vraagje, hoeveel speentjes hebben jullie? ik heb zitten tellen en het zijn er 8. (ouders, schoonouders, luiertas, onderweg, bedje, reserve voor in bedje, beneden in de box en reserve voor in de box) zie dat ze bij baby dump nu korting hebben, dus zit te twijfelen om alvast speentjes te bestellen voor als ze 6 maanden is.
Ik heb er 4. Zou er als ik jou was niet teveel bestellen, en eerst even 1 proberen, Ik heb van de week de 6 maanden speen geprobeerd en die pakt hij niet nu alleen van een ander merk, was blij dat ik er nog maar 1 gekocht had.
Wij hebben er 2. Eentje voor alles en een reserve. Iedere maand vervang ik de speentjes en we koken ze om de dag uit. Wat is eigenlijk het verschil met de 6-12 maanden speen?
Waarom vervang je ze Eline? Ik heb vanaf het begin al dezelfde, bij ons komt er 85graden water uit de kraan, dus spoel ze regelmatig om..
Op de opvang ligt dat ding nog wel eens op de grond dus ik vind het op een gegeven moment wel fijn om weer een nieuw speentje te geven. Volgens de bijsluiter hoor je de speentjes trouwens ook om de zoveel tijd te vervangen... maar goed dat is natuurlijk ook wel een slimme verkooptruc Hebben jullie kindjes ook iets wat ze op een bepaald moment altijd doen? Hier doet hij altijd zijn handjes achter zijn hoofd als hij honger heeft en tijdens de fles houdt hij ze daar of aait zichzelf over zijn bolletje. Ik vind dat zo schattig! En net was de fles leeg draait hij zich naar me om met zo een blik van Hallo waar blijft de rest? Zie je niet dat ik mijn handen nog omhoog heb?
Op dit moment is hij helemaal into rollen waar hij ook ligt, meteen willen rollen. Zelfs in zijn wipstoel probeert hij het soms, ziet er heel komisch uit Verder na het eten pakt hij zijn slabber en gaat die helemaal aflikken. Laatste restje groente/fruithap moet worden opgegeten. Als ik de slab afdoe steekt hij zijn handen uit met een gezicht van "joh, je gaat dat toch niet schoonspoelen, dat kan ik zelf wel poetsen"
dat klopt, maar Nigel pakte die andere speen steeds zelf uit zn mond en stopte hem andersom in zn mond (jeuk door tandjes) en dat vond ik een beetje eng, vandaar dat ik die 6 maanden speen heb gegeven.
Ja helpt heel goed. Valt alleen iets sneller uit zn mond omdat hij nog een beetje moet wennen aan de grotere speen
Hier geen speen in gebruik, we hebben er een aantal aangeboden maar in het begin wou ze er sowieso niks van hebben. Ik ga haar nu ook geen speen meer geven, ze mist het niet zo te merken. Heel soms pakt ze een duim, maar dat zie ik niet vaak. Meestal doet ze dat als ze haar fles iets te snel leeg heeft recht op moet voor een boertje, dan duimt ze terwijl ze moppert, en na de boer is het weer goed... Ze heeft ontdekt dat ze recht op kan zitten, dus ik hoor haar nu steeds puffen en kreunen als ze ligt of in de wipstoel zit omdat ze recht op wil komen. Denk niet dat het nog lang duurt voordat het dr zelf lukt nu ze zoveel oefent. Ze wil ook steeds staan als ze op schoot is en ze is best stevig in dr beentjes, herkennen jullie dat? Het lijkt me nog een beetje vroeg daarvoor dus laat haar ook maar niet te lang staan, maar zodra ze moet liggen/zitten begint ze vaak te mopperen.
Ik snap het Eline! Maar zolang hij gewoon heel is, hoeft ie echt niet zo gauw vervangen te worden hoor. Als ze dalijk tandjes krijgen, is het wel belangrijk, omdat ze er dan stukjea af kunnen bijten Frubbel, damon wil ook alleen zitten en staan deed hij serieus al elke x bij twee maanden.. Hij heeft altijd veel kracht gehad in zn benen.. Iedereen denkt ook dat ie bij ong 10 maanden gaat lopen 😅
Hier ook geen speen! Ze wou en wil dat gewoon niet! Gelijk huilen geblazen als je de speen aanbood Ook duimen doet ze niet! Ze rolt al vanaf 3 mnd 4 wkn de kamer door van rug naar buik en andersom en sinds 2 weken zit ze al echt op haar knietjes heen en weer te wiebelen van voren naar achteren . Het kruipen gaat beginnen
Fender wil ook steeds zitten. Hij is groot en sterk, dus hij zal zitten vrij snel kunnen denk ik. Lopen weet ik niet. Hij kan wel groot en sterk zijn, maar mijn zus en ik waren 18 en 22mnd toen we pas gingen lopen en vriend weet het niet. Hij moet daarvoor ook de coördinatie en zelfvertrouwen hebben.
Ja joh het komt allemaal vanzelf wel Ik vind het veel te snel gaan. Al kan ik ergens ook niet wachten om te voetballen met hem en hem te leren fietsen!