mei 2014 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Elise75, 1 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Kraamschudden, die kende ik ook niet.

Succes voor je zus Frubbel! En ja, klein zijn ze dan. Vorige week op mijn werk een baby van 2wk oud...echt zo klein! Nu was die wel met 2300gr geboren, maar sowieso

2. Eline88

Eline88 Niet meer actief

Ahh spannend! Weten jullie al of het een jongen of meisje is?

Vanmiddag anderhalf uur in de auto gezeten en de hele rit heeft meneer verhalen verteld :D

3. Ivystoeter

Ivystoeter Fanatiek lid

4 nov 2013
    1.683
    0
    0
    Cassiere in een supermarkt
    Nieuwegein
    Gezellig dat geklets!
    Ik ben regelmatig echt tegen nora aan het kletsen als we samen in de auto zitten.

4. unknowable

unknowable Niet meer actief

Haha dan ben ik ineens verbaasd dat jullie kraamschudden niet kennen :$:D Kroamschudd'n

5. Rian85

Rian85 Fanatiek lid

21 feb 2012
    2.830
    477
    83
    Vrouw
    Hihi in de achterhoek zeggen we dat ook unknowable.

Zl begint de laatste tijd echt goed door te slapen. Vannacht 22u laatste voeding en kwam hij pas om 6.30 u. Niet eens eruit gehoeven voor een speen oid.

Helaas heeft dl de laatste paar nachten onverklaarbare spook nachten. Afgelopen nacht van 2 tot 4 met haar bezig geweest

6. Eline88

Eline88 Niet meer actief

Ja super gezellig dat gebabbel. In het begin had ik er moeite mee om te praten als er verder niemand was, maar nu ik "reactie" krijg vind ik het juist leuk.

Jammer dat jullie dochter nu moeite heeft met slapen, Rian. Heb je een idee waar het door komt?

De term kraamschudden ken ik wel al gebruik ik die nooit, want dan krijg ik vanuit mijn omgeving vast een reactie als: een baby mag je niet schudden :p

7. Ivystoeter

Ivystoeter Fanatiek lid

4 nov 2013
    1.683
    0
    0
    Nieuwegein
    Nora was ook om half5 wakker.
    Paar keer heen en weer gelopen voor speentje en na half uurtje sliep ze weer.
    En toen was ze om half7 wakker dus flessen tijd.

8. Rian85

Rian85 Fanatiek lid

21 feb 2012
    2.830
    477
    83
    Vrouw
    @eline geen idee... hebben ze soms zonder duidelijke reden. .... Ach ja gaat vanzelf weer over. Ze is wat verkouden kan er mgl me te maken hebben.

9. kimberly1989

kimberly1989 Fanatiek lid

23 sep 2013
    1.743
    277
    83
    Vrouw
    Jeugdhulpverlener
    Damon heeft een lichte vorm van het rs-virus opgelopen.. We hebben een puffer gehad vd dokter en hopelijk gaat het gauw beter.. Slaapt voor geen meter en huilt vandaag meer dan de afgelopen 5 mnd! Arm kind

10. Eline88

Eline88 Niet meer actief

Ahh zielige Damon! Hij is natuurlijk hartstikke moe als hij niet kan slapen door het hoesten. Hopelijk knapt hij snel op.

11. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Arme Damon, hoop dat hij snel beter is!

12. Ivystoeter

Ivystoeter Fanatiek lid

4 nov 2013
    1.683
    0
    0
    Nieuwegein
  13. Elise75

Elise75 Fanatiek lid

2 mrt 2013
    1.291
    239
    63
    Wat sneu Kimberly. Lise heeft ook rs virus maar gelukkig slaapt ze Door ondanks het hoesten. Ik heb de puffen daarom niet gedaan. Dat zijn echt luchtbommen in de longen en kunnen ze heel hyper van worden......
    maar ik vind haar ook niet benauwd en daar is die puf voor.
    Sterkte voor hem!

14. kimberly1989

23 sep 2013
    1.743
    277
    83
    Vrouw
    Jeugdhulpverlener
    Ja Tis echt heel zielig!
    Heeft daarnaast ook echt heel veel last van zn darmen, dus jullie kunnen je vast voorstellen hoe dat gaat 😞

Elise, fijn Dat lise wel gwn door slaapt !
    Ook beterschap voor je meisje !

15. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Beterschap voor jullie kindjes Elise en Kimberly. Balen dat RS een virus is, dat er ook niet echt medicijnen voor zijn zoals antibiotica. Hoe gaat het nu?

Hier gaat het zijn gangetje. Hapjes gaan erg goed nu, hij moppert nu als het bakje leeg is :p ipv tijdens het eten. Bloemkool was ook heel lekker vond hij. We geven ook nog rijstebloem in de laatste fles. Hij heeft de hele week weer doorgeslapen van 22-6. Ben benieuwd vannacht, met klok verzetten. Ik voorzie een ontbijtfles om 5u :p

16. Frubbel

Frubbel Actief lid

28 sep 2013
    435
    159
    43
    Beterschap voor de zieke kindjes, lijkt me zo sneu om te zien bij zo'n kleintje...

Gisteren eindelijk wezen "kraamschudden" :)
    Het is een jongen geworden, hij had een beetje een moeilijke starts qua ademen, dus moest even geholpen worden en de eerste nacht op de couveuse afdeling blijven voor controle. De keizersnede was best pittig omdat de kleine man heel hoog lag hadden ze moeite om hem eruit te krijgen. En om het even compleet te maken kreeg mijn zus een allergische reactie op het ontsmettingsmiddel van de ruggeprik en het infuus.
    Dus ze vroeg heel voorzichtig of we het heel erg vonden om een dag later te komen, heb haar maar direct gezegd dat ze zoveel tijd kan nemen als nodig is en dat we des noods wel een week wachten.
    Maar gisteren was ze beter te pas en was de kleine weer gewoon bij haar op de kamer dus mochten we even spieken.
    Wat is zo'n pasgeborene dan klein, hij was ook nog een halve kilo lichter dan onze X was, dus echt een ienie mienie mannetje :)

Het leek wel of hij reageerde op het gebrabbel van onze X, als ze begon te mopperen deed hij elke keer mee, zo leuk om te zien.

Fijn weekeind allemaal! gaat er nog iemand iets leuks doen?

17. kimberly1989

23 sep 2013
    1.743
    277
    83
    Vrouw
    Jeugdhulpverlener
    Thnx meiden!

Leuk dat 'kraamschudden'.. Ook nooit van gehoord hahaha fijn dat het nu beter gaat met je zus en neefje!

Vanavond ga ik lekker met een vriendin uit eten en een drankje doen.. Even wegv van het huilen.. Ben kapot!
    Fijn weekend meiden!

18. Frubbel

Frubbel Actief lid

28 sep 2013
    435
    159
    43
    Wat heerlijk even weg van thuis en lekker gezellig met vriendin!

Veel plezier

19. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Wij hebben vanmiddg geshopt voor Sinterklaas, dit jaar kan hij daarvoor zelf nog mee haha :p
    Vanavond uit eten met mijn beste vriendin, haar moeder is vorige week overleden en nu de uitvaart enz achter de rug is wilde ze even rustig napraten zonder onze kindjes erbij.

20. Eline88

Eline88 Niet meer actief

Beterschap met de kindjes!

Frubbel gefeliciteerd met jouw neefje! Heftige start voor moeder en zoon, maar fijn dat het nu wel goed gaat.

Gezellig Lumiere en Kimberly :) Moet ik ook echt doen binnenkort. Heb de afgelopen maanden mijn vriendinnen een beetje verwaarloosd geloof ik.

Wij hebben vandaag ook geshopt. Paar boekjes voor de kleine voor Sinterklaas en bij Primark rompertjes. De eerste en voorlopig laatste keer dat ik naar de Primark ga. Ongelooflijk zo druk!

Deel Deze Pagina