mei 2014 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Elise75, 1 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luna28

Luna28 Niet meer actief

L.iam heeft als baby het RS virus gehad. Was echt niet leuk :( hij hoestte al z'n voedingen eruit, kon door het hoesten niet meer slapen, waardoor hij helemaal overprikkeld was. En hij was al weken verkouden. Ik zat elke week bij de ha met hem. Kreeg ventolin mee. Maar dat helpt tegen benauwdheid en hij was niet benauwd. Hij was ook heel erg afgevallen en hij had en heeft al weinig spekkies. Toen maar naar de hap gegaan en zij stuurde ons door naar de seh. Daar kregen we uiteindelijk een andere puf. corticosteroïden pufje om z'n longen te veschermen, en goede neusspray. Nog heel lang onder controle geweest bij de ka daardoor. Kleine baby'tjes (pasgeboren) is het RS virus zeer gevaarlijk. Ze kunnen snel uitdrogen, omdat ze niet goed kunnen drinken en wat ze drinken weer uit hoesten.

Oh ja, ik ben toen wel van ha gewisseld. Voelde mij totaal niet serieus genomen daar.

Maar goed RS virus kunnen wij ook krijgen. Ti's eigenlijk een heel erge verkoudheid. Met een typisch hoestje.

2. Eline88

Eline88 Niet meer actief

Fijn dat de afspraak bij de huisarts meeviel! Hopelijk knapt hij snel op. En Lise natuurlijk ook :)

Heftig hoor Luna! Kan me wel goed voorstellen dat je dan van huisarts wisselt. Hier op de praktijk zijn er ook een paar artsen die ik liever niet meer zie. Van die lompe Harry's die een baby onderzoeken alsof het een apparaatje is.

Gisteravond was de temperatuur van de kleine 39, vannacht 38,5 en net 37,7. Hopelijk voelt hij zich ook weer beter vandaag.

Mijn onderschrift is Perzisch Lumiere :) Mijn blondje met blauwe ogen is namelijk half Iraans en daar staat z'n naam.

3. kimberly1989

kimberly1989 Fanatiek lid

23 sep 2013
    1.743
    277
    83
    Vrouw
    Jeugdhulpverlener
    Jeetje luna, wat een verhaal! Dan zou je toch eigenlijk een paar nekjes om willen draaien hè 😒

Thnx Eline !
    Hoop Dat jouw knappe ventje dan ook gauw beter is.. 39gr is Wel hoog Zeg 😞

4. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Hoe gaat het met je ventje Eline?

Luna28, dat is inderdaad niet mis, snap dat je je niet meer serieus genomen voelde bij je oude huisarts

5. unknowable

unknowable Niet meer actief

Ha ladies, hoe slapen jullie baby's overdag? Mijn meisje slaapt s nachts keurig een klokje rond, maar overdag valt er echt geen pijl op te trekken. Behalve dat ze 1,5 uur na haar ochtendfles even 45 minuten slaapt.

6. Eline88

Eline88 Niet meer actief

Bedankt dames :) het ging vandaag redelijk (schoonmoeder paste op). Zn temperatuur is goed, maar hij was erg verdrietig en wilde steeds slapen. Ik voel me wel schuldig dat ik moest werken. Hij trekt sinds vandaag ook steeds naar rechts alsof hij daar pijn heeft, beetje vreemd.

Hoe gaat het met Damon en Lise? Zijn ze al een beetje opgeknapt?

Bedankt trouwens voor de mail Lumiere :) vanaf mn telefoon lukt het niet om terug te mailen... op de een of andere manier kom ik niet bij het juiste scherm.

7. kimberly1989

kimberly1989 Fanatiek lid

23 sep 2013
    1.743
    277
    83
    Vrouw
    Jeugdhulpverlener
    Ach zielig Eline! :( ik vond het gister ook erg moeilijk om Damon weg te brengen naar de opvang :(
    Hij is nog verkouden, hoor hem ook echt ratelen uit zn mond als hij ademt (slijm), dus erg zielig!
    Gister op de opvang was hij wakker geworden van se snot, zat overal op zn gezichtje hahaha

Damon slaapt tussen elke voeding toch wel bijna een uur, soms 2u, zaterdag 4u!!

8. Ivystoeter

Ivystoeter Fanatiek lid

4 nov 2013
    1.683
    0
    0
    Cassiere in een supermarkt
    Nieuwegein
    Brrrr hebben jullie het ook zo koud?

Ik heb manlief geloof ik beetje boos gemaakt.
    Hij zou het eerste flesje geven en ik de hond uitlaten omdat ik moet werken en hij vrij is.
    Ik heb hem min of meer uit bed gestuurd omdat hij al 2x zijn wekker uit gedrukt had.
    Daar was hij njet zo blij mee en nu reageerde hij op alles van mij nogal chagrijnig.
    Ik hoop dat hij vandaag nog even kan slapen en als ik na mijn werk thuis kom dat hij weer beter te pruimen is.
    Want zo had ik het niet bedoeld.

Elize, jij hebt toch ook een hond? En je woont alleen? Hoe doe jij dat in de ochtend en avond met uitlaten? Haal je lise dan uit bed ofzo?

9. Elise75

Elise75 Fanatiek lid

2 mrt 2013
    1.291
    239
    63
    Goedemorgen!
    Lise is nog erg verkouden en gisterenavond naar de hap geweest om toch even longen te luisteren. Elke keer als ze ligt werd het erger. De huisarts wist het niet zo goed, hoorde wel piepen maar longen waren schoon..... dus toch naar huis en nog aankijken. Ik mocht altijd weer bellen. Maar ze heeft heerlijk geslapen, en was vanmorgen weer gezellig, dus toch maar naar de opvang gebracht.

Ik heb gisteren met spoed een ingreep in mijn kaak gehad bij de kaakchirurg, kaak gespoeld en helaas hebben ze 1 kies niet kunnen redden dus die is er ook nog uit gehaald. Bah, voel me wel lamlendig daardoor. Dus een kleine ziekenboeg hier in huis. (kiespijn is echt het ergste aan pijn en ik ben echt veel pijn gewend, maar dit, pffffffffff)

De hond uitlaten:
    ik ben wakker voor Lise, en ik laat Takkie dan hier in het hofje uit (ik woon in een hofje met in het midden een grasveld zodat ze even haar behoeftes kan doen)
    Als ik moet werken en Lise naar de opvang moet dan laat ik samen met Lise, net voor we weggaan Takkie een groot rondje uit. (ze zit dan in de maxicosi op het onderstel, zodat ik haar zo in de auto kan zetten en Takkie weer binnen is)
    In de middag en begin avond gaat Lise mee Takkie uitlaten
    EN 's avonds om 22.00 uur weer hier in het hofje om even de laatste behoefte te doen.
    Babyfoon doet het prima in het hele hofje dus dat is geruststellend.

10. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Fender slaapt van 11 tot ong 12.30, soms tussen 15 en 16u nog een hazeslaapje.
    Vannacht weer mindere nacht, Fender was weer veel wakker vanaf 3.45 en huilen. Uiteindelijk maar weer een flesje gegeven. Vriend bleef in bed vanochtend. Ik ben moe op het werk, gelukkig maar tot 12u. Het ging net weer goed. Te vroeg gejuicht dus...:(

11. Elise75

Elise75 Fanatiek lid

2 mrt 2013
    1.291
    239
    63
    Hier slaapt Lise overdag van 9.30 tot 11.00 uur, dan van 13.30 tot 15.30 uur en dan van 17.30 tot 18.15 nog een hazeslaapje.
    En dan de nacht van 20.00 tot 8.00 uur.....

En ik realiseer me dat ik daar vreselijk mee wordt verwend ;)
    Daarnaast als ze wakker is, is ze ook echt een handenbindertje.... huilt zeer regelmatig en zit echt met zichzelf in de knoop af en toe.

12. unknowable

unknowable Niet meer actief

Dank voor jullie reacties op de slaaptijden overdag. Ik zie dat jullie baby's ook niet heel lang slapen overdag. Geruststelling. :)

Wat naar dat veel van jullie baby's snotterig en verkouden zijn.

13. Ivystoeter

Ivystoeter Fanatiek lid

4 nov 2013
    1.683
    0
    0
    Nieuwegein
    Ze worden ouder hè dus dan slapen ze ook minder.
    En de ene dag zal dat meer zijn dan de andere dag.

14. Eline88

Eline88 Niet meer actief

Hier is het slapen overdag ook wisselend. Over het algemeen niet heel veel, maar hij is eigenlijk altijd vrolijk dus dan ga ik er vanuit dat hij wel genoeg rust. Ik merk trouwens wel dat hij beter slaapt als we hem op vaste tijden in bed leggen ipv te wachten tot hij moe wordt.

Jammer dat de nacht weer minder is verlopen Lumiere. Wij hebben ook weer meer onrust sinds hij zich niet lekker voelt. Dus als je er weer eens uit moet snachts weet dan dat je niet de enige bent ;)

Sterkte met de pijn Elise!

15. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Gelukkig is mijn vriend meestal bereid om eruit te gaan. Hij slaapt meteen verder als hij er weer in ligt. Bij mij is wakker worden meestal wakker blijven en blijven luisteren. Deze week moet hij ook van 14-22u werken dus hij kan uitslapen.
    Vannacht was het echt honger. Snap het niet, hij krijgt 5x 180/6 plus groentehapje. Daarvan slikt hij 3 hapjes door, de rest spuugt hij uit.
    Cb zegt dat hij maar 4 x 180/6 nodig heeft.
    Ik heb als dank voor de nachten chips en bier voor vriendlief gehaald :p

16. Eline88

Eline88 Niet meer actief

Haha misschien wil Fender snachts feesten met papa... samen chips eten en bier drinken ipv die saaie groentehapjes :p

17. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Hahaha :D zou zomaar kunnen Eline
    Hoe is het met je mannetje, alweer wat opgeknapt?

18. Eline88

Eline88 Niet meer actief

Ja hij is gelukkig weer helemaal beter. Helaas wel weer een drama met de flessen. Hij drinkt minimaal.

Merken jullie verschil in hoe de kindjes op jou en de papa reageren? Bij ons is papa lachen en mama knuffelen en om getroost te worden. Ik vind het zo mooi als ze samen aan het lachen zijn!

19. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Bij ons is mama van knuffelen, lachen, brabbelen en lief gaan slapen. Papa is leuk als mama er niet is.
    Ik merk nu al wat eenkennigheid. Valt anderen ook op.

20. Ivystoeter

Ivystoeter Fanatiek lid

4 nov 2013
    1.683
    0
    0
    Nieuwegein
    Wij zijn beide leuk.

Deel Deze Pagina