mei 2014 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Elise75, 1 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    15min... Fender drinkt 'm in 5min als hij de kans krijgt...we nemen nu meer pauzes, maar daar is hij zelf niet blij mee. Alsof hij weet dat de fles niet leeg is, kleine slimmerd ;)

2. Mrs Blossom

Mrs Blossom Bekend lid

12 jun 2013
    974
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hier even last van baby blues door twee dagen darmkrampjes. Gaat nu weer beter, was blijkbaar even fase. Arm meisje.

Ons meisje drinkt ook 100 in 10 minuten. Dat lijkt ze op zich prima te vinden, want ze geeft eigenlijk nooit wat terug (behalve gisterochtend een halve fles over aankleedkussen heen...). Wij houden haar wel daarna nog 10 minuten rechtop voor de zekerheid, ook in de nacht. Dus per saldo doet ze 20 minuten over een voeding :)

Ik vind die darmkrampjes echt een van de slechtste uitwassen van de menselijke evolutie die ik tot nu toe ben tegengekomen...

3. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.553
    3.057
    113
    hier ook veel darm krampen :(
    echt sneu
    daar verborgen reflux bovenop en t plaatje is compleet.

voor dr brown fles heb je ook een prematuur speen :)
    met de gewone speen had caylen zn fles (100 ml) in 3 minuten op.
    nu gewoon netjes 20-30 minuten :)

4. Elise75

Elise75 Fanatiek lid

2 mrt 2013
    1.291
    239
    63
    Goedemorgen!
    Maar even een update.... Lise is gelukkig weer thuis.
    Ze hebben wat dingen onderzocht maar ze houden het nu toch op een incident. Wat wel heel erg vervelend was en wat angst met zich mee brengt. Haar voeding hebben we dus verlaagd, Ze kreeg echt teveel wat haar maagje niet aan kon, en ze heeft JBPM door haar voeding heen. Wij hadden al de Dr. Brown fles. Helaas heeft ze door het verdikken nu wel even meer krampjes maar dat moet weer overgaan als ze gewend is. Hiervoor cinababy en dat werkt echt super.
    Het terug komen van voeding (ze spuugt dus niet, dat was dus ook het probleem waardoor ze zich verslikte) is nu stukken minder wat mij weer gerust stelt.
    mijn vertrouwen zal langzaam terug moeten komen dat ze het wel weer goed doet... maar gelukkig merk ik, dat de angst niet regeert en dat is al stap 1.
    Verder kreeg in van de artsen alleen maar complimentjes dat ik zo alert en adequaat heb gereageerd en dat geeft mij weer vertrouwen.

Dus nu weer op naar het genieten van de dagelijkse routine en het wandelen en de eerste glimlachjes die ze nu geeft!!!!

5. Ivystoeter

Ivystoeter Fanatiek lid

4 nov 2013
    1.683
    0
    0
    Cassiere in een supermarkt
    Nieuwegein
    Waar fijn dat ze weer thuis is.

6. Twixie

Twixie Bekend lid

7 okt 2013
    848
    2
    18
    NULL
    Rotterdam
    Gelukkig dat het weer wat beter met je meisje gaat en dat ze nu ook weer thuis is.

Erg heftig allemaal! Het is ff schrikken, maar inderdaad dat je zo alert was! Geniet van het mooie weer en je meissie, Elise! Je bent een topper! :)

7. kimberly1989

kimberly1989 Fanatiek lid

23 sep 2013
    1.743
    277
    83
    Vrouw
    Jeugdhulpverlener
    Kolvende moeders, hoe zijn jullie begonnen met kolven? Meteen alle voedingen? Wil voor mezelf en vriend een beetje een ritme zien te krijgen en even kunnen bijtanken (en tepels laten herstellen)..
    Maar geen idee hoe en waar ik moet beginnen..

8. Rian85

Rian85 Fanatiek lid

21 feb 2012
    2.830
    477
    83
    Vrouw

Wat is je doel? Wil je 1 of meerdere voedingen door je partner laten doen? Wil je fulltime gaan kolven? Kan je kindje al uit een flesje drinken?

Drinken uit de fles is voor een bv kindje soms lastig. Ik zou beginnen met na de ochtendvoeding je andere borst te kolven en de volgende voeding dit in de fles aan te bieden. Lukt de fles niet kan je eventueel je kindje weer aanleggen want dan heb je melk. Drinkt je kindje goed uit de fles en zit ze vol na de voeding kun je beide borsten leeg kolven en wachten op de volgende voeding. Dan kan je of aanleggen of de gekolfde melk (laten) geven.

Let er wel op dat je regelmatig kolft liefst alle voedingen van je kindje (dus geen voeding overslaan en s nachts minimaal 1 keer kolven) en dat een kolf minder uit je borst krijgt dan je kindje. Vandaar dat je dus twee borsten kolft en misschien in het begin maar weinig eruit krijgt.

9. Rian85

Rian85 Fanatiek lid

21 feb 2012
    2.830
    477
    83
    Vrouw
    Elise fijn dat ze weer naar huis is! Ook fijn om te horen dat het een incident is en er verder niets onderliggend aan de hand is.

10. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.553
    3.057
    113
    fijn dat ze weer thuis is

pff hier weer erge buikkrampen..zo zielig :(
    hele dag is t al 'feest'

11. Rian85

Rian85 Fanatiek lid

21 feb 2012
    2.830
    477
    83
    Vrouw

Awww Zielig hè. Hier ook sinds gisteren wat meer krampjes. Hij heeft ook maandag voor het laatst gepoept dus zal hem ook beginnen dwars te zitten. Al kan dat bij bv normaal zijn. Ik las dat bij 6 wk de piek is de hoop dat het na volgende week wat minder wordt.

Hij ligt dan lekker te slapen en dan vertrekt dat gezichtje in ene. Hij slaakt en gilletje en slaapt daarna weer verder.

12. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.553
    3.057
    113
    hier bleef hij maar huilen :(
    eindelijk slaapt hij nu in de draagdoek :) helaas hou ik dat niet lang vol met mn nek.

13. kimberly1989

23 sep 2013
    1.743
    277
    83
    Vrouw
    Jeugdhulpverlener
    Rian, tis indd dat ik ook weleens een voeding voor nu uit handen kan geven, omdat ie snachts een beetje spookt.. Dan kan ik smiddags wat bijslapen als mn vriend er is en kleine toch trek heeft.. Ook voor nu hij zo klein is en vaak komt, dat we wat melk mee kunnen nemen als we weggaan..
    De eerste fles net was een ramp.. Heeft alles weer uitgespuugd.. Had na voeding gekolfd vanmiddag (50ml uit twee Borsten nadat ie beide kanten gedronken had :D)
    Heb een medela fles gekocht trouwens..

14. kimberly1989

23 sep 2013
    1.743
    277
    83
    Vrouw
    Jeugdhulpverlener
    MamaChantal, wat zielig voor je ventje zeg, die krampjes.. Moet heel eerlijk zeggen *klopt het af* dat Damon er geen last van heeft

15. Mrs Blossom

Mrs Blossom Bekend lid

12 jun 2013
    974
    1
    0
    NULL
    NULL
    Wacht maar Kimberly, de krampjes kwamen hier ook pas in week 3 ;)

16. kimberly1989

23 sep 2013
    1.743
    277
    83
    Vrouw
    Jeugdhulpverlener
    Ssstttttttt zeg dat nou niet!!!

17. Ivystoeter

Ivystoeter Fanatiek lid

4 nov 2013
    1.683
    0
    0
    Nieuwegein
    Nora heeft vanaf het begin af aan krampjes.
    ze is vandaag precies 4 weken oud.
    en *klopt het af* het lijkt minder te zijn.

18. Rian85

Rian85 Fanatiek lid

21 feb 2012
    2.830
    477
    83
    Vrouw
    Met bv doorgaans wel minder krampjes dan met fv ;)

Fles is echt even oefenen, wij hebben ook de calma voor Thomas. Laat hem de fles "aanhappen" net als de borst. En rustig aan, goed boeren en uitvinden wat je kindje normaal aan hoeveelheden uit de borst drinkt.
    Thomas woensdag voor eerst flesje gegeven om te oefenen 60cc gedronken gisteren 100 cc. Hij leert het vlot. Mijn dochter heeft weken max 40 cc gedronken en haalde daarna alles aan de borst weer in.

19. Ivystoeter

Ivystoeter Fanatiek lid

4 nov 2013
    1.683
    0
    0
    Nieuwegein
    Ik heb net weer wat zakjes mamamelk ingevroren.
    en het ene doosje met zakjes is al leeg.
    dat waren 20 zakjes! dat betekend dat ik sowieso meer dan 2 liter melk al ingevroren heb!

20. Twixie

Twixie Bekend lid

7 okt 2013
    848
    2
    18
    NULL
    Rotterdam
    Hier in het begin ook erg last van krampjes. Wij hebben toen Infacol gegeven voor elke voeding pipetje vol. Ik moet zeggen dat hij er minder last van heeft. Hopen dat dit zo blijft natuurlijk.

Met de spruwen lijkt het al wat beter te gaan en ook met mijn borst gaat het de goeie kant op. Het is alleen veel. Veel medicijnen. Maar goed, ik wen eraan! :)

Ik kolf nu 2 keer op de momenten wanneer me vriend de fles geeft. 's nachts geef ik nu weer de borst. Gaat veel beter. Alleen soms wat slaperig 's nachts.

Meneertje slaapt nu ook in z'n eigen bedje en ik ben super trots. Na de nachtvoeding is het maar de vraag of hij in zn eigen bed wil maar we gaan de goeie kant op! :D

Vanavond voetbal kijken dames?

Deel Deze Pagina