Sterker nog die 4 seizoenen is pas vanaf 7 maanden. Maar als hij er al in past gewoon daarin leggen. Misschien aankomende nacht als ze wakker word toch maar even een klein flesje maken. Maar ik wil dr eigenlijk ook niet laten wennen aan de nachtvoeding....maar dat zal wel meevallen toch? Als ze het niet nodig heeft word ze ook niet wakker lijkt mij?
Aan een keer een nachtflesje zal ze vast niet wennen. Met het speentje zijn wij voorzichtig geworden. Het werd echt gewenning dat wij een paar keer per nacht terug kwamen voor z'n speen. Nu gelukkig wel weer "afgeleerd".
Wij hebben de afgelopen weken ook een paar keer een nachtflesje gegeven, 3 schepjes ofzo. Hij is er niet weer aan gewend geraakt. Speen wil Fender al een tijdje niet meer.
Niet zo hard zijn voor jezelf Ivy, je doet het prima! Waarom ze wakker worden weet je vaak niet, althans ik niet. Ik geef toe dat ik een paar keer een nachtfles heb gegeven om hem weer te laten slapen, terwijl ik eigenlijk wel wist dat hij geen honger had. Maar mijn trucendoos was even leeg... Nu 2wk hapjes, hij spuugt nog steeds vrijwel alles uit. Slikt 2 of 3 lepelpuntjes door... Vanmiddag op kinderfeestje bij de kennis van ons die hun zoontje laatst een harde stomp hebben gegeven. Geeeen zin in.
Wij gingen eerst snachts heel snel naar hem toe met een speentje. Inmiddels wel ontdekt dat hij na een paar minuten jammeren weer in slaap valt. En als het te lang duurt gaan we naast hem zitten en over zn hoofdje aaien tot hij rustig is. Het speentje vond ik eerlijk gezegd heel irritant, omdat we een paar keer per nacht terug moesten. Hope wordt het toch gezellig Limiere! Wij hebben vandaag eindelijk een oplossing gevonden voor ons raam van 3 meter breed. Maanden gezocht naar ietsom ervoor te hangen. Hopelijk wordt dit mooi.
Wat heb je gevonden ervoor Eline? Feestje maar 3 kwartier gebleven. Het was veel te druk, wel vijfentwintig mensen en kinderen in een klein huiskamertje. Fender werd helemaal onrustig. Hij heeft zijn middagslaap daardoor ook overgeslagen. Teveel geprikkeld denk ik.
Is Fender nu wel lekker aan het slapen? We hebben lamellen van stof gekocht in het grijs. Alle maatwerk (wat nodig is ivm maat raam) was boven de 1000 euro. Vonden we een beetje teveel van het goede. En nu zagen we deze lamellen en 2 systemen tegen elkaar van 150 cm is ook 3 meter maar dan voor 160 euro
Dat scheelt nogal in prijs Eline Ik moet bekennen dat ik niet veel contact meer heb met de moeder van dat kindje. Vroeger was ze een vriendin van me, maar dat is erg verwaterd, uit elkaar gegroeid. Gisteren leek het wel goed te zijn. Het mannetje was niet helemaal lekker en wilde vooral bij mama op schoot hangen. Maar het was zo druk dat ik haar verder niet echt gesproken heb. Fender heeft gisterenavond goed geslapen. 22.30 laatste fles en 5.30 meldde hij zich weer voor de eerste. En niet met huilen, maar gewoon pruttelen. Hij lijkt het doorslapen weer op te pakken. Hoe ging het bij jullie Ivy?
Nora lag om 19.00uur op bed. Om 20.45uur de laatste fles gegeven. En toen vanochtend om 6.15uur pas weer.
Fijn dat de kleintjes weer meer door gaan slapen hebben ze bij jullie ook wel eens slaapdagen? Soms, zoals vandaag, slaapt de kleine ineens uren overdag. Geen idee waarom dus ik ben benieuwd of dat vaker voorkomt bij andere kindjes. Lumiere mag ik jou een privebericht sturen? Ik heb een vraag over pcos als.je dat niet vervelend vindt.
Eline, Damon gister ook.. 4u achter elkaar, van fles naar fles.. Vandaag niet.. Slaapt snachts goed.. Rond 21u naar bed, tot 7/8u Vandaag heeft ie broccoli gegeten, dacht dat ie het niet lekker zou vinden, maar dat had ik ff mis! Gesmuld en echt een hoop op!
Tuurlijk mag dat Eline Fender slaapt overdag steeds minder. Alleen van 11 tot 12.30 nog een goede slaap. Nou ja, hij is er vrolijk onder. Fijne dag hier, lekker met zijn drieeen de bossen in en daarna noten gekraakt op de galerij, met Fender in zijn wipstoel in de deuropening. Hij keek zijn oogjes uit al die mensen buiten op straat. Wortelhapje gaat steeds beter.
Wat kunnen ze dan geboeid kijken naar iets he? Wij laten nora vanavond voor het eerst in een iets dikkere slaapzak slapen die ook een maatje groter is. De dunnere werd toch bijna te klein en het was net bij thuiskomst (ik ben de hele middag bij mijn ouders geweest) maar 19 graden omdat het raam van haar kamertje had open gestaan de hele dav. Dus maar een iets dikker slaapzakje aan. Maar we doen wel gewoon pyjama met lange broek en lange mouwen eronder, of zou dat te warm zijn? Ze heeft er een romper met korte mouwen onder.
Bij de slaapzakjes even goed op letten dat het gat waar het hoofdje zit, niet te groot is. Verder maakt de lengte niet zo veel uit. M'n zoon heeft ook een puckabag, die ligt er in sinds hij 6 maanden oud is. Hij is lang en smal, maar dat ging prima. Voor hem wordt die puckabag wel exht te klein nu. Maar voor L.iz is die echt nog te groot. Ze heeft een heel smal koppie op een heel smal lijfje. Hier een rot weekend gehad. Kindjes allebei verkouden. Vrijdag op zaterdag werd L.iam huilend wakker en klaagde over pijn in z'n nek. Hoofd helemaal scheef houden. Zo zielig! Dus ik met m naar de hap. Was idd z'n nek en niet z'n oortjes. Nurofen gehaald en hij heeft de hele middag geslapen. Allebei trouwens. Gelukkig gaat het nu weer beter. En nou ben ik verkouden. Pijn in m'n keel, bah. Blijf denk ik lekker thuis deze week. Al die uren slaap te kort van de afgelopen weken komen er nu uit. Even bij tanken. Ik ben even kwijt waar ik nog meer op wilde reageren. Sorry!
Ik heb nigel ook ff gepast in de 4 seizoenen zak echt veel te groot helaas. Hier ook twee zieken. Nigel kreeg gister koorts en werd verkouden vanochtend werd ik er mee wakker. Gelukkig is ml thuis morgen kan ik lekker uitzieken