1.291
    239
    63
    wat grappig wendy, hier altijd rode wangetjes, maar koude voetjes en handen. Hier trapt ze haar dekentje er ook af.

7. Rian85

Rian85 Fanatiek lid

21 feb 2012
    2.830
    477
    83
    Vrouw
    T slaapt in romper korte mouw boxpakje en dunne slaapzak onder laken/deken met open raam. Afgelopen nacht was het 16 graden op zijn slaapkamer.

8. Ivystoeter

Ivystoeter Fanatiek lid

4 nov 2013
    1.683
    0
    0
    Cassiere in een supermarkt
    Nieuwegein
    Pfff ik voel me even een slechte mama.
    Ging rond 17.40uur de hond uitlaten, nora in de wagen.
    Ik was de straat nog niet uit of ze sliep, dus iets groter rondje gemaakt.
    En toen heeft ze 20/25minuten in de wagen geslapen.
    Toen ik thuis kwam werd ze wakker, dus naar boven pyjama aan en naar bed.
    Want ik wilde toch weer een beetje het slaaptijd ritme gaan proberen zoals we voorheen altijd deden (ze lijkt wel al iets beter te voelen)
    Ben bijna een uur bezig geweest om haar in slaap te krijgen.
    Paar keer terug geweest om speen te geven, aai over de bol, een kusje.
    Op een gegeven moment heb ik haar 2x even een paar minuten laten huilen....daar werd ze wel moe van....
    Maar nog niet slapen... Er even naast gaan zitten en niks zeggen etc.
    Ze was maar met die benen aan het maaien en omhoog aan het gooien (gevolg: voeten door de spijlen) dus ik iedere keer de benen weer terug en naar beneden...
    Op een gegeven moment heb ik toch wel even boos tegen haar gezegd dat ik het nu echt zat was dat ze zo deed met haar benen en dat mama boos begon te worden....een boos gezicht getrokken en mijn armen kver elkaar (het was donker) ze keek me wel heel verbaasd aan.
    Toen weer nora even rustig laten worden en weg gelopen.
    Begon ze weer te huilen...ik heb dr een paar minuten laten gaan (ik was zelf echt een beetje verdrietig dat ik zo deed, voelde me er zo slecht van)
    Daarna naar haar toegelopen, getroost in dr bedje,speentje gegeven,even over haaf hoofdje geaaid tot ze rustig werd en in slaap viel.
    Pffff maar ik voel me er zo slecht over...

9. Luna28

Luna28 Niet meer actief

Welke luvion babyfoon heb je? Ik heb de grand elite en daar zit een knop 'scan' op. Dan springt het beeld op zwart om aan te gaan als de kleine geluid maakt.

10. Ivystoeter

Ivystoeter Fanatiek lid

4 nov 2013
    1.683
    0
    0
    Nieuwegein
    Spannend hoor nigel op zijn eigen kamer.
    Ben benieuwd hoe het gaat!

11. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Maak je geen zorgen Ivy, ik snap dat je je een beetje boos voelde. Het is ook moeilijk als ze echt niet willen slapen. En logisch dat je het op den duur een beetje zat bent. Maar Nora weet echt wel dat je heel veel van haar houdt. Je hebt haar getroost, geaaid en haar speentje gegeven, wat ze vast fijn vond. Daarmee is ze gaan slapen, dat mama nog even aaide en troostte. Als je haar nu in bed gesmeten had en weggegaan was met klappende deur...
    Voel je niet schuldig meid!

Hier knisperboekje van de bibliotheek doorgekeken. Fender wees na de banaan vanmiddag ook zijn wortelprutje af, fles ging er in als koek. Nou ja, morgen weer een dag. Ik ben morgen vrij :D

12. Ivystoeter

Ivystoeter Fanatiek lid

4 nov 2013
    1.683
    0
    0
    Nieuwegein
    Ik snap ook wel dat ze niet makkelijk gaat slapen als ze zich niet helemaal lekker voelt.
    Maar ik kreeg de indruk dat het wel iets beter ging....
    Niet dus...en ik zelf ook nog niet fit en inmiddels best moe van vandaag (manlief is al vanaf 11.00uur vanochtend werken dus ik ben alleen)
    Dus de combinatie van ons samen was even niet zo ok denk ik.
    Ik ga dr zo maar wakker maken voor het laatste flesje en hopelijk slaapt ze daarna weer snel in.

13. Eline88

Eline88 Niet meer actief

Ben het helemaal eens met Lumiere! Ik weet zeker dat jij er meer last van hebt dan Nora. Zij is het allang vergeten als het überhaupt al indruk op haar heeft gemaakt.

Fijn dat de echo goed was Elise :) wordt er nu nog iets anders gedaan vanwege de ongelijke plooien of moet het vanzelf bijtrekken?

14. wendy424

wendy424 Fanatiek lid

24 aug 2013
    1.293
    14
    38
    Ivy, je hoeft je echt niet schuldig te voelen, denk dat we allemaal wel eens boos zijn geworden op ons kindje, ik wel in ieder geval.

Luna ik heb ook de grand elite, bedankt voor je reactie, weet ik nu ook hoe het werkt ;)

Nigel sliep meteen in z'n eigen bedje, nu benieuwd hoe hij de nacht door komt, ik hoop heel goed en dat ik er niet te vaak uit moet :D.

Zo grappig zo'n klein ventje in zo'n groot bed. :D

15. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Wat een schatje in zijn bed Wendy!

16. Ivystoeter

Ivystoeter Fanatiek lid

4 nov 2013
    1.683
    0
    0
    Nieuwegein
    Wat schattig!

Wij vannacht wel 3 of 4x wakker geweest.
    Maar niet van de honger...want speentje geven was dan weer voldoende.
    Ik snap er helemaal niks van..
    Van doorslapen naar 4x per nacht wakker...
    Ach het zal wel een faaaaaaaasseeeee zinn.

17. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Wij hebben dat momenteel ook Ivy, ik ga er ook van uit dat het een fase is.

18. Eline88

Eline88 Niet meer actief

Ahh kijk hem nou liggen! Sliep Nigel tot nu toe in een wieg?

Wij hadden dat ook een tijdje dat we iedere nacht een paar keer eruit moesten, nu slaapt hij weer helemaal door. Maar goed ik ga er wel vanuit dat er nog meer periodes gaan komen dat we er snachts uit mogen.

19. Luna28

Luna28 Niet meer actief

En? Heeft Nigel lekker geslapen? Papa en mama ook? Hier een goede nacht gehad, eindelijk weer! Hier was t de afgelopen weken ook steeds nachtdienst. Soms een speen, soms toch een slokje drinken.
    Maar nu is ze weer verkouden aan het worden, dus t zal wel weer drama worden de komende week :(

20. wendy424

wendy424 Fanatiek lid

24 aug 2013
    1.293
    14
    38
    Nigel heeft heerlijk geslapen, is helemaal niet wakker geweest vannacht kwam vanochtend om 6 uur even omdat hij zich uit de zijslaper heeft gewurmd en op zn buik gedraaid was. hij heeft zelfs een half uur later als normaal zijn eerste fles gehad, om 8 uur pas, daarna nog lekker bij mama in bed gelegen en tot half 11 geslapen.

Nigel heeft tot gister aan toe in de wagen naast mij op de slaapkamer geslapen, hij vond dat heerlijk maar merkte nu dat hij te weinig ruimte kreeg.

Omdat hij nu op zijn buik draait wil ik hem eigenlijk niet meer in de puckababy, maar ik heb als vervolgslaapzak de puckababy the bag 4 seizoenen, maar die is pas vanaf 6 maanden, zou ik hem daar nu al in kunnen leggen?

Deel Deze Pagina