mei 2014 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Elise75, 1 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Fijn zo!

2. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Verdorie, wil ik Fenders slaapkamerraam vast dicht doen om hem zo in bed te leggen, zijn de buren aan het bbq'en en heel zijn kamer stinkt ernaar. Even wachten maar tot het wat is weggetrokken...arm ventje lag op mijn arm te slapen, daarvoor alleen maar jengelen, hij is doodmoe. Vanaf 13.30 wakker ivm wandelen.
    Zit hier te gapen en te zuchten. Hoop dat die lucht snel wegtrekt

3. Ivystoeter

Ivystoeter Fanatiek lid

4 nov 2013
    1.683
    0
    0
    Cassiere in een supermarkt
    Nieuwegein
    He bah dat is vies.
    Maar misschien slaapt fender wel gewoon?

4. Eline88

Eline88 Niet meer actief

Ooh bah! Gelukkig had ik het wel op tijd door dat de buren gingen bbqen

5. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Hij vond het niet erg...het lijkt me alleen niet zo gezond. Ik ga maar eens naar bed. Vriend is op stap, verwacht 'm niet voor 3,4uur haha

6. Ivystoeter

Ivystoeter Fanatiek lid

4 nov 2013
    1.683
    0
    0
    Nieuwegein
    Even voor de grap de kinderstoel getest.
    Ze zit nog wel een beetje wiebelig maar toch ook al best stabiel.

20141019_093623.jpg

7. Elise75

Elise75 Fanatiek lid

2 mrt 2013
    1.291
    239
    63
    Wat een leuke fot Ivy!

Hier zijn nachten slapen alleen normaal ;)
    Maar kan me voorstellen dat als je het niet gewend bent, het best erg spannend is.

8. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Leuke foto Ivy!

Hier weer onrustige nacht. Huilen om 1.30 en 2.15. Toen klein flesje gegeven en toen tot 6u geslapen (normale tijd voor eerste fles). Ik lag wakker van 00.30 tot 3u. Gelukkig ging mijn vriend er om 8u uit toen Fender wakker was, zodat ik nog even kon slapen. Ik snap echt niet waarom dit telkens op zaterdag is...

9. Eline88

Eline88 Niet meer actief

Lieve foto! Welke kinderstoel hebben jullie? Wij moeten nog kopen, maar ik heb geen idee wat een fijne niet te dure stoel is. Dus ben erg benieuwd wat jullie hebben om inspiratie op te doen :)

Vervelend Luimiere! Wij ook vannacht er 2 keer uit geweest om kwart voor 2 en half 6. Daarna om half 8 voor de eerste fles.

10. Ivystoeter

Ivystoeter Fanatiek lid

4 nov 2013
    1.683
    0
    0
    Nieuwegein
    Heb jij die 2x dan speentje terug gegeven?

Wij hebben een stokke trip trap stoel.
    Hebben we als kraamcadeau gehad van mijn ouders.
    Tweedehands, maar nog helemaal goed.
    Dure stoelen maar je kunt er heel lang mee vooruit.

11. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Wij zijn ook aan het kijken wat voor kinderstoel het beste is. Ik hoor veel over meegroeistoel, maar vlgs vriendlief is een simpele plastic net zo goed. Ik moet me er eens in verdiepen.

Willen jullie kindjes nog een speen eigenlijk? Fender wil die al een maand niet meer, alleen in de auto :( haha, blijkbaar vindt ie dat lekker, leker zuig-zuig in de auto. Hij duimt wel veel.

12. Eline88

Eline88 Niet meer actief

#2552 Eline88, 20 okt 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 20 okt 2014
    Hier wel een speenverslaving hoor ;) ik probeer het zoveel mogelijk te beperken, want ik heb zelf tot mn 14e geduimd en om dan het gebit nog recht te krijgen is niet zo gemakkelijk.

Een plastic stoel is denk ik ook niet verkeerd alleen kun je daar misschien minder lang mee voor uit. Ik twijfel nu tussen de tiamo wood en van prenatal hun eigen stoel. Beide zijn meegroeistoelen. Toevallig iemand ervaring met 1 van die?

13. Rian85

Rian85 Fanatiek lid

21 feb 2012
    2.830
    477
    83
    Vrouw
    Wij hebben voor de oudste en stokke triptrap en gaan deze voor de jongste ook aanschaffen. Bevalt erg goed gaat lang mee. De baby inzet kunnen we van de oudste weer her gebruiken.

En nadeel van de plastic stoeltjes vind ik dat de beentjes zo bungelen. En dat je ze niet lekker strak aan tafel kunt schuiven

14. Ivystoeter

Ivystoeter Fanatiek lid

4 nov 2013
    1.683
    0
    0
    Nieuwegein
    Ik vind dat een kinderstoel in ieder geval zo'n plankje voor de voeten moet hebben.

15. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Stokke triptrap is best wel duur vlgs mij?
    Planje voor de voetjes, dat lijkt mij ook prettig ja.

Grrr zojuist weer ware strijd geleverd voor de fles, Fender gaat later aan worstelen doen denk ik...

16. wendy424

wendy424 Fanatiek lid

24 aug 2013
    1.293
    14
    38
    zo wat een berichten, wij hebben de peg perego pappa dinner, hele fijne kinderstoel en kunnen ze vanaf 3 maanden in, alleen Nigel vind het nog niet fijn in de kinderstoel.

Nigel slaapt eigenlijk alleen met een speen, en als hij eenmaal vast slaapt valt hij er uit, dus gebruik hem ook niet echt vaak, bij ons komt er nu eindelijk een beetje ritme in en slaapt hij smiddags ook een uur in zn eigen bedje, en s'avonds slaapt hij vanaf zn fles van 7 uur tot kwart over 9 maak ik hem wakker voor zn volgende fles en slaapt dan tot half 8 s'ochtends, heb nu geprobeerd de laatste fles niet te doen maar dit lukt nog niet, hij wordt dan om 4 uur s'nachts wakker voor een fles.

Wat betreft tv kijken, als ik even de was moet opvouwen boven dan zet ik hem in zn wipper met baby tv aan, ik vind het ideaal, hiervoor lag hij te huilen tot ik weer beneden kwam en nu is hij helemaal rustig voor de tv. Ik vind het een uitvinding dat babytv

Heeft iemand misschien tips om je kindje groente te laten eten? Nigel eet een potje fruit binnen 5 minuten helemaal op maar met de groente krijg ik er geen 1 hap in, hij vind het echt smerig zit helemaal te kokhalzen. Heb nu vers en potjes geprobeerd.

17. Eline88

Eline88 Niet meer actief

Goede tip van het plankje voor de voetjes! Die triptrap is wel prijzig ja. Al kan je die prima tweedehands kopen, want je maakt het zo schoon.

Wendy heb je de groentes ook al eens herhaald na een week of wat? Ik hoorde van een collega dat haar kindje soms iets heel vies vond, maar dan een paar weken later het ineens wel op at.

18. wendy424

wendy424 Fanatiek lid

24 aug 2013
    1.293
    14
    38
    ja heb ik ook al geprobeerd, en ook drie dagen achter elkaar hetzelfde. Ik heb zelf het idee dat het komt omdat het warm is dat hij het daarom niet lekker vind. Zit er nu aan te denken om iets van het fruit er doorheen te doen om te kijken of dat helpt, en anders door zn flesvoeding heen.

19. Ivystoeter

Ivystoeter Fanatiek lid

4 nov 2013
    1.683
    0
    0
    Nieuwegein
    Ik zou geen fruit er doorheen mengen.
    Misschien een andere groente soort nemen?
    En anders nog even niet, hij is nog jong zat.

Lumiere hoezo zware strijd?

Ik ben even naar het weeg half uurtje geweest op het Consultatiebureau.
    5 maanden
    67,2cm en 7470gram

20. Rian85

Rian85 Fanatiek lid

21 feb 2012
    2.830
    477
    83
    Vrouw
    @Wendy ik zou het echt niet gaan mengen hoor. Laat het even een paar weken rusten. Je kindje is nog jong het is nog BIJ voeding en is om te proeven. Mijn zoon heeft nog helemaal geen bijvoeding en groeit ook nog prima dus een paar weken of zelf maanden uitstellen kan echt geen kwaad. Als je nu al eten moet gaan dwingen of verstoppen onder iets zoets vraag ik me af hoe je dat in de toekomst gaat doen.

Bij ons is de richtlijn eten is gezellig en vrijblijvend. Wij leggen op het bord en de kindjes bepalen hoeveel ze ervan eten. Eten is een plezier en wordt geen strijd. Eet ze niet dan niet helaas pindakaas. Standaard kommetje gewone yoghurt en hoppa naar bed toe.

Strijd om eten zal het kind altijd winnen en is en prachtige machtsmiddel voor wat oudere kindjes.

Deel Deze Pagina