mei 2014 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Elise75, 1 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eline88

Eline88 Niet meer actief

Leuk!

Wij naar het ziekenhuis voor een controle. En ik dacht dat kleine stukje van de auto naar het ziekenhuis draag ik hem op mn arm. Pff was toch iets zwaarder dan ik dacht, kleine dikkie dik.

2. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Nou, het nieuwe schema kan na een halve dag alweer in de vuilnisbak.
    Gastouder zei me bij het ophalen dat het niet goed is. Hij heeft van 8u tot 9.45 geslapen. 10u fruit, 11u fles en dan zou hij van 13-15u ong weer slapen. Dat lukte niet, hij is moe om 11.45 dus vond ze dat hij naar bed moest. Om 12.30 wakker.
    Ze vond dat hij gewoon om 11u weer moest slapen. Ik zei "ja, maar dan is hij om 12.30 wakker en dan wil hij de rest vd middag niet meer slapen" maar daar had ze geen oplossing voor. Hij kan niet van 12.30 tot 18.30 wakker zijn, maar van 10u tot 13u wakker en dan slapen was vlg haar ook niet goed.
    Ik voel me echt k****. Waarom kan ik het nou nooit goed bedenken....

3. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    En het spugen gaat gewoon door

4. wishfulthinking

wishfulthinking Fanatiek lid

7 aug 2012
    4.828
    2.498
    113
    Vrouw
    #2784 wishfulthinking, 6 nov 2014
    Laatst bewerkt: 6 nov 2014
    Hoezo de gastouder vind dat niet goed?
    Hoe meer het schema aangehouden word.. hoe meer Fender in dit schema rolt en blijft! (Dat is mijn ervaring)

Hier houd ze zich toch echt wel aan ons ritme hoor!
    Moet er ook nog bij komen zeg;)

Dat hij om 11:45 weer moe is dat kan ik mij enigszins wel indenken
    2 uur na zijn eerste slaapje!
    Nu Fender steeds meer gaat rollen word hij ook sneller moe en je zult straks zien dan doet hij tussen de middag ook gewoon dat slaapje hoor als hij eenmaal door rolt :p
    (Tenminste zo gaat het hier wel:)

Het ligt echt niet aan jou hoor!
    Jullie moeten samen jullie weg hier in vinden!

Bij ons zit er vaak wel 2 uur tussen hapje en fles en andersom
    Dus bv 07:30 fles.. hapje 09:30/09:45.. fles 11:30/11:45
    mss kan dat nog helpen ivm spugen?
    Dat dat niet zo kort op elkaar zit?

Dan bedoel ik het vb van je gastouder wat je benoemt om 10. Fruithap 11 fles. . Hopelijk snap je wat ik bedoel?

5. Ivystoeter

Ivystoeter Fanatiek lid

4 nov 2013
    1.683
    0
    0
    Cassiere in een supermarkt
    Nieuwegein
    Maar kan de gastouder het dan ook niet gewoon proberen zoals jullie denken dat het voor jullie wel werkt?

6. Luna28

Luna28 Niet meer actief

Hier sluit ik mij helemaal bij aan.

7. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Misschien inderdaad ipv 11u om 12u de fles, en dan rond 12.30 naar bed. Hij heeft nu van 11.45 tot 12.30 geslapen bij de gastouder, tijdens wandelen.
    Ik heb hem nu net in een lavendelbadje gedaan, in de hoop dat hij nog even wilde slapen, maar hij ligt te huilen in bed. Maar 45min geslapen, dat gaat echt drama worden vanmiddag. Ik vind het zo zielig, elke dag crasht hij totaal uitgeput rond 17u. Tenzij ik minimaal 2 uur ga wandelen, want na een uur in de wandelwagen slaapt hij vaak wel. Maar ik heb gewoon niet elke dag tijd voor zo'n lange wandeling.

8. Eline88

Eline88 Niet meer actief

Vervelende situatie Lumiere! Hopelijk gaat het zo werken en ik vind dat het gastgezin zich zoveel mogelijk aan jullie schema aan hoort te passen.

9. Frubbel

Frubbel Actief lid

28 sep 2013
    435
    159
    43
    Kan de gastouder niet nog een paar dagen proberen of het schema werkt? zoiets heeft misschien wat tijd nodig. Misschien helpt het om de kleine op tijd weer wakker te maken zodat hij 's middags nog kan slapen?

Als ik dit soort dingen lees krijg ik een beetje een dubbel gevoel dat ik nog steeds ziek thuis zit, ik wil zo graag weer aan het werk.
    Maar het is eigenlijk ook heel fijn dat ik thuis kan zijn bij haar. Maar na de hele week thuis met een baby komen zo af en toe de muren weer op me af, maar toch is het ook wel weer een geluk dat ik altijd bij haar kan zijn en mijn eigen ritme kan aanhouden.
    een mens is niet snel tevreden ;)

10. kimberly1989

kimberly1989 Fanatiek lid

23 sep 2013
    1.743
    277
    83
    Vrouw
    Jeugdhulpverlener
    Ik vind het raar dat de gastouder voor jou bepaald dat een schema niet werkt en het dan ook maar gwn helemaal omgooit.. Miss zelf in het weekend even uitproberen hoe het gaat? Verder denk ik dat fles en hapje indd snel op elkaar komen..
    Had ik het gemist, of had je niet gereageerd op de johannesbroodpitmeel? Wij gebruiken dat en het is echt heel veel verminderd..

Ik heb geen strak schema met opstaan etc.. Volg echt damon zelf.. Ook op de opvang volgen ze hem..
    Maar krijgt meestal zn eerste fles rond 7/730 en dan telkens 4u verder.. Hij weigert de laatste dagen groente, dus dat biedt ik wel aan, maar is gillen en brullen.. Fruit in de ochtend, nadat ik hem in bad heb gedaan..
    Verder neem ik hem tussendoor ook gwn mee op stap en soms slaapt ie wel, soms niet.. En hij doet het er echt prima op zo..

11. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    We blijven het gewoon nog even proberen. Met als verschil slapen van 8.30-9.30, dan fruit en om 11.30 fles. Dan zit er meer tijd tussen. En dan daarna proberen te slapen. Vandaag van 11.45-12.30 geslapen en daarna pas weer om 19u, maar toch nog best vrolijk. De gastouder stond nog aan de deur, ze wilde het toch nog even "uitpraten". Dat waardeer ik dan toch weer. Nou ja, hij hoeft pas over 4wk weer een ochtend daarheen, dan is hij hopelijk gewend aan het nieuwe schema.
    Johannesbroodpitmeel hebben we niet geprobeerd. Ik heb er in mijn omgeving minder positieve effecten van gezien. Hij heeft na 12u vanmiddag niet meer gespuugd! :D
    We zijn nog even bijn CB binnengelopen, hij is nu 7800gram en 68cm. Mama's grote jongen :D

12. Ivystoeter

Ivystoeter Fanatiek lid

4 nov 2013
    1.683
    0
    0
    Nieuwegein
    Hebben jullie kindjes trouwens in de ochtend ook van die koude handjes?
    Nora kwam vanochtend uit bed met ijskoude handjes.
    Ze heeft de hele nacht geslapen dus last had ze er niet van.

13. Eline88

Eline88 Niet meer actief

Haha grote kerel die Fender. Hoe zit hij op de groeilijn? Iets boven het gemiddelde?

Ja hier ook koude handjes! Heel de dag eigenlijk :(

14. kimberly1989

23 sep 2013
    1.743
    277
    83
    Vrouw
    Jeugdhulpverlener
    Wat dan Lumiere? Van het johannesbroodpitmeel? Ben er nieuwsgierig naar...
    Hier ook koude handjes, maar Tis hier in huis dan ook echt net een vriescel.. Nu al 😒😞

15. wishfulthinking

7 aug 2012
    4.828
    2.498
    113
    Vrouw
    Sorry late reactie had middagdienst!
    Maar wat fijn zeg lumiere dat de gastouder toch nog ff kwam praten!
    Blijkbaar had ze er geen goed gevoel bij;)
    Wat is Fender super gegroeid:)

Ik ben ook wel benieuwd naar die ervaringen trouwens!
    Ons meiske krijgt al vanaf het begin jbpm (tammi sinds 3 maanden van de natuur winkel want in de nutriton zit lactose) en daar heeft ze een intolerantie voor!
    En hier doet ze het super op!
    Weinig spugen en als ze wel iets spuugt dan komt het door het vele buik liggen:D

Ivy hier ook steen koude handen smorgens;) ondanks slaapzak lange mouwen
    soms denk ik wel eens zal ze er geen last van hebben?

16. Eline88

Eline88 Niet meer actief

Wij hebben ook negatieve ervaringen met jbpm. Het werd ons aangeraden ivm verborgen reflux, maar toen we dat gingen gebruiken werden de klachten juist erger. Maar je weet pas wat het doet als je het gaat gebruiken. Voor de 1 is het de oplossing en voor de ander niet.

17. unknowable

unknowable Niet meer actief

Maar waarom máken jullie schema's?

Het is toch juist super goed dat de gastouder opmerkt dat je kindje moe is en het kindje dán naar bed doet. Het is toch onzin om dan een schema te volgen.

Ik heb een schema getypt, maar dat is een schema wat mijn kleine meid aangeeft. En als ze de ene keer zo slaapt en de andere keer zo, prima. Tot nu toe heb ik haar gewoon gevolgd en dat gaat prima.

18. kimberly1989

23 sep 2013
    1.743
    277
    83
    Vrouw
    Jeugdhulpverlener
    Dat doe ik dus ook..
    Maar in Lumiere's geval kan ik het me wel voorstellen, ondat ie anders helemaal niet meer slaapt smiddags..

19. Ivystoeter

Ivystoeter Fanatiek lid

4 nov 2013
    1.683
    0
    0
    Nieuwegein
    Wij geven alleen op redelijke vaste tijden de fles.
    En verder? Als ze moe is gaat ze naar bed.
    Van het weekend gaan we met hapjes beginnen en dan zien we ook wel.
    Ik wil alleen kijken of we de hapjes niet te snel na een fles doen, zodat haar buikje niet overvol word.

20. wishfulthinking

7 aug 2012
    4.828
    2.498
    113
    Vrouw
    #2800 wishfulthinking, 7 nov 2014
    Laatst bewerkt: 7 nov 2014
    Moe is moe en naar bed idd;)
    Hier doet ze 4 slaapjes op een dag tegenwoordig en dan slaapt ze s avonds van 7 tot 7 smorgens vroeg.

Enige reden voor ons strakke schema is: ons meisje is een meisje wat structuur nodig heeft. .
    Ze is erg gevoelig voor prikkels al vanaf de geboorte
    Krijgt ze haar slaapjes niet bv door overdag met haar op stap te gaan(en doet ze halve dutjes in de kinderwagen dan hebben we savonds een erg overstuur meisje wat maar niet in slaap kan komen!
    Vaak gaan we dan maar ff 2 uurtjes de stad als voorbeeld zodat ze gewoon haar slaapje in bed kan doen!
    Zo is ze meer tevredener en slaapt ze s avonds goed!

Ivy ivm dat over volle buikje houden wij dus ook de vaste tijden aan voor fles en een tussentijd van 2 uur voor hapje!

Deel Deze Pagina