mei 2014 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Elise75, 1 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wendy424

wendy424 Fanatiek lid

24 aug 2013
    1.293
    14
    38
    hebben jullie kindjes ook dat ze af en toe nog een beetje scheel kijken? Als ik Nigel dichtbij mn gezicht op schoot heb of als hij iets heel leuk vind kijkt hij nog best scheel, maak me er een beetje zorgen over.

2. Ivystoeter

Ivystoeter Fanatiek lid

4 nov 2013
    1.683
    0
    0
    Cassiere in een supermarkt
    Nieuwegein
    Nee nora heeft dat niet eigenlijk.

3. wendy424

wendy424 Fanatiek lid

24 aug 2013
    1.293
    14
    38
    hoop dat het op deze foto een beetje goed te zien is. Wat zouden jullie doen naar het cb gaan?

4. Eline88

Eline88 Niet meer actief

Mijn man maakte zich daar ook constant zorgen over dus wij hebben het al 100 keer gevraagd. Wat de kinderarts in het ziekenhuis en de kinderarts bij het cb aangaven is dat dit tot een halfjaar "mag". Bij 6 maanden krijgen ze een oogtest en als het dan niet in orde is worden er vervolgstappen genomen. Voor die leeftijd kunnen ze er niets mee en hoort het erbij. Maar je kunt natuurlijk altijd voor de zekerheid naar het inloopspreekuur.

5. kimberly1989

kimberly1989 Fanatiek lid

23 sep 2013
    1.743
    277
    83
    Vrouw
    Jeugdhulpverlener
    Ivy, ik probeer het wel ja, maar vaak (en nu hij ziek is al helemaal niet) lukt het niet omdat ik dan in huis nog aan het rommelen ben.. Hij slaapt nu overdag heel slecht..

Wendy, nee dat heeft damon niet.. Maar hierboven al een 'geruststellend' antwoord :)

6. wendy424

wendy424 Fanatiek lid

24 aug 2013
    1.293
    14
    38
    thnx voor je reactie eline, ben nu toch wel gerustgesteld.

7. Eline88

Eline88 Niet meer actief

Graag gedaan :)

Wij gaan ook zo vroeg mogelijk naar bed, maar uiteindelijk liggen we er toch vaak best laat in.

Laatst noemde iemand (ik dacht hier) een handig kookboek voor babyhapjes. Ik ben de naam alleen kwijt en zoek een boek, want mijn inspiratie is een beetje op. Dus heeft iemand tips? En mag je ook een gekookte aardappel los geven als oefen hapje?

8. Ivystoeter

Ivystoeter Fanatiek lid

4 nov 2013
    1.683
    0
    0
    Nieuwegein
    Als je rapley doet mag je een aardappel gewoon zo geven.
    hoef je niet perse te prakken met iets.

9. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Wendy, ik herken dat ook een beetje. Hoewel ik het de laatste weken niet meer gezien heb. Ik wist trouwens niet dat ze bij 6mnd een ogentest doen. Weer iets geleerd :p

10. Ivystoeter

Ivystoeter Fanatiek lid

4 nov 2013
    1.683
    0
    0
    Nieuwegein
    Volgens mij doen ze dat niet standaard bij het consultatiebureau.

11. wendy424

wendy424 Fanatiek lid

24 aug 2013
    1.293
    14
    38
    ik moet 26 november heen, ik ga dan wel even vragen of ze er naar willen kijken, of zullen ze dat bij het inloopspreekuur ook doen?

12. Eline88

Eline88 Niet meer actief

Bij ons doen ze dat wel standaard bij het cb bij 6 maanden. Dus dan zou je het even na kunnen vragen, maar bij twijfel sturen ze je sowieso met 6 maanden door naar een oogarts. Ik weet alles over de oogprocedure :p

13. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Fender is een beetje chaggie lijkt wel. Niks is goed, speelkleed niet, box, vasthouden, wipstoel. Hij rolt nog steeds overal voortdurend op zijn buik, ik moet er naast blijven zitten. Ik hoop toch zo dat hij snel leert terugrollen. Kan ik tenminste even naar de toilet haha zonder dat er meteen gemopperd word. Het lijkt een spelletje, maar hij wordt meteen boos als hij op zijn buik ligt. Gevalletje van rollen is leuk maar ik zie niet het gevolg (niet meer terugkunnen)
    Ik heb er nu kussens naast gelegd maar daar rolt hij gewoon bovenop

14. wendy424

wendy424 Fanatiek lid

24 aug 2013
    1.293
    14
    38
    en als je nu een leuk speeltje voor hem neerlegt? Nigel vind het ook niks maar als er iets interessants voor hem ligt blijft hij zo een kwartier liggen.

15. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Ik legde een kussen naast hem omdat ik even de was in de droger moest doen, 3m verderop. Hij rolt half op dat kussen, en toen rolde hij er weer af, en zijn hoofdje gestoten in die rol. Hij viel ong 5cm achterover. Meteen hard huilen, ik heb hem opgepakt en tegen me aangehouden. Toen stopte hij met huilen en was weer vrolijk. Ik merk verder niets aan hem, behalve dat hij nu is gaan slapen zonder protest, wat hij al dagen niet meer wil 's middags. Hoewel hij ook in bad is geweest, daar wordt hij ook vaak moe van. Ik zit een beetje in dubio, ik geloof niet dat hij e iets aan over houdt, maar toch...

16. Eline88

Eline88 Niet meer actief

#2677 Eline88, 29 okt 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 29 okt 2014
    Haha stiekem wel grappig dat hij zo enthousiast is dat hij kan rollen. Al snap ik dat jij er nu wel een beetje klaar mee bent.

Over die val zou ik me niet teveel zorgen maken als hij verder gewoon normaal reageerde. Van een badje en inspanningen (rollen) worden ze ook best moe.

Over moe zijn gesproken, zijn jullie al gewend aan de wintertijd? Ik ben zoo moe. Misschien ook wel vanwege de drukte op het werk, maar sinds zondag kom ik mn bed amper uit.

17. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Ik merk eigenlijk geen verschil qua wintertijd. Fender ook niet eigenlijk

Hij heeft vanmiddag wel anderhalf uur geslapen, en daarna nog een half uur in de wandelwagen. Anders hooguit drie kwartier. Maar verder gewoon normaal gegeten, gedronken en gespeeld.

18. Ivystoeter

Ivystoeter Fanatiek lid

4 nov 2013
    1.683
    0
    0
    Nieuwegein
    Hoe gaat het met fender? Heeft hij fijn geslapen vannacht?

19. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Niks meer gemerkt aan hem. Vannacht een paar keer wakker geweest, hij heeft wat liggen kletsen en ging toen weer slapen. Vanochtend toen ik om 6u bij hem kwam lag hij wakker in bed.

Deel Deze Pagina