Ik had dat dus ook ondanks tepelhoedje. Dat het zo'n pijn deed. Ik ging er ook echt tegenop zien. Daarom ben ik fulltime gaan kolven.
Ja kolven gaf mij ook rust en ondertussen gingen mijn tepels weer helen.. nu leg ik haar weer wat vaker aan.. merk dat ook wel omdat ze nog steeds niet mooi hapt maar ze pakt hem nu wel gelijk dat lukte eerst niet
Hier ook ff bv baal momentje. Ik kolfde om m'n tepels wat rust te gunnen. Wat resulteerde in een borstontsteking. Zat teveel tijd tussen, ik kolfde om 21:00 uur en dan pas weer om 06:00 uur. Nu leg ik hem wat vaker aan en het begint weer zeer te doen. Ik gebruikte Purelan, maar dat gaat nu niet meer omdat ik zalf gebruik voor me tepels ivm met die spruwen. Leuk is anders hè, Kimberley, maar toch blijven we doorgaan. Hoe gaat het nu met je ventje en het drinken? Al wat beter?
Dat is minder Twixie, borstontsteking. Ik heb het niet gehad, maar de stuwing alleen al vond ik zeer pijnlijk, laat staan als er ook nog een ontsteking in komt. Onze kraamverzorgster heeft ook 2x afgekolfd, maar vaker deed ze niet omdat er dan weer nieuwe melk zou worden aangemaakt en ik flesvoeding geef. Auw... Gelukkig is het nu over. Zojuist hebben Fender en ik voor het eerst met zijn tweetjes gewandeld. Ik word langzaam wel weer wat mobieler gelukkig. Morgen is vriendlief ook weer vrij. Nu heeft meneertje een mopper-uur gehad, en net nu is hij weer liefjes aan het slapen. Nu het tijd is voor zijn fles...je zou ze soms ook he ik laat hem denk ik toch nog even liggen, hij heeft om 13.15 nog 100ml gehad en gisteren gaf hij over. Er zitten veel boertjes dwars.
Ik zit er over na te denken om het af te bouwen. Maar ben er nog niet helemaal over uit. Hoe heb jij dit gedaan? Ik vind het gewoon lastig dat ik nu weer pijn krijg bij het voeden. Het is echt een intiem moment, maar vind het al heel wat van mezelf dat ik het überhaupt heb geprobeerd. Is het een heel gedoe om het af te bouwen? Ik denk dus dat het super ingewikkeld is.. Maar misschien is dit niet zo?
Nu zeker NIET afbouwen. Met een borstontsteking moet je borst goed leeggemaakt worden. Nu afbouwen zal de ontsteking erger maken en heb je kans op abcessen. Voor de voeding/kolven goed je borst warm maken dan helemaal leeg laten drinken/kolven liefst kinnetje van je kindje aan de kant van de ontsteking en erna goed koelen. Afbouwen doe je Door 1 voeding telkens in te wisselen Door een flesje kv. Meestal 1 voeding elke week. Maar bij sommige vrouwen loopt het snel terug zeker als je pas zo kort voedt. Het is vooral belangrijk het rustig te doen anders krijg je zo weer een borstontsteking.
@bv mama's met baal moment. Het begin is lastig en niet altijd leuk. Maar het wordt vanzelf makkelijker en leuker. Dikke knuffel voor jullie en zet em op 👍
ik ben weer lekker aan het kolven vandaag. gaat goed! heb ook al flink wat in de vriezer. al 2 liter als het niet meer is.
ik sluit me weer eens aan bij rian haha. ik ben bij zoon gestopt tijdens borstontsteking door slechte begeleiding, dat resulteerde in 6 maanden lang harde plekken... en echt die eerste weken zijn niet makkelijk en leuk maar t is t uiteindelijk wel waard. 60% vd bv gevende vrouwen is binnen een maand al gestopt dat is echt hoog en jammer ook want daarna word t makkelijker. en over dat kolven dat kan idd echt niet zolang ertussen wist je dat niet?
Het is sowieso goed dat je het geprobeerd hebt Twixie, zoals je zelf al zegt. Ongeacht of je doorgaat of niet! Mij is het helaas ook niet gelukt, maar wel geprobeerd, mede ook omdat het een intiem moment met je kindje is. Dank je Rian85! Goed bezig Ivystoeter, 2l al in de vriezer Hier weer een flesje leeg. Gisteren heeft Fender zijn voeding voor het eerst uitgespuugd. Gewoon direct na de fles leeg was: klots...daarna zonder huilen gaan slapen. Hij moet eigenlijk rustiger drinken. We houden nu al meer pauzes tijdens het voeden. Ik denk steeds aan mijn beste vriendin, haar kindje van een maand stikte vorige week bijna in haar voeding door verborgen reflux. Ze heeft me een beetje bang gemaakt. Hoe herken je dat eigenlijk, weet iemand dat?
Ik zou het sowieso nu niet afbouwen, want merk wel dat de pijn wat minder is van die ontsteking. Nee, dat is niet gezegd en ben nog zo'n groentje hierin dus dom, dom, dom.
Ik heb een Difrax S-fles. Begonnen met Avent, maar dat beviel helemaal niet, hij hield de speen niet goed in zijn mond. Toen deze gekocht.
Balen joh ! Wel herkenbaar bij de eerste wist ik ook niks en na een week gestopt. Nu goed voorbereid met bv boek van stefan kleintjes en bv avond en gewoon doorbijten en volhouden dat het beter wordt.. Wel fijn dat de pijn al minder wordt. Het is belangrijk om te kolven op de momenten dat je kindje vraagt dus meestal elke 3 uur maar kan ook vaker zijn tijdens het clusteren bijvoorbeeld. Voor je ontsteking zou ik het houden bij aanleggen aanleggen aanleggen.. Misschien heb je wat aan de fb pagina Natuurlijk Borstvoeding, als je dan een vraag hebt heb je binnen paar minuten antwoord van ervaren moeders.
Ik zet nu ik fulltime kolf 1x in de nacht de wekker. Het gaat nu al net zo automatisch als het gewone aanleggen. Dan kolf ik meestal tussen 10 en 11 in de avond. En dan tussen half 3 en half 4 in de nacht (meestal 3uur) En dan de wekker in de ochtend weer om 6uur/half 7. Ik heb ook een s-fles. Nora drinkt soms ook zo snel. Wij halen soms tussendoor heel even de fles uit dr mondje om 'adem te halen'
M'n man heeft Nora vandaag onofficieel gewogen. Hij met Nora op de weegschaal gestaan. En ze weegt nu +/-4700gram! Dat zou betekenen dat ze gewoon al een kilo aangekomen is. Ze groeit zo hard!
Helemaal niet dom! Ligt niet aan jou, kraamzorg had je dat moeten vertellen. (Ik wist het ook niet, lang leve dit forum)
Niet dom. Zo balen dat je niet beter voorgelicht bent. @Ivystoeter kei goed zoveel in de vriezer! Hier liggen de kindjes in bed. Heerlijke dag gehad met de beide kindjes, vanmorgen naar de speeltuin met Thomas in de doek en vanmiddag op het dakterras lekker met het badje gespeeld. Thomas lag te slapen buiten in de wandelwagen bak. Lasagne gemaakt dus eten was klaar toen ml thuis kwam. Motregen is Thomas alweer 5wk.... De tijd vliegt maar Mark dat weer nu al een lekker ritme hebben. Al ben ik wel erg moe na een dag alleen met de beide kindjes.