mei 2014 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Elise75, 1 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ivystoeter

Ivystoeter Fanatiek lid

4 nov 2013
    1.683
    0
    0
    Cassiere in een supermarkt
    Nieuwegein
    Als ze nu al zouden lopen is gewoon snel hihi

2. Luna28

Luna28 Niet meer actief

Opperdepop boek is het idd wat ik had genoemd. Erg handig boek! L.iz heeft nu pompoen, wortel, bloemkool en courgette gehad. Vooral de courgette vond ze erg lekker.
    Fruit banaan, mango en peer. Volgende is appel. En bij groente aardappel toevoegen.
    We zullen binnenkort ook wel aan brood beginnen. Ben blij dat ze het allemaal lekker vindt. L.iam is een lastige eter, nog steeds eet hij nauwelijks groente. Komt vanzelf wel.

Vandaag de buggy inzet van m'n wandelwagen gepakt met voetenzak. Ze vond het geweldig! Ze past nog makkelijk in de reiswieg, maar ze mopperde steeds meer, dus nu in de platte stand in de buggy. Ook wil ze steeds staan op schoot.

Oh ja de speentjes. Zoon heeft er een stuk of 8 in z'n bed. Gooit ze er in z'n slaap vaak uit. L.iz heeft er 6 waarvan 4 in der bedje. Ik ga echt niet midden in dr nacht over de grond kruipen om een speentje te zoeken :p
    Al pakt ze zelf ook steeds vaker der speentje 😃

3. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Haha Eline, zo is het!
    Nog even en we mogen wekelijks naar de zwemles, met winterkleren in een bedompte zwemhal haha :D

4. Eline88

Eline88 Niet meer actief

Haha ja en zaterdagochtend voor dag en douw op het voetbalveld... dat is pas genieten ;)

Wij hebben nu broccoli, bloemkool, sperziebonen, snijbonen, wortel, aardappel, banaan, peer en appel gehad. Morgen beginnen met pompoen en daarna als nieuwe mango! Aan courgette had ik helemaal niet gedacht. Ga ik ook volgende week doen. Tot nu toe lustte hij alles meteen behalve de bloemkool daar kokhalst hij van :D beetje lullig voor olvarit, maar ik zoek op Internet wat zij voor een samenstellingen doen en dat maak ik dan zelf na. Alleen weet ik niet hoe je die druiven goed kan krijgen om te eten.

5. Ivystoeter

Ivystoeter Fanatiek lid

4 nov 2013
    1.683
    0
    0
    Nieuwegein
    Druiven ontvellen toch?
    Courgette, hoe maak je die klaar? Ik vraag me af hoe ik die a la rapley kan geven.

wij gaan volgende week beginnen, dan is nora op een weekje na 6 maanden.
    Eerst komkommer waarschijnlijk.

6. Luna28

Luna28 Niet meer actief

Bij de courgette doe ik alleen beetje rijstebloem erdoor, anders wordt het zo'n natte bedoeling.
    Druiven kan je alleen de binnenkant geven, de schil kunnen ze nog niet verteren. Mij te veel werk :p haha
    Bloemkool is hier ook de minst favoriete. Jammer dat perziken er nu niet meer zijn.

Edit: ik schil de courgette niet. Blokjes snijden, 5 minuutjes koken, pureren en op 1 courgette 1 eetlepel rijstebloem. That's it! Super simpel.
    Rapley weet ik niet, er is onder het kopje 'voeding' een rapley groepje. Misschien kan je het daar vragen ivy?

7. Ivystoeter

Ivystoeter Fanatiek lid

4 nov 2013
    1.683
    0
    0
    Nieuwegein
    Ik zie er op de babyfoon eentje wakker worden hihihi

8. Rian85

Rian85 Fanatiek lid

21 feb 2012
    2.830
    477
    83
    Vrouw
    Hoi hoi Hier nog niet gestart met bijvoeding. Zoon rolt ook lekker en brabbelt lekker. Het is zo'n heerlijk gezellig mannetje.

Courgette rapley deden wij bij dochter ff op de grilplaat/koekenpan dan wordthet zacht en gewoon in plakjes geven. Met schil voor wat structuur maaar daar sabbelde ze het vruchtvlees van af.

9. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Hier ook rollen, brabbelen en alles in de mond steken.
    Klinkt als een kapotte v-snaar haha. Hij vindt het helemaal leuk om zo'n hoge klanken uit te stoten :D soms is hij er hees van op het einde van de dag

10. Elise75

Elise75 Fanatiek lid

2 mrt 2013
    1.291
    239
    63
    Hoihoi.... wij zijn weer terug van een midweekje drenthe. Was echt heerlijk!! Ze was alleen elke ochtend om 6.30 uur wakker.... en vanmorgen gelukkig om 7.45 uur... dus eigen bedje doet wonderen.
    We hebben gezwommen en zijn naar de dierentuin geweest. Mij zus en moeder vonden het erg leuk om haar langer te zien en te kunnen knuffelen. Ze is namelijk (helaas) was eenkennig, en nu zag zij ze ook langer en mochten ze ook veel met haar doen.

Hier ook al courgette gegeven, vind ze ook zalig. Mango lust ze echt niet. Ik wissel potje en vers af, en bloemkool vers vind ze lekker, uit een potje niet.

Hier nog geen rollen, wel veel kletsen, alles in haar mond stoppen en vooral veel willen staan op schoot enzo. Zitten op schoot gaat nu ook beter.

Mss een stomme vraag. Maar wanneer zet je een kindje in de kinderstoel? Moet je dat echt pas doen als ze goed zitten of kan je dat trainen door haar in de kinderstoel te zetten en dan steeds wat tijd uitbouwen??

11. Ivystoeter

Ivystoeter Fanatiek lid

4 nov 2013
    1.683
    0
    0
    Nieuwegein
    Nora zit nu af en toe in de kinderstoel.
    Om te oefenen en ze vind het wel gezellig volgens mij.

12. Ivystoeter

Ivystoeter Fanatiek lid

4 nov 2013
    1.683
    0
    0
    Nieuwegein
    Wel fijn dat ze vandaag om 7.45 uur wakker was.

13. wendy424

wendy424 Fanatiek lid

24 aug 2013
    1.293
    14
    38
    Nigel zit er ook af en toe in, maar vind het niet echt leuk, zelf vind ik het met eten geven lastig want hij duwt steeds mn handen weg

14. Luna28

Luna28 Niet meer actief

L.iz zit nog niet in de gewone kinderstoel. Dat is echt niet goed als ze nig niet zelf kunnen zitten om ze in die houding te forceren. We hebben die New born set bovenop de tripp trapp. Kan ze toch aan tafel zitten. Die gebruik ik ook voor de hapjes te geven. Gelijk de goede hoogte, krijg ik ook geen pijn in m'n rug.
    Ze rolt trouwens ook nog niet van rug naar buik. Wel steeds op haar zij, dus dan helpt ik haar. Duurt vast niet lang meer.

15. Eline88

Eline88 Niet meer actief

Hier ook rollen van buik naar rug en andersom van rug naar zij. Net het laatste stukje doet hij niet zelf :)

Wij hebben nog geen kinderstoel in huis. Ik wil hem toch pas gebruiken zodra hij zelf kan zitten. Nu doen we hapjes met de wipstoel.

16. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Wij hebben nog geen kinderstoel. Drukdruk momenteel, dus nog geen tijd om ervoor te kijken.
    Hapjes doen wij ook in de wipstoel.

17. Frubbel

Frubbel Actief lid

28 sep 2013
    435
    159
    43
    Hier gaat ze vanaf de eerste hapjes in de kinder stoel, we hebben een bloom fresco, kon ze vanaf de geboorte direct in. We hebben hier niet eens een wipstoeltje, ze is in de box of in de stoel.

Maken jullie eigenlijk zelf kleertjes voor de baby, ik heb al wat dingen op de naaimachine gemaakt en ben vandaag begonnen met een truitje breien. Dat kleine spul is zo lekker snel klaar, en zo schattig allemaal :)

18. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Ik zou dat niet kunnen, zelf kleertjes maken...ik ben nooit verder gekomen dan het klassieke borduurlapje op de basisschool haha. Lijkt me wel leuk om te doen, zelf kleertjes maken.
    Wij hebben tot nu toe voor iedere maat een pakket via marktplaats gekocht, en nog wat dingen los, in de winkel.

19. kimberly1989

kimberly1989 Fanatiek lid

23 sep 2013
    1.743
    277
    83
    Vrouw
    Jeugdhulpverlener
    Ohjee wish! Jij had het getypt van op handen en knietjes zitten en ineens doet damon dat gister.. Meerdere keren 😱

Hier ook geen kleertjes maken hoor.. Twee linker handen wat dat betreft.. Wel heel erg jammer, dat zou een stuk goedkoper zijn..

20. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Nog geen 5min in de box en meneertje ligt alweer in een plasje spuug. Zo raar, altijd als hij in de box ligt begint hij te spugen. Hij ligt gewoon vrolijk te spelen en te lachen en opeens "flats". Lacht gewoon door. En 5min later weer. Ook uren na de voeding. Net had ik hem zittend in een hoek van de box gezet en deed hij het ook. Terwijl hij op het speelkleed, waar hij ook ligt en rolt, bijna niet spuugt, en in bed of wipstoel ook niet.

Deel Deze Pagina