mei 2014 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Elise75, 1 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kimberly1989

kimberly1989 Fanatiek lid

23 sep 2013
    1.743
    277
    83
    Vrouw
    Jeugdhulpverlener
    Hier ook weinig verschil, al ben ik interessant als papa hem beet houdt en andersom 😝

2. Ivystoeter

Ivystoeter Fanatiek lid

4 nov 2013
    1.683
    0
    0
    Cassiere in een supermarkt
    Nieuwegein
    Laten jullie je kindjes trouwens wel eens tv kijken?
    Nora kan echt 'in' de televisie zitten.
    Af en toe mag ze wel even kijken, maar ik ben van mening dat het niet nodig is als een heel klein kindje echt veel tv kijkt.
    Wat is jullie mening daarover?

3. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Bij ons staat de tv regelmatig aan, Fender kijkt wel wat maar is niet heel geinteresseerd erin. Als ik merk dat het hem teveel afleidt dan zet ik hem uit.

4. Ivystoeter

Ivystoeter Fanatiek lid

4 nov 2013
    1.683
    0
    0
    Nieuwegein
    Is er hier eentje haar slaap aan het inhalen.
    Ze was om 8.15uur vanochtend wakker omdat ze een poepluier had en niet meer wilde slapen.
    Toen tussen 12.45 en 13.00 uur lag ze op bed en slaapt nu nog steeds.

5. Eline88

Eline88 Niet meer actief

Dat is een lange slaapronde!

Ik laat hem echt nog geen tv kijken. Zie daar geen toegevoegde waarde in. En als wij iets willen zien dan leg ik hem lekker een eindje verder onder de babygym. Kan hij ons wel zien maar het beeld niet.

6. Luna28

Luna28 Niet meer actief

Tja met een peuterpuber die heel goed z'n eigen filmpje kan aanzetten op de tv, ontkom je er bijna niet aan. Ik maak mij er niet meer 'druk' over. Ti's soms ook wel een heel handige 'oppas' ;) haha!

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      15,2 KB
      Weergaven:
      32
  7. Ivystoeter

Ivystoeter Fanatiek lid

4 nov 2013
    1.683
    0
    0
    Nieuwegein
    Hahaha!

Ze was uiteindelijk om 15.40uur huilend wakker geworden omdat ze een hard poepje had en dat deed dr pijn.

8. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Flinke slaap Ivy :)

Gaan jullie kindjes eigenlijk huilen als ze een poepluier hebben? Fender niet, die strekt alleen zijn beentjes in de lucht. Geen gemopper of gehuil. Alleen als hij bezig is zien we het, persen en knalrood worden :p

Tv speciaal voor Fender om te kijken doen wij ook niet. Zooo, ik had een topic geopend over het weigeren van hapjes...Fender heeft het vlgs mij ook gelezen. Vandaag heel het bakje (kwart potje olvarit) enthousiast leeggegeten! Mondje bleef maar opengaan :D daarom wel wat minder in de fles gedaan om 18u.

9. Ivystoeter

Ivystoeter Fanatiek lid

4 nov 2013
    1.683
    0
    0
    Nieuwegein
    Nora heeft soms echt flink harde ontlasting (daarom gaan we ook oveestappen op een ander merk kijken of het dan beter gaat)
    En als ze zo'n harde keutel heeft dan huilt ze, maar ook omdat dat gewoon pijn doet.

fender lekker aan het eten geweest!
    Maar mag ik vragen waarom je dan minder in de fles doet?
    Ik heb altijd geleerd dat op deze leeftijd de hapjes nog geen fles mogen/kunnen vervangen.

10. Eline88

Eline88 Niet meer actief

Haha grappenmaker Fender! Hier is een poepluier ook geen reden om te huilen.

11. Eline88

Eline88 Niet meer actief

Welk merk hebben jullie nu Ivy?

12. Elise75

Elise75 Fanatiek lid

2 mrt 2013
    1.291
    239
    63
    Je moet nog niet minder melk geven hoor lumiere.... Ze geven zelf aan als ze minder willen.
    Hier vandaag ook zomaar een half potje bloemkool. Ze lijkt het ineens te begrijpen. Erg leuk.

Ze geeft geen kick bij eenn luier met ontlasting...

Lise heeft vandaag gedraakt op het kinderdagverblijf, hihihi.... weinig slapen, hard huilen en als ze dan aandacht kreeg lief lachen en gezellig kletsen... dat wordt nog wat....

Tv kijken.... Is het enige wat helpt als ik in de ochtend mijn haar/tanden/make up moet doen voor ik ga werken. Dus dan zit ze 10 min voor hopla. Ze moet dan ook nog rechtop zitten ivm reflux. Dus ik kan daar mee leven 2 ochtend in de week max 10 min. Hihihi

13. Eline88

Eline88 Niet meer actief

Jij bent al beter ingewerkt als moeder dan ik, Elise! Mijn ochtendrituelen duren nog veel te lang en dan nog kom ik regelmatig met een veeg mascara onder mn ogen op het werk aan:)

14. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    #2514 Lumiere, 16 okt 2014
    Laatst bewerkt: 16 okt 2014
    Ik heb 1 schepje minder in de fles gedaan, dus 150+5. Hij krijgt normaliter nog steeds 5 flessen van 180+6. CB zegt dat hij makkelijk met 4 flessen van 180+6 kan op zijn leeftijd en zijn omvang en dat ik er een moet afbouwen, maar dat vind ik dus niet.

Maar dat doe ik dan dus eigenlijk verkeerd? Wel gewoon alle 5 flessen 180+6? Vaak drinkt hij sowieso niet altijd alles op. Die van 150 vanavond ging ook niet helemaal op.

@ochtendritueel, ik maak me op voordat ik Fender om 6u uit bed haal, haar doe ik alleen op de dagen dat mijn vriend nog thuis is. Zo niet, dan snel een elastiek erin en klaar.

15. Ivystoeter

Ivystoeter Fanatiek lid

4 nov 2013
    1.683
    0
    0
    Nieuwegein
    We gaan van kruidvat naar hero baby

16. kimberly1989

kimberly1989 Fanatiek lid

23 sep 2013
    1.743
    277
    83
    Vrouw
    Jeugdhulpverlener
    Damon huilt niet bij een poepluier..

Lumiere, fout doe je het nooit.. Jij weet wat je kindje nodig heeft en als hij echt 5 flessen nodig heeft, doe je dat.. Wij moesten damon echt uit bed halen voor de laatste fles en werd gwn normale tijd wakker, dus uiteindelijk daarmee gestopt.. Slaapt nu van 2030 tot 7u

Hier kijkt ie ook graag tv.. Ik vind het niet erg.. Het heeft geen toegevoegde waarde, maar ook ik ben opgegroeid met tv en ben ook een grote volwassen meid, die best zonder tv kan..

17. Luna28

Luna28 Niet meer actief

Hoeveel water doe je in de fles Ivy? En strijk je de schepjes glad af?
    Ik doe zelf altijd 10cc extra water, dat mag altijd.
    Een drupje olijfolie door de fles wil ook nog wel eens helpen.
    Je was nog niet begonnen met groente/fruit toch?

18. Ivystoeter

Ivystoeter Fanatiek lid

4 nov 2013
    1.683
    0
    0
    Nieuwegein
    We doen al extra water door de fles.

19. Eline88

Eline88 Niet meer actief

Als jij het idee hebt dat Fender het nodig heeft, dan hou je het toch zo?

Heeft iemand tips voor een heel droge huid? Ik gebruik nu babyolie voor z'n beentjes, maar dat werkt niet zo goed.

Mijn angst is ook niet dat hij tv verslaafd wordt hoor;) we hebben alleen genoeg ander vermaak in huis en zolang hij zich daarmee amuseert vind ik het niet nodig om hem voor de tv te zetten. Maar iedere ouder bepaald dat zelf toch?

20. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Droge huid, heeft Fender ook last van, mn wangen en voorhoofd. Ik smeer Zwitsal droge huidcreme. Maar heel goed werkt dat niet, dus ik hoop dat iemand nog een tip heeft

Deel Deze Pagina